Uvažoval jsem nad Yuki SM 200, ale nesehnal jsem motorku v dobrém stavu a nebo za přijatelnou cenu k jejímu stáří. Proto se chci zeptat jestli je tu někdo kdo má zkušenost s Yuki SM 250 efi a poradil mi jestli mám ještě pošetřit peníze a pak jít do téhle motorky ve fungl novém stavu od prodejce.
Na yuki sm 125/200 jsem se dozvěděl, že tam zlobí 3. kvalt a v podstatě na každé motorce je minimálně hlučná a v horších případech tam vůbec nejde zařadit. Je to jeden z hlavních důvodů proč mě odrazuje od koupě.
Děkuju za každou radu.
1 reakcí na tento příspěvek Yuki SM 250 efi
Edit: 250 vs 200.. je o něco těžší a má delší rozvor kol (horší rejd). Suzuki motor je super jednoduchý a je jen nepatrně slabší.
Naposledy editováno 09.05.2017 18:35:04
Ta 250 mě vážně láká, škoda že se neuchytila s takovou popularitou jako 125/200. Není moc kde nabrat info o téhle motorce.
Jetou 250 nikdo neprodává a když už tak je to jeden z těch prvních kusů, které se mi ale vůbec nelíbí. Četl jsem ten test na tu motorku a se vším špatným bych se bez problémů smířil a naštěstí to převažuje kopa toho dobrého. Prodávám teď svoji husku, takže počkám než si pro moji krásku někdo příjde a pak asi pošetřím na tu 250.
Škoda že se sem neozve víc lidí. Hodily by se zkušenosti jak s 125/200 SM tak s TR. Pozjišťuju ještě jak jsou dostupné díly na SM 250 efi a pak se rozhodnu.
1 reakcí na tento příspěvek Yuki SM 250 efi
250efi se v čr prodalo jen pouhých 10ks, víc se nedovezlo. Už v testech se stěžovalo na škubající vstřik. A když si pustíš zdejší videotest nového manxcafe250 (nástupce z qingqi) tak uvádějí snad 4 nešvary vstřiku delphi-trochu jiný typ. Takže jde možná o standart. Koukal jsem na ceny dílů na yuki.cz, zajímavé že smEfi má řídící jednotku integrovanou u škrtící klapky a je to komplet o půlku levnější než těleso klapky na yuki125 bez řj
Nějaký servisní manuál možná najdeš k podobným qingqi od mash-fr,sinnis-uk.
1 reakcí na tento příspěvek Yuki SM 250 efi
Co jsem zatím zjistil a udělal:
Motor sál falešný vzduch, na přírubě sání u vstřikovače je vývod na hadičku zaslepený gumovou zádkou, byla rozpadla zaslepeno sroubkem, to hodně pomohlo tak jsem se zaměřil na komplet sání, vyčistil jsem klapku a zkontroloval těsnost přírub.
Jak píšeš řídící jednotka je součástí klapky, v ní je vidět čidlo teploty nasávaného vzduch, kanál zřejmě na měření podtlaku v sání, a volnoběžný kanál, snímač polohy klapky je uvnitř. teda zajímalo by mě jakým způsobem to škrtí volnoběžný kanál.
Takže tady bez diagnostiky nemám šanci zjistit jaké hodnoty s čidel lezou.
Dále je tam čidlo teploty motoru a lambda, motor reaguje na odpojení čidla teploty zda dává správnou hodnotu netuším, pak lambda napíchnul jsem se na ní a jde krásně vidět jak chodí lambda regulace změna stavu podle plynu ale pod 1s chodí i na volnoběh
seřídil jsem ventily sání 0.08, výfuk 0.012 + nová svíčka
Zapalování je tranzistorové 12V je součástí ŘJ, v motoru alternátor 3f na startér dává cca 7V sdružené napětí, a nějaký indukční snímač polohy kliky zdá ma více pulsu na otáčku ještě nevím musím vytáhnout osciloskop, celkem jsem zvědavý jestli to má regulaci předstihu
Ještě se chystám pořádně to zkouknout osciloskopem, vyzkoušet jinou cívku, změřit tlak benzínu, zkontrolovat vstřikovač a případně ho vyčistit, budu muset zbastlit nějaký forichtung na spínaní vstřiku abych ho mohl proplachovat v ultrazvuku
A když to nezabere vyhodím cele EFI a dám tam karburátor, jinak moto má najeto 2000 a já ji mám chvílí takže jak se to chovalo od novoty nevím
Naposledy editováno 21.08.2020 13:04:07
ves178 píše: Problém je přesně jak píšeš, škubání chcípání a někdy i lehké střelení do sání všechno na hranici plynu a volnoběhu. Stává se to zřídka ale hrozně mě to sere zejémna když stojíš na křižovatce máš tam jedničku, držíš to na plynu a jak můžeš vyjet motor zakopne.
Co jsem zatím zjistil a udělal:
Motor sál falešný vzduch, na přírubě sání u vstřikovače je vývod na hadičku zaslepený gumovou zádkou, byla rozpadla zaslepeno sroubkem, to hodně pomohlo tak jsem se zaměřil na komplet sání, vyčistil jsem klapku a zkontroloval těsnost přírub.
Jak píšeš řídící jednotka je součástí klapky, v ní je vidět čidlo teploty nasávaného vzduch, kanál zřejmě na měření podtlaku v sání, a volnoběžný kanál, snímač polohy klapky je uvnitř. teda zajímalo by mě jakým způsobem to škrtí volnoběžný kanál.
Takže tady bez diagnostiky nemám šanci zjistit jaké hodnoty s čidel lezou.
Dále je tam čidlo teploty motoru a lambda, motor reaguje na odpojení čidla teploty zda dává správnou hodnotu netuším, pak lambda napíchnul jsem se na ní a jde krásně vidět jak chodí lambda regulace změna stavu podle plynu ale pod 1s chodí i na volnoběh
seřídil jsem ventily sání 0.08, výfuk 0.012 + nová svíčka
Zapalování je tranzistorové 12V je součástí ŘJ, v motoru alternátor 3f na startér dává cca 7V sdružené napětí, a nějaký indukční snímač polohy kliky zdá ma více pulsu na otáčku ještě nevím musím vytáhnout osciloskop, celkem jsem zvědavý jestli to má regulaci předstihu
Ještě se chystám pořádně to zkouknout osciloskopem, vyzkoušet jinou cívku, změřit tlak benzínu, zkontrolovat vstřikovač a případně ho vyčistit, budu muset zbastlit nějaký forichtung na spínaní vstřiku abych ho mohl proplachovat v ultrazvuku
A když to nezabere vyhodím cele EFI a dám tam karburátor, jinak moto má najeto 2000 a já ji mám chvílí takže jak se to chovalo od novoty nevím
Ty vůle ventilů jsou nějak mimo, to se divím, že ti to takhle funguje.
vůle ventilů jsem nastavil na hodnoty jak jsem psal níže, při těchto hodnotách už je rozvod dost slyšet, řeší to i na foru http://tu250riders.com
podle SUZUKI TU 250 jsou doporučené vůle tyto
sání: 0.03 - 0.08 mm
výfuk: 0.08 - 0.13 mm
viděl bych to na 0,05 sání 0,10výfuk
orientačně jsem zkontroloval čidlo teploty motoru:
17°C - 16k?
100°C - 600?
neměřil jsem nějak přesně ale takto by NTC mohlo chovat
Tlak benzínů: naměřil jsem 2,8at, nějakým budíkem co mi přišel pod ruku, údajně mají být 3at, to by mohlo být taky OK, regulační ventil reaguje na změnu okolního tlaku, zkoušeno pusou
Vstřikovač: má čtyři trysky, spíná se na 12V, na startér délka pulzu cca 10ms, první dávka u studeného motoru je opravdu mohutny. Prskl jsem s ním na papír z cca 20cm
vypadá to takto, nepodařilo se mi to lépe vyfotit ale já vidím tři body, i na pohled je v něm nějaký bordel, zkusím ho vyčistit
jen pro zajímavost takto vypadá jedna otáčka magneta
Spousta pulzů na otáčku, tady už by byl trochu problém předělávky na karbec, řešilo by to třeba tohle http://imfsoft.com/...otky/ecu-master-lite
naštěstí tam mám známeho
Jo, měření uhlové rychlosti motoru není žádná prdel, kdo si někdy hrál z řízením předstihu ví
Zaměřil jsem se na regulátor tlaku, předtím jsem naměřil 2,8baru na neznámém měřidle, po kontrole na přesném manometru jsem naměřil tlak něco přes 2,5baru, rozdíl 0,5, májí být 3, regulátor má vstup na podtlak v sání, takže umí regulovat jak do plusu tak do minusu, regulaní poměr bývá 1:1 takže přivedením tlaku 0,5baru bych měl zvednout výstupní tlak na požadované 3bary. Na zkoušku to bude stačit, Takhle se oblbuje regulátor petka jako zásobník tlaku funguje překvapivě dobře, motorka jede mnohem lépe
Regulátor nebyl připojen k podtlaku, každopádně na přírubě sání před vstřikem je vstup na hadici, v kusovníku náhradních dílu podtlaková hadice figuruje, zda tam je podtlak připojený mi neřekli ani v YUKI, na fotkách co jsou k vidění na netu to není zřejmé, spíše mám pocit že od některé verze ECU podtlak vyhodili a řeší to jednotka.
Každopádně by se mi libilo řešení s nastavitelným regulátorem s možností podtlaku, bohužel co jsem viděl jsou velké krámy do auta nehodí se na motorku, musel bych to namontovat pod sedlo
Přední brzda se mi zdá celkem slabá, ale u číňana se moc nedivím.
Motor jede spíše jen ve středních otáčkách, ve vyšších otáčkách to hodně rezonuje, ale výkon tam chybí. Nemá vůbec cenu to hnát do vyšších otáček.
Chtěl bych se ale zeptat někoho, kdo má taky 250 SM EFI na kontrolku FI v rohu vlevo dole pod otáčkoměrem (viz. fotka). Jedná se o kontrolku vstřikování nebo co má tato kontrolka "hlídat"? U mého motarda kontrolka stále velmi slabě červeně svítí. Problém je, že někdy bliká výrazněji a někdy i výrazně nepřetržitě svítí. Nevím přesně, co to má znamenat. V manuálu se nic nepíše, manuál je "čínsky univerzální" na spoustu typů motorek Yuki, ale vše je o verzích s karburátorem a o tomto se tam nic nepíše.
Napadá mne, zda není vadná lambda sonda nebo zda motor někde nesaje falešný vzduch...
Má někdo podobnou zkušenost nebo umíte někdo poradit?
Předem díky
Naposledy editováno 14.10.2020 14:34:58
Zkontroluj podtlak, já tam měl styřelou ucpávku na přírubě vstřikovače a uvolněnou odjímku na gumové spojce pro klapku, ještě jsem vyčistil klapku
Nízky tlak benzínu cca 2,6-2,7 má být 3, vyřešil jsem to ůpravou ventilu, a protože je motorka za studena dost chudá než se ohřeje lambda tak jsem trochu přidal asi na 3,2. po této opravě se zminovaný problém již téměř nevyskytoval a motorka jela mnohem plynuleji
Ještě jsem narazil na problém v zapalování a to bude oříšek, zdá se mi že je malá energie jiskry, všimnuj jsem si toho tak že se problem s zhasnutím motoru pozoroval výhradně se zapnutým světle, z vyplým světlem se mi to nikdy nestalo, trochu pomohlo nastavit větší odtrh na svíčce 0,8-0,9 zžejmě to bude chtít vybrat výkonější civku, v manuálu píšou zapalování CDI ale myslím že je tam bateriové zapalování, ještě musím prozkoumat
Taky je tam svíčka s odrušovacím rezistorem, nevím jsetli by nepomohlo dat svíčku bez rezistoru
Jinač jak píšež, motorka se necítí ve vyších otáčkách ani nemá výkon, použitelné otáčky jsou 3000-7000.
Kontrolka FI po zapnutí klíčku bliká, vyblikává kod 4-9-3-1 atd nebo nejak podobně nepamatuji si přesně, co to hlásí si lze jen domyslet, dle mého je to nizké napěti v el soustavě, zhasne po nastrtování. No ona uplně nezhasne ale tak trošku prosvítá červená, když je nějaká chyba tak kontrolka svítí i po nastartování, třeba když odpojím teplotní čidlo tak svítí.
chtěl bych se tě zeptat jestli slyšíš cvakat ventilový rozvod na teplém motoru?
Jinak jsem četl čínský článek o výrobci Qingqi. Po světové krizi 2008 se jim celkové prodeje postupně propadli z 550tks na 70t ročně. Pak opustili výrobní prostory (možná až na motorárnu) a postavili v jiné čtvrti Jinanu nový společný podnik s korejským Hyosungem http://en.qqkrmotors.com/ hned vedle závodu qingqi-peugeot. Jejich bývalý spojenec suzuki vyrábí zase trochu jinde
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Manuál Suzuki TU-250 / Yuki 250 EFI. Yuki SM 250 EFI | xseries60 | 3 | 26.2.2017 v 00:37 Dady |