1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bmw r 1100 gs vs 1150 gs
Naposledy editováno 01.06.2017 19:49:35
Každý stroj má své pro a proti a samozřejmě i s vé neduhy, některé jsou spolehlivější a některé na tom jsou holt hůře. Netřeba se zde hádat a zbytečně špinit nějakou značku, či konkrétní model. Stačí jen sdělit své zkušenosti a nechat ostatní ať se s tím poperou po svém.
Za dobu co ji mám jsem řešil následující věci (nepočítám spotřební věci jako náplně, destičky atp),:
-Výměna ložisek v převodovce. To byla konstrukční vada modelů 94-96. Byla na to svolávačka. Já to bohužel nevěděl, tudíž jsem to platil ze svého, tenkrát ca 350DM + 4 tis. práce.
-Startér, odešel mi někdy v 85tis. km. Nový neorigoš za ca 3 tis. Kč. Motorka šla samozřejmě roztlačit, dojel jsem z Rakouska normálně po ose.
-Regulátor dobíjení na altíku někdy v 60. ti tis. km, cena opravy ca 2. tis Kč.
-Náhon tachometru v 60ti tis. km, zničeno vlastní blbostí. Nemazal jsem ho. Cena 2tis. Kč
- cca v 60 ti tis. km prasklý AL díl nosiče top case, zavařeno a problém s praskáním tohoto dílu vyřešen instalací kovové plotny pod kufr. Od té doby bez problému.
-Spojkové lanko v 70ti tis. km
-Plynové lanko v 80ti tis. km
-Palivové čerpadlo, poškozeno z vlastní blbosti, při výměně palivového filtru se mi podařilo ulomit nátrubek čerpadla. Nové orig čerpadlo stálo v roce 2002 ca 7 tis. Kč. Před rokem jsem preventivně koupil neoriginál za 1800Kč a vozím sebou.
- Hallův senzor, výměna v 95 tis. preventivně. Nezlobil, ale nechal jsem se vycukat po přečtení diskuzí a raději ho vyměnil. Cena ca 3 tis. Kč.
- stejně tak jsem preventivně vyměnil i cívku zapalování, nezlobila. Cena 3200Kč.
- Osičky a kluzná ložiska v pravém vstřikovači při 110 tis. km, už byly vyběhané. Na jízdu to nemělo vliv, ale vydávalo to nepříjemné zvuky. Cena opravné sady na obě strany 1400Kč.
- elektronické relé blikačů někdy v 80 tis. km. Zkratoval jsem si ho svojí blbostí při výměně blinkrů. Originál stál ca 4 tis. kč, Ten poškozený se mi letos podařilo opravit výměnou prošlehlého tranzistoru ( 15kč). Tak mám holt náhradní.
Toť vše co se týče nestandartních věcí.
Dále pak v 60 tis. km komplet spojka, která byla načatá od původního majitele.
4x sada předních brzdových destiček.
1x sada zadních brzd destiček.
4x baterka
Dále pak tlumiče, v 85 tis., preventivně, netekly, stále tlumily, ale již to nebylo ono. Bylo to v době kdy jsem přemýšlel, že koupím něco jiného, ale nakonec jsem se rohodl zainvestovat a koupil sadu tlumičů Tractive od Touratechu za nekřesťanských ca 40tis. Kč. Motorka se zvýšila, jízdní vlastnosti o dvě třídy nahoru, investice naprosto nelituji a ušetřil jsem prachy za nákup nového stroje . To je ale již v kategorii tunningu, ne závad a oprav.
Další úpravy jsou zvýšená řidítka, zakázkový výfuk (tenkrát to ještě šlo), přední světlo a dorazy řízení od Touratechu, padáky Hepco Becker, Přední štít, zásuvka 12V na řidítkách, předělané spínání ABS, zvýšené sedlo (už ale prosezené)
Pak samozřejmě oleje, brzd kapalina.
Co mě čeká:
Letos budu měnit napínáky rozvod, řetězú. Pružiny jsou již unavené a občas si zachrastí. A nové sedlo řidiče, to původní už je dost prosezené. Po letošním tripu po Francouzkých Alpách mě už dost bolela pr....l.
Co se týče životnosti kardanu a ložisek v koncovém převodu, tak je to dáno zejména stylem používání a jízdy. U ložisek i olejem a pravidelností údržby.
Pokud někdo cuká často s plynem, jezdí po zadním nebo tomu dává za uši v těžkém terénu a při skocích, tak mu kardan zamává třeba i po 30ti tis km. Já těmto "sportům" neholduji, do terénu zajedu jen sporadicky a vždy se snažím o plynulost. Tudíž mám jak kardan, tak i ložiska stále původní a v dobrém stavu (pravidelně kontroluji)
A srovnání s 1150 (do 2003)? Mám jich mezi kamarády několik a měl jsem možnost na ních i docela pojezdit. Stručně, je to prakticky stejné, ve výkonu rozdíl není, jen ta šestka a hezčí look. Nicméně 1100GS je robustnější stroj.
Motorka mne vždy dovezla domů, nikdy jsem žádný odtah nepotřeboval .
Naposledy editováno 04.07.2017 21:21:34
Přišel první baworak 1978... Než jsem se v něm začal hrabat, spoustu věcí jsem si načetl a mezi tím i katastrofické články o devastaci a strašně vysokých cenách všeho... Od té doby jsem mel pět stařičkých dvouventilů a na žádném nebylo nic špatného... Katastrofy se nekonaly :
Zamiloval jsem se do mechaniky BMW a pak přišla má první 1100 gs. Rok 94, najeto 160 tis, omlacena ale měla zánovní ohlinsy a krom hlucnejsiho motoru vypadávaly kvalty. Převodovka tam šla ze zachovalé bouračky a náhradní motor čeká v rohu garáže. Zatím není potřeba. Dnes má najeto 200 a krom normálního servisu (jeden den v roce - na jaře v garáži) nepotřebuje nic.
Katastrofy v podobě obřích investic se zase nekonají. Asi je to o tom jak se chovate... Když nebudete mazat co je potřeba, budete stát a platit... Asi jako když si koupíte čistokrevného psa a budete ho mlátit a nebudete mu dávat nažrat, tak taky chcípne.
Mojí 11 nikdy dál nepošlu a jsem do ní stále zamilovaný . Koupil jsem letos ještě stare K100 1984... Motorek Bmw není nikdy dost.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |
Po startu jdou hodiny od 0 BMW R 1150 GS | lubiks | 11 | 6.11.2023 v 19:35 lubiks |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 1 | 22.10.2023 v 21:42 Destroyer |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 1 | 22.10.2023 v 10:51 kokoška. |