Téma: vývoj generací ABS
31.5.2017 v 23:21
Zdravím, borci / -kyně.
Jakožto moto-embryo se pouštím do výběru své první pořádné motorky. Pro začátek a kvůli $$ asi něco bazarového a staršího.
Pokukuji po něčem na způsob CB500F a vcelku mám jasno, že chci něco s ABS.
Vím, že vývoj ABS na moto je trochu opožděný v porovnání s auty. Taky už jsem někde zaslechl, že generace I. a II. nebylo úplně to pravé ořechové. Takže zbývá ABS generace III. (příp. u novějších IV.).
Dokázal by, prosím, někdo z přítomných poradit, v jakých letech byly ty jednotlivé generace ABS vyráběny?
Případně kterým rokům výroby se ABS raději vyhnout.
Jde mi především o takové ty evergreen nahatý modely typu CBF500, FZ6, MT-03, atp.
(Opravuji: omylem jsem tu mel zminenou i R4.)
Naposledy editováno 01.06.2017 12:19:55
Jakožto moto-embryo se pouštím do výběru své první pořádné motorky. Pro začátek a kvůli $$ asi něco bazarového a staršího.
Pokukuji po něčem na způsob CB500F a vcelku mám jasno, že chci něco s ABS.
Vím, že vývoj ABS na moto je trochu opožděný v porovnání s auty. Taky už jsem někde zaslechl, že generace I. a II. nebylo úplně to pravé ořechové. Takže zbývá ABS generace III. (příp. u novějších IV.).
Dokázal by, prosím, někdo z přítomných poradit, v jakých letech byly ty jednotlivé generace ABS vyráběny?
Případně kterým rokům výroby se ABS raději vyhnout.
Jde mi především o takové ty evergreen nahatý modely typu CBF500, FZ6, MT-03, atp.
(Opravuji: omylem jsem tu mel zminenou i R4.)
Naposledy editováno 01.06.2017 12:19:55
No jo, tak soudruzi v bmw v tom asi jsou a vždy byly nejdále.
Zajímavý ceny se objevují třeba u ojetin z roku 2007, vcelku příjemný ceny jsou třeba u archiválií z roku 2003.
Na jednu nebo dvě sezony na rozkradeni to asi bude stačit. (Včetně třeba potřeby naučit se rozborku a sborku kvůli drobným opravám, s tím počítám)
Teď ale babo rad, jestli mají ABS první nebo druhé generace. U těch ročníků raději bez.
Zajímavý ceny se objevují třeba u ojetin z roku 2007, vcelku příjemný ceny jsou třeba u archiválií z roku 2003.
Na jednu nebo dvě sezony na rozkradeni to asi bude stačit. (Včetně třeba potřeby naučit se rozborku a sborku kvůli drobným opravám, s tím počítám)
Teď ale babo rad, jestli mají ABS první nebo druhé generace. U těch ročníků raději bez.
1 reakcí na tento příspěvek vývoj generací ABS
Za chvíli už na motorce bez ABS nepůjde ani zabrzdit :D
3 reakcí na tento příspěvek vývoj generací ABS
No, behem těch let na skutru už mi ABS několikrát chybělo. Třeba když mi frajer na kostkach zapoměl dát přednost.
Na dlažbě(na kostkách) není problém přebrzdit přední kolo... Co se Ti vlastně stalo? Praštil jsi s tím před autem? Nebo nedobrzdil a trefil auto?
Co myslíš, že by bylo s ABS lepší?
Motorka s ABS má výhodu jen při krizovém brzdění z větší rychlosti a prudkém, zbrklém zahamstnutí brzdy a to jen proto, že Ti nedovolí přebrzdit přední kolo (zadní taky) a nepoložíš to na předek, to platí jen v případě, že jedeš rovně!
V náklonu Tě ABS pošle k zemi taky...
Edit:
Prostě i s ABS musíš umět brzdit, najít si volný plácek asfaltu a zkoušet brzdit, ale nejlepší je jezdit, jezdit, jezdit....
Naposledy editováno 01.06.2017 18:58:40
Na dlažbě(na kostkách) není problém přebrzdit přední kolo... Co se Ti vlastně stalo? Praštil jsi s tím před autem? Nebo nedobrzdil a trefil auto?
Co myslíš, že by bylo s ABS lepší?
Motorka s ABS má výhodu jen při krizovém brzdění z větší rychlosti a prudkém, zbrklém zahamstnutí brzdy a to jen proto, že Ti nedovolí přebrzdit přední kolo (zadní taky) a nepoložíš to na předek, to platí jen v případě, že jedeš rovně!
V náklonu Tě ABS pošle k zemi taky...
Edit:
Prostě i s ABS musíš umět brzdit, najít si volný plácek asfaltu a zkoušet brzdit, ale nejlepší je jezdit, jezdit, jezdit....
Naposledy editováno 01.06.2017 18:58:40
kuzmič píše:
V náklonu Tě ABS pošle k zemi taky...
tohle už dávno není pravda.
první motorka,která má ABS s čidlem náklonu a mění charakteristiku účinnosti ABS byla KTM1190Adventure v roce 2013-tu už můžeš hamstnout i v náklonu.(nemám koule na to ,to vyzkoušet)
teď už to kopírují i jiní,např. BMW a pod....
jinak k tématu-pokud nemáš sportovní ambice,nejezdíš až na stupačku,nemáš pneu sjetou až po hranu,tak tě nebude obtěžovat ani ABS první generace.
za mně rozhodně ABS ano.
Naposledy editováno 02.06.2017 08:14:43
kuzmič> sice to debatu odklání od původnně zamýšleného směru, ale co bych neudělal pro obecné obveselní:
V téhle konkrétní situaci, když jsem zjistil, že se v prostředku křižovatky asi sejdu s někým dalším, tak okamžitě brzdit co to dá. Pak mi na hladkých kostkách ukloznul zadek, tedy okamžitě povolit brzdy, srovnat to a znovu přitlačit. Protože už jsem věděl že tu uklouzává, tak ne vší magoří silou ale snažit se to nějak rozumně dávkovat, rozdělit a odhadnout kam až se ta guma udrží. Pak přišlo zjištění, že během hraní s páčkama moje rychlost neklesá tak rychle jak bych potřeboval, takže přišlo silnější brždění, to už na té vyhlazené žule uklouznul i předek a to už jsem nevyrovnal a válel se smíchy po podlaze. Borec radostí skákal metr vysoko, že jak jsme se se skutrem k němu dokutáleli, že si bude muset nově nalakovat dveře. Pak přišlo zvedání ze země, mě naštěstí všechno fungovalo, skůtr se dal ze země zvednout taky v jednom kuse i nastartovat. No a když jsem se borce zeptal, jestli by příště nebylo lepší aby mi tu přednost přeci jen dal, tak jsme se shodli, že policajty vlastně jako nepotřebujeme a on si ty dveře přelakuje sám.
Dolph-cz> díky, konečně první technická odpověď. Bohužel tahle KTM je pro mne mimo moje cenové ambice, holt se budu muset spokolit s něčím obyčejnějším.
Naposledy editováno 02.06.2017 10:47:13
V téhle konkrétní situaci, když jsem zjistil, že se v prostředku křižovatky asi sejdu s někým dalším, tak okamžitě brzdit co to dá. Pak mi na hladkých kostkách ukloznul zadek, tedy okamžitě povolit brzdy, srovnat to a znovu přitlačit. Protože už jsem věděl že tu uklouzává, tak ne vší magoří silou ale snažit se to nějak rozumně dávkovat, rozdělit a odhadnout kam až se ta guma udrží. Pak přišlo zjištění, že během hraní s páčkama moje rychlost neklesá tak rychle jak bych potřeboval, takže přišlo silnější brždění, to už na té vyhlazené žule uklouznul i předek a to už jsem nevyrovnal a válel se smíchy po podlaze. Borec radostí skákal metr vysoko, že jak jsme se se skutrem k němu dokutáleli, že si bude muset nově nalakovat dveře. Pak přišlo zvedání ze země, mě naštěstí všechno fungovalo, skůtr se dal ze země zvednout taky v jednom kuse i nastartovat. No a když jsem se borce zeptal, jestli by příště nebylo lepší aby mi tu přednost přeci jen dal, tak jsme se shodli, že policajty vlastně jako nepotřebujeme a on si ty dveře přelakuje sám.
Dolph-cz> díky, konečně první technická odpověď. Bohužel tahle KTM je pro mne mimo moje cenové ambice, holt se budu muset spokolit s něčím obyčejnějším.
Naposledy editováno 02.06.2017 10:47:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 | Radik55 | 9 | 27.3.2024 v 14:04 Slávek-TDM |
KTM DUKE 390 Klepání KTM Duke 390 | Boris92 | 3 | 18.2.2024 v 11:45 Vajstík |
startování Yamaha MT-03 | captur | 3 | 6.10.2023 v 00:20 assassin |
Fazer FZ6 Ukazatel Gipro Yamaha FZ6 Fazer S2, Yamaha FZ6 S2 | jardarau | 10 | 20.9.2023 v 10:55 Radekkkkkkk |
Zaseklý utahovák řetězu Yamaha MT-03 | Miloš_Gavenda | 20 | 18.9.2023 v 06:42 Robinsson |