bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 10W50 vs 10W40W
Zdravím manuál píše toto:

Engine Oil​
Specification​
Use a semi or fully synthetic 10W/40 or lSW/SO
motorcycle engine oil which meets specification API SH
(or higher) and JASO MA, such as Mobil 1 Racing 4T​
(fully synthetiC> or MobilExtra 4T (semi synthetic>.

Lil jsem vždy castrol Racing. Ted se dívám, že se dá sehnat 5W-40 10W-30 nebo 10W-50.

Který z nich koupit, když přímo 10W-40 se nedá sehnat.

Jezdím kochačku, motorka spíše ševelí, žádné vytáčení a extrémy.
Zase je to traktor, tak ať vím co koupit.
Značku bych nechtěl měnit, s castrolem jsem odjezdil 3 motorky a vždy bez problému.

Dále na netu se to dá koupit podezřele od 200Kč/l není to nějaký fake?


děkuji za radu ke kterému se přiblížit, starou flašku jsem už nenašel žádnou...
Předchozí
1 2 3 4
Následující

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 08:18 | Nahoru | #1
- vyplň si profil, to je do fichtla? Tak tam dej M2T.

- nastuduj si nějakou základní literaturu o olejích, viskozita, výkonnost, normy. Tady v jak-na-to ve článcích je jeden dost povedenej.

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 08:19 | Nahoru | #2
http://www.motorkari...ctyrtakty-31047.html

Je úplně jedno co za značku tam dáš, přechod na 10W50 je možný, na druhou stranu bych nechodil, ale nechápu proč by 10W40 neexistoval, jsou tisíce značek lepších než repsol.

Naposledy editováno 31.03.2017 08:21:32

1 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 08:25 | Nahoru | #3
Když traktor,tak jedině rejsing 0W 30 nebo 0W 40 ...posunul bych se o level vejs

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 08:38 | Nahoru | #4
E

Naposledy editováno 22.05.2017 23:00:59

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 08:43 | Nahoru | #5
10W40 bohatě postačuje, nevídím důvod přechodu na jinou viskozitu, pokud motorka nedostává nějak zabrat. A castrol je podle mě nejvíc padělanej oil, takže už jen z tohoto důvodu jej třeba já vůbec neberu. Nejvíc používám Motul, teď jem začal s Yamalube a řekl bych, že je to totožnej oil, ale za lepší peníze

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 08:55 | Nahoru | #6
Profil vyplněný mám, je to pro rocket III.

Ohledně změny viskozity, jak jsem psal, chtěl bych využít castrol značku, kteoru znám, že je v pořádku po stránce olejové,ale nedělá ten 10-40 přesně.

Zvažuji ještě přejít na motul 7100, ale všude se tu řeší různé přechody a pak problémy. Takže radši zůstat, ale jestli nejmenší zlo je dát 5W-40, tak bych ho klidně zkusil.

Motorka vyžaduje přes 5litrů, takže kupuji 6 litrů, ale nevadí mě dát více za kvalitnější. Ale zase trošku bych se bál změny značky, vždy tam něco zůstane a x let to mažu castrolem.

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 08:59 | Nahoru | #7
Za me stejnou viskozitu a jinou znacku, nez stejnou znacku a jinou viskozitu...v manualu mas predepsanou viskozitu, nikoli znacku.

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 09:09 | Nahoru | #8
přesně, podle specifikace výrobce. JASO, API, atd.

1 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 09:17 | Nahoru | #9
chlapci, jen nepiště že není důvod přecházet na LEPŠÍ 5W40, on lepší není.
10W40 vs. 0W60... to přece nejde porovnávat z pohledu kvality mazání, klidně vám namíchám mouku 120W
10W60 bude obsahovat strašně moc polymerů a ten olej bude po 5 tisících mít dost, zatím co 10W30 vydrží 4x tolik.. tak který je lepší?
To nelze posoudit.

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 09:26 | Nahoru | #10
E

Naposledy editováno 22.05.2017 23:01:19

2 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 09:30 | Nahoru | #11
větší stálost na úkor rychlejší degradace. Polymery se opotřebovávají.
Takže ještě jednou, co je lepší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 09:38 | Nahoru | #12
E

Naposledy editováno 22.05.2017 23:01:33

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 09:55 | Nahoru | #13
věčné téma - olej. každopádně pokud si lil castrol racing a bylo možné sehnat 10w40 a teď nejde,tak se na to vyser a nalej tam jiný 10w40. pořád číst co je lepší je nuda. 1000lidí =1000názorů. dej tam,co tam bylo a třeba jinou značku. a neboj,určitě se ti to nezadře. měl jsem rocketa a lil jsem tam repsol 10w40. a člověče jezdil....
jo a jinak zavedených internetových obchodů se neboj. origo olej většinou poznáš podle šarže na obalu/vyjehličkované písmo většinou ve spodní části./
nebo kup olej v zavedeném obchodě./kellly,apm/ tam určitě žádný šid mít nebudou a když řekneš známému co má dílnu a slevy,tak bude cena velmi podobná té na internetu. j.

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 10:35 | Nahoru | #14

Jurawood píše: větší stálost na úkor rychlejší degradace. Polymery se opotřebovávají.
Takže ještě jednou, co je lepší?



Cim mensi rozsah, tim vic olej vydrzi a jeste navic je levnejsi.
Pokud nejezdis v zime, tak pro 5W nevidim duvod, pri dnesni teplote ho nerozeznas od 10W. Ja jezdim 20W-50, to by podle nekterych zde melo zacit mazat az po 100 km
A pokud se nemylim, tak ta masina je vodnik, takze nema smysl tam cpat 10W-50, pokud nejezdis pilu.
Jo a Castrol je predrazenej lestenej prd

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 10:48 | Nahoru | #15
Torino> tohle má dvě roviny...
viskóznější olej se sice dostane dřív na mazaný místa...ALE
vytváří tenčí olejový film a po zhasnutí motoru a zchladnutí neulpívá tolik a v takový míře na styčných plochách...
Určitě bych do pomaloběžnýho dvouválcovýhoi traktoru s předepsaným 10w40 nelil 0w30 ...na co ? 10W ponechává svojí viskozitu od -20°C ...kolikrát do roka takhle startuješ?
Je to furt ta samá diskuse ... majitelé to furt chápou jako když jdou na skotskou...čím dražší a luxusnější, tím lepší... tohle prostě u motorů neplatí. Když koupí hnusný, upatlaný 10W40 od kohokoli renomovanýho a vymění ho v půlce intervalu - udělají daleko líp.

http://www.motorkari..._trid_sae_mot_ol.gif

Naposledy editováno 31.03.2017 10:49:26

1 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2017 v 11:05 | Nahoru | #16
Jen tak namátkou.
https://www.zbozi.cz...0Racing%204T%2010W40
Jinak k tématu. Na prosto souhlasím s t_freedom .

1 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 11:24 | Nahoru | #17
E

Naposledy editováno 22.05.2017 23:01:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 11:34 | Nahoru | #18
Torino> ... ani to o tom "ideálním " oleji není zcela pravda...
Naleješ -li tento "ideální" olej do vyběhanýho vehyklu, kterej ovšem stále jede a nemá problém, může se klidně stát, že ti např. za studena začne klepat a díky tomu ho odděláš. Ještě jednou...není to jen o viskozitě a teplotní stálosti ...je to i o tloušťce olejovýho filmu a o její změně při vymezení vůlí před a po zahřátí a tomu odpovídající změně viskozity od počáteční, kdy jede motor(a zejména třeba vzduchovky) s úplně jinejma vůlema.
Jak psal Jurawood ... 0W 60 vypadá jako ideální olej... ale po 3-5tkm bude mít možná horší vlastnosti než ta 10W40 po 10-15tkm... svět není černobílej a všechny pozitiva jsou vykoupena i jinými souvislostmi.

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 11:35 | Nahoru | #19
tohle splňuje API SM i normu JASO MA2
tady i v 10W/40

podpoříš českýho výrobce, nepadělá se to, takže nekoupíš polskej fejk a kvalitativně si nepohoršíš

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 11:41 | Nahoru | #20
já myslel, že už je jaro

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 12:10 | Nahoru | #21
E

Naposledy editováno 22.05.2017 23:02:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 12:42 | Nahoru | #22
Torino> neke ? ...takže za tepla i studena jsou tam stejný vůle?

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 12:44 | Nahoru | #23
Torino> Idealni olej

Idealni olej by byl zahratej na provozni teplotu a tam zustal za vsech podminek

Naposledy editováno 31.03.2017 12:45:52

1 reakcí na tento příspěvek 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 12:49 | Nahoru | #24
Chlapci, moc ten olej řešíte U oleje je nejdůležitější tam hlavně nějaký mít

10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 13:00 | Nahoru | #25
Torino: objednávám 20 litrů (na zkoušku) tvého ideálního oleje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 13:01 | Nahoru | #26
On je taky problém, že pokud má motor větší vůle - ať už z výroby nebo stářím - tak s olejem s nižší viskozitou se nemusí na namáhaných plochách udržet olejový film. Olej prostě tlakem částí na sebe "uteče" těmi vůlemi, zvláště za studena, kdy jsou vůle největší. Takže bych s tím zimním indexem dolů raději moc nešiboval.

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 13:03 | Nahoru | #27
E

Naposledy editováno 22.05.2017 23:02:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 13:05 | Nahoru | #28
Brejlovec> děkuji za odkaz.

vypadá to, že to ještě někteří mají ten starší typ - dle obalu si pamatuji že jsem tam toto lil.

V nových obalech v eshopech jem 10-40 nenašel.

Každopádně dodržím radši těch psaných 10-40. Já na tom stejně najedu možná tisíc km ročně (barák,dítě,rodina..apod), takže nějaké teploty moc neřeším když jezdím +20°C a většinou tak 10x100km za rok v otáčkách kolem 1500-2000

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 13:09 | Nahoru | #29
1100Virago> přesně to jsem měl na mysli...

Torino> jenže vymezení zrovna píst válec je v týhle problematice to nejmenší zlo, vzhledem ke flexibilitě kroužků...
tak jak píše 1100Virago

(reakce na) 10W50 vs 10W40W

31.3.2017 v 13:11 | Nahoru | #30
Rakeťáček> no právě... pokud to vyměníš každej (druhej) rok... má pravdu Danielos

Naposledy editováno 31.03.2017 13:11:48
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rocket III - vysoké otáčky Triumph Rocket III Classic FunRider1 2 3.4.2024 v 06:30 Bechykv
Po zimě nejde nastartovat Triumph Rocket III Classic RocketPája 23 8.5.2023 v 17:32 pizda
Stupačky na triumph rocket 3 2005 Triumph Rocket III Classic Triumph_vincek 0 17.5.2022 v 20:20 Triumph_vincek
Triumph rocket classic Triumph Rocket III Classic Ludo444 6 29.10.2021 v 20:29 Ludo444
Manuál Triumph Rocket III Classic Erperak 4 10.11.2020 v 22:48 Mrtvolkar


TOPlist