globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: výměna zadního kotouče za větší
Chci místo zadního brzdového kotouče dát přední. Zadní má průmér240, přední 310, středy a díry na šrouby pasují. Na třmen udélám adaptér. Jestli vyjde vyndavání třmenu pod ráfkem ještě změřím ale vypadá to že to půjde.
Mám dotaz jestli už někdo něco podobnýho zkoušel.

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 00:11 | Nahoru | #121
Uzivatel507> taky dělo odpověd)))))))

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 00:30 | Nahoru | #122

t_freedom píše: se-se> prosímtě co jinýho než čtyřtakt brzdí motorem? ... V autě, na motorce... Cos tím chtěl říct?


klasika.. mysli ctyrval, pise ctyrtakt.. ...z hlediska konfigurace souveti je to ale jaks taks pochopitelny i s "přeřekem"

..a jinak pro ostatni rejpaly - hele vzhledem k jakemusi "urceni" stroje a hlavne k zalibe majitele tvorit - a tudiz ke z ise uvedeneho plynouci vybave, poctu kufru, udelatek, namontovanych i sebou vezenych drobnosti a (ne)zbytnosti,... lze myslim zrovna v tehle konkretni uprave, uplne v pohode najit racionalni a smysluplna myslenka

výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 00:59 | Nahoru | #123
Jó taky si říkám že zastavit tenhle cirkus bude asi kumšt

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 02:50 | Nahoru | #124

t_freedom píše: se-se> prosímtě co jinýho než čtyřtakt brzdí motorem? ... V autě, na motorce... Cos tím chtěl říct?

na dvoutaktu jsem jezdil jen na čz250 ale všude čtu a slyším, že dvoutakt při zavření plynu i zablokuje zadní kolo. Tak to všichni kecaj? Jak jsem už napsal, z prudkýho kopce to motorem moc nebrzdí.
Já jako ostatní taky zadní prakticky nepoužívám ale používat jí chci a budu a proto chci zvýšit její učinnost. A opakuji poněkolikáté: přidané doplňky nezvyšují významně hmotnost, takže o toto se zde nejedná.
Je to fakt zvláštní jak cokoli neobvyklého tolik lidí a tak moc popouzí. Co asi vede tolik lidí k tak nevyvratitelnému přesvědčení, že ten jejich způsob je ten jediný přípustný. Mají snad pocit, že jiné alternativy útočí na nějaké jejich jistoty a oni se musí bránit. A je tenhle prapodivnej fenomén jen u motorek nebo i jinde?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 03:22 | Nahoru | #125
se-se> tak ted Ti, priznam se, prestavam rozumet i ja, ..nicmene za me k poslednim par vetam nazor beze zmen: tvoje moto = tvoje vec, ..navic precizne zpracovano
..ohledne doplnku, OK, ona rekl bych staci ta masina samotna, jestli dobre ctu v motokatalogu pres 250kg

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 05:19 | Nahoru | #126

Vendous píše: Můžeš bejt konkrétnjší, fakt mě to zajímá. Chápal bych větší páku aby bylo dost prostoru pro dávkování ale účinek zadní brzdy je dán a mam pocit že bohatě stačí, snad každej má zkušenost s blokováním zadního kola.



Vzhledem ke zvýšené hmotnosti motorky po všech jeho doplňcích a samotné podstatě těch doplňků je toto nejrozumnější, pro mě pochopitelná, úprava.
Nehledě na současný stav brzdy. Třeba je fakt takový, že ji zablokovat nedokáže a z toho pramení potřeba upgradovat. Mimo základní se-seho potřeby něco stále upravovat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 07:07 | Nahoru | #127
kerut> v základu má 270, po úpravách asi 310. S palivem (I kamystrem) 340, se stálým vybavením (nářadí nepromoky lékárna kompresor atd) 360. Takže včatně dvou lidí a drobností přes 550 kg.
Myslel jsem tím tedy, že moje doplňky váží asi tak o 20 kg více než je běžné, což v celkové hmotnosti nehraje moc velkou roli.

Naposledy editováno 07.05.2017 07:08:51

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 08:41 | Nahoru | #128

se-se píše: motorem to z prudkýho kopce tedy moc nebrzdí ( je to čtyřtakt). Konkrétně v Gargánu nám vadly brzdy i na Lancruiseru.
Prostě tu brzdu upravím a šmytec a budu brzdy z kopce střídat.



Tady bych se hádal, dvanáctka brzdí motorem velmi dobře a zadní brzda brzdí dostatečně i když je motorka naložená. Ale prostě si tu brzdu uprav aspoň podpoříš prodejce náhradních dílů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 08:52 | Nahoru | #129

se-se píše: na dvoutaktu jsem jezdil jen na čz250 ale všude čtu a slyším, že dvoutakt při zavření plynu i zablokuje zadní kolo. Tak to všichni kecaj? Jak jsem už napsal, z prudkýho kopce to motorem moc nebrzdí.
Já jako ostatní taky zadní prakticky nepoužívám ale používat jí chci a budu a proto chci zvýšit její učinnost. A opakuji poněkolikáté: přidané doplňky nezvyšují významně hmotnost, takže o toto se zde nejedná.
Je to fakt zvláštní jak cokoli neobvyklého tolik lidí a tak moc popouzí. Co asi vede tolik lidí k tak nevyvratitelnému přesvědčení, že ten jejich způsob je ten jediný přípustný. Mají snad pocit, že jiné alternativy útočí na nějaké jejich jistoty a oni se musí bránit. A je tenhle prapodivnej fenomén jen u motorek nebo i jinde?



že by nějaká motorka dokázala zablokovat kolo zavřenim plynu sem neslyšel ani nečet. Píšeš že zadní brzdu nepoužíváš a chceš zvišovat její účinost, nebylo by dobré se nejdřív naučit používat tu brzdu tak jak je.
Nikdo netvrdí že náš způsob je jediný přípustný, ale že zadní brzda plní svou funkci i bez úprav. Bavíme se samosebou o normálním ježdění.
Takže můžeš bejt v klidu na naše jistoty neútočíš a bránit se nemusíme, jen ti chceme poradit

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 09:09 | Nahoru | #130

se-se píše: na dvoutaktu jsem jezdil jen na čz250 ale všude čtu a slyším, že dvoutakt při zavření plynu i zablokuje zadní kolo. Tak to všichni kecaj? Jak jsem už napsal, z prudkýho kopce to motorem moc nebrzdí.



Myslím, že si pleteš čtyřtaktní dvouválec s dvoutaktem. A nebude to při zavření plynu, ale blbém podřazení. Proto se dělají antihop spojky. On i ten čtyřválec brzdí docela dobře, akorát musíš zařadit dostatečně nízký kvalt.

Naposledy editováno 07.05.2017 09:10:37

výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 09:26 | Nahoru | #131
Dvoutaktem se naopak brzdit vůbec motorově nesmí... Jinak bys ho zadřel..

výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 10:17 | Nahoru | #132
...myslím,že ten problém nebude v zadní brzdě,ale v hlavě /se-se/

výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 10:19 | Nahoru | #133
Pochopil jsem správně, že nejsi spokojený jak s bzdnou silou, tak i přehříváním? Takže přidat maso a zlepšit odvod tepla. Věřím v unifikaci dílů. Prolezl bych se šuplerou moto vrakáč nebo velký motosraz a u velkých cesťáků nebo čoprů se určitě něco kompatibilního najít musí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 10:24 | Nahoru | #134

Vendous píše: že by nějaká motorka dokázala zablokovat kolo zavřenim plynu sem neslyšel ani nečet. Píšeš že zadní brzdu nepoužíváš a chceš zvišovat její účinost, nebylo by dobré se nejdřív naučit používat tu brzdu tak jak je.
Nikdo netvrdí že náš způsob je jediný přípustný, ale že zadní brzda plní svou funkci i bez úprav. Bavíme se samosebou o normálním ježdění.
Takže můžeš bejt v klidu na naše jistoty neútočíš a bránit se nemusíme, jen ti chceme poradit


nojo ale já nechtél poradit jak to nejde a proč to nedělat ale JAK to udělat. Ale tu radu jsem tu už dostal (jako první s tím přišel kubacech a pak i další). Dám tam druhý stejný třmen. A protože je v jedné sadě s tím držákem, tak si ho můżu v klidu změřit na frézce aniž bych odstavil motku z provozu. Tady je vidět, že i zdánlivě nesourodá diskuze naprosto plní svůj účel a navíc se i semele mnoho dalších zajímavých názorů a tak to má být.
Jakmile ty díly budu mít, promyslím nejlepší technologii výroby (z plnýho duralu nebo obrobený nerez svařenec z laser výpalků)a pustím se do toho.

1 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 10:36 | Nahoru | #135
Dvoutakt nebo dvouval,dyk je to je jedno

výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 10:57 | Nahoru | #136
Ahoj,
je to mazec... pročetl jsem si příspěvky....
Je jasné, že si konstruktér a dělá Ti radost, když si to můžeš upravovat
Je jedno, že úpravy jsou drahé a ani nenesou takový efekt.
Navíc, můj názor je stejně ten, že ikdyž máš najeto xxxkm stejně na ní jen jezdíš a nelítáš!!!
Chceš to , tak si to udělej.

Za mě bych se podíval po větším kotouči, bude se Ti lépe chladit, kousavější destičky a změnit poměr přepákování....

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 11:19 | Nahoru | #137

IRIK píše: BlackSabbath> NĚCO????


Ano, některé z úprav.

výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 11:19 | Nahoru | #138
jestli je ten seriový chod pedálu teda krátký a tupý, tak můžeš přidat jen třmen bez změny pumpy. Ale vůbec netušim jestli to má nějaký vliv na nastavené abs, ví někdo? Z alpských kopců ztrácí zvyšování účinku zadní brzdy celkem smysl, dochází k většímu odlehčení kola, dřívějšímu zásahu abs. Zaměřil bych se na předek.
Ale po rovině u těžkých strojů má zadek význam (proto má supertenere1200 28kotouč, ale tracer900 jen 24cm)

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 11:37 | Nahoru | #139

se-se píše: kerut> v základu má 270, po úpravách asi 310. S palivem (I kamystrem) 340, se stálým vybavením (nářadí nepromoky lékárna kompresor atd) 360. Takže včatně dvou lidí a drobností přes 550 kg.
Myslel jsem tím tedy, že moje doplňky váží asi tak o 20 kg více než je běžné, což v celkové hmotnosti nehraje moc velkou roli.



Když to počítám, tak je to navíc 70kg, což je sakra hodně navíc a je to určitě poznat, ne že ne

1 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 11:48 | Nahoru | #140
trosku ulet dat 10+ za origo brzdic kdyz treba ISR stoji min.... kdyz uz se placat s drzakem tak aspon na neco co funguje...
BTW vypocet: original 270kg, po upravach 310kg = doplnky 20kg me taky docela pobavil



Naposledy editováno 07.05.2017 11:51:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 12:00 | Nahoru | #141

se-se píše: no ale to není totéž jako dva třmeny nebo vícepístkový třmen. Upravit převod pák umím, to mě nemusí nikdo malovat ale to přesně nechci



Sam rikas, ze kdyz vyvines dostatecny tlak, tak to do ABS dostanes. Zjevne je ucinek dostatecny. Takze vic pistku a trmenu je totez, jako vice prouzku Adidas, Ty konstruktere...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 12:16 | Nahoru | #142

DrDNA01 píše: Sam rikas, ze kdyz vyvines dostatecny tlak, tak to do ABS dostanes. Zjevne je ucinek dostatecny. Takze vic pistku a trmenu je totez, jako vice prouzku Adidas, Ty konstruktere...

ne není to totéž a než něco takovýho napíšeš tak víc přemýšlej. zvýšit měrný tlak není totéž jako zvětšit plochu. Protože zvýšením tlaku zvětšíš tlak v hadicích a tím i jejich nafukování, dále se můžeš dostat nad mez únosnosti materiálu obložení a může se vytrhávat a může se poškodit jakákoli část páky či pumpy. A značnou část zdvihu utopîš v pružení mechanismu. Kdyby to bylo jak píšeš, tak se vůbec nemusí vyrábět vícepístkový třmeny. Takže klidně napiš názor ale nedělej na mě ramena.Já fyziku umím.

Naposledy editováno 07.05.2017 12:19:15

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 15:08 | Nahoru | #143

se-se píše: ne není to totéž a než něco takovýho napíšeš tak víc přemýšlej. zvýšit měrný tlak není totéž jako zvětšit plochu. Protože zvýšením tlaku zvětšíš tlak v hadicích a tím i jejich nafukování, dále se můžeš dostat nad mez únosnosti materiálu obložení a může se vytrhávat a může se poškodit jakákoli část páky či pumpy. A značnou část zdvihu utopîš v pružení mechanismu. Kdyby to bylo jak píšeš, tak se vůbec nemusí vyrábět vícepístkový třmeny. Takže klidně napiš názor ale nedělej na mě ramena.Já fyziku umím.


...

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 15:13 | Nahoru | #144

Mircez píše: aha ?
Zadní snad slouží když už tak k přibržďování. Ale ne k tomu aby to využíval primárně jak tady z toho vyplývá.


...to si myslím, že se teda pleteš; jaký přibržďování? normálně se využívá její rozsah ...že je účinnost zadní brzdy z logiky věci menší, to je pochopitelný, to do toho ale vůbec nemusíme plíst

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 15:29 | Nahoru | #145

assassin píše: trosku ulet dat 10+ za origo brzdic kdyz treba ISR stoji min.... kdyz uz se placat s drzakem tak aspon na neco co funguje...
BTW vypocet: original 270kg, po upravach 310kg = doplnky 20kg me taky docela pobavil


chce to jen číst a zase číst. Nenapsal jsem že doplňky váží 20 kg ale že odhadem váží o 20 kg více než asi obvykle váží (myšleno na jiných motorkách)í a to je opravdu něco jiného. Bez obav- dvě čísla odečíst umím.
. Druhý originál proto, že místo něj se nic výrazně většího nevejde a naproti tomu dole na druhý místo je. Origo Nissin je totiž dost malý. Taky nemusím řešit geometrii protože jen uchycení zkopíruji po kružnici. Mám jistotu že to bude sedět a dvojnásobnou sílu a to vše bez nějakýho pokusničení.

Naposledy editováno 07.05.2017 15:30:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 16:00 | Nahoru | #146
se-se> šlo mi jen o to jestli by nebylo jednoduší zkusit tu zadní brzdu použít a zjistit jak vlastně funguje než utratíš nemalej peníz za něco co na normální ježdení není potřebné, ale dělej jak myslíš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 16:27 | Nahoru | #147
Vendous> dnes jsem to znovu testoval a zkoušel jsem jednak intenzivní brždění zadní, jednak jí používat přednostně. Obojí jde ale nutná síla je více než nepohodlná. A na hrubym čistym asfaltu to dostanu na ABS silou kdy už se fakt bojím že něco praskne.
A peněz jse už za to dal tolik že to nehraje roli. A musím přiznat že opravdu výraznou roli hraje i má posedlost něco stále upravovat, takže mě to stejně bude strašit dokud to neprovedu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 16:51 | Nahoru | #148

se-se píše: Vendous> zadní od nový brzdí prostě málo a ve dvou tuplem takže zvýšení účinku zadního má význam. Jako příklad uvedu dlouhé sjeddy v serpentýnách. Tam je potřeba brzdy střídat aby se ochladily. Chystáme se letos do Gargana a tam je to přesně tento případ.


Brzdy není potřeba střídat ale naopak správně rozdělovat zátěž mezi přední i zadní brzdu. S vyjímkou extrémních případů, jako třeba offroad nebo ostrý brzdění na sportovní motorce, se motorka nejlíp chová při brždění přední i zadní brzdou současně.

se-se píše: kerut> v základu má 270, po úpravách asi 310. S palivem (I kamystrem) 340, se stálým vybavením (nářadí nepromoky lékárna kompresor atd) 360. Takže včatně dvou lidí a drobností přes 550 kg.
Myslel jsem tím tedy, že moje doplňky váží asi tak o 20 kg více než je běžné, což v celkové hmotnosti nehraje moc velkou roli.


Pokud mám správné informace o maximální hmotnosti banditam tak 550kg znamená že je ta motorka o 75kg přetížena. Ani se nedivím že se jí to nelíbí.

se-se píše: Vendous> dnes jsem to znovu testoval a zkoušel jsem jednak intenzivní brždění zadní, jednak jí používat přednostně. Obojí jde ale nutná síla je více než nepohodlná. A na hrubym čistym asfaltu to dostanu na ABS silou kdy už se fakt bojím že něco praskne.
A peněz jse už za to dal tolik že to nehraje roli. A musím přiznat že opravdu výraznou roli hraje i má posedlost něco stále upravovat, takže mě to stejně bude strašit dokud to neprovedu.


Ona totiž ta brzda není navrhovaná na to aby brzdila sama ale v kombinaci s přední bzdou. A protože píšeš že fyziku umíš tak určitě víš že při brždění předkem se zadní kolo výrazně nadlehčuje a zadní brzda nepotřebuje velkou sílu. Naopak je to kontraproduktivní protože se příliš silná zadní brzda špatně dávkuje a snadno dochází k zablokování kola.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 17:28 | Nahoru | #149
stráťa> to čemu ty se nedivíš jsem já ale napsal - nenapsal jsem že by se motorce něco nelíbilo. Prostě chci zvýšit výkon a snížit ovládací sílu zadní brzdy. To, jak se tato brzda používá a jak jí já budu používat je jiná věc

Naposledy editováno 07.05.2017 17:29:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

7.5.2017 v 17:49 | Nahoru | #150
se-se> promin necetl jsem to cely, ale budes k tomu druhymu brzdici davat i vetsi pumpu a kotouc?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 4 Včera v 18:18 Animals21
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 18 Včera v 06:31 PETARDAK
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid

TOPlist