Téma: BMW K1200S - "poskakující" spojka
12.4.2017 v 23:26
Už nějakou chvíli mám problém se spojkou.
Symptomy: když je motor (olej) teplý, je vše OK. Když je studený, při záběru spojky jsou slyšet divné zvuky a místo aby byl záběr spojky plynulý, spojka "poskakuje", třeba do kopce se skoro nedá plynule rozjet, poskakuje to. Lamely jsem vyměnil (včetně plechů) za nové, Barnett, bez větší změny.
Nenapadá vás, co s tím?
Symptomy: když je motor (olej) teplý, je vše OK. Když je studený, při záběru spojky jsou slyšet divné zvuky a místo aby byl záběr spojky plynulý, spojka "poskakuje", třeba do kopce se skoro nedá plynule rozjet, poskakuje to. Lamely jsem vyměnil (včetně plechů) za nové, Barnett, bez větší změny.
Nenapadá vás, co s tím?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka
felixxx> Já ti úplně nevim jestli jet stimhle do BMW je to nejrozumnější.Ta motorka nemá zas tak velkou hodnotu. Nemysli si že v BMW se stim budou srát ti to tam nahulej všechno nový a třeba to nepomůže a jseš tam za skoroopravu jak za jiný káčko.
hobborg> Jako náhodně se stane že se kousne bezdůvodně na klice ale obecně problém s mazánim nemaj.O rozvodech se toho nakecá a je to stejný jako u aut,z výroby tam daj nahovno řetěz pak se to snažej spasit nějakejma nesmyslama a chytrý lidi u piva vymejšlej "jak to bylo".
1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka
Mě to mezi 3000 - 4000 tis/ot. Vibruje. Jen v tomhle pásmu. Je to ale nepříjemný. Jinak v ostatních otackach všude hladký. Bohužel to tipuju asi taky na ten koš. Fakt mě to obtěžuje. V nejpoužívanějších otáčkách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka
EddieK12>Ve třech když dáš plnej plyn tak to zavibruje,to dá rozum ale nesmí to bejt nějak ukrutný.Když pojedeš na 3-4tis ot. plynule a bude vibrovat nějak hodně tak to bude někde jinde.Mohl se v tom hrabat nějakej čaroděj.Tu pani jsi dostal k moto?Já dostal k motorce hromadu problémů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka
felixxx> co se týče motorů BMW a jejich převodového ústrojí je nejefektivnější vzít vin a navštivit autorizák, než navštěvovat drbník s žádným výsledkem
jsi mě pobavil v Renocaru jsem samozřejmě byl, hned na začátku, ale jejich rada byla stejná: "napřed vyměníme vnitřek (nejen lamely, ale celý vnitřek), když to nebude stačit, zkusíme vnější koš, když ani to ne, budeme bádat dál".
Padesát tisíc pro začátek je skoro polovina hodnoty té motorky, to nedává smysl.
Tím nechci Renocar nějak hanět, vždycky mi tam vyšli vstříc (v rámci toho, co smějí). Ale tenhle problém to fakt nevyřeší.
jsi mě pobavil v Renocaru jsem samozřejmě byl, hned na začátku, ale jejich rada byla stejná: "napřed vyměníme vnitřek (nejen lamely, ale celý vnitřek), když to nebude stačit, zkusíme vnější koš, když ani to ne, budeme bádat dál".
Padesát tisíc pro začátek je skoro polovina hodnoty té motorky, to nedává smysl.
Tím nechci Renocar nějak hanět, vždycky mi tam vyšli vstříc (v rámci toho, co smějí). Ale tenhle problém to fakt nevyřeší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka
wimi> Když jsem to měl na svolávačce ve Stratosu na hrušku kardanu, tak mi řekl mechanik, že káčko v lepším stavu tam neměl a prej to je normální. Že bych se divil v jakým stavu tam káčka servisuje. Ehm.. jako jestli mě chtěl uklidnit a odbýt nevím, ale vím že to řeší vic lidí. Takže se ještě objednám do Zderazu k Bmw Vasko a uvidím. Zatím jsem na ně slyšel to nejlepší. Uvidíme.
[quote=Milda.nisin]felixxx> Já ti úplně nevim jestli jet stimhle do BMW je to nejrozumnější.
já to myslel tak že vemeš vin a zajdeš do autorizáku tam ti prodají přesný olej podle vinka, ten si doma vyměníš
BMW a oleje to je velký problém , tam se musíš řídit výrobcem jinak řešíš furt nějaké nedostatky,
pokud je to jakože autorizák a nemá vyhledavač olejů a maziv podle vin tak si tam nic nekupuj
béčko dělá i takové vychytávky že máš třeba stejný motor, stejný typ převodovky a tři druhy olejů které poznáš třeba podle barvy zátky, toto píšu o autech, mavíc je v olejích ve volné přírodě pěkný bordel, stalo se mi že zimě 5W 30 měl stejnou hustotu jak 15W40 mám měřák na hustotu barev a tím to jednoduše zjistíš,
proto ten vin a nákup v autorizáku origo olej BMW
já to myslel tak že vemeš vin a zajdeš do autorizáku tam ti prodají přesný olej podle vinka, ten si doma vyměníš
BMW a oleje to je velký problém , tam se musíš řídit výrobcem jinak řešíš furt nějaké nedostatky,
pokud je to jakože autorizák a nemá vyhledavač olejů a maziv podle vin tak si tam nic nekupuj
béčko dělá i takové vychytávky že máš třeba stejný motor, stejný typ převodovky a tři druhy olejů které poznáš třeba podle barvy zátky, toto píšu o autech, mavíc je v olejích ve volné přírodě pěkný bordel, stalo se mi že zimě 5W 30 měl stejnou hustotu jak 15W40 mám měřák na hustotu barev a tím to jednoduše zjistíš,
proto ten vin a nákup v autorizáku origo olej BMW
1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka
Urkyte to bude olejem, neni nad odborny nazor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka
wimi>
možná jsem tě poba vil no na netu si přečteš že výměna spojky nepomohla proto je asi můj názor na tento problém diametrálně odlišný,
si přečti předešlý příspěvek, běž do autorizáku pip BMW olej podle vin vyměn a uvidíš, jo a problém se nemusí vyřešit hned, oleje obsahují různé platifikátory které potřebují čas a taky dokážou některé součísti zničit nenávratně
možná jsem tě poba vil no na netu si přečteš že výměna spojky nepomohla proto je asi můj názor na tento problém diametrálně odlišný,
si přečti předešlý příspěvek, běž do autorizáku pip BMW olej podle vin vyměn a uvidíš, jo a problém se nemusí vyřešit hned, oleje obsahují různé platifikátory které potřebují čas a taky dokážou některé součísti zničit nenávratně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka
felixxx píše: wimi>
možná jsem tě poba vil no na netu si přečteš že výměna spojky nepomohla proto je asi můj názor na tento problém diametrálně odlišný,
si přečti předešlý příspěvek, běž do autorizáku pip BMW olej podle vin vyměn a uvidíš, jo a problém se nemusí vyřešit hned, oleje obsahují různé platifikátory které potřebují čas a taky dokážou některé součísti zničit nenávratně
tak hlavne pozor na ty plastifikatory co se pridavaj do betonu ty by motor nenavratne snicily.
Porad si rikam je to ten nas zabanovany petrumr nebo neni.... ale uz zacina tihnout k tematum o BMW , takze to bude on.
Mno nic hlavne mu neodporujte nebo vam budou ve 12 vnoci kdyz zavrou hospody chodit opzle PM....
1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka
Takže vyměnit jdou celkem v pohodě docela mě zarazil ten volnej řetízek na olejové čerpadlo
Závěr - jak to dopadlo? Možná vás bude zajímat výsledek.
Problém byla nakonec ve vnitřním spojkovém koši, konkrétně v tom, že v místě, kde se stýká první a poslední lamela s hliníkem vnitřku spojkového koše byla už v hliníku drážka natolik hluboká, že kov lamely dosedal u ojetějších lamel přímo na hliník.
Když tam v servisu dali nové lamely, výsledkem bylo jejich skoro okamžité zničení (první a poslední lamely), takže se nic nestalo.
To, že se závada projevovala hlavně zastudena, asi bylo způsobeno změněnou viskozitou oleje, který byl mezi kovem lamely a hliníkem spojkového koše (aspoň tak si to vysvětluju).
Každopádně - poté, co se vyměnil vnitřní spojkový koš za takový, na kterém žádná drážka "vyjetá" od lamel nebyla a nová (další) sada lamel, vše je najednou OK a spojka zabírá krásně hladce.
Jo a ještě jeden poznatek - některé neoriginální lamely nemají jeden výstupek menší, takže je potřeba jej ubrousit.
Problém byla nakonec ve vnitřním spojkovém koši, konkrétně v tom, že v místě, kde se stýká první a poslední lamela s hliníkem vnitřku spojkového koše byla už v hliníku drážka natolik hluboká, že kov lamely dosedal u ojetějších lamel přímo na hliník.
Když tam v servisu dali nové lamely, výsledkem bylo jejich skoro okamžité zničení (první a poslední lamely), takže se nic nestalo.
To, že se závada projevovala hlavně zastudena, asi bylo způsobeno změněnou viskozitou oleje, který byl mezi kovem lamely a hliníkem spojkového koše (aspoň tak si to vysvětluju).
Každopádně - poté, co se vyměnil vnitřní spojkový koš za takový, na kterém žádná drážka "vyjetá" od lamel nebyla a nová (další) sada lamel, vše je najednou OK a spojka zabírá krásně hladce.
Jo a ještě jeden poznatek - některé neoriginální lamely nemají jeden výstupek menší, takže je potřeba jej ubrousit.
A možná ještě jedna věc - protože původně jsem podezíral vnější spojkový koš, zůstal mi jeden navíc, takže kdo uvažujete o jeho výměně, prodávám za cenu, za kterou jsem ho z Německa koupil http://www.motorkari.cz/motobazar/nahradni-dily/motory/spojky/vnejsi-kos-spojky-pro-bmw-k1200-1150274.html
Jojo, BMW je prémiový motocykl, kupte si ho. Jde moc dobře vidět, jakou cestu BMW manažeři razí, tj. image především, ne kvalita. Viz zrovna nedávno ta aféra, kdy si BMW platilo trolly, kteří budou pomlouvat jiné značky moto. Proč by v BMW dělali perfektní motorku, když můžou udělat prémiový krám, co se bude kazit a následně v autorizovaných servisech budou rýžovat další peníze od zákazníků? Udělat nesmrtelnou motorku, na které budeš až do důchodu jezdit? To je vtip? Kdo si potom bude kupovat nové modely, kdo bude kupovat ND, kdo bude krmit síť autorizovaných servisů? To v Hondě, tam jsou chudáci. Tam nemají jiný způsob, jak zvýšit nebo udržet prodeje těch svých japončíků v Evropě, než výrobou kvalitních motorek.
Tak se BMW kazí, no a co? Vyděláváš 200k měsíčně jako inženýr v některé ze západních zemí, koupíš BMW a jednou za 4 roky to dáš do servisu, kde to opraví nějaký polák za 20000,- , Neřešíš prachy a prostě sis koupil motorku, co se ti líbí. A BMW se líbí. Pak to prodáš dál na východ a tady se vždycky ještě najde nějaký kokód, co si tu "kovařinu" koupí.
Tak se BMW kazí, no a co? Vyděláváš 200k měsíčně jako inženýr v některé ze západních zemí, koupíš BMW a jednou za 4 roky to dáš do servisu, kde to opraví nějaký polák za 20000,- , Neřešíš prachy a prostě sis koupil motorku, co se ti líbí. A BMW se líbí. Pak to prodáš dál na východ a tady se vždycky ještě najde nějaký kokód, co si tu "kovařinu" koupí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vrzající duolever K1200S BMW K 1200 S | TomasssUrbannn | 3 | Dnes v 11:13 JiriBN |
BMW K1300R - tecie zadny tlmic BMW K 1300 R | yurij | 3 | 17.3.2024 v 15:13 yurij |
Brzdové destičky BMW K 1200 GT | nodra | 3 | 19.2.2024 v 17:00 nodra |
Baterie intact GEL BMW K 1200 GT | Lubát | 8 | 3.12.2023 v 08:53 Lubát |
Jaké náplně do K1200R r.v:08 BMW K 1200 R | Dýmovnice | 27 | 20.10.2023 v 13:54 puffybodie |