bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Napnutí řetězu
28.3.2017 v 19:21
Zdravím, můžete mi někdo poradit, jak moc, nebo málo má být u Alpíka správně napnutý řetěz?

Napnutí řetězu

28.3.2017 v 19:26 | Nahoru | #1
tož tak jak to píšou v manuálu....

Napnutí řetězu

28.3.2017 v 19:59 | Nahoru | #2
řek bych, že to je +-stejný, jak u jiných těch 2,5cm.

2 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu

28.3.2017 v 20:38 | Nahoru | #3
FZ6ka zrovna má 4,5 až 5,5 cm

1 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu

28.3.2017 v 20:55 | Nahoru | #4
XRV má myslím 45mm ale nastavuju ho tak že si na moto sednu a prostě si to zkusím. Hlavně ať ho nemáš moc naplej.

(reakce na) Napnutí řetězu

28.3.2017 v 21:12 | Nahoru | #5

wáca píše: XRV má myslím 45mm ale nastavuju ho tak že si na moto sednu a prostě si to zkusím. Hlavně ať ho nemáš moc naplej.


konečně někdo rozumný.

Napnutí řetězu

28.3.2017 v 21:20 | Nahoru | #6

Mrkněte na toho vola. Má to přešponovaný a ještě se tváří jako machr. Pan opravář instruktor.

(reakce na) Napnutí řetězu

29.3.2017 v 08:49 | Nahoru | #7
BohusStejskal> No já se setkal se dvěma způsoby měření.
První byl ten, že se řetěz prostě zvednul nahoru a měřil se jen průhyb nahoru. A ten by měl být cca do 2,5 cm (orientačně).
No a druhý způsob uvádí třeba v manuálu právě Yamaha, změřit průhyb v celém rozsahu, tedy řetěz se stlačí dolu a pak nahoru a měří se celý rozsah. A tady se třeba u XJ6 uvádí 4,5 - 5,5 cm.

(reakce na) Napnutí řetězu

29.3.2017 v 09:43 | Nahoru | #8

BohusStejskal píše: FZ6ka zrovna má 4,5 až 5,5 cm


Přesně jak píše nademnou.

Napnutí řetězu

29.3.2017 v 11:02 | Nahoru | #9
sedni na moto, a zkus jaký má řetěz průhyb nahoru i dolů, měllo by to být min. 2,5cm na každou stranu, protože když moto zatížíš tak se řetěz napne a pokud bys pak jel v terénu tak už to může bát krátké, a hodně napnutý řetěz udělá větší neplechu než povolený řetěz

Napnutí řetězu

29.3.2017 v 11:30 | Nahoru | #10
Hoď to na bočák, a prdni tam průvěs v rozsahu 35-45mm. Já dávám radši kolem těch 45. To je v návodu na Afru, ale Alp je menší brácha. Taky záleží, v jakým stavu máš zadek, aby to moc nekleklo na zem.

3 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu

30.3.2017 v 18:01 | Nahoru | #11
vem kurtu s ráčnou,protáhni kolem a přes sedačku,stáhni ať je kyvka v rovině,řetěz napni bez vule,no a až to povolíš tak si pamatuj jak to je,no a tak to je

Naposledy editováno 30.03.2017 18:01:42

(reakce na) Napnutí řetězu

30.3.2017 v 20:31 | Nahoru | #12
VlaHa> něco ještě s hupcukem bys tam neměl, nebo třeba metodou rozpadu radioaktivního uhlíku? ... Tak.. Jako aby to vpohodě mladej kluk dal...

2 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu

31.3.2017 v 04:26 | Nahoru | #13
to je to tak složitý?podle mě,nejpohodlnější a nejpřesnější verze

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu

31.3.2017 v 07:40 | Nahoru | #14
VlaHa> není na tom nic v zásadě špatně ... Jen je to takový na můj vkus složitý. Kdyby ta informace nikde nebyla, ok... Takhle by se k tomu asi došlo velmi přesně.
Já osobně šponování nehrotím. Podle mýho názoru odrovnaš životnost sady spíš přešponováním než volným řetězem.
Prostě přitáhnu, sednu a řetěz musí furt mít vůli aspoň 2-3cm...při šponování kolo protočím ať vidím průvěs v celé délce řetězu.
Ale podle tebe to stejně nedělám dobře, když mi můj buchar sežere řetěz do 25tkm

(reakce na) Napnutí řetězu

31.3.2017 v 08:51 | Nahoru | #15
t_freedom> no slozitejsi se to zda,ale u kazdy motorky to udelam jednou a pak uz vim,to mas pravdu ze volnejsi neublizi tak jako pretazenej,ale ja jsem pacient a chci to presne

1 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu

31.3.2017 v 09:48 | Nahoru | #16
Tvl to jsou zase rady, co takhle to udělat podle manuálu, tedy tak, jak se to dělá snad na každé motorce manuál říká 35-45 mm, tak to tak nastav a radám typu "nalož na to sud s mrtvolou" abys dosáhl optimálního zatížení se vyhni.

Znovu vymýšlet žárovku je zbytečné, tyhle alternativní metody jsou dobré tak při změně "konstrukce"-např. nasazením jiných kostí, změnou rozměru ozubených kol atp. ale ne když je něco v sérii.

Naposledy editováno 31.03.2017 09:48:40

1 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu

31.3.2017 v 10:09 | Nahoru | #17
Jednoducha rada jak si poradit kdyz nema manual,a hned se tu vytahnou hovna jako mrtvoly a zarovky,ok tak jsi vyhral,tva rada je lepsi

Naposledy editováno 31.03.2017 10:22:10

(reakce na) Napnutí řetězu

31.3.2017 v 11:08 | Nahoru | #18

VlaHa píše: to je to tak složitý?podle mě,nejpohodlnější a nejpřesnější verze



souhlas.

jednoduší je mít po ruce dva dobrovolníky,kteří na moto sednou.....ale když nikdo po ruce není,tak se musí improvizovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu

31.3.2017 v 12:13 | Nahoru | #19

VlaHa píše: Jednoducha rada jak si poradit kdyz nema manual,a hned se tu vytahnou hovna jako mrtvoly a zarovky,ok tak jsi vyhral,tva rada je lepsi


Co to kecáš? Pokud má přístup tady na forum, tak má asi i přístup k manuálu. Krom toho jsem psal, že ty alternativní metody jsou použitelné, ale u sériovky naprosto zbytečné.

(reakce na) Napnutí řetězu

31.3.2017 v 12:14 | Nahoru | #20
t_freedom> 25 000 na jeden řetez? To sem lepší moje SRX (motor XT) mi odrovnalo dva řetězy těsně po 16 000 (přetrhly se, a to byly ještě daleko před pulkou)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu

31.3.2017 v 14:13 | Nahoru | #21
fockewulf> bez internetu se ani nevysereš,já mu poradil dobrej zpúsob,s tím neuděláš nic,a ty si klidně vytírej prdel blútútem,klaune.zdar,nemám čas ani náladu vysvětlovat běžný věci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu

31.3.2017 v 14:40 | Nahoru | #22

VlaHa píše: fockewulf> bez internetu se ani nevysereš,já mu poradil dobrej zpúsob,s tím neuděláš nic,a ty si klidně vytírej prdel blútútem,klaune.zdar,nemám čas ani náladu vysvětlovat běžný věci


Máš krámy nebo jsi jenom hustokrutej motorkář?

(reakce na) Napnutí řetězu

31.3.2017 v 14:52 | Nahoru | #23
fockewulf> jo

1 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu

1.4.2017 v 11:14 | Nahoru | #24
I taková blbost, jako šponování řetězu, se může zvrhnout v prima legraci Pánové, já se dobře bavím...

(reakce na) Napnutí řetězu

1.4.2017 v 13:44 | Nahoru | #25
00Inferno00> tak se bav a nesmrď s tím tady...

(reakce na) Napnutí řetězu

2.4.2017 v 16:43 | Nahoru | #26

VlaHa píše: vem kurtu s ráčnou,protáhni kolem a přes sedačku,stáhni ať je kyvka v rovině,řetěz napni bez vule,no a až to povolíš tak si pamatuj jak to je,no a tak to je



Už jsem to jednou psal, pro mě je nejjednodušší když vyndám čep z přepákování a prkýnkem si pozvednu kolo do polohy, kdy je osa kola, osa kyvné vidlice a osa výstupní hřídele z převodovky v jedné rovině (to je poloha ve které je řetěz nejvíc napnutý), napnu řetěz tak, aby měl malou vůli a mám jistotu, že má řetěz co nejmenší vůli a zároveň se nemůže propérováním přešponovat.
S tou kurtnou to jistě jde taky, ale nejde zkontrolovat napnutí ve více polohách řetězu otočením kola a taky by mě bylo líto sedla a jeho potahu.
Vymontování a zamontování čepu trvá max. 5 minut, akorát je potřeba mít centrální stojan.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napnutí řetězu

2.4.2017 v 16:51 | Nahoru | #27

fockewulf píše: Tvl to jsou zase rady, co takhle to udělat podle manuálu, tedy tak, jak se to dělá snad na každé motorce manuál říká 35-45 mm, tak to tak nastav a radám typu "nalož na to sud s mrtvolou" abys dosáhl optimálního zatížení se vyhni.

Znovu vymýšlet žárovku je zbytečné, tyhle alternativní metody jsou dobré tak při změně "konstrukce"-např. nasazením jiných kostí, změnou rozměru ozubených kol atp. ale ne když je něco v sérii.



Není potřeba dávat jiné kosti, stačí nastavit jiné předpětí pružiny a poloha kyvné vidlice se dost změní a tím se změní i potřebný průvěs řetězu, čím větší předpětí pružiny, tím víc je vidlice vychýlená dolů a řetěz potřebuje větší průvěs (při seřizování na motocyklu postaveném na bočním stojánku).

(reakce na) Napnutí řetězu

2.4.2017 v 17:38 | Nahoru | #28
Maxipes_Fík> dost změní je celkem diskutabilní pojem - nicméně to je jedno, pořád je to série a v takovém případě to prostě jenom seřídíš k min. nebo max. vůli dle manuálu, víc podle mě nemá smysl s tím kouzlit-při většinové jízdě po silnici. Pokud by s tím TAčkem lítal hodně mim cesty, tak pak je větší průvěs více, než žádoucí, ale to by měl rovnou vyměnit i vodítko řetězu, protože to originální je spíše pro okrasu

Nicméně zase opakuju-proti těm vašim metodám nic nemám, jenom mi to přijde docela komplikované-beru v úvahu motorky bez hlavního stojanu.

(reakce na) Napnutí řetězu

17.4.2018 v 18:03 | Nahoru | #29
Ty jo mekgajvr🐒
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp Punisher 13 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981
Hledám parťáka na vyjížďky Tachov a... Honda XL 650V Transalp OskarKilo 5 2.1.2024 v 13:02 FaktNeníCoŘešit


TOPlist