globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM 640 LC4 SM - help kousnutá
29.4.2017 v 12:23
Ahoj motorkáři, potřebuji pomoci/poradit a doporučit. Pořídil jsem si KTM 640 LC4 supermoto r.v. 2005 trošku se na ní projel cca 70km nyní jsem se vrhl na údržbu olej a filtry. Stáhl jsem si manuál přesně na můj typ a ročník, postupoval přesně dle něj, zkráceně = tady povol 2 šrouby vypusť motor, vyndej filtr na rámu, vypusť rám, tady povol a vyndej filtr na motoru u zadní brzdy, zalij filtr na rám olejem a mázni těsnění, namontuj, nasaď filtr do motoru, dej těsnění a celý to zase slož. Poté nalij do motoru 1,3 litru a do rámu 0,6 litru oleje, povol šroub u krku řízení, nastartuj a nech odvzdušnit dokud nepoteče olej, dotáhni, ohřej a zkontroluj hladinku oleje, případně dolij olej. Toto jsem vše udělal dle návodu a stejně se mi podařilo po 12-13km kousnout motor (za jízdy motorka chcípla a zablokovalo se zadní kolo) zaplať pánbůh v malé rychlosti při jízdě rovně, takže nedošlo na hlášku "konečná stanice, prosím vystupte" .

Co jsem udělal špatně?

Olej motrex cross power 10W40, filtry K&N, vše děláno s láskou. Jediné co jsem podcenil bylo těsnění k filtru v motoru, neměl jsem nové, majitel přede mnou tam dal pastu (dle mě největší píčovina, jelikož když se přimáčkne tvoří přesahy a když se uvnitř u filtru přesah utrhne může ucpat mazací kanál a je vymalováno). Rozhodl jsem se to tedy celé očistit a vystřihl jsem si nové těsnění. Bohužel těsnící papír z kterého jsem stříhal byl již starší a netěsnil tak dobře a trošku to mokvalo (nic velkého) - plánoval jsem ihned zakoupit orig těsnění z partsdeport a v týdnu ho vyměnit. Bohužel jsem se potřeboval s motorkou přesunout a stalo se co se stalo.

Je možné, že kvůli tomu menšímu mokvání a úniku oleje mohlo dojít k nějaké ztrátě tlaku ve vedení mazání a tím nedostatečnému mazání motoru? Olej jsem i po kousnutí kontroloval a byl u horní rysky.

Ještě dotaz - u motorového filtru je šroub s dvěma hadicemi, který odvádí olej od filtru jednou hadicí do rámu a druhou na píst. Je potřeba dodržet nějaké natočení tohoto šroubu? Nevšiml jsem si žádné rysky nebo ukazatele, možná jsem udělal chybu tam.

Další věc, kam teď s tím? Znáte někdo nějaký dobrý servis nebo motoráře u Plzně nebo Plzeň sever na opravu moto? Úplně nejlepší, ale nereálný, by byl někdo s kým bych mohl na motoru spolupracovat/očumovat, abych se starání ohledně 4t naučil - vždy jsem jezdil pouze 2t. Nemyslím si že jsem dřevo, ale zaprvé by mi to poprvé trvalo asi extrémně dlouho dle návodů a sezóna začíná a zadruhé se to nechci učit stylem jo tady jsem to posral bude mě to stát dalších 30 kulíků - příště už tu chybu neudělám a ve výsledku tam zahučím za 60-100 kulíků.

Díky všem.

KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 12:51 | Nahoru | #1
těžké říct co tam bylo třeba už od předchozího majitele. zkus ještě kouknout na bazoš nějaké 640 motory jsem tam viděl. a byli okolo 15litru. třeba by to pro tebe bylo lepší řešení

KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 12:56 | Nahoru | #2
a tady je v dílech taky jeden za 20litru

KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 13:05 | Nahoru | #3
než cokoliv začneš kupovat, tak ten motor nechej rozhodit at vis co tam je spatne, vsechno je opravitelne.

KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 13:16 | Nahoru | #4
Z popisu co pises me neprijde ze by si udelal neco spatne. Pokud ti z toho nestrikal olej tak tlak na mazani musel byt dostatecny.
Jediny co me napada LC4 ma dole vedle sroubu na vypousteni oleje tusim imbus sroub nad kterym je perko a kulicka, slouzi to jako pretlakovej ventil na mazani smerem nahoru, kdyz je vysokej tlak oleje odtlaci to pruzinu a zbytek jde dolu do vany.

Bejt tebou zjistuju kde se to zadrelo , paklize se to zadrelo. Protoze imho pokud by ti to mazalo malo tak ti bude spis obyvat vykon nez ze se to zasekne .

Jde radit ?
Kdyz tam das neutral jde otocit setrvakem ?

Jinak na ND na motor zkus uzivatele bedlu (v profilu ma telefon) ma spoustu dilu na KTM.

KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 15:32 | Nahoru | #5
Šroub imbus ten přetlak ventil jsem nepovoloval, jen ten vypouštěcí šroub a ten magnetický na zachytávání kovových pilin.

Výkon taky neklesal a cestou jsem sledoval teplotu kdyby něco tak by to mohlo být vidět. A měl jsem 3-4 čárky což je normál.

Řadit jde bez problémů. Jak se kousla a blokla kolo jsem ihned hmatnul po spojce a v klidu zastavil. Vyřadil bez problému a odtáhl ji na parkoviště poblíž.

Motorka netoci ani na startér ani na nakopavacku.

KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 15:36 | Nahoru | #6
Určitě motor půjde na rozborku a pak se uvidí, ale úplně se mi do toho nechce samotnému. Jak jsem psal se 4t nemám praktické zkušenosti a nerad bych nakoupil díly za x tisíc a něco pokazil a mohl začít znova. Kdybyste někdo věděl o někom kolem Plzně kdo dělá motory nebo dobrý servis budu rád za doporučení.

KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 15:42 | Nahoru | #7
Postup v pohodě, akorát jsem do toho vždycky na doporučení majitelů lil vždycky Motorex 10W-60 Cross Power 4T. Dělal jsem 4 kousky a každej majitel ho tam dával...

KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 16:13 | Nahoru | #8
Sry olej jsem napsal špatně. Lil jsem tam motorex crosspower 10w50. Taky jsem si na něj přečetl doporučení od lidí co ho tam dávali a je tuším i v manuálu od ktm doporucenej. A když jsi dělal 4 lc4ky, co ten šroub s dvěma hadicema u motorového filtru? Má nějakou přesnou polohu nebo je to jedno?

KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 16:21 | Nahoru | #9
podle me se ti to vysypalo uplne nezavisle na ty vymene, nic spatnyho si neudelal. kolik mas najeto jen tak pro zajimavost? nech to rozhodit a uvidis, o novym motoru bych zatim neuvazoval, to je ta nejhorsi varianta..

1 reakcí na tento příspěvek KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 16:33 | Nahoru | #10
Najeto má 33tis. a 08/2016 měla být po GO dle faktury. Záleží jestli je to pravda. Ale tak mohlo něco odejít co se ještě nedělalo, vyplivlo mazani a je to. Rozhodit to nechám, sháním někoho kdo pomůže.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 16:34 | Nahoru | #11
kontrolku mazání to má ne?
byla funkční?po zapnutí klíčku svítila po nastartování zhasla?

v popisu jak jsi to udělal nevidím chybu,ale někdy chyba asi bude,protože motor se jen tak sám od sebe nekousne...

chce to rozebrat,možná to není zadřené,ale třeba se utrhnul ,nebo skočil rozvoďák,upadl ventil a pod....... a s mazáním to nemá nic společného.

KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 16:56 | Nahoru | #12
nevíš kde se kousla.. ojnice nebo píst. chytřejší budeš po rozebrání ted jsou to jen dohady. klidně ti pomůžu ,ale jsem doma jen o víkendu a mám málo času. do plzně mám 50 km

(reakce na) KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 17:17 | Nahoru | #13
Fox_89> hele, napis mi pm. dam ti kontakt na jednoho cloveka primo z Plzne, co by ti mohl poradit

(reakce na) KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 18:25 | Nahoru | #14

Dolph-cz píše: kontrolku mazání to má ne?
byla funkční?po zapnutí klíčku svítila po nastartování zhasla?

v popisu jak jsi to udělal nevidím chybu,ale někdy chyba asi bude,protože motor se jen tak sám od sebe nekousne...

chce to rozebrat,možná to není zadřené,ale třeba se utrhnul ,nebo skočil rozvoďák,upadl ventil a pod....... a s mazáním to nemá nic společného.



Nema.

KTM 640 LC4 SM - help kousnutá

29.4.2017 v 18:46 | Nahoru | #15
rozhod motor,dej sem fotky a potom mužeme radit , takhle je to o ničem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM rolny vahadel , par foto KTM 640 LC4 Supermoto SuperPivis 14 19.2.2024 v 20:23 Jirka-ZXR
Elektroinstalace KTM 640 LC4 Supermoto Soliš1 2 3.1.2024 v 21:04 combust
Snížení výkonu KTM LC4 640, KTM 640 LC4 Supermoto pavouk25 6 22.6.2023 v 13:26 Krautkopf
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Serizeni riditek KTM lc4 Supermoto ... KTM 640 LC4 Supermoto Dolf0123 16 24.4.2022 v 07:53 krokoš


TOPlist