www.prodejoleju.cz/mogul-paramo/mogul-alfa-2t-1l/
http://www.prodejole...mogul-tsf-20w-30-1l/
Naposledy editováno 28.04.2017 20:08:44
1 reakcí na tento příspěvek Mogul TSF vs ALFA 2T
také bych s dovolením přidal svůj názor.
Já jezdím už asi 10 let na olej od 77 lubricants , který kupuju tady kousíček od Prahy u jednoho specializovaného prodejce olejů. Shodou okolností jsem tam pro oleje byl zrovna ve čtvrtek a můžu tedy uvést aktuální cenu ve výši 117 Kč s DPH za litr pro běžného maloodběratele.
Ne že bych chtěl dělat reklamu, ale je to hodně dobrá polosyntetika za dobrou cenu, vyráběná v Nizozemsku ve stejné fabrice, jako Gulf a Shell, takže to nejspíše i teče ze stejné trubky, akorát do jiných lahví (takže zmíněný marketingový trik).
Na tento olej jsem před lety přešel z TSF za prvně kvůli ceně (prakticky poloviční) a za druhé kvůli tomu, že se výrazně snížila kouřivost a uvolňovaná mastnota do výfuků, což je pro mě důležité kvůli montáži dvoukomoráků na J 640 (zadní koncovka je nerozebiratelná, takže když se zas***, tak je to špatný). I po rozborce motoru bylo vidět minimální zakarbonování, oproti předchozím verzím oleje.
K olejům Mogul za sebe přidám dvě poznámky:
1) Používám také Mogul TS a to výhradně a výjmečně pouze do svých starých motorek s odděleným mazáním (Bizon, 634, 477...), tedy do motorek s čerpadlem Motorpal (nebo jak se jmenuje ). Naučila mě to zkušenost, protože výše uvedený olej je příliš řídký a po průchodu čerpadlem se sloupec oleje v hadičce ke karburátoru rád "roztrhne", skokem tam nateče pěkná fůra a pak to zase chvilku nemaže.
K tomuto mam ještě jeden takový postřeh, protože pokud špatně vedete hadičku s olejem ke karburátoru (u Bizona, 634...) a to hodně blízko válce, tak se ta hadička umí od toho válce hodně ohřát a trhá se v ní sloupec oleje i při použití TS a M2T. Z tohoto důvodu se snažím tuto hadičku vést maximálně vzadu, směrem k airboxu a pak dopředu (tedy za laknem plynu).
2) Ve svých čtyřtaktech jezdím také na olej od 77, tentokráte však v provedení 10W-40. Když se podíváte do příslušného datasheetu a porovnáte s vítězoslavně odhaleným olejem Mogul Moto 10W-40 tak zjistíte, že olej od 77 je o jednu výkonnostní třídu výše a já jej kupuju za 91 bez DPH (cca 110 Kč maloodběratel), zatímco Mogul má doporučenou prodejní cenu 197 Kč s DPH (jestli se dobře vzpomínám).
Uvedený olej od 77 "leju" již dlouhá léta i do zahraničních výkonných čtyřtaktů (např. do své VTR 1000 F) a nikdy nebyl jediný problém už proto, že svou specifikací výrazně převyšuje doporučení výrobce.
Tento bod jsem zařadil spíše pro orinetaci na trhu olejů a jejich cen, protože né vždy odpovídá cena oleje jeho kvalitě a je dobré i vybírat.
Tolik můj názor.
1 reakcí na tento příspěvek Mogul TSF vs ALFA 2T
Nemám moc iluze o tom jak se to v dnešní době vyrábí a věřím že mnoho výrobců má téměř totožné oleje za úplně rozdílné ceny, které jsou jen otázkou marketingu.
Karbcem mé čízy proteklo již ledasco i tolik zavrhované M2T a když jsem zkoušel TSF moc velký pokrok jsem nezaznamenal. Vyjel jsem tohoto oleje 2 litry, kouřilo to srovantelně jak s TS nebo Denicolem a navíc se kolem ustí výfukového kolene do válce začala tvořit tzv. blitka, pomalu stékající po kolení a prskající za jízdy na motor a na levou botu. Kamarádovi to taky dělalo a v mnohem větší míře. Kdyby někdo tušil co to způsobuje dejte mi tip. Uvolňování karbonu z kanálu to nebude, kamarád jezdíl na Bel-Rey syntetiku než tam nalil TSF.
Jinak minerály jako M2T nebo TS dávám v poměru 1:40, tu TSF jsem tam pak zkoušel i 1:50.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 | kpant | 2 | 10.3.2024 v 19:20 kokoška. |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 | Dejvid55 | 3 | 2.2.2024 v 12:53 Kubeja |