Kdo se může přidat ?
Holky i kluci, vlastnící cestovní enduro schopné ujet po silnici 600-700 kilometrů za den a nebojí se spát ve stanu. Případně i holky, které se k někomu přidají na zadní sedadlo. Jestliže by se chtěl-a přidat někdo, kdo se na to necítí, nebo si myslí, že to pro něj-ní není, nechť se ozve a můžeme někam vyrazit nasimulovat podmínky tamních končin

Kam se pojede ?
Koncem června odjíždím směr Východní Sibiř, zatím jsem sám. Cílem je Kolyma (podívat se na Ojmjakon mimo jiné) a dostat se co nejdále na sever po vlastních osách. Rád bych se vrátil na začátku září, než se cesta stane nepříjemnou. Bude zima, bude mráz a nikam se neschováš

Kdyby se náhodou, chtělo někomu ušetřit při návratu domů 10 tkm, případně chyběly dva týdny času, je možné přeplout z Magadanu do Vladivostoku, nasednout na vlak a nechat se přepravit do Moskvy. Pak už je to domů kousek.
Nebude mi dělat problém a ani bych to nikomu neměl za zlé, kdybych se z Magadanu vracel domů sám, po vlastní ose.
Jaký bude styl jízdy ?
Předem bych varoval závodní jezdce a účastníky dakaru, že výlet bude pohodový. Sice budeme projíždět pasáže, kde je to trochu složitější a namáhavější, ale vše by mělo být v poklidném duchu. Žádné skoky, náročná technická jízda lesem mezi stromy kořeny, zadní kolo neustále ve smyku a gejzíry bláta, písku a kamení za motorkou. Předem je třeba si uvědomit, že to máme domů docela daleko a shánění náhradních dílů je v těchto končinách trochu složitější. Svářečku mají sice v každé vesnici, soustruh je také sehnatelný, ale né vše se dá vytočit a svařit.
Ještě snad dodat, že fotím, zastavuji abych se napil, najedl, odpočinul si, podíval se na zajímavé objekty vhodné k pozorování a nejedu nonstop čtyři hodiny, jak mají někteří ve zvyku. Déle než 40 dní bych však na přesunu ČR-Kolyma a zpět nechtěl strávit.
Jakou motorku ssebou ?
(členové klubu Plechové zadnice mohou jet na čemkoliv a přeskočí následující odstavec)
Vzhledem k tomu, že jsem jezdil na vzduchovém jednoválci s né zrovna pohodlným sedlem také celkem daleko, bych se odvážil tvrdit, že moderní vodou chlazené jednoválcové 660tenére (205kg) to musí dát úplně v pohodě. Sice bude trochu únavnější jízda po asfaltu (polovina výletu) ale ta druhá polovina bude již v pořádku

V Rusku je dobré dodržovat předpisy a nepřekračovat maximální povolené rychlosti, protože policie je všude. I tam kde ji nikdy nečekáte a neustále dává pokuty a v posledních letech chtějí čím dál tím více. Proto osobně dodržuji a rychleji než stovkou po silnici nejezdím. Toto je velké plus pro jednoválce. Výkon stačí, dle mého názoru.
Ovšem na dvou až tří válcových strojích (220kg) tiger800xc, f800gs, ktm990(až na to sedadlo) apod. to bude na silnici pohodlnější. Hlavně ve dvou

Velké stroje (260kg) jako 1200gs, explorer, superténéré budou mít mimo silnici trochu více problémů díky své hmotnosti. Ne všude se dá projet, občas se musí i tlačit a popostrkovat.V případě zapadnutí, vytáhnout. Ale ve dvou, nebo dokonce i třech bych se toho až zas tak moc nebál.
Kolik se ujede po silnici ?
Celková vzdálenost ujetá po silnici, včetně pár stovek kilometrů po prašných cestách, které však můžeme také považovat za silnice, činí 23 tisíc kilometrů. Denně plánuji ujet 600-700 kilometrů. Celkem by měla samotná přeprava tam i zpět, zabrat 40 dní. Zbývající měsíc-30 dní, bych rád strávil na severu, nad Jakutskem.
Je jisté, že by se vše dalo stihnout rychleji, ale nechci si naplánovat 1000km denně a pak se někde nervovat, že prší a musím čekat půl dne pod přístřeškem. I těch 30 dní mimo silnice by se dalo zkrátit, ale vzhledem k nemalé vzdálenosti a také v neposlední řadě finančním výdajům, bych raději počítal 70 dní na celou cestu.
Kde se bude jezdit na severu ?
Plán na samotnou Sibiř nad Jakutskem není a nedá se předem vytvořit, poněvadž nikdo neví jak to tam bude v létě vypadat. Jestli nebudou stržené mosty po větších deštích, vodou zničené cesty, případně zaplavené některé části místních komunikací. Proto se plán vymyslí až na místě. Každopádně je třeba počítat s deštivým počasím, s občasnými brody, bahnitými úseky a je dobré se na to trochu připravit a vzít si ssebou dobré pevné boty, nepromokavé oblečení, teplý spacák a dobrý stan s moskytiérou, protože můžeme narazit, ojediněle ovšem, i na komára.
Hrozí nám nebezpečí od chlupáčů ?
Pohádky o tom, jak někoho sežrali vlci, medvědi, nebo na něj zaútočila hladová polární sovice, neposlouchejte. Nic takového tam nehrozí. Medvěda určitě uvidíme, vlky také, sovy uslyšíme určitě v noci, ale nikdo nás obtěžovat nebude. Jediný škůdce je komár a moškara, ale je jich tam málo a vyskytují pouze a jen v ojedinělých místech, kterým se raději vyhneme

Naposledy editováno 04.06.2024 23:25:53
Takže asi tak k laminovanýmu goretexu v bundě a kalhotách na sever, kdybyste neměli druhý kalhoty prodyšný a chráničovku místo bundy, tak tam chcípnete.


Naposledy editováno 30.05.2025 02:35:57
Jenže jak sjedeš z asfaltu a když to není kvalitní šibjonka, nebo suchá gruntovka, tak jde do tuhýho. Cesty který jsou sypaný z písku, jako Viljuskej trakt začíná bejt problém. Obyčejná rovná gruntovka - hliněná cesta s kamínkama a pískem - po dešti je pomalu neprůjezdná. To je jako jet u nás s masotodontem po polňačce k lesu. Stačí pár cenťáku bláta a když fakt neumíš držet stabilitu a máš vzadu navíc smeťák - kufr, nebo lodní vak, tak bys pořád padal. Viz Čurapča, jedinej obtížnější úsek po dešti, ale tam to navíc rozjezdí během deště provoz a kdo nechce bejt zabahněnej jak prase a zapadat, tak rači počká až to vyschne. V létě je to do druhýho dne zase jak nový, páč to pořád prohrnujou.
Jel jsem s motorkou, se kterou jsem nebyl mimo dobrý cesty (nějaká projížďka po lese za barákem ti nic neřekne), takže jsem netušil jak to bude hrozný. Řešil jsem hlavně 20 tisíc km po asfaltu a ten zbytek se nějak poddá. A to byl fatální omyl. Nějak jsem zapomněl dořešit, že časově budu 2/3 projížďky mimo asfalt

Vůbec mě nenapadlo, že rozdíl hmotnosti 40 kilo oproti předchozí motorce bude tak fatální. A to jsem před tím vozil docela velký hliníkový kufry na 180 kilovým jednoválci, páč se mi to hrozně líbilo. Než jsem si koupil mastodonta a až na Kolymě pochopil, k čemu jsem se upsal.
Prostě ten přesun není podstatnej, jak si všichni myslí. Podstatný je to, co se jezdí mimo asfalt. Takže v současný době bych jel místo 800-1000km za den, 600-700km na 701 a pak tam víceméně v klidu jezdil v "terénu" a nestresoval se, že někde zapadnu v bažině, zahrabu se v řece, nebo se vyklopím na kamení a motorka na mě spadne. A těch 5 dní, o který by se cesta protáhla po silnici, by se mi mnohonásobně vrátil v onroudu. Navíc bych mohl zajíždět mnohem dál od hajveje a nebál se jezdit na sopky atp.
Samozřejmě, kdybych posílal motorku někam za Čitu, tak jedu stopro na EXC. Protože na něm bude Stará Kolyma srandovní projížďka, kde nebudeš nic složitě řešit. Viljuskej trakt bude k smíchu a navíc by se dalo jet na sever za Magadan, kvůli brodům. Chtěl jsem dojet za velkou řeku, ale skončil jsem asi 600km +- řeky, kterou jsem se bál sám přebrodit. Byly tam moc velký kameny na mastodonta.
Takže tak to teď reálně vidím.
Naposledy editováno 02.06.2025 11:13:13
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kostí, Stará Kolymská trasa do Magadanu 2017
Naposledy editováno 02.06.2025 11:12:25
Chtorr píše: Ve mě se to taky pere ajnšto jezdím většinou sám sic ne takový divočiny ale jak říkáš vykopat 240 kilo z jámy je krutý
Na akce Kolskej, Ural, Kolyma, Pamír nebo Altaj je mastodont naprostá kravina. Dá se projet hodně, ale je to dřina. Takže pak většinu jedeš po silnici, prašný, ale je to silnice a to je naprostá nuda. Viz pamír hajvej, absolutně vo ničem. . Kdežto když vemeš 690/701 (AJP7 je krám nespolehlivej, na něm bych se bál a čínu nikdy, ani vomylem), tak tam kde se na mastodontovi dřeš seš v pohodě. Takže se posouváš vo level vejš a budeš se dřít v místech, vo kterejch s mastodontem ani neuvažuješ.
Ale dokavaď nepojedeš do tundry, kde budeš jezdit po louce, nebo vynecháš extra bahenní cesty na Urale třeba, tak je 701 celkem v pohodě.
Ale když chceš jet do tundry, nebo starý cesty třeba na Urale, tak už je 701 moc těžká, tam prostě budeš zapadat. Tomu se nevyhneš, všechno objet nejde. A tam pak už řešíš každý kilo. Takže jsem skončil u kombinace 701/EXC
Naposledy editováno 02.06.2025 11:25:28
Zase se tady diskutovalo, protože místní borci si docela bezostyšně snižujou hmostnost svý výbavy, pošklebujou se, co všechno vezu za kraviny, že táhnu zbytečně moc jídla a benzínu,atp.

Přitom toho vezou jen vo pár kilo míň a nechápou, páč si mazaně uberou benzín i jídlo a nechápou, že motorka v reálným terénu nepojede ani za 4, ani za 5 litrů a jídlo na tejden neváží 3 kila.
¨
Tak jsem to promáznul a už to dál řešit nebudu, nemá to cenu, kdo tam nebyl, nepochopí, ani neuvěří, takže škoda námahy to někomu vysvětlovat.
Naposledy editováno 03.06.2025 23:17:14
15:30 tohle vezu tak na 4 dny, páč se tam člověk docela namaká, zaposiluje a rychle vyhládne
Dám sem i plavbu na jeřábu Lenou, zamrzlej Žigulevskej trakt a ledový království Činschána na Ojmjakonu plus jakutskou svatbu.
Později, až budu mít síly, tak se tady objeví i jízda k velký řece za Omsučkanem a diskuze s místníma. Takovej rychlej průzkum co a jak u domorodců, před jízdou na Čukotku, nebo Kamčatku. Jdou zvěstí, že se tam někam dá dojet i v létě, samozřejmě to je pekelná jízda s přepravováním přes řeky vlastníma silama, s lehkým strojem, samozřejmě s nepředvídatelnejma problémama a nejistým výsledkem....
https://www.youtube....nakxZyppTdDje6FlS9FR
Vtipný je jak, jsem zapomněl vypnout protiprokluz na kamínkách a pak, jak mě trochu vybočil proud v potoce. Začátky s tigrem na onroudu 11 tisíc km za barákem. Trocha tréningu a stará Kolyma pak šla mnohem líp.

Naposledy editováno 10.06.2025 18:53:04
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis triumph [1, 2] Triumph Tiger 800 XC | Petr.E | 46 | 29.5.2025 v 09:54 Bud |
Proč nebrat Triumph tiger 800 Triumph Tiger 800 XR, Triumph Tiger 800 XC | kubec88 | 8 | 5.5.2025 v 12:27 mirda777 |
Padáky Triumph Tiger 800 XCa 2015 Triumph Tiger 800 XC | martosd | 2 | 20.11.2024 v 23:20 ja1 |
Servis Moto Bystré Triumph Tiger 800 XC | Pepa2778 | 13 | 9.9.2024 v 12:13 MilanR1 |
nestartuje teplý Triumph Tiger 800 XC | RomanMan | 13 | 18.8.2024 v 13:31 Animals21 |