bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zapojení otáčkoměru
4.4.2017 v 10:11
Ahoj přátelé motorkáři. Prosím Vás o radu. Pořídil jsem na Husku 701 otáčkoměr. Zapojil ho podle návodu výrobce. Otáčkoměr ukazuje velmi chaoticky. Například hodnoty otáček volnoběhu "lítají" od cca.800 ot. do 2200 ot. Stejně je tomu i při jízdě. Jediný moment kdy se otáčkoměr relativně uklidní je při jízdě z kopce a úplně zavřeném plynu. Nevím si rady Díky za každou dobrou radu.

zapojení otáčkoměru

4.4.2017 v 10:20 | Nahoru | #1
jaký otáčkoměr a kam jsi jej připojil???
Takhle se to chová když řídící drát jen omotáš kolem VN-kabelu....

1 reakcí na tento příspěvek zapojení otáčkoměru

4.4.2017 v 21:34 | Nahoru | #2
Jedná se o "přístroj s více funkcemi". (teplota, stav baterie, hodiny, to všechno mi maká) Na název si nevzpomenu ale myslím , že to není podstatné. Myslím si že by ukazoval nesmysly každý otáčkoměr, prostě si myslím , že otáčkoměrem to není. Přístroj jsem pořizoval hlavně proto abych měl otáčkoměr, a ten nešlape jak má. V návodu jsou dvě varianty zapojení otáčkoměru. Jeden drát kostra, druhý drát připojit na drát s impulsy u cívky. Druhá varianta je snímat impulsy z káblíku ke svíčce. Moje motorka už káblíky nemá. Cívka je připojena přímo ke svíčce. Vyzkoušel jsem oba způsoby. V tom druhém případě jsem omotal několika závity přímo cívku. Výsledek byl ale naprosto stejný. Chová se to jako by do svíčky šlo více impulsů za jednu otáčku motoru , což mi "hlava nebere". Zajímavý taky je, že za jízdy pod plynem je otáčkoměr naprosto neklidný. Ukazuje úplný nesmysly, strašně lítá nahoru a dolu. Když ale jedu z kopce a úplně zavřu plyn uklidní se a ukazuje docela reálné hodnoty. Problém je asi v tom , že se jedná o novou motorku, kde jsou využity kde jaký fígle aby se dosáhlo maximálního výkonu a zároveň aby to splňovalo všechny povinný normy (euro 4) a nikdo to zatím nemá natolik zmáklý aby mi dokázal poradit. Už jenom to , že je to jednoválec ale má to dvě svíčky. Potom elektrický plyn, to možná taky může mít nějaký vliv. Musí ale přece v el. soustavě motorky existovat místo , kde bude jeden impulz na jednu otáčku motoru...to si myslím...ale třeba je to dneska všechno jinak a zkušenosti "staré školy" už neplatí Jo na starý Yamaze, to bylo snadný připojit cokoli....tady je to oříšek Syrriusi díky za zájem o můj problém.

Naposledy editováno 04.04.2017 21:37:55

(reakce na) zapojení otáčkoměru

5.4.2017 v 14:41 | Nahoru | #3
HusKa701> Má to vstřikování,takže musí mít snímač otáček zapojený do řídící jednotky.Z jednotky taky bude drát k cívce.Ale nenašel jsem schéma zapojení na motorce,takže ti nemůžu přesně říct kde to zapojit.

Naposledy editováno 05.04.2017 14:43:42

zapojení otáčkoměru

5.4.2017 v 16:10 | Nahoru | #4
Jestli tomu dobře rozumím , měl bych se chytat na nějaký drát z řídící jednotky nikoli u cívky. A určitě ne na drát co vede z řídící jednotky k cívce, tam budou hodnoty stejné. Teďko jde o to, na kterej drát, nebo jak ho najít ,zjistit, proměřit. Bude to drát od řídící jednotky kam ????k jaké elektrické součásti elektroinstalace ???Schéma taky nemám. Pokusím se zajistit u prodejce. Mám za to , že hodně podobný, ne-li stejný el. zapojení by mohla mít KTM 690 rok výroby 2016. Z týhle motorky Huska 701 vychází. Spousta dílů je shodných, KTM má navíc sériově montovaný otáčkoměr. (alespoň podle obrázků )
Jdu shánět to schéma. MOC DÍKY ZA POMOC !!!!

zapojení otáčkoměru

6.4.2017 v 06:29 | Nahoru | #5
Problém u těchto otáčkoměrů je že snímají pulzy na připojeném drátu a podle toho počítají a je mu jedno jak ty pulsy vypadají tak si to sem tam připočítá...
hledej drát kterým motor zjišťuje časování zapalování a nebo signál kterým se dává povel cívce pro jistku. Čím blíže jsi ke zdroji tím lépe...
Tady na obr. nejlépe drát mezi Pickup coil - CDI .Druhá možnost CDI - Ignition coil






Ty lepší otáčkoměry dovolují vybrat zda má být snímán pulz kladný nebo záporný a taky kolik pulzů za otočení motoru má být naměřeno....

zapojení otáčkoměru

7.4.2017 v 09:46 | Nahoru | #6
Díky moc za plánek. Zítra se zastaví kámoš co elektrice rozumí mnohem více než já a budeme špekulovat, proměřovat a zkoušet. Tak doufám že to dáme. Taky mně napadlo , jestli třeba nezkusit připojení na vstřik. Vstřik přece taky otevře jednou za dvě otáčky motoru (čtyřtakt) a možná že tam by impulsy byly "čistší"..... v každém případě vyzkoušíme Tvůj návrh. Moc děkuju !!!

zapojení otáčkoměru

13.4.2017 v 15:56 | Nahoru | #7
Zdar. Problém máme z části vyřešen. S kámošem jsme nejprve připojili otáčkoměr (drát do otáčkoměru který snímá pulzy) ke vstřiku. Otáčkoměr se choval úplně stejně neklidně jako když byl připojen u cívky. Tenhle otáčkoměr nemá dva dráty. Je to sdružený přístroj , jak už jsem výše uváděl. Tímto jsme vyloučili že by byl špatný signál z těchto připojení k místům kde je pulz. Chybu jsme tedy začali hledat "z druhé strany" to jest v připojení kostry. V budíku jsou ukostřeny - je dotažen mínus pól k : osvětlení a k voltmetru. Po odpojení kostřícího drátu se otáčkoměr zklidnil a ukazuje naprosto perfektně. Nepříjemné je , že jsem odpojením mínusu přišel o osvětlení (to mi až tak nevadí) ale voltmetru je mi líto. Možná že to ještě půjde nějak vyladit, ale zatím nevím jak. Tolik naše zkušenost pro kamarády motorkáře kteří by se setkali s podobným problémem.

1 reakcí na tento příspěvek zapojení otáčkoměru

9.5.2017 v 23:27 | Nahoru | #8
Konečně doladěno, a také na cca. 500 km odzkoušeno. Navzdory minimálním znalostem v oblasti "elektroinstalace" jsem se nesmířil se ztrátou funkcí přístroje a vrtal se v elektrice dál. Mínusový kabel do otáčkoměru jsem připojil ale dal jsem na něj odpor. (ten zřejmě "vyrušil, pochytal "rázy v el. síti) Otáčkoměr se choval dobře, tedy stejně klidně jako bez připojeného mínus kabelu. Začalo fungovat osvětlení i voltmetr, ale voltmetr i teploměr ukazovaly zkreslené údaje.(To je pochopitelné, ovlivnil to vsazený odpor.) Přemýšlel jsem jak jinak zamezit "rázům" v el. okruhu. Odpor na mínus kabelu jsem vyjmul. Napadlo mně umístit na kabel do otáčkoměru který snímá pulsy u zapalovací cívky diodu. No a to byla výhra. Otáčkoměr šlape bez výkyvů. Dioda neovlivňuje voltmetr ani měření teploty vody. Bylo to pro mně úmorné zkoumání ale vyplatilo se nevzdat to. Třeba bude mít někdo podobný problém , tak zde návod jak se s tím "poprat".

zapojení otáčkoměru

28.2.2020 v 14:31 | Nahoru | #9
Zdravím, taky bych poprosil o radu. Na yamahu xvs 1300 stryker jsem namontoval otáčkoměr Drag a po zapojení ukazoval pouze polovinu otáček.Dokoupil jsem adapter Baron BA-7315-50 ale otáčkoměr při tomto zapojení po nastartování naběhne na ,asi 1000ot. ale hned spadne na nulu a tam zůstane.Přidávám el. schema motorky. Mockrát děkuji za radu.Zatím jsem žádnou nesehnal a nechci zkoušet jiná přípojná místa.

Naposledy editováno 28.02.2020 14:40:58

(reakce na) zapojení otáčkoměru

16.6.2020 v 20:46 | Nahoru | #10
HusKa701> jakou diodu jsi tam dal? Mám podobný problém. Kdyžtak spicak.miroslav@seznam.cz Děkuji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husqvarna 701 - garanční servis Husqvarna 701 Enduro Ezy96 3 18.4.2024 v 15:37 dva_hrnce
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... La_micka 25 18.4.2024 v 13:49 strive
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 39 1.10.2023 v 22:23 Firecracker
Černá hora + Bosna 29-9 až 8-10 Honda XL 650V Transalp, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 4 28.9.2023 v 11:07 ZdendaZB


TOPlist