globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)
24.3.2017 v 11:27
Zdravím.

Měl bych pár věcí týkající se údržby (hlavně té, kterou si můžeme udělat pro radost sami) Multistrády 1200. Zajímá mě na ně názor ostatních lidí, nejlépe majitelů MTS12.

OLEJ

V první řadě olej. O tom, že by se mělo jednat o viskozitu 15W 50 asi není moc pochyb. Nicméně když kouknu do portfólia doporučených olejů SHELL, tak jsem na rozpacích. Jaký je rozdíl mezi těmito oleji Shell Advance 4T
První
Druhý
Třetí

U těch prvních dvou mi přijde podezřele nízká cena za plnou syntetiku a rád bych dopřál motorce "to nejlepší". Nehledě na to že k SHELLu nemám moc dobrý vztah. Mám raději MOTUL a líbí se mi Motul olej při stále příznivé ceně. Možná pak sáhnout po 300V ale to je asi blbost. Rozhodně nejsem žádný závodník jak se na oleji píše

Když bych se rozhodl pro MOTUL měl by se provést nějaký výplach starého oleje? nebo prostě ohřát vypoustit SHELL a nalejt MOTUL? výměna filtru je samozřejmostí.

Brzdová kapalina

Sehnat brzdovou kapalinu od SHELLu je teda něco... přijde mi to, jako by to nikdo nechtěl prodávat oproti ostatním značkám. Zde jsem opět na rozcestí. Když jsem psal do Ducati-czech v Praze, tak mi psali, že používají shell DOT 5.1 tedy jí tam budu mít určitě taky po servisu při 12tis. Ale když se kouknu do manuálu tak se píše DOT4 a na víčku od kapalin je napsáno ONLY DOT4. Tak já nevím no vím, že jde o prd ale sakra když se píše od výrobce only DOT4 tak proč tam profesionálové dávají 5.1. Pak se mi tam nechce ani dávat motorku na rozvody v 24tis.
Jak to máte vy? dáváte do servisu a je to fuk co tam dají nebo si dáváte samy 4/5.1?

Řetězová sada

Kdy je ten správný čas jí vyměnit. Jak poznám, že už není vhodné řetěz dále utahovat? čím čistíte a mažete? Odletuje vám olej na zadní kolo?


Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

24.3.2017 v 13:18 | Nahoru | #1
DOT 5.1 oproti DOT 4 má vyšší teplotu varu - snese větší zátěž = mže to bt pro tebe lepší
Oleje jsou stejn jen asi jiné ročníky (úprava obalu) - sám ho tam leju

Naposledy editováno 24.03.2017 13:19:00

Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

24.3.2017 v 13:37 | Nahoru | #2
Hele, někdo prudkej by Ti napsal, ať to dáš raději do servisu.
Když máš takové dotazy.
Všechno máš v manuálu, nebo 1000x ve fóru.

Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

24.3.2017 v 13:50 | Nahoru | #3
Ahoj,

S temi oleji je to tak ze postupem casu se meni nazev. Kdyz se kouknes do manualu budes tam mit ze ma olej plnit normu JASO, MA "XYZ" nebo lepsi. Kdyz olej splnuje lepsi, muzes ho tam s klidnym svedomím nalít. Me treba Mobil1 15W50 lepil spojku tak, ze se nedalo prvnich 10minut normalne zaradit (byl doporuceny vyrobcem). Nahradil jsem ho Motulem 5100 10W40 a jsem spokojenej.

Brzdovku ti tu popsal kulik.

Na retezovku si muzes koupit merku . Tou zjistis vytazeni retezu pripadne nerovnomerne vytahani (kdyz to vemes po kouskach)

Nevim, jestli je to nejaka specialita letmaku (mam prvni). ale kolo mam zadelany mazadlem casto, asi jak je "hluboky" tak se to v nem nejak lip drzi.

Mazu Motulem, cistim petrolejem, docistuju motulem.

Cau
Tomas

Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

24.3.2017 v 14:55 | Nahoru | #4
U toho oleje je to zajímavé.Všechny Shelly by měly být stejné,otázkou je,který je falzum.Taky jsem ho jezdil,ale už 2 roky jezdím Motul 300V a je to lepší aspon co se řazení týče.Na oleji neušetříš.Brzdovku a do spojky leju Motul 5.1. Řetaz čistím petrolejem a mažu motulem nebo motorexem.Řetězovku jsem měnil ve 44000,ale už jsem měl druhý řetaz.Řetaz měním až když se nevrací do vodorovné polohy.

Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

24.3.2017 v 20:43 | Nahoru | #5
Zdar, mám sice Diavela, ale mám za to že motor je stejnej. Ten olej jsem řešil taky, našel i nějaký tabulky ohledně specifikací, ale moc moudrej jsem z toho nebyl.
Nakonec jsem koupil http://www.olejacek...15w-50-4l-98432.html a filtr Champion.
Taky se tam čistí sítko co je pod deklíkem ze spodní strany motoru, ale to asi víš.
Nejsem sice odborník, ale podle mne pokud chceš lít MOTUL, vybereš stejný parametry, tak nemusíš dělat žádnej výplach.

Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

24.3.2017 v 21:03 | Nahoru | #6
Na bonatrade jsem kupil olej už druhou výměnu a na fake to nevypadá... prostě jen nový obal. I na oficiálním Shell webu je už nový design...
Ale je pravda že nevím jak poznat fake olej od originálu....

1 reakcí na tento příspěvek Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

26.3.2017 v 11:53 | Nahoru | #7
Děkuju za názory.

CAGI jsem už skoro přesvědčený, že ten Shell tam dávat nebudu a také nahradím 300V. Tomu, že se ti řadí lépe vcelku věřím, mám zkušenost z předchozího stroje, že tam by znát přechod z Castrolu na Motul.

Kulik Děkuju za tip. Nicméně si myslím, že si bohatě vystačím s DOT4 nejsem závodník a žádná dravá nebo agresivní jízda u mě moc nehrozí. Jezdím režim urban/tourning. Sport jsem měl snad 5x? Budu věřit tomu, co se píše na víčku a v manuálu tedy DOT4

Kamil1300 Jsem rád, že jsi nakousnul to sítko (potažmo si mi to připomněl). Když to vymontuješ tak v podstatě porušíš to "tekutý těsnění". Doporučil by si nějakého výrobce, který by byl vhodný? Koupil jsem tehdy LOCTIDE a nějaké číslo a OK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

30.3.2017 v 20:40 | Nahoru | #8
vodny> Možná jsem prase , ale já tam dal silikon na motory, podle mně je hlavně potřeba tam toho dát tak akorát aby toho nebylo plný sítko. Ale jak už jsem psal nejsem profík tak na moje rady bacha.

(reakce na) Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

25.4.2017 v 10:18 | Nahoru | #9
Kamil1300> A drží ti ten silikon dobře? asi by měl zvladnout nějaký tlak a teplotu pokud to není nějaký na oblepení vany v koupelně.

Jinak k těm olejům. Zvolil jsem Motul 7100 15W50 v těch Shellech aby se prase vyznalo fakt že jo... jeden název tři různé obaly a rozdíl i 200,- na litru.

Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

18.7.2017 v 11:45 | Nahoru | #10
Ahoj já do své MTS 1200 dávám Castrol RACING1 10w50 u všech olejů je to spíše o specifikaci tzn. API SL,SM,SN...... brzdovka klasika DOT4 interval každý rok

1 reakcí na tento příspěvek Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

18.7.2017 v 13:51 | Nahoru | #11
Ještě bych rád požádal o nějaké vyjádření ke spojce. Všechny kapaliny, filtry sítka atp jsem vyměnil nicméně si nejsem jistej. Jestli jsem něco nepos.. u spojky

Motorka se chová následovně.

Zvednu jí na centrální stojan a mám zařazený neutrál. Pak zmačknu spojku dám jedničku rána(normální), kolo cukne a lehce se roztočí a začne zpomalovat nicméně se nezastaví a pořád se jako by otáčí velmi zlehka. Když to v této pozici zabrzdím zadní brzdou a zase uvolním, už se kolo neroztočí. To by asi bylo OK. Když začnu spojku pouštět tak se hned z kraje začne kolo otáček nicméně to nestačí na to aby se motorka rozjela (to je pouze na tom centrálu). Na to aby se začal rozjíždět musím spojku téměř celou uvolnit. Tedy spojka začne pocitově za jízdy brát až téměř na konci. Strašně by mi vyhovovalo, kdyby brala nějak z kraje potom co začnu uvolňovat od řídítka. Nenechá se to nějak poštelovat? vůbec se nepamatuji, jak to bylo když jsem jí koupil (byl od 0km) ale na konci asi nebrala... Mám najeto 18tis. Dosud servis vždy někde v Ducati kvůli záruce. Takže těžko by tam měl být nějaký problém s opotřebením lamel, pružin a co já vím co ještě by tam mohlo být jinak.

Vzduch tam nejspíš nikde nebude. Používám na to takovou tu podtlakovou pumpu. Odsával jsem nahoře u řídítek tak i dole na tom pístku. Jen mě štve, že nevím jak to byl dřív. Jezdím tak málo, že jsem to prostě zapomněl..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

18.7.2017 v 18:41 | Nahoru | #12
vodny>Páčky máš originál nebo nějaké repliky????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

21.7.2017 v 08:42 | Nahoru | #13
štěpisxx> Ahoj. Vše je původní od výrobce. Chová se ta spojka špatně? nebo je toto normální

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

21.7.2017 v 12:31 | Nahoru | #14
vodny> je to normální a nemusíš mít z toho obavy... kdybys měl replikové páčky tak u těch je občas problém že bud blbě dosedají na pístek nebo svým tvarem brání plnohodnotnému zmáčknutí a rozpojení spojky...

(reakce na) Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

21.7.2017 v 12:57 | Nahoru | #15
štěpisxx> Tak dobrý. Nicméně stále mě zajímá zda můžu spojku naladit tak, aby brala dřív?

Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)

9.7.2019 v 08:36 | Nahoru | #16
Ahoj, dívám se že je tohle už starší vlákno ale i tam mě překvapuje ta cena olejů, řeším jestli do mé MTS 1200 dát Shell nebo spíše Motull. Podle všeho to vypadá, že Motull hodně zdražil nebo Shel výrazně slevil. Ještě jsem se chtěl zeptat zda někdo neřešil únik oleje z levé strany motoru, nejspíše půjde o gufero za sekundárním kolečkem řetězu ještě jsem nesundal kryty. Dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přední pravý LED blinkr Ducati Mult... Ducati Multistrada 1200 ToyBoy 0 6.4.2024 v 12:39 ToyBoy
Ducati Multistrada 1200 - LED žárovky Ducati Multistrada 1200 štěpisxx 26 17.10.2023 v 09:04 assassin
Multistrada 1200 nebo Multistrada 950 Ducati Multistrada 1200, Ducati Multistrada 950 George24 16 1.10.2023 v 07:56 RadoR6
Ducati Multistrada 1200 laděný výfuk Ducati Multistrada 1200, Ducati Multistrada 1200S Murdok1 7 12.4.2023 v 17:38 Bara114
Servis Ducati Multistrada 1200 sara007 5 8.4.2023 v 20:33 rob456


TOPlist