bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: výměna zadního kotouče za větší
Chci místo zadního brzdového kotouče dát přední. Zadní má průmér240, přední 310, středy a díry na šrouby pasují. Na třmen udélám adaptér. Jestli vyjde vyndavání třmenu pod ráfkem ještě změřím ale vypadá to že to půjde.
Mám dotaz jestli už někdo něco podobnýho zkoušel.

výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 12:51 | Nahoru | #31
Ja nevim ale vzdy kdyz tvoji motorku vidim vzpomenu si na pata a mata to je strasnej masar!!!

výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 13:11 | Nahoru | #32
já se domnívám že slabší brzdný účinek na zadní kolo u konkrétního modelu je v naprostém pořádku, na vývoji se podílí odborníci, vystudovaní matematici a fyzici a je v tom zřejmě záměr
jen stručně, stačí se podívat na youtube na nějaké crash-videa jak se chovají motorky v krizových situacích při intenzivnějším brždění zadního kola...

ale to je jen můj osobní názor, který můžete lehce vyvracet názorem že stačí tedy brzdit jedním prstem...

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 13:26 | Nahoru | #33
se-se> ja sem daval na zadní kolo jinej brzdič,puvodně to byl přední levej z mýho SV,protože sehnat origo na NTV je nemožný (sehnal sem jeden,ale jednodušší bylo vyrobit adapter,než zprovoznit tu hromadu čehosi zoxidovaneho) a brzdím to stejně dobře jako origo a že mi SV brzdilo zadní skoro líp než přední



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 13:31 | Nahoru | #34

se-se píše: tak si odpovím sám. Rozebral jsem to a pořádně prohlédl. Nosič třmenu je i nad kotoučem takže by musel být zcela nový celý vnitřní kluzák kyvky a to je příliš velký zásah. Navíc se 310 kotouč nevejde, nejvýš tak 280 a to nestojí zato. Asi by byla cesta !epší brzdič ale nevím jestli by tam jiný vúbec pasoval. Zkusím pohledat.



Když ti tam nevejde větší kotouč, tak co přidat druhý třmen, jako to mají na stunt?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 14:13 | Nahoru | #35
kubacech> zajímavý, ale není tam místo na žádný extravagance

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 14:18 | Nahoru | #36

se-se píše: Effa> no přeci větší brzdná síla



No to chápu, ale proc na zadek? Nebrzdí ti to? Chápu předek, tam to ma smysl ale resit takhle složite zadek kdyz využití je minimální? Proto jsem se ptal, jestli to nemas treba na něco speciálního.

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 14:25 | Nahoru | #37
Effa> brzdí mě to ale ptostě chci aby brzdil víc i ten zadek

výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 18:08 | Nahoru | #38
Některé motorky mají pouze zadní brzdu třeba flat track..

výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 19:47 | Nahoru | #39
Už je to tu zase,jak někdo může napsat,že zadní brzda nebrzdí????????????????Navíc u cesťáku,který má na zadku desítky litrů zavazadel Zkoušel vyměnit hadice a pravděpodobně za sebou zadní kolo ještě netahá.Proč se vlastně vyrábí duální brzdy???

výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 20:15 | Nahoru | #40
Kdyby se z té motorky vyhodily ty krámy co tam nepatří a zbytečně zvětšují její hmotnost a naopak majitel šel cestou hmotnost motocyklu co nejvíc snížit tak si myslím, že by ta zadní brzda byla OK i v originálu .

výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 20:27 | Nahoru | #41
spíš si tam přídělej ještě jeden třemn když už, ale dotaz kolik km ročně najezdíš ?

výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 21:27 | Nahoru | #42
Sakra je to jeho motorka, tak proč by si s tím nemohl vyhrát?
Osobně bych zkusil zadní třmen z něčeho těžkého, třeba zzr 1400, možná i GL a pak vymyslet, jak to přidělat. U téhle motorky se prostě nepočítalo s takovou váhou vzadu. Případně by ještě dávalo smysl, jak zde už psali jiní, dát tam dva třmeny místo jednoho, jen bych se pak bál rychlého přehřívání.

1 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 21:29 | Nahoru | #43
A kdy přiděláš ruční brzdu? Když koukám na ten Tvůj bastl, tak už je to asi jediné, co tomu chybí...
Vždycky, když něco podobného vidím...a je fuk jestli auto nebo motorku...tak vždycky přemýšlím, zda je to nějaká nepochopená forma recese, nebo jestli se to těm majitelům opravdu líbí. A děsím se, že z většiny to bude za B)

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 21:40 | Nahoru | #44

callowsick píše: výměnu kotouče za větší bych nezatracoval (asi ne v tomhle případě, ale obecně), u mý malorážky se citelně zvedla brzdná síla a zmizelo přehřívání. přitom zůstal původní třmen, desky i pumpa.

Edit: měnil jsem předek


Zatím jsem se taky dostal pouze na předek. Kotouče jsem měnil za větší, z 310 na 320 mm.

výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 21:44 | Nahoru | #45
Ale vždyť je to tak jednoduché, čím bude motocykl těžší , tím bude větší problém ho zastavit tudy cesta opravdu nevede

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 21:44 | Nahoru | #46

se-se píše: kubacech> zajímavý, ale není tam místo na žádný extravagance



co tam máš v místě, kde by se mohl vejít druhý třmen? Jen necháš udělat ten držák místo originálního, což by si stejně musel kdyby tam šel ten 320.

2 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší

4.5.2017 v 21:50 | Nahoru | #47
já jsem něco podobného zkoušel:)





1 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 06:44 | Nahoru | #48
opakuji pro včechny co to nepochopili: MĚ TO BRZDÍ, NEMÁM ŽÁDNÝ PROBLÉMY S BRZDAMA A PROTI ORIGINÁLU JE HMOTNOST JEN MÍRNĚ VYŠŠÍ.
Dokonce to brzdí znatelně líp než v originále, pancéřové hadice hodně pomohly. Já tu motorku chci vylepšit, protože ta zadní brzdí málo z principu - malý kotouč, jednopístkový třmen.
Místo na další třmen tam není, respektivemusel by být celý nový díl na kterém je namontovaný třmen a který i drží kolo zprava a pokud by se to poveedlo, byl by velký problém vyndavat kolo. Větší kotouč už jsem zavrhl, protože se tam vejde jen mírně větší. Zkoumám tedy možnost čtyřpístku a prohledávám jaký by tam šel. Jednoduchý to ale nebude, protože uchycení toho jednopístku Nissin je dost specifický.
Jio a pro toho, kdo se ptal. loni jsem najezdil 7000, letos vzhledem k počasí jen asi 100 km.

Naposledy editováno 05.05.2017 06:46:10

1 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 06:56 | Nahoru | #49
Já tomu nerozumím. Nejdřív chceš dávat větší kotouč, potom uvažuješ o jiném třmenu, což by v obou případech vyžadovalo udělat minimálně nějaký mezikus, spíše nový ten držák, ale když ti tady radíme doplnit druhý třmen, tak je najednou problém že by se musel dělat druhý držák?

Když tam ten druhý třmen dáš dolů, tak se sundáváním kola problém nebude a i kdyby byl jinde, tak třmen drží dva šrouby, tak nechápu v čem je ten problém? Co je na tom složitější, než sundávat tu blbost kolem řetězovky?

E: myslíš že to nemají ti stuntrideři vychytané, když za sezónu spálí desítky zadních gum a každou chvíli to musí měnit?

Naposledy editováno 05.05.2017 07:03:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 07:27 | Nahoru | #50
kubacech> no když už tak nový třmen jako jediný místo toho starého. Třmen dolů mě nepřipadá dobrý řešení i z hlediska znečištění a odvzdušnění. Ale hlavně, pokud se tam dá nějaký čtyřpístek, tak tam ten origo jednopístek bude fakt na nic tak proč ho tam nechávat. Než jsem si pořádné prohlédl tu konstrukci (rozebraný jsem to měl několikrát ale moc jsem to neprohlížel), tak jsem myslel, že to půjde vyřešit jednoduchým adaptérem. To ale nepůjde. Nejradši bych nový díl nevyráběl, je upravil ten stávající ale možná nepújde jak píšeš ani to. Problém je s výběrem toho třmenu. Chtělo by to mít ho v ruce nebo 3d model a to asi taky je problém.

výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 07:42 | Nahoru | #51
přechod z jednopístku na čtyř je docela velká změna, která by si mohla vyžádat změnu pumpy (záleží na průměrech pístků, kolik kapaliny je potřeba natlačit ke stejnýmu pohybu desek). U mý motorky přechod z jednopístu vepředu (...jj, čínský enduro... ) na dvoupíst taky znamenalo novou pumpu, co víc tlačí - jinak zabírala páčka až v půlce chodu...

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 07:45 | Nahoru | #52
se-se> nenech se odradit , osobně tohle řešit , jdu cestou čtyřpístku , na výrobu držáku není potřeba žádná extra mašina , stačí tříosá fréza a v případě potřeby z toho můžeš pak udělat duální brzdy

výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 07:48 | Nahoru | #53
Se můžeš zkusit poradit tady s RUTANem. Nebo zkusit Martina či jestli ti poradí někdo jiný.

výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 08:55 | Nahoru | #54
počítej s tím, že výroba adaptéru pro větší kotouč, především pokud má být pro AXIÁLNÍ třmen a navíc i hezký je pěkná jebačka a dost se to v jednom kusu prodraží. bez 3D modelování se to napoprvé dělá dost špatně a ty modely motorky a třmenu stejně neseženeš. Odměřování je pakárna a aspoň u radiálního třmenu si X-ovou polohu třmenu doladíš podložkama a řešíš jenom Y-osu (offset). U axiálního třmenu navíc řešíš i jeho naklonění vůči kotouči proti úchytům třmenu.
prostě jebačka...vyprdni se na to a radši ty peníze dej do airbagové vesty..

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 09:47 | Nahoru | #55

Hornetyk píše: dakarista> Motoslalom bez zadní brzdy nedáš



ale das

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 09:49 | Nahoru | #56

se-se píše: Co se týká technické, tak v 2019 ale už teď některý věci znovu měním, aby byly striktně podle předpisu. Vyměnil jsem teď kufry a s tím i všechna světla ne zadním kufru za správně homologovaný. Všechny potenciálně problematický věci jsou snadno demontovatelný. Tu zadní brzdu chci nějak vylepšit. Nejraději čtyřpístkový brzdič, ale zatím jsem nenašel nic kompatibilního nebo upravitelnýho. Přední brzdí dobře. Problémy s brzdama tedy žádný nemám, chci prostě zlepšení.
Kdosi tu haněl geometrii, ale je tam pouze běžné snížení pomocí kostí nic víc. Jsou vyměněný pružiny a tlumiče ale to dělá charakteristiku podvozku a nikoli "viditelnou" geometrii, takže asi nějaký "optický klam"



a ty jako kdyz brzdis zadni brzdou, tak nejsi schopen ji pri soucasnym stavu ji zablokovat do smyku ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 09:54 | Nahoru | #57
RUTAN> chapu to spravne ze dva mas spojeny na jednu pumpu a ten jeden solo mas na jinou pumpu ?
Na jaky prvky potrebujes aby to vic brzdilo, kdyz zablokovat to pri beznym brzdeni je tak snadny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 10:10 | Nahoru | #58
se-se> ja musim tremny sundavat vzdy abych dal dolu kolo otazka par vteřin. Nevim proc by se mel řemen zavzdusnit pokud ho jen sundas nebo vic zaspinit neni jak, vic bordelu ti tam nalítá pri jezdeni . Nevim jK casto sundavas zadni kolo ale tohle je nejmenší problem

výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 10:12 | Nahoru | #59
pánové chtělo by to zopakovat pascalův zákon (až na callowsicka).
Každé zvětšení plochy pístků třmenů (přidáním vedlejších pístků, třmenů, dalšího kotouče) sice zvýší sílu, ale prodloužíte dráhu páčky. Následnou výměnou i pumpy se můžete teoreticky vrátit až do původního stavu. Lepším řešením dát měkké desky nebo zvětšit kotouč, i 2cm udělají své.
Jestli jde jen o zlepšení dávkovatelnosti, tak holt po deskách ten vícpístkový třmen+případně pumpu. Streetfightery mají jeden přídavný zadní třmen na přidanou páčku pod spojkou ne?

ps: u plovoucího třmenu počítam zadní stranu za "falešný" píst, takže plovoucí 2pístek může mít stejnou plochu jako pevný čtyřpístek

Naposledy editováno 07.05.2017 12:54:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

5.5.2017 v 10:17 | Nahoru | #60
gugo> To je speciální stuntridingová zadní brzda, která má být exttrémně výkonná a citlivá. jeden třmen je na nohu, dva spojené k sobě na ruční brzdu na řídítku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist