globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektro enduro / kolo
1.6.2017 v 20:36
Furt mi vrta hlavou E-XC a nejak to v sobe neumim rozseknout.
Za domkem mi zacina teren az do aleluja. Moje blbnuti obnaselo hodinku dve v lese. Naprosto nejvic mi sedla EXC 250 pro svoji uzasnou lehkost a obratnost, tak uvazuju o nastupci.
Elektro enduro me laka jednak pro temer naproste ticho, druhak pro ovladani ala horske kolo (blbnul jsem kdysi s downhillem).
Jako nevyhodu vidim nizsi dojezd, nevim kolik vydrzi baterka, nevim jestli se to da opravit kdyz se neco vysype na elektromotoru.

EXC 300 (zvazoval bych i 250) bude mit mnohem delsi akcni radius, ale furt to bude delat v lese neplechu. Freeride ma trochu jinej ram, ale asi bych si taky zvyknul.

Nemate nekdo pls primou zkusenost s E-XC? Ma smysl nad tim uvazovat? Pocitam ze bych ji koupil jako zanovni, malo jety kus (pripadne uplne nejetou, pokud bych se fakt rozhoupal).

Naposledy editováno 08.12.2019 12:30:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo

2.11.2020 v 23:22 | Nahoru | #1
voTTe> Jo, da sa to pozriet, ale ide to len z desktopu, na mobile FB blokuje zobrazenie bez prihlasenia, sikulky...
Kazdopadne je super, ze u vas vznika takato komunita, dokonca aj moderov! To tu presne treba .
Len by to chcelo nejake forum dedikovane prave na takyto modding/tuning elektrickych motoriek, na tom FB je to hrozne neprehladne .

Tak snad sa coskoro pripojim aj ja . Prvy projekt asi bude poriadna baterka, nech je cim nakrmit vykonnejsi kontroler (Nucular 24F), lebo ked minula skusenost o niecom vypoveda, tak je to fakt, ze cokolvek pod 10kW ma velmi rychlo omrzi . A nejde ani tak o top speed ako o zrychlenie v kopci. I ked zatial mam skusenosti len s hub motormi (ak nepocitam eMTB), takze mozno middrive milo prekvapi, ale co som aj videa pozeral a diskusie cital, tych 6kW nie je uplne vyhra, ked s tym chce clovekat obcas aj skakat, nejake skusenosti z tvojej strany?

Najlepsie by bolo mat moznost to ist este vyskusat, ale hold korona, a beztak nic lepsie v tej kategorii som nenasiel - Kuberg ma pre mna nepouzitelne malu baterku a tazko tam nieco menit (hlavne na homologizovanej verzii), pri CZEM nedokazem pochopit logiku za tym ramom (exponovana baterka a motor bez skidplatu... uz vidim, ako by som pri prvom padnutom strome/nepodarenom drope mal po motore ). No a potom je tu Sur Ron, co (subjektivne) vyzera dobre a je tam fura potencialu na tom rame spravit nieco peckove, takze mi to viac menej predali zahranicne diskusne fora a YouTube, asi ako kazde ine moje hobby.

Uz len dufam, ze sa mi eventuelne podari najst nejakych partakov na jazdenie aj tu na zapadnom Slovensku.
Ked som pred 5 rokmi zacal stavat prvy elektricky longboard, tak to tu tiez nikto nejazdil.
Preto som sem vlastne pisal, patral som skor po CZ/SK Sur-Ron komunite a info o moznostiach jazdenia/tolerancii takychto masin v nasich koncinach, o SurRone mam nastudovane viac menej vsetko do poslednej skrutky za tu dobu, co to sledujem + som ten typ cloveka, co zabije par dni intenzivnym researchom predtym, ako nieco kupi .

Diky este raz! Buduci rok snad spravime nejaky meetup

Naposledy editováno 03.11.2020 11:19:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo

3.11.2020 v 10:12 | Nahoru | #2
IDVert3X> Souhlas, že to je nestrukturovaný a nepřehledný, ale jestli můžu doporučit si kvůli něčemu založit FB, tak jsou to tyhle komunitní věci. Na FB je o tom, narozdíl od jiných stránek, strašně moc. Jsou tam docela velký komunity lidí z USA, Ruska atd.

Aftermarket baterka a kontroler jsou fajn věci a koukám, že už to máš pěkně nastudovaný, protože Nucular 24F chci pořizovat taky mám totiž obdobnou úchylku a taky v tom furt ležim Celkově Dan Orlov krom těhle kontrolerů dělá pěkný věci a ještě má narozdíl třeba od některých výrobců dílů v USA taky funkční zákaznickou podporu.

Co se týče 6kw výkonu, tak mi to vlasně ani moc nevadí. Jasně, top speed nic moc v původním setupu. Ale na to, aby to někdo bezhlavě držel pod krkem ten stroj stejně moc neni. Nemluvě o tom, že jakmile se na tom letí neustále kláda, dost rychle mizí baterka. Je prostě potřeba to přizpůsobit tomu, na co to je - na nějakou srandu po lesech, singletrailech atd., je to neskutečnej parťák. Občas jsem si to půjčil když jsme byli v lomu, dal si s tim 3-4 kolečka a musel sem to zas odložit, protože sem byl úplně mrtvej Jak je to lehký a hravý, tak je to výbornej trénink třeba na ostrý enduro.Na druhou stranu je u toho ještě víc potřeba pracovat tělem, protože tam není přebytek výkonu, který jinde vyřeší spoustu problémů. Tady se to musí fakt odmakat, aby na tom člověk něco zajel Nebudu ale kecat, že výkon budeme taky zvyšovat, jako je zase příjemný ho tam prostě mít, co si budem

Jinak za mě taky nic lepšího v týhle kategorii asi není. Kubergy jsou za mě zpracovaný úplně prazvláštně, nelíbí se mi moc ani geometrie a zpracování rámu. Na druhou stranu věřím tomu, že CZEM a jejich Drill asi pojede strašně dobře, ale jsou tam ty mínusy, co jsi zmínil a hlavně - de-facto nulová komunita lidí okolo toho.

Za mě je sur-ron fajn základ a i v tom základu se na tom dá skvěle vyřádit. Zároveň máš třeba do ceny Drillu ještě relativně slušnej polštář na nějaký úpravy. V případě přítelkyně jsme nepotřebovali rovnou zvyšovat výkon, tak jsme první udělali podvozek. Na konkurenčním fóru jsem o tom psal, tak to sem zkopíruju

Tady:
Co se týče podvozku konkrétně:

Drill za 190 tisíc má na předku docela dobrý upsidy Manitou Dorado a na zadku Elku. To je poměrně fajn kombinace, používali ji několik let na RevX, takže to mají asi ozkoušený.

Naproti tomu Sur-ron za skoro poloviční cenu má v základu taky upsidy, ale lowcost DNM a na zadku lowcost DNM tlumák. Dá se na tom jezdit a užít spoustu zábavy, ale určitě to neni dobrej podvozek a člověk od toho rozhodně nemůže čekat zázraky. Za ušetřených řekněmě 90 tisíc oproti pořizovací ceně Drillu ale máš hodně prostoru pro modifikace. Na našem Sur-ronu máme na předku Marzocchi Bomber 58 2021 a na zadku Fox DHX2 2021 a troufnu si říct, že podvozkově je to ku*va dál, než podvozek Drillu. Tenhle podvozkovej upgrade vyšel na 38 tisíc. Takže jsi třeba na 138 tisících. To je pořád ještě slušnej polštář na další úpravy, třeba výkonu.

Pokud budu mluvit jenom o našem sur-ronovi, tak jsem v něm za cca 150 tisíc celkem (krom podvozku: jiný řidla, představec, rozeta, řetěz, elektrický plyn, komplet brzdy Sram Code R, jiný kotouč na předku, zadní brzda předělaná na nohu atd atd....). Do ceny základního Drillu tedy zbývá 40 tisíc, za který můžu koupit novou 72V baterku namísto původní 60V. To výkonu pomůže znatelně. Pokud ještě něco přidám, tak jiný kontroler - osvědčené z USA nebo Ruska, kde jsou hodně velké komunity sur-ronistů (mj. kontrolery už začali vyvíjet i někteří čeští nadšenci) a najednou z toho ten výkon 11-15 kw jako má Drill dostanete v pohodě taky. Dá se tam nakroutit relativně jednoduše i přes 20, ale to už musí být fakt mazec na tom pak jezdit.

Naposledy editováno 03.11.2020 10:20:37
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM Freeride e-xc KTM Freeride E-XC JetsurfX 27 31.3.2024 v 16:17 hahahahonza
Dovoz mopedu - dph Sur-Ron Light Bee DonR 12 27.5.2019 v 14:40 CRF1000
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer
KTM freeride E-XC KTM Freeride E-XC Fuska 4 30.7.2018 v 23:02 Matouch-pitbike
Elektro závody? KTM Freeride E-XC Matouch-pitbike 7 30.7.2018 v 22:55 Matouch-pitbike


TOPlist