globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa panelka dobíjení
Zdravím.Je toho plná prdel ale nenašel jsem nikde můj problém.Nedavno jsem koupil panelu origo stav 8000km doloženo.No jde o to že včera jsem ji umýval a následně vysušil, nicméně dnes jsem ji kopnul a svítilo dobíjení tak jsem si říkal jestli se nedostala voda kam neměla.Stříknul jsem sprej na kontakty do spínačky,na baterku a na kontakty u relé (1 cívkové 45w) a ještě před tím jsem je očistil a pořád nic.Baterka je tam nová (exide) ale zajímavé je že na volnoběh ta kontrolka občas zhasne ale po přidání plynu se rozsvítí ještě více.Jo a přes noc se mi sekl spínač zadní brzdy tak svítilo světlo a baterka byla zřejmě vycucla ale i tak chytla a asi to nemá vliv dobíjet by měla. Děkuji za odpovědi.

Jawa panelka dobíjení

2.5.2017 v 22:14 | Nahoru | #1
Bez změření ti tu asi nikdo neporadí. Kolik ti leze do baterie voltů? Jak máš zapojenou baterii?Jde o polaritu. Na statoru na štítku to máš napsané jestli + nebo - .

Jawa panelka dobíjení

2.5.2017 v 22:55 | Nahoru | #2
Umýval nebo promokl jsem snad tisíckrát ale nikdy nezačalo proto zlobit dobíjení.Překontroluj ukostření,uhlíky,kontakty,dotažení drátů a polaritu

Naposledy editováno 02.05.2017 22:57:08

Jawa panelka dobíjení

2.5.2017 v 23:46 | Nahoru | #3
No tak uhlíky byly v pořádku ale ještě se na to podívám a proměřím.Jinak baterku mám zapojenou normálně - na kostru.Co se té polarity týče zrovna to není moje parketa nevím za jakým účelem se to provádí,někde jsem četl že pokud motorka dlouho stála kvůli magnetismu ale možná pletu jablka a hrušky.Já vím jen že stála víc jak 25 let a motor je původní včetně elektřiny.Jo a na statoru jsem z boku štítek nenašel.

Jawa panelka dobíjení

2.5.2017 v 23:59 | Nahoru | #4
Jsou dvě možnosti řešení:
1) přehoď ukostření na + (nejen panelky to tak měly).
2) přepóluj dynamo.

Jawa panelka dobíjení

3.5.2017 v 07:17 | Nahoru | #5
Děkuji za radu zkusím přehodit káble na baterce.Jinak to přepólování (nabuzení jestli chápu dobře) tak něják nevím jak na to.Mám vyndat uhlíky to chápu (minimálně jeden) aby nebyl v kontaktu s kostrou no a pak něco s kotvou.Kde se nachází ta kotva nebo co to má být? Někde jsem četl že to jde ještě tak že vyndám uhlík a propojím drátem ty dva káble u relátka.Omlouvám se za nezkušenosti,doposud mám jen s altíkem u mz.

Naposledy editováno 03.05.2017 07:21:09

Jawa panelka dobíjení

3.5.2017 v 07:19 | Nahoru | #6
Jinak taky jsem četl že by se to mělo nabudit samo pokud to běželo jakože běželo.Pokud tedy nabudit a přepólovat nejsou termíny jiného významu.

Jawa panelka dobíjení

3.5.2017 v 15:56 | Nahoru | #7
Takže jsem očistil uhlíky a proměřil dobíjení ještě před tím jsem dal + u baterky na kostru před tím jsem to měl naopak ale dočetl jsem se že panely to měly no a také to že u toho jednocivkoveho reglu se polarita neřeší.No samozřejmě nedobíjí multimetr mi ukazoval 4v na baterce to tím že přes noc svítila ta brzda podstatné je že do toho nejde šťáva.A zajímavé je že na volnoběh ta kontrolka zhasne na okamžik a hned se zase rozsvítí.

Naposledy editováno 03.05.2017 15:57:57

1 reakcí na tento příspěvek Jawa panelka dobíjení

3.5.2017 v 19:27 | Nahoru | #8
Ono je špatně něco dovrtat a pak hledat zdroj info. Asi jsi zapojil špatně baterku a pokud ne zajeď si do KM pro regulátor AEV. Nedávno jsem ho zapojil na jedné z 9 jaw a čz co mám, mimo těch co maj vape a jsem max. spokojen a proto půjde do dalších.

(reakce na) Jawa panelka dobíjení

3.5.2017 v 22:43 | Nahoru | #9
xxx6> No já jsem ho dnes kontroloval podle dočkala a měl by být ok podle toho vizuálního testu.Profoukl jsem ho a pořád nic ovšem všiml jsem si že při nastartovaném motoru se z něj (cívky) kouří także se asi spálil možná i to jak jsem to umýval ale nevím jak se tam mohla přes kryt dostat voda.Každopádně je asi KO a uvažuji právě o AEV nebo 6v 75 w relé od magnetonu,ale u toho by se to muselo zase obcházet +umístění a tak nehledě na to že by se musela hlídat watáž.Zajímalo by mě jak je to se zapojením u toho AEV normálně to půjde z toho co zůstane po odpojení origo,nebo musím něco ještě připojovat?

Naposledy editováno 03.05.2017 22:44:21

Jawa panelka dobíjení

3.5.2017 v 22:55 | Nahoru | #10
Zažil sem to samé na čz 175 a byl to vadný regulátor. Po přidání plynu kontrolka svítila víc, než na volnoběh.

Jawa panelka dobíjení

5.5.2017 v 20:30 | Nahoru | #11
Tak vyřešeno přepólováno dobíjí jak dřív ale i tak ho nahradím elektronickým reglem AEV.

Jawa panelka dobíjení

8.6.2017 v 21:47 | Nahoru | #12
Ahoj chlapi,potreboval bych taky poradit.Je normalni,ze se vybije baterie pri jezdeni ze svetlama.Kolik ma jit z regulatoru na bateru pri pridani plynu.Mam jawa 250/592
a je tam jeste stare dynamo z regulatorem si 55w. Kolega mi to meril a davalo to jen 6,20V ale jak jsem zapnul svetlo tak to nevylezlo nad 5.9V.
Diky za vase nazory a rady.

Naposledy editováno 08.06.2017 22:01:20

Jawa panelka dobíjení

8.6.2017 v 21:51 | Nahoru | #13
To je málo. ideál je tak 7-7,2.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3855, 3856] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 115668 Dnes v 09:19 Jirka4137
Jawa, spravne natoceni segrovky na ... Jawa 350/360 panelka Marty634 9 27.3.2024 v 10:36 ja1
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral

TOPlist