globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení GSX-R spalené vinutí alternátoru
4.5.2017 v 11:55
Mám technický problém minulý měsíc sem koupil 750 GSX-R rok 2000 po 3 dnech odešlo dobíjení,předešlí majitel se ujal opravy - byl spálený stator alternátoru,jeho kamarád ho převinul - žíví se stím.Včera mě motorka opět nechala v Děčíne - vybitá baterie.Regulátor byl také vymněnený (ne originál),Baterka motorem točí jak divá tak že si myslím že nebude KO.

Mám nejakou možnost vrátit majiteli motocykl i když mám ve smlouvě napsáno že motocykl nemá žádné vady?

Pokud bude spálený rotor po druhé po čem jít?Motorka nemá žádný alarm,žádný předělávaný kabel svaze,pouze miniblikry po předešém majitli.Zkoušel sem jízdu se světly i bez a vždy stejné.Po první opravě mu motorka udajně dobíjela 13V se světly.Motorku sem dovezl domu od opraváře - 36km a dojel sem z CL do DC a kousek z5 cca 50km - jel sem bez světel.

Co mi může za 80km odpálit rotor když je elektro svazek a veškeré komponenty v orginál stavu??

Diky

Dobíjení GSX-R spalené vinutí alternátoru

4.5.2017 v 15:20 | Nahoru | #1
1. Nabízí se otázka, jak bylo provedené převinutí statoru (průřez drátu, ochranný lák drátu, atd.), ale říkáš, že je to profík, co to dělal, ale lidi se s tim kolikrát nepářou a sešijou to hodně horkou jehlou, aby se to dalo co nejrychleji prodat.

2. Pokud je stator, i kabeláž v pořádku, pak by mohl za zničením statoru stát buď nadměrný proud odebíraný regulátorem, nebo mezi závitový zkrat ve vinutí statoru (viz bod 1).

Našel jsem testovací proceduru k alternátoru. Nepíšou tam sice, kolik je odpor mezi vinutíma, ale předpokládám, že by měl být mezi všema tak nějak stejnej. Pokud je nekonečnej, je přerušený vinutí uvnitř. Víc mě zatim nenapadá.





Dobíjení GSX-R spalené vinutí alternátoru

4.5.2017 v 15:28 | Nahoru | #2
pro naši firmu dělá firma taky opravy alternátorů a jelikož s ní nejsou problémy(rychlost, cena, kvalita), jednou za čas se objeví reklamace, kterou vždy v pohodě vyřídí, tudíž je možné, že opravu udělal, ale buď ji odfáknul, použil horší materiál nebo jsi dostal černého petra, zkusil bych to ještě jednou dát na opravu a pokud by ani po tom by to nebylo v pořádku, řešil bych dál

Dobíjení GSX-R spalené vinutí alternátoru

4.5.2017 v 21:25 | Nahoru | #3
neznám firmu, která převíjí v ČR dobře tak, aby v budoucnu nebyly s dobíjením problémy. Znáte-li někoho na převíjení tak mi doporučte. Myslím, že originál je originál, do olejové lázně by měli být dvojitě lakované vodiče a v naši zemi nesehnatelné... Takže pokud někdo převíjí klasickými dráty, zadělává si tím na problém...

Za mě stator originál, klidně i použitý z vrakáče raději než převíjení, nějak tomu nevěřím.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení GSX-R spalené vinutí alternátoru

4.5.2017 v 22:22 | Nahoru | #4
Tvl, promin - ale skryta vada? Jaka? Proste stara motorka a ty si mel zrovna smolik no...previnout....

(reakce na) Dobíjení GSX-R spalené vinutí alternátoru

5.5.2017 v 09:30 | Nahoru | #5
2stroke> OK smolik ale 2x po sobe?

Dobíjení GSX-R spalené vinutí alternátoru

5.5.2017 v 10:18 | Nahoru | #6
...tady ho koupíš novej od těchto angličanů
...myslím lepší řešení než převíjenej

edit: já si musel jen z původního přehodit konektor, v balení byla jiná "kostka"

Naposledy editováno 05.05.2017 10:20:19

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení GSX-R spalené vinutí alternátoru

5.5.2017 v 13:15 | Nahoru | #7
Stator buď převinout nebo novej, převíjí to p.Mareš - regulátory - převíjení, mám to otestováno na svém stroji, origo z výroby najel ca 40tis km než se spálili horní civky (nejsou tolik chlazený olejem jako spodní), převinutej od něj dal taky ca 40tis km. Jak se píše výše, že by mohl být na vině větší odebíraný proud regulátorem je z vzhledem k funkci nesmysl, regulátor je zkratový tak prostě cívky a kabely dostávají naprdel tak jako tak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení GSX-R spalené vinutí alternátoru

7.5.2017 v 13:52 | Nahoru | #8
Fugo> Pokud vim kdysi dávno ještě ze školy z elektroniky, tak k Zenerově diodě v parametrtickém stabilizátoru napětí je nutné do série připojit odpor, aby nedošlo k jejímu zničení příliš vysokým proudem. Tím je tedy proudově chráněna nejen dioda, ale i zdroj (cívka statoru). Nevim jak přesně regulátor moto funguje, ale na schématech jsem vždycky viděl znak zenerky . Ano, je to nepravděpodobná varianta, proto se přiklánim k variantě č. 1 a to, že to odešlo z důvodu špatně navinutého statoru.

Dobíjení GSX-R spalené vinutí alternátoru

7.5.2017 v 14:27 | Nahoru | #9
Pokud je vinutí statoru takové, jako original (nebo lepší - odolnější izolace drátu, lepší impregnace), tak by se nemělo dát spálit vlastním proudem indukovaným při otáčení rotoru (zkratový proud je skoro stejný, jako proud při odběru max. jmenovitého výkonu při jmenovitém napětí). Ke spálení vinutí statoru by mělo dojít v případě proražení diod v regulátoru proudem z akumulátoru nebo při roztavení konektoru u regulátoru a zkratem přívodů od vinutí na přívody od akumulátoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení GSX-R spalené vinutí alternátoru

7.5.2017 v 14:30 | Nahoru | #10

petr.machy píše: Fugo> Pokud vim kdysi dávno ještě ze školy z elektroniky, tak k Zenerově diodě v parametrtickém stabilizátoru napětí je nutné do série připojit odpor, aby nedošlo k jejímu zničení příliš vysokým proudem. Tím je tedy proudově chráněna nejen dioda, ale i zdroj (cívka statoru). Nevim jak přesně regulátor moto funguje, ale na schématech jsem vždycky viděl znak zenerky . Ano, je to nepravděpodobná varianta, proto se přiklánim k variantě č. 1 a to, že to odešlo z důvodu špatně navinutého statoru.



Zenerka tam je, ale jako napěťová reference, podle které se spínají tyristory zkratující jednotlivé fáze alternátoru při překročení regulovaného napětí.

(reakce na) Dobíjení GSX-R spalené vinutí alternátoru

8.5.2017 v 21:16 | Nahoru | #11
Maxipes_Fík> Aha... ono je to až takhle vymakaný. No takže pak měl i Fugo pravdu a tímto se mu omlouvám a děkuju za objasnění
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike
Suzuki gsxr 750 k1 stráca vykon Suzuki GSX-R 750 JesuaHamasia 19 2.7.2023 v 07:57 jdu900fire_blejt


TOPlist