chtěl bych se Vás zeptat, jestli nemá někdo stejnou zkušenost. Koupil jsem Jawu 20 od starého pána, který tvrdil, že se na tom dlouho nejezdilo. Pionýr jezdil, ale neměl výkon, myslel jsem si, že to bude chtít jenom seřídit, ale jak zkouším, tak zkouším, bez výsledku. Pionýr na volnoběh drží, ale jakmile se rozjedu, tak 2. rychlostní stupeň se už dusí a vůbec nejede (na rovince). Pionýr je po výbrusu, výfuk vypálený od sazí (jezdil jsem jen s kolenem a žádná změna), vyměněny gufera na klikové hřídeli, kondenzátor, cívka, zapalování seřízené, karburátor vyčištěný (zkoušené na druhém karburátoru ale bez výsledku), nová svíčka. Už si opravdu nevím rady, budu rád za každou radu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pionýr nemá výkon
deniska4 píše: pionýr nemá výkon,zkusila bych gsxr750
Blbější radu jsem tady ještě nečetl... A to už jsem se načetl něco Yeoupa a Kraťomíra
Tak tady prosimvás nepište hlody typu že to nemá výkon a nikdy nemělo... Jasný, že nemělo, ale když to má abnormálně slabý výkon tak je asi něco špatně a to se tu řeší...
1 reakcí na tento příspěvek Pionýr nemá výkon
Naposledy editováno 18.05.2017 14:57:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pionýr nemá výkon
Koudy01 píše: Predstih ma byt kolem 1,7mm a odtrh 0,4. A vzdalenost elektrod svicky taky asi 0,4mm.
Předstih a odtrh je OK ale 0,4 na svíčku je málo tam přijde 0,6mm.
1 reakcí na tento příspěvek Pionýr nemá výkon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pionýr nemá výkon
Koudy01 píše: Mozna to mas osobne vyzkouseny, ze to funguje lip. Ale ja to mam podle dilenske prirucny na 0,4 (mozna 0,45 - ted nevim) a taky to jezdi.
No ono to pojede ale je tam větší pravděpodobnost že chytneš sifla(že se ty kontakty slepí ) vždy sme dávali 0,6 a když nebyla měrka nahradil ji plátek s pilky na železo.
Dá se to někdy na chvíli ojebat malým předstihem a pidi odtrhem, ale vyměna ložisek je nutná
Když je to ložisko v prdeli moc, pak samozřejmě ani nový gufera nemusí stíhat těsnit.
1 reakcí na tento příspěvek Pionýr nemá výkon
1 reakcí na tento příspěvek Pionýr nemá výkon
DENY_EN píše: Takovéhle problémy mi dělal vzduchový filtr ucpaný nebyl ale s ním to nejelo a bez něj supr tenkrát jsem to neřešil sundal jsem ho a jezdil jestli jsou gufera nový zkusil bych poštelovat směs=jehla-hlavní triska větší menší průměr.
Jojo , ten vzducháč dovede potrápit - přicpaná nasávací trubka.Jinak vše už bylo napsáno - začni u toho nejjednoduššího , ne hned všechno půlit .
1 reakcí na tento příspěvek Pionýr nemá výkon
Naposledy editováno 22.05.2017 21:14:46
veny-hc píše: Kolik vážíš?
já mám třeba jateční váhu, na pincka nevhodnou,
řešil jsem dnes špatný výkon pincka, sdělal jem hlavu, přehodil zápalko, pak jsem to bral všechno
celý problém, v tom, že někdo vystříhl těsnění karbec sání a zasahovalo tak zvrchu 4 mm a z boku 2mm do sání,
dal jsem nové a pincek jede jak raketa, musel jsem ještě nafoukat řádně gumy
Ozivim toto stare tema.
Mam problem s motorom jawa 23 mustang.
Motor chyta na nakopnutie. Na volnobeh krasne ide. Pri pridani plynu do polovice ide do otacok. Pri plnom plyne ho dusi az do skapatia.
Napisem co som uz vsetko riesil a skusal.
1. Privod paliva 100 % funkcny. Vsetko nove - ventil, sitko, hadicka, filter. Hladina nastavena spravne. Odvetranie nadrze funkcne.
2. Karburator vycisteny vyfukany, trysky vycistene prefuknute Ihla nastavena na zabeh. Novy vzduchovy filter. Karburator som skusal vymenit za druhy 100 % funkcny.
3. Zapalovanie - nova vacka, nove ramienka + kondenzator.
4. Nova sviecka. Novy kabel, nova fajka + skusal som aj vymienit inducku. Iskru dava silnu modru.
5. Zapalovanie nastavene podla odporucania odtrh 0,4mm na hornej uvrati, predstih 0,05mm pri 1,6mm od hornej uvrate. Cievky zapalovania su 0.4mm od rotora (podla pet flase)
6. Pincla som kupoval s tym ze je motor generalkovany. Nepolil som ho, zhodil som len hlavu a pozrel piest, ci je osadeny spravne. Hlava je tesna, vybrus je este nezabehnuty, piest novy, kruzky nove. Klukovka ocividne bez vole (asi nova alebo repasnuta). Motor sa toci lahko - primerane odporu prevodovky. Ziadne drhnutie.
GO nerobil dement. Je to dobre spravene.
7. Koleno vyfuku nove, tlmic sice zasraty, ale nie tak aby dusil motor.
Masina furt nejde. Stale rovnake priznaky. Pri plnom plyne skape aj na neutral. O jazde sa neda ani hovorit - vobec nejde.
Po horepopisanej torture som vylucil zavady karburatora, vzduchu, privodu paliva.
chyba bude v zapalovani.
Skusal som nastavovat zapalovanie podla ucha a citu - experimentalnym sposobom.
Takze som si nastavl predzapal a odtrh na "tovarenske" hodnoty nedotiahol uplne na fest kladivko ani stator.
Jemne som za chodu motora priklepaval dosticku kladivka cim som zmensoval alebo zvecsoval odtrh. Skusal som pootacat aj statorom.
Vsetko nahovno... bavilo ma to asi 2 hodiny a vysledok je, ze pincel uz ide do otacok pod plnym plynom ale aj tak ma sekvencie vynechavania.
Jazdit sa na nom aj tak neda, lebo nema tah. nejde proste.
Experimentalnym sposobom nastavene hodnoty vyzeraju asi tak, ze odtrh 0,2mm, predstih ani srnky netusia...
Nejake napady preco ten kram nejde?
Na motorke je natahana nova elektrika. Moze byt chyba este v kabelazi ? keby niekde preraza, tak by ten kram asi nesiel ani nakopnut, ci?
Dopredu dakujem za rady a postrehy, lebo uz som naozaj v koncoch.
Sice nevím, kam kerý patří ale sů tam enom dva...
Kdysi, v dřevních dobách, sme štelovali rotor, stator a vačici vzájemně tak, aby k přerušení proudu došlo v okamžiku jeho největší hodnoty - páč altík vyrábí střídavý proud...
Takže musí byt v náležité poloze cívka na statoru-pólový nástavec rotoru-přerušovač-píst (klika). Poloha rotoru na klice musí byt přesně v tom místě, kde je zajišťovací kolík.
Zkusmo sme to dělali tak dlůho, až sme při startování měli mezi káblem a kostrů jiskru délky kolem 10mm (osciloskop sme neměli...).
A v této poloze se pak našteloval předstih společným pootáčením přerušovače a statoru (na pinckovi normálka).
Takže u Pincka je tato věc veledůležitá.
Sám píšeš, žes dal novů vačku - ony sů dvě - jedna je na altík a druhá na bateriové zapalování. Každá má inačí profil...máš tam tů správnů, he? A má profil - hrb - v té správné poloze vzhledem ke statoru a pólovému nástavci rotoru?
U jawské magnetky na soutěžní motorce byl spárovaný rotor s vačkou se statorem, měly stejné čísla. Rotor a vačka byly skolíkované.
Pokud se neco mělo měnit (vačka), poslalo se to do fabriky a tam to vyměnili a seštelovali - a fungovalo to.
U pincka može byt eště vyšuškaný magnet, protože se má skladovat stator aj rotor dohromady (kdo to tak dělá, že...).
Rotor se dá znova namagnetovat.
Držím palce.
Automobilní česká špulka enom svisle, vývodem vysokonapěťového kábla navrch. Ona teda jede, aj když je namontovaná jinak, ale je nebezpečí, že se vibracema a bůhví čím eště postupem doby znefunkční...u auta se to stane celkem rychle.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 9 | 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1 |
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 38 | 6.4.2024 v 18:24 docent |
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr | Dominik07 | 7 | 1.4.2024 v 13:50 Dominik07 |
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 13 | 25.3.2024 v 11:50 papiboy |
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 2 | 23.3.2024 v 14:06 moje-moto |