globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: řetěz 530 vs 520
Ahoj,

jezdíte někdo dlouhodobě na litru řetěz 520?

Standard je 530. Konverzí na 520 by se ušetřilo na rotujících hmotách.
Dle tabulek je pevnost v tahu skoro shodná, viz. obr. níže.
Jak je to ale v praxi? Nejsou porovnávající tabulky moc optimistické?
Stejně mě čeká výměna řetězové sady, tak přemýšlím nad touto konverzí.
Vím, že se to vozí na dromech, ale tam tu životnost moc neřeší.
Má tedy někdo na něm najeto více, než pár okruhových dní?



Díky, hOOrNeT

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 14:41 | Nahoru | #1

assassin píše: ono je na te rozete/retezu ubytek hmotnosti stejnej nebo vetsi nez pri vymene tech kol... a kupodivu se rozeta nemontuje na nadrz ale na kolo... tzn taky rotuje a taky je to neodpruzena hmota....



Kdyz uz fyzika, tak tam nezapomen zapocitat polomer a rozlozeni hmotnosti te rotujici hmoty - dvoustovka hrebik asi nebude fungovat jako stejne tezka kaca ze setrvacniku, ze jo? A rozeta je mala. Jinak k te uspore lehci kola versus retezovka. Si myslim, ze vetsina lidi nepozna lehci kolo na zadku, ale na predku, kvuli mensimu gyroskopiskymu efektu. Ja treba, byt jsem kopyto, citim o neco povolnejsi masinu, kdyz ma ve predu jen jeden oproti dvema kotoucum. Zadek asi moc znat nebude. Ale jen teoretizuju..

Edit: Kerut byl rychlejsi..

Naposledy editováno 10.10.2017 14:43:14

(reakce na) řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 15:15 | Nahoru | #2

DrDNA01 píše: Kdyz uz fyzika, tak tam nezapomen zapocitat polomer a rozlozeni hmotnosti te rotujici hmoty - dvoustovka hrebik asi nebude fungovat jako stejne tezka kaca ze setrvacniku, ze jo? A rozeta je mala. Jinak k te uspore lehci kola versus retezovka. Si myslim, ze vetsina lidi nepozna lehci kolo na zadku, ale na predku, kvuli mensimu gyroskopiskymu efektu. Ja treba, byt jsem kopyto, citim o neco povolnejsi masinu, kdyz ma ve predu jen jeden oproti dvema kotoucum. Zadek asi moc znat nebude. Ale jen teoretizuju..

Edit: Kerut byl rychlejsi..



Ona je otazka, jestli na tech lehkejch kolech usetrili tu hmotnost na nejvetsim prumeru... Obvykle to tak nebyva..
Ta rozeta zas tak mala neni a to co je tam nejtezsi = retez se otaci na tom nejvetsim prumeru. Co se tyka neodpruzenych hmot tak tam je prumer(moment sestrvacnosti) celkem fuk. A co se zataceni tyka - myslim ze se to pozna jak na prednim tak na zadnim kole, naklani se obe.
Pokud chce clovek odlehcovat moto tak ten retez je jedna z nejsmysluplnejsich veci. Ono sundat 10-15kg a z toho velkou cast na kolech+retezu - docela promeni chovani stroje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1172, 1173] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35183 Dnes v 19:19 LukynO17
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade Chmelda1 6 Dnes v 18:54 Chmelda1
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 530 Dnes v 15:07 IvanDvoutakťák
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade AlbiAlbi 24 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi


TOPlist