globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej z kardanu XVS1100
Ahoj kamarádi,
chtěl jsem poprosit o info - měnil jsem olej v kardanu cca najezd 8t km a při výměně byl na výpustním šroubu kde je magnet takový bordel - černý maz a malé miniaturní částečky. Chtěl jsem se zeptat zda je to normální. Při otření magnetu do hadry jsem nic necítil mezi prsty že by tam byly nejaké kousky kovu.

Díky
Pajas

Olej z kardanu XVS1100

3.6.2017 v 06:11 | Nahoru | #1
jsi ho měnil poprvé ? bůh ví kdy byl měněný na posled.

Olej z kardanu XVS1100

3.6.2017 v 09:26 | Nahoru | #2
Ty ozubený soukolí se nepatrně otíraj, takže trocha černýho šlemu, co zachytí magnet je normální. Když je olej v koncovým převodu měněnej dle manuálu, nebo klidně častějc, tak koncovej převod nebývá žádný problémový ústrojí. Já už přešel k tomu, že měnim olej v kardanu vždy s olejem v motoru, je to práce na 5 minut a náplň ani ne dvě deci, to při ceně za 1 l oleje 180,- dělá cca 3 pětky.
Jestli máš nalévací otvor větší, jako mám já, můžeš na ozubení kouknout, případně přejet prsty - já ho mám po 80 tkm bez známek opotřebení, neni skoro rozdíl mezi plochou, kde zabírá pastorek a kde ne, černýho kalu na magnetu je při výměně tak na hlavičku sirky.

Olej z kardanu XVS1100

3.6.2017 v 12:20 | Nahoru | #3
v kardanu není olej!!je to pořád dokola...
doporučuju obětovat 200kč a olej vyměnit po pár kilometrech několikrát za sebou,ať dostaneš ten bordel ven a pak se modlit,aby to ještě chvíli vydrželo......

Olej z kardanu XVS1100

3.6.2017 v 15:20 | Nahoru | #4
Já si myslím, že se modlit nemusíš. Jak je psáno výše, mírné tření tam vzniká, tak i mírné opotřebení. Trochu toho černého šmelcu na tom magnetu se objevit může. Olej máš teď vyměněný, tak něco najezdi a znovu vyměň. Potom uvidíš, ale myslím, že to bude dobré. Pokud v tom oleji nejsou kovové špony, tak je to v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek Olej z kardanu XVS1100

4.6.2017 v 10:53 | Nahoru | #5
Ahoj, hlavně prosím použij správný olej - Potřebuješ pro Hypoidní soukolí !!! (samozřejmě , že jde o úhlovou rozvodovku a né o "kardan" )
Důležité je při této akci prohlédnou to drážkované spojení hřídele (to umožňuje kompenzaci prodloužení a zkrácení hřídele při propružení) , většinou to je z výroby suché a následně nepěkně rezavé. Zkontroluj,očisti,namaž. Ať to jezdí !

Olej z kardanu XVS1100

18.6.2017 v 19:20 | Nahoru | #6
Kluci diky za info zkouknul jsem vse ok, pro jistotu olej vymenim jeste jednou a budu ho menit kazdou sezonu. Diky a at to jezdi Pajas

(reakce na) Olej z kardanu XVS1100

5.4.2018 v 19:46 | Nahoru | #7
alespilot> Jaký teda doporučuješ olej

Olej z kardanu XVS1100

5.4.2018 v 20:11 | Nahoru | #8
pulin> hlavně podle specifikace a doporučení výrobce motorky třeba tenhle
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XVS 1100 Yamaha XVS 1100 DragStar oko31 30 15.4.2024 v 20:14 Rooks
Rodina Yamahy Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic, Yamaha XVS 1300A ... jidashek 25 8.4.2024 v 09:29 Rooks
Posraný karburátor aneb jak na to Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 4 8.4.2024 v 08:43 Rooks
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
Popraskané přiruby, co na čištění k... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 10 2.4.2024 v 21:00 50789


TOPlist