globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pionýr nemá výkon
16.5.2017 v 17:20
Zdravím všechny,
chtěl bych se Vás zeptat, jestli nemá někdo stejnou zkušenost. Koupil jsem Jawu 20 od starého pána, který tvrdil, že se na tom dlouho nejezdilo. Pionýr jezdil, ale neměl výkon, myslel jsem si, že to bude chtít jenom seřídit, ale jak zkouším, tak zkouším, bez výsledku. Pionýr na volnoběh drží, ale jakmile se rozjedu, tak 2. rychlostní stupeň se už dusí a vůbec nejede (na rovince). Pionýr je po výbrusu, výfuk vypálený od sazí (jezdil jsem jen s kolenem a žádná změna), vyměněny gufera na klikové hřídeli, kondenzátor, cívka, zapalování seřízené, karburátor vyčištěný (zkoušené na druhém karburátoru ale bez výsledku), nová svíčka. Už si opravdu nevím rady, budu rád za každou radu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pionýr nemá výkon

18.5.2017 v 11:33 | Nahoru | #31

deniska4 píše: pionýr nemá výkon,zkusila bych gsxr750



Blbější radu jsem tady ještě nečetl... A to už jsem se načetl něco Yeoupa a Kraťomíra

Pionýr nemá výkon

18.5.2017 v 11:35 | Nahoru | #32
sory ale pionyr neměl nikdy výkon

Pionýr nemá výkon

18.5.2017 v 11:41 | Nahoru | #33
Tak já nevím... Včera jsem jel na mustangovi... Po koupi jsem postupně vyčistil nádrž, vyčistil kohout paliva (celej rozšroubovat a komplet vyčistit od toho hnusu), nová gumička karbecu, vyleštil jsem autosolem plovák i tu jehlu na které jezdí aby se nezadíral, novej jehlovej ventil, seřízený zapalko podle http://www.jawa-50....u-pionyr-odtrh.html, nová svíčka a faja a světe div se, na to že tam je kdovíjakej výbrus (jestli ne origo ještě), tak to se mnou, coby skoro devadesátikilovým člověkem jede... Dle GPS jsem včera na rovince naměřil 55km/h, rozjezdy vpohodě a asi 5km jsem jel jen na trojku i když teda furt plnej kotel a i tak to moc nejelo... Ale jako nějakej výkon tam je a ne že se to začne přidušovat i na dvojku.

Tak tady prosimvás nepište hlody typu že to nemá výkon a nikdy nemělo... Jasný, že nemělo, ale když to má abnormálně slabý výkon tak je asi něco špatně a to se tu řeší...

1 reakcí na tento příspěvek Pionýr nemá výkon

18.5.2017 v 12:06 | Nahoru | #34
Predstih ma byt kolem 1,7mm a odtrh 0,4. A vzdalenost elektrod svicky taky asi 0,4mm.

Pionýr nemá výkon

18.5.2017 v 12:29 | Nahoru | #35
První věc, co bych udělal je: Sundat řetěz, vyšroubovat svíčku (ať není komprs) a zkusit postupně od jedničky-neutrál-dvojka-trojka řadit a ručně točit ozubeným kolečkem. Při všech rychlostech bys měl ručně protočit rychlost - nesmí to být šíleně ztuha. Když jo, znamená to, že máš vzpříčené něco v převodovce (špatné vůle na hřídelích, zadřené ložiska, špatně nasazené gufera, které brztí ložisko kliky atd.) Hlavě nejdříve zjistit, jestli je problém v mechanice motoru, nebo následně v palivové soustavě či elektrice. Hodně štěstí.

Naposledy editováno 18.05.2017 14:57:27

Pionýr nemá výkon

18.5.2017 v 12:54 | Nahoru | #36
Ještě mě napadlo přidřené zadní kolo, nebo zatuhlé a stále brzdící pakny brzdy, ale to bys asi poznal při tlačení, že to jde ztuha. pokud se kola netočí volně, tak to na dvojku nerozjedeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pionýr nemá výkon

18.5.2017 v 16:41 | Nahoru | #37

Koudy01 píše: Predstih ma byt kolem 1,7mm a odtrh 0,4. A vzdalenost elektrod svicky taky asi 0,4mm.



Předstih a odtrh je OK ale 0,4 na svíčku je málo tam přijde 0,6mm.

1 reakcí na tento příspěvek Pionýr nemá výkon

18.5.2017 v 17:29 | Nahoru | #38
S předstihem 0,4 to ani nemůže jet. Má být 1,5 až 1,9. Odtrh 0,5. Tím začni, to je nejjednodušší...

(reakce na) Pionýr nemá výkon

18.5.2017 v 18:05 | Nahoru | #39
[quote=cbr6set]S předstihem 0,4 to ani nemůže jet. Má být 1,5 až 1,9. Odtrh 0,5. Tím začni, to je nejjednodušší...[/quote

taky to tak vidím O,4 je moc blbě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pionýr nemá výkon

18.5.2017 v 21:16 | Nahoru | #40

Yz-250 píše: Předstih a odtrh je OK ale 0,4 na svíčku je málo tam přijde 0,6mm.


Mozna to mas osobne vyzkouseny, ze to funguje lip. Ale ja to mam podle dilenske prirucny na 0,4 (mozna 0,45 - ted nevim) a taky to jezdi.




(reakce na) Pionýr nemá výkon

18.5.2017 v 22:41 | Nahoru | #41

Koudy01 píše: Mozna to mas osobne vyzkouseny, ze to funguje lip. Ale ja to mam podle dilenske prirucny na 0,4 (mozna 0,45 - ted nevim) a taky to jezdi.






No ono to pojede ale je tam větší pravděpodobnost že chytneš sifla(že se ty kontakty slepí ) vždy sme dávali 0,6 a když nebyla měrka nahradil ji plátek s pilky na železo.

Pionýr nemá výkon

19.5.2017 v 06:58 | Nahoru | #42
a co víčko u nádrže, nemáš ucpanou odvětrávací dírku ...... mě to kdysi pozlobilo a než jsem na to přišel

(reakce na) Pionýr nemá výkon

19.5.2017 v 20:35 | Nahoru | #43
Deyva> Yeop legenda z dob stareho foora :)

Pionýr nemá výkon

19.5.2017 v 21:17 | Nahoru | #44
Začínající vůle ložisek kliky? Na straně vačky se to na najedničku ještě jakš takš rozjede, ale při větší zátěži...do kopce...na dvojku, se to vyosí už moc. Změní se odtrh a tím i předstih. Vem vačku mezi dva prsty a zkus zacloumat nahoru-dolu. Nesmí tam být vůle. Pozor....má to tendenci jezdit dovnitř a ven a tím trochu zmást. Tam mírná vůle bývá a nemá vliv na funkci rostlináře.
Dá se to někdy na chvíli ojebat malým předstihem a pidi odtrhem, ale vyměna ložisek je nutná
Když je to ložisko v prdeli moc, pak samozřejmě ani nový gufera nemusí stíhat těsnit.

1 reakcí na tento příspěvek Pionýr nemá výkon

20.5.2017 v 07:52 | Nahoru | #45
Díky za radu, vyzkouším. A co se týče předstihu a odtrhu, jaké hodnoty tam mají být? Dělal jsem to podle návodu z YouTube, kde borec dával na odrth cigaretový papírek (0,05 mm) a jako předstih dával 0,4 - 0,45 mm

1 reakcí na tento příspěvek Pionýr nemá výkon

20.5.2017 v 10:33 | Nahoru | #46
Takovéhle problémy mi dělal vzduchový filtr ucpaný nebyl ale s ním to nejelo a bez něj supr tenkrát jsem to neřešil sundal jsem ho a jezdil jestli jsou gufera nový zkusil bych poštelovat směs=jehla-hlavní triska větší menší průměr.

Pionýr nemá výkon

20.5.2017 v 14:44 | Nahoru | #47
Předstih 1,6mm (před horní úvratí) a odtrh mezi měrkou 0,3 a 0,4mm (někdy je třeba upravit podle chování zapalování).Tesnění pod hlavu nedávat.Už tak to málo jede a když se dá těsnění,tak to nejede vůbec.

(reakce na) Pionýr nemá výkon

20.5.2017 v 17:21 | Nahoru | #48

DENY_EN píše: Takovéhle problémy mi dělal vzduchový filtr ucpaný nebyl ale s ním to nejelo a bez něj supr tenkrát jsem to neřešil sundal jsem ho a jezdil jestli jsou gufera nový zkusil bych poštelovat směs=jehla-hlavní triska větší menší průměr.



Jojo , ten vzducháč dovede potrápit - přicpaná nasávací trubka.Jinak vše už bylo napsáno - začni u toho nejjednoduššího , ne hned všechno půlit .

Pionýr nemá výkon

20.5.2017 v 21:03 | Nahoru | #49
Hodně problému dělá hladina,musí být vysoká,skoro musí týct přepadem,karbec sehnat dobrý nebo nový originál,v žádném případě repliku.A hlavně vzduchový filtr-skusit bez něho.Dříve takové problémy nebyli,ale ted s tím benzínem je furt problém.Odzkoušet na VERVA 100,s ním není problém.Jezdíme závody fichtlu a se seriovým karbecem a filtrem byl vždy problém i se zapalovánín VAPE.Musel jsem koupit za 1000Kč nový originál karbec-abychom se někam posunuli.

Pionýr nemá výkon

20.5.2017 v 23:31 | Nahoru | #50
Bože to sou rady... píšeš že máš novej výbrus. A je zajetej? Ne? Tak zajížděj Všechny fichtly co sem měl, po GO prostě nejely. Musí se to uvolnit, musí si to sednout všechno, a pak až (po prvních 100-200km) se to začne rozjíždět. Teda v případě, že je všechno v pořádku, a je to dobře zeřízený aji složený...

Pionýr nemá výkon

21.5.2017 v 06:05 | Nahoru | #51
možná se pletu, ale připadá mi, že neumíš nastavit předstih a odtrh. Cigaretový papírek (protahuje se mezi kontakty lehce) mi udává bod cca 1.6 mm, kdy dojde k přeskočení jiskry. Odtrh měřím až po dalším pootočení vačky jako nejvyšší bod. Míval jsem odtrh i 1mm, když mne to zlobilo. A cigaretový papírek si můžeš nahradit baterkou a žárovkou, nebo měřákem, to je jedno.

Pionýr nemá výkon

21.5.2017 v 19:09 | Nahoru | #52
Tohle jsem zažíval taky a nakonec to u mně bylo kladívko.....pincek furt neměl výkon, jezdil nahovno. Až jsem pak zkusil vyměnit kladívka tak jel jak oheň.

Naposledy editováno 21.05.2017 19:10:15

Pionýr nemá výkon

21.5.2017 v 23:00 | Nahoru | #53
Kdysi jsem měl Mustanga po 2. výbrusu a nejel nijak moc dobře. Až další majitel zjistil, že po výbrusu byly osazeny na pístu kroužky na 1. výbrus... Už to psal někdo tady nahoře. Nicméně u mně byl tento problém.

1 reakcí na tento příspěvek Pionýr nemá výkon

22.5.2017 v 21:09 | Nahoru | #54
Kolik vážíš?

Naposledy editováno 22.05.2017 21:14:46

(reakce na) Pionýr nemá výkon

22.5.2017 v 22:09 | Nahoru | #55

veny-hc píše: Kolik vážíš?



já mám třeba jateční váhu, na pincka nevhodnou,

řešil jsem dnes špatný výkon pincka, sdělal jem hlavu, přehodil zápalko, pak jsem to bral všechno

celý problém, v tom, že někdo vystříhl těsnění karbec sání a zasahovalo tak zvrchu 4 mm a z boku 2mm do sání,

dal jsem nové a pincek jede jak raketa, musel jsem ještě nafoukat řádně gumy

(reakce na) Pionýr nemá výkon

23.5.2017 v 10:11 | Nahoru | #56
Hani04> Seřízení pionýra byla v mém mládí naše každodenní rutina, ano cigaretový papír se používá, je to cca těch 0,05 mm, to je místo kdy pálí svíčka a v tu chvíli musí být píst v místě cca 1,5 mm před horní úvratí. Používali jsme i zkoušečku s baterii a místo předsttihu se nastavovalo otáčením zapalování ve směru chodu motoru na rozhraní světlo tma. Jednoduchý postup je tento, nastavíš základní odtrh na kladívkách 0,4 mm - tj největší otevření kontaktů a nastavují se pomocí šroubku na pevném kontaktu, kontakty musí být hladké, neopálené. Poto nastavíš píst 1,5 mm před horní úvrať, vždy točíš motorem pouze po směru otáčení, aby se eliminovaly možné vůle a poslední krok je, že uvolníš šrouby který drží zapalování a tím najedeš do polohy, kdy je mezi kontakty těch 0,05 mm a řádně vše dotáhneš, pokud je motor OK a karburátor taky, normálně to pojede.

Pionýr nemá výkon

10.4.2019 v 17:20 | Nahoru | #57
Nazdar chalani.

Ozivim toto stare tema.
Mam problem s motorom jawa 23 mustang.

Motor chyta na nakopnutie. Na volnobeh krasne ide. Pri pridani plynu do polovice ide do otacok. Pri plnom plyne ho dusi az do skapatia.
Napisem co som uz vsetko riesil a skusal.
1. Privod paliva 100 % funkcny. Vsetko nove - ventil, sitko, hadicka, filter. Hladina nastavena spravne. Odvetranie nadrze funkcne.
2. Karburator vycisteny vyfukany, trysky vycistene prefuknute Ihla nastavena na zabeh. Novy vzduchovy filter. Karburator som skusal vymenit za druhy 100 % funkcny.
3. Zapalovanie - nova vacka, nove ramienka + kondenzator.
4. Nova sviecka. Novy kabel, nova fajka + skusal som aj vymienit inducku. Iskru dava silnu modru.
5. Zapalovanie nastavene podla odporucania odtrh 0,4mm na hornej uvrati, predstih 0,05mm pri 1,6mm od hornej uvrate. Cievky zapalovania su 0.4mm od rotora (podla pet flase)
6. Pincla som kupoval s tym ze je motor generalkovany. Nepolil som ho, zhodil som len hlavu a pozrel piest, ci je osadeny spravne. Hlava je tesna, vybrus je este nezabehnuty, piest novy, kruzky nove. Klukovka ocividne bez vole (asi nova alebo repasnuta). Motor sa toci lahko - primerane odporu prevodovky. Ziadne drhnutie.
GO nerobil dement. Je to dobre spravene.
7. Koleno vyfuku nove, tlmic sice zasraty, ale nie tak aby dusil motor.

Masina furt nejde. Stale rovnake priznaky. Pri plnom plyne skape aj na neutral. O jazde sa neda ani hovorit - vobec nejde.
Po horepopisanej torture som vylucil zavady karburatora, vzduchu, privodu paliva.

chyba bude v zapalovani.

Skusal som nastavovat zapalovanie podla ucha a citu - experimentalnym sposobom.
Takze som si nastavl predzapal a odtrh na "tovarenske" hodnoty nedotiahol uplne na fest kladivko ani stator.
Jemne som za chodu motora priklepaval dosticku kladivka cim som zmensoval alebo zvecsoval odtrh. Skusal som pootacat aj statorom.
Vsetko nahovno... bavilo ma to asi 2 hodiny a vysledok je, ze pincel uz ide do otacok pod plnym plynom ale aj tak ma sekvencie vynechavania.
Jazdit sa na nom aj tak neda, lebo nema tah. nejde proste.
Experimentalnym sposobom nastavene hodnoty vyzeraju asi tak, ze odtrh 0,2mm, predstih ani srnky netusia...

Nejake napady preco ten kram nejde?

Na motorke je natahana nova elektrika. Moze byt chyba este v kabelazi ? keby niekde preraza, tak by ten kram asi nesiel ani nakopnut, ci?

Dopredu dakujem za rady a postrehy, lebo uz som naozaj v koncoch.

Pionýr nemá výkon

13.4.2019 v 17:53 | Nahoru | #58
Eletriku natahni jednoduše - jeden kontakt na kladívka, druhý na kostru.
Sice nevím, kam kerý patří ale sů tam enom dva...
Kdysi, v dřevních dobách, sme štelovali rotor, stator a vačici vzájemně tak, aby k přerušení proudu došlo v okamžiku jeho největší hodnoty - páč altík vyrábí střídavý proud...
Takže musí byt v náležité poloze cívka na statoru-pólový nástavec rotoru-přerušovač-píst (klika). Poloha rotoru na klice musí byt přesně v tom místě, kde je zajišťovací kolík.
Zkusmo sme to dělali tak dlůho, až sme při startování měli mezi káblem a kostrů jiskru délky kolem 10mm (osciloskop sme neměli...).
A v této poloze se pak našteloval předstih společným pootáčením přerušovače a statoru (na pinckovi normálka).
Takže u Pincka je tato věc veledůležitá.
Sám píšeš, žes dal novů vačku - ony sů dvě - jedna je na altík a druhá na bateriové zapalování. Každá má inačí profil...máš tam tů správnů, he? A má profil - hrb - v té správné poloze vzhledem ke statoru a pólovému nástavci rotoru?
U jawské magnetky na soutěžní motorce byl spárovaný rotor s vačkou se statorem, měly stejné čísla. Rotor a vačka byly skolíkované.
Pokud se neco mělo měnit (vačka), poslalo se to do fabriky a tam to vyměnili a seštelovali - a fungovalo to.
U pincka može byt eště vyšuškaný magnet, protože se má skladovat stator aj rotor dohromady (kdo to tak dělá, že...).
Rotor se dá znova namagnetovat.
Držím palce.

Pionýr nemá výkon

27.4.2019 v 23:41 | Nahoru | #59
Čaute chcel by som sa spýtať, či vadí nejako keď som na 05ku použil 12V indukčnú cievku z Škody 105 ? pionier normálne štartuje nejaví žiadne závady. Len ma zaujíma, že či sa s tým nemôže niečo poškodiť. Diky

Pionýr nemá výkon

28.4.2019 v 23:12 | Nahoru | #60
No ono se nestane celkem nic. Akorát špulka do motorky je menší a može byt montovaná v jakékoliv poloze. A u pincka má aj nejaké předepsané hodnoty...aby dobře fungovala spolu s magnetem.
Automobilní česká špulka enom svisle, vývodem vysokonapěťového kábla navrch. Ona teda jede, aj když je namontovaná jinak, ale je nebezpečí, že se vibracema a bůhví čím eště postupem doby znefunkční...u auta se to stane celkem rychle.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist