jezdíte někdo dlouhodobě na litru řetěz 520?
Standard je 530. Konverzí na 520 by se ušetřilo na rotujících hmotách.
Dle tabulek je pevnost v tahu skoro shodná, viz. obr. níže.
Jak je to ale v praxi? Nejsou porovnávající tabulky moc optimistické?
Stejně mě čeká výměna řetězové sady, tak přemýšlím nad touto konverzí.
Vím, že se to vozí na dromech, ale tam tu životnost moc neřeší.
Má tedy někdo na něm najeto více, než pár okruhových dní?

Díky, hOOrNeT
1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520
Jarda89 píše: hOOrNeT> Změnu v setrvačných hmotách na řetězovce přeci nemůžeš nikdy v životě poznat ty bláho... Poznáš změnu v setrvačných (a neodpružených) hmotách, když dáš lehčí kované ráfky, ale na řetězovce???? Poznáš tisíc jiných věcí, gumy - profil, tlak, atd. Ale určitě né toto.
ono je na te rozete/retezu ubytek hmotnosti stejnej nebo vetsi nez pri vymene tech kol... a kupodivu se rozeta nemontuje na nadrz ale na kolo... tzn taky rotuje a taky je to neodpruzena hmota....
ja planuju dat na VFR MXZ4, pevnostne na 400 vydrzi jak nic... ovsem samozrejme pocitam s tim ze vic nez 2000 s tim rocne nenajedu, a +- takova bude rekl bych i zivotnost tohoto retezu (zas udelat jednou rocne retezovku, gumy, naplne, je slusnost, ...neni to otrok, je to milacek, ze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520
assassin píše: ono je na te rozete/retezu ubytek hmotnosti stejnej nebo vetsi nez pri vymene tech kol... a kupodivu se rozeta nemontuje na nadrz ale na kolo... tzn taky rotuje a taky je to neodpruzena hmota....
Kdyz uz fyzika, tak tam nezapomen zapocitat polomer a rozlozeni hmotnosti te rotujici hmoty - dvoustovka hrebik asi nebude fungovat jako stejne tezka kaca ze setrvacniku, ze jo? A rozeta je mala. Jinak k te uspore lehci kola versus retezovka. Si myslim, ze vetsina lidi nepozna lehci kolo na zadku, ale na predku, kvuli mensimu gyroskopiskymu efektu. Ja treba, byt jsem kopyto, citim o neco povolnejsi masinu, kdyz ma ve predu jen jeden oproti dvema kotoucum. Zadek asi moc znat nebude. Ale jen teoretizuju..
Edit: Kerut byl rychlejsi..
Naposledy editováno 10.10.2017 14:43:14
DrDNA01 píše: Kdyz uz fyzika, tak tam nezapomen zapocitat polomer a rozlozeni hmotnosti te rotujici hmoty - dvoustovka hrebik asi nebude fungovat jako stejne tezka kaca ze setrvacniku, ze jo? A rozeta je mala. Jinak k te uspore lehci kola versus retezovka. Si myslim, ze vetsina lidi nepozna lehci kolo na zadku, ale na predku, kvuli mensimu gyroskopiskymu efektu. Ja treba, byt jsem kopyto, citim o neco povolnejsi masinu, kdyz ma ve predu jen jeden oproti dvema kotoucum. Zadek asi moc znat nebude. Ale jen teoretizuju..
Edit: Kerut byl rychlejsi..
Ona je otazka, jestli na tech lehkejch kolech usetrili tu hmotnost na nejvetsim prumeru... Obvykle to tak nebyva..
Ta rozeta zas tak mala neni a to co je tam nejtezsi = retez se otaci na tom nejvetsim prumeru. Co se tyka neodpruzenych hmot tak tam je prumer(moment sestrvacnosti) celkem fuk. A co se zataceni tyka - myslim ze se to pozna jak na prednim tak na zadnim kole, naklani se obe.
Pokud chce clovek odlehcovat moto tak ten retez je jedna z nejsmysluplnejsich veci. Ono sundat 10-15kg a z toho velkou cast na kolech+retezu - docela promeni chovani stroje.
1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520
jj, co se tyka redukce hmotnosti jednoznacne souhlas, a to bude ten nejvetsi prinos.. vono kilo dolu na retezu, nebo treba (hnano fakt do extremu) na titanovym spojovaku je co do penezenky uz sakra rozdil

PS jak sem si vcera vzpomel na toho kanavala (s tou babickou s velkym modulem) hned jsem si dal rezim nerezim (treninkovej) poradnyho panaka tresnovice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520


1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

kazdopadne se myslim vsichni shodnem ze na cim vetsim polomeru nejaka hmota obiha, tim je vyhodnejsi aby byla mensi, i na tom ze 520 misto 530 vydrzi a prinese sama pozitiva a vyhody (jak by rekl klasik, basnik


Jinak je zajimave i jak rozdilne hmotnosti maji pneumatiky - racingovy jsou tezsi :)
Naposledy editováno 10.10.2017 22:38:16

hmm, bude tam vic "masa" hadam asi co ? vsak taky dostavaji neskutecne zabrat, kdyz ukazou nejakej detail po zavode, vetsinou jsou na sracku..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520
I u těch nejlehčích kol se těžko dostaneš pod 9.5.
e: podle fora HP4 přední bez pneu 6.5, BST karbonové 5.9, s těma 9.5 jsem trochu přestřelil, 10.5 je super hodnota a nedostaneš se pod 10. Což mimochodem můžeš radši koukat na hmotnost přední gumy a koupit tu co má 4.2 místo 4.4, a máš zadarmo to co bys kupoval za desetitísíce :)
U těch super lehkejch kol se hlavně na předku hraje o stovky gramů.
Naposledy editováno 11.10.2017 08:57:27
1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520
Aprilia RSV1000 wheel weights (Front and Rear)
1998-2005 Mille, Tuono and Falco Brembo 5 Spokes cast front: 4.20 Kg
1998-2005 Mille, Tuono and Falco Brembo 5 Spokes cast rear: 6.70 Kg
2000 RSV Mille SP "Race SP" OZ-Magnesium front: 2.35 Kg
2000 RSV Mille SP "Race SP" OZ-Magnesium rear: 3.65 Kg
2000-2002 RSV Mille-R ME, RP OZ-forged front: 3.40 Kg
2000-2002 RSV Mille-R ME, RP OZ-forged rear: 5.20 Kg
2003 Tuono Racing RP OZ-forged front: 3.59 Kg
2003 Tuono Racing RP OZ-forged rear: 5.37 Kg
2004-RSV 1000R Factory RR OZ-forged front: 3.40 Kg
2004-RSV 1000R Factory RR OZ-forged rear: 5.00 Kg
2004 RSV 1000R NERA RR OZ-Magnesium front: 3.10 Kg
2004 RSV 1000R NERA RR OZ-Magnesium rear: 4.30 Kg
2006-RSV 1000R RR OZ-look-alike Malgatech cast front: 4.90 Kg
2006-RSV 1000R RR OZ-look-alike Malgatech cast rear: 7.50 Kg
2006-Tuono 1000R RR OZ-look-alike Malgatech cast front: 4.90 Kg
2006-Tuono 1000R RR OZ-look-alike Malgatech cast rear: 7.50 Kg
And aftermarket:
PVM 10-Spokes Aluminium forged front: 3.7 Kg
PVM 10-Spokes Aluminium forged rear: 5.3 Kgs
Marchesini Magnesium 16,5" front: 2.50 Kg
Marchesini Magnesium 16,5" rear: 4.10 Kg
BST Carbon front: 2.40 Kg
BST Carbon rear: 3.80 Kg
kotouce cca 1,5kg kus... karbonovy braketech cca pulku, tzn da se ustrit i kilo a pul na kotoucich... samo retez sam o sobe nebo jen kola znat nejsou, ale kdyz se vymeni vse...
treba vymena sroubu co drzi kotouce za titanove u me dela 100g na predku :)
Naposledy editováno 11.10.2017 10:31:59
assassin píše: samo retez sam o sobe nebo jen kola znat nejsou, ale kdyz se vymeni vse...
treba vymena sroubu co drzi kotouce za titanove u me dela 100g na predku :)
Samotny magneziovy kola poznas, ale jen na ostrych brzdach na okruhu,
ale jak pises, kdyz uz, tak uplne vse vc. sroubu.

2 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520
Ale po tom co jsem predl na jaskovo TL s kolama z RSV4 tak to bylo jako kdyz prezujes na nove pneu, ochotneji to zataci.



Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024/2025 [1 ... 1262, 1263] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 37865 | Včera v 22:41 Ozzy_ |
kola Titax Suzuki GSX-R 1000 | perak89 | 29 | Včera v 08:52 Kubák |
chladící kapalina Honda CBR 1000RR Fireblade | Jan1234567 | 4 | 17.3.2025 v 14:22 Jan1234567 |
R1 2004 - Nedochlazování / Přehřívá... [1, 2] Yamaha YZF-R1 | Lutrak | 32 | 17.3.2025 v 05:17 Kamikadze-Ace |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 28, 29] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 856 | 11.3.2025 v 19:23 Ariete |