globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993
17.3.2017 v 04:17
Zdravím všechny motorkáře a rád bych znal váš názor na tuto motorku.
Např:
1) spotřeba
2) ovladatelnost
3)nějaké vaše postřehy atd....
budu rád za každou radu mám šanci jí koupit za slušné peníze cca 36000 a zablokovanou na 35 Kw jak v TP tak reálně dělám momentálně rozšíření řidičáku na A2. děkuji za každou radu nebo doporučení jakou jinou motorku v cenové relaci do 50000 kč hlavně max 35 Kw děkuji

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

17.3.2017 v 06:52 | Nahoru | #1
Měl jsem ji dávno a dost krátce, ale dle mě pohodlná, spolehlivá a i pěkná motorka. Spotřebu si nepamatuju, ale tuším že v pohodě do 5-ti litrů. Jeden kotouč v předu stačil a i plný výkon nijak oslňující, ale na pohodovou jízdu dostatečný. Protože je to vzducháč, tak se dost dlouho ohříval, a potom hodně topil na nohy - v létě to byl mazec. Dál moje paměť nesahá, tak hodně štěstí s výběrem.

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

17.3.2017 v 07:49 | Nahoru | #2
Doom131:
s tím zaškrcením na 35 kW je to nějaký divný. Mám za to, že byly jinou sadou karburátorů už z výroby zaškrcovány na 37 kW.
Některé motorky se ještě do nedávna přiškrcovaly pro český trh na 25 kW, než se změnila legislativa a hranice 25 kW se zvedla na 35 kW.

Naposledy editováno 17.03.2017 07:52:17

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

17.3.2017 v 08:00 | Nahoru | #3
Já mám ročník 97. a mám jí třetím rokem, tak pár poznatků z praxe. Od 93 se pokud vím můj ročník nijak zásadně nelišil, proběhl lehký facelift (boční plasty), možná nějaké drobné úpravy na rámu, a tuším že tam je už větší průměr kluzáků na přední vidli a olejový chladič. Ale jinak, pokud vím, nic zásadního se neměnilo. Posez poměrně vzpřímený, spíš cestovní než sportovní, akorát nohy budeš mít skrčenější. Obecně je to, spíš středně velká než velká motorka. Pohlídej si odkud motorka je, standardní výkon toho motoru je 44 kw, ale je spousta verzí (Německo/Rakousko), které byly uškrcené na 37 kW, tyhle pak ztrácí ve vyšších rychlostech nad 120 trochu dech. Díky tomu, že j to osmi ventil tak je motor pružný, tj. nechá si klidně líbit jízdu 60 km/h na šestku aniž by se dusil nebo cukal, samozřejmě po něm v tu chvíli nemůžeš chtít nic víc. Z druhé strany to není žádná raketa. Díky tomu osmi ventilu totiž nejde tak ochotně do dotáček jako 16 ventily. Zátah má ten motor poměrně lineární, v celém průběhu otáček. Trochu zajímavější to začíná být někde kolem 4000 otáček, ale točit výš než 8000 prakticky postrádá smysl. Ten motor je nicméně spolehlivý držák bez zvláštních nároků na údržbu. Vyměnit olej filtr, jednou za čas nechat udělat ventilové vůle a pokud nejsi úplný dobytek, tak tě musí přežít. je to vzducháč, takže než mu začneš dávat tak to chce nechat poctivě prohřát olej. Pokud jde o jízdní vlastnosti, tak motorka se cítí dobře spíš na okreskách než při dálničních přesunech. největší slabinou téhle motorky jsou asi brzdy. Osobně, kdybych znovu kupoval Xj 600, tak bych určitě koupil rok 98 a výš, kde je vpředu dvoukotouč, který brzdí o poznání lépe. Druhou slabinou je rám, který není zrovna z nejtužších. Není to žádná tragedie, ale pokud bys chtěl nějak extra divočit, tak bych ti asi doporučil podívat se po něčem jiném. Osobně bych to viděl asi takhle. Xj 600 je relativně levná motorka s relativně levným provozem a nízkými nároky na údržbu. Je to takový univerzál. Za svoje peníze dostaneš motorku s kterou se dá velmi dobře cestovat, když chceš, dá se zatáhnout za plyn a poblbnout, provést dálniční přesun, když je třeba, nebo plout krajinou a kochat se, ale v ničem z toho není nejlepší. Často je to začátečnická motorka, takže je třeba hledat aby člověk nenarazil na dobitý a nebo zcela neudržovaný kus. Štve mě absence palivoměru a hladového oka, ale jinak je to z mého pohledu prima klasická motorka. A ještě jedna věc. Zejména ve verzi naháč se z toho pomalu ale jistě stává naprosto klasický naháč a young timer. Těcho opravdu zachovalých kousků totiž už moc není a nebude... Takže za mě pokud máš jasno v tom co chceš a tahle motorka ti to splňuje, tak je to dobrá volba, ale poohlédni se raději po roce 98 a výš a po verzi se 44kw. Jo a ještě jedna "drobnost". Má poměrně nestandardní rozměry pneumatik, takže budeš omezen při výběru pneu... Nic neřešitelného, ale je dobré to vědět.

Edit: jo a spotřeba do 5l a olej nežere a ta moje má už namotáno 64.000. (a to kdo ví jestli, ale servisní historii měla doloženou solidně, tak snad i jo

Edit2. Sorry,přehlídl jsme požadavek do 35 kw. No nevím kolik takových seženeš. Spousta jich má kvůli historické Německé legislativě 37kw a jestli se škrtily i na 25, tak to netuším. O verzi 35 kw jsem nikdy neslyšel.

Naposledy editováno 17.03.2017 08:08:37

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

17.3.2017 v 08:35 | Nahoru | #4
Ahoj.
Motorka je to jednoduchá, nenáročná, spolehlivá, pohodlná, nežere, na takový to courání se po okreskách skvěle ovladatelná. Měl jsem ji a dodnes znám dost majitelů, kteří ji měli a někteří naštěstí i stále mají. na začátek můžu doporučit. Táhne krásně od spodu, plynule a nezáludně.
Více se v případě zájmu dozvíš na www.Yamaha-XJ.cz tam se dozvíš i o škrcení a odškrecí karbíků aby jsi věděl do čeho jdeš
akorát teda r.v93 za 36tk mi přijde dost, pokud není v top stavu ovšem

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

17.3.2017 v 09:13 | Nahoru | #5
Na bazaru mas rocnik 2003 za 37 000, 2000 za 35000... Ty sou oproti 1993 trochu jinde. 36 000 je moc. Za 93bych dal tak o deset tisic min. A 35kW je divny. Standardne 44(45)kw nebo 37kw, obcas 25kw, osobne sem mel i Nemeckou 20kW verzi.

Pohledas toho o te motorce hodne i tady. Zere malo, jede slusne, je neskutecne univerzalni a nemusis se bat vyssiho najezdu. Ve sve kategorii ma kralovsky sedlo, hlavne pro batuzka.

PS: Proc si ve svym veku neudelas rovnou plnohodnotny A?

Naposledy editováno 17.03.2017 09:26:27

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

17.3.2017 v 11:23 | Nahoru | #6
Ahoj, předně se mi 36000 za takovou 24 let starou motorku nezdají zrovna "slušné peníze", pokud teda není v úplně super stavu. Za dobrý stav bych viděl cenu tak do 30. Je to v první řadě spíš cestovní, ale i tak dost univerzální motorka. Jinak můžu potvrdit, co tady psali přede mnou. Obecně spolehlivá, pohodlná, nenáročná na údržbu, řekl bych vhodná pro začátečníky. Měl jsem novější model, kde je (myslím) navíc ještě nějaký snímač polohy škrticí klapky a při klidné jízdě jsem se se spotřebou dostával i pod 4 l/100 km. Nemám moc s čím srovnávat, ale osobně mi nepřišlo, že by ve vyšších otáčkách nejela, při vytočení nad 7000 měla celkem slušnou sílu. Celkově mi ale projev motoru moc nevyhovoval, a proto jsem ji letos vyměnil za jednoválec, což se ale nedá moc srovnávat. Jak už tady někdo psal přede mnou, tak mi po delší jízdě začaly vadit moc skrčené nohy, ale jinak je vážně pohodlná (nevím jak sedlo u staršího modelu). Pokud bych hledal škrcenou, tak by mi osobně asi přišlo zbytečné se tahat kvůli 35 kW s relativně těžou motorkou, ale to je věc názoru. A asi by to vážně chtělo si víc pozjišťovat, jak je to s těmi 35 kW.

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

18.3.2017 v 09:53 | Nahoru | #7
suhlasim s nilgrim - ja som kupoval pred dvoma rokmi 2001 za 38 000, ale dalsie dva roky som sa jej nemusel ani dotknut co sa tyka servisu (len olej a filter)
36 000kc je za starsiu (tz jednokotuc so slabsimi vidlami) a najma za 24 rocnu (!!!!) by som nedal viac nez 25 000kc neal ani nahodou. najnovsie modely (1999 a vyssie) s nejakymi drziakmi kufrov, slusnou retazovkou a pneu do 40 000 napohodu.

Zatial som najazdil asi 15 000km, jazdi to pekne (najdalej som bol zatial len v Hamburgu), najma CR a slovensko. Ale je to skromny stroj na ktory sa da spolahnut

spotreba - ozri sa na spritmonitor alebo sem do motokatalogu - myslim ze realna je nieco medzi 4.3 az 5,5, zalezi ako s tym jazdis a v akom stave to mas. Ja mam 4,5 podla tankovani

ovladatelnost - doma mame este F650CS scarver - nuz proti tomu je Xj hrozne tazka kovadlina, najma v zakrutach a pri manipulacii na mieste. Plne natankovanu a s troma plnymi kuframi som so svojimi 67 kilami parkoval vzdy tak aby som ju nemohol musiet moc tahat

Naposledy editováno 18.03.2017 09:58:18

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

18.3.2017 v 10:05 | Nahoru | #8
Ale jo je to dobrá moto, jen nevím jestli je to za ty penize dobrý. Ale to jsi určitě zvážil.
Při nákupu vem sebou někoho kdo rozumí moto.
Za ty prachy by něla být špičková tak držím palce.
A nekupuj to za každou cenu, nepospíchej!!!!

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

18.3.2017 v 11:26 | Nahoru | #9
Ahoj, zrovna včera jsem si koupil XJ600 r.v.1993 a dal jsem za ni 33 000,-. (nové pneu Michelin, nová baterka,nová řetězovka,výměna oleje, plus práce v ceně). Mám papíry 45 let a tohle je v mých 62-ti letech první silnější mašina. Takže Ti zatím moc zkušeností nenapíšu, ale jednu přeci: Jel jsem na ní sám domu cca 100 km a seděl jsem na ni poprvé!!! Po dvou kilometrech jsme byli kámoši a po deseti už jsem bez riskování předjížděl svátečňáky i kamiony. Jo a tahle motorka hodně odpouští. Párkrát jsem řadil dorychla dolů (zvyk z Jawy) a nenafackovala mi.

(reakce na) Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

18.3.2017 v 17:09 | Nahoru | #10
Hamster> presne tak ako pises.. to je uz uplne iny deal s mnozstvom novych veci. Tak nech ti to jazdi
mne nova baterka vydrzala len 2 roky (landport), to ma trochu zaskocilo. Teraz mam Exide a snad to bude lepsie

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

18.3.2017 v 18:46 | Nahoru | #11
Mohu doporučit, měl jsem model 96' 44kw , ale raději bych šel do 98' (2kotouce)..... , zbylo mi pár ventil. podložek.
Je to cestovní pohodová motorka, měl jsem verzi S.
Žádné závady, malá spotřeba.... Pak jsem šel do FZS600.

Naposledy editováno 18.03.2017 18:48:59

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

18.3.2017 v 19:59 | Nahoru | #12
Taky jsem ji měl a dodnes tvrdím, že je hodně dobrá a nedoceněná!
Co mě štvalo byly vibrace v nejpoužívanějším rozpětí(vycházelo to na 6ku kolem 85-100km/hod.) a blbej úhel nohou-trnuli mi...
Jinak super spotřeba (měl jsem poslední model se škrtící klapkou a dvěma kotouči na předku) kolem 4 litrů při kochací jízdě.A to mám hrubě přes metrák !
Jednoduchá trvanlivá a celkem levná motorka ...

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

18.3.2017 v 21:26 | Nahoru | #13
dekuji vsem za rady hlavne ohledne ceny moc dekuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

19.3.2017 v 10:12 | Nahoru | #14

fatman píše:
Jinak super spotřeba (měl jsem poslední model se škrtící klapkou a dvěma kotouči na předku) kolem 4 litrů při kochací jízdě.A to mám hrubě přes metrák !
Jednoduchá trvanlivá a celkem levná motorka ...



Nyní mám TDM a jezdím kochací cca 4,3l/km a to už vcelku jedu

(reakce na) Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

19.3.2017 v 11:29 | Nahoru | #15

Sidonius78 píše: Nyní mám TDM a jezdím kochací cca 4,3l/km a to už vcelku jedu



Jj.Devítka je celkm známá svou úsporností...
Ale vlákno je o XJ 600...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

20.3.2017 v 08:25 | Nahoru | #16
XJ 600 ( popř.900 ) je určitě dobrá volba, jak je to s kw nevím, dotaz už tu padl - proč si neuděláš plné A, máš pokoj, nemusíš řešit škrcení a máš daleko větší výběr.
jinak, už to tady výše padlo v porovnání staršího a mladšího modelu, ale tak nějak nevýrazně, cituji Hlemýždě 007 ""nic zásadního se neměnilo""
pro mě osobně 2 kotouče a silnější vidle jsou dost zásadní a šel bych do takové.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

20.3.2017 v 10:53 | Nahoru | #17
GL1> Já to ale srovnával se svým modelem, který má ještě jeden kotouč a těma kluzákama si nejsem 100% jsitý, takže tam se z mého pohledu opravdu nic zásadního neměnilo. Přelomový je až model se dvěma kotouči (který nevlastním), což vtom textu taky zmiňuji, že kdybych kupoval znovu, tak jdu do toho. V jednom je ta brzda v pohodě, ale když pak jedu i s batůžkem, tak už bych vážně snesl silnější brzdy.

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

20.3.2017 v 12:27 | Nahoru | #18
Mám 93 ročník. Spokojenost. Pohodlná, na cestování. Brzdy stíhaj přední kotouč v pohodě, motor slušně tahá. K nectnostem patří povolující se spojkový koš (potom chrastí při volnoběhu - nic tragického) a kmitající přední kolo mezi 40 - 80 km/h (záleží na naložení zadního kufru a pak taky na typu a stavu přední gumy). Pneu sice nestandartního rozměru, ale cenově OK (obutí na moto cca 3500,-).
Za ty prachy mně to přijde docela dost. Já ji loni koupil za 20000. Nějáké opravičky tam byly, starší gumy, ale jinak v poho.

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

20.3.2017 v 12:45 | Nahoru | #19
Jeste k tem zmenam - to svetlo, co je v novejsi kapote taky sviti lip. A ta predni brzda je dost lepsi....Muzu porovnavat. Mel sem dva roky jednokotouc, ted mam uz nejakou dobu dvoukotouc.

Naposledy editováno 20.03.2017 12:48:30

(reakce na) Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

20.3.2017 v 20:35 | Nahoru | #20
Hlemýžď_007> to jsem se v těch modelech teda zamotal, každopádně se jsme zajedno, že vzít novější model

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

20.3.2017 v 21:49 | Nahoru | #21
Jj xj600 je drzak. A hlavne nenarocna. Ja ji mam asi 10 let. Teda spis v garazi..najel jsem na ni cca17 tis km. Je to takova pratelska masina.mam 98 rok s dvouma kotouci. Co jeste zlepsi brzdeni je... pancerove hadice. A pak mam progresivni tvrdsi pera . Loni jsem ji dal k prodeji. Dal jsem ji tusim za 47 ale zustala doma, byl zajemce, ale zdala se mu draha a chtel slevu. Tak jsem s diky odmitnul. Preci jenom mam uz k ni vztah. A vim, ze za cas cena poroste. Je to jedna z tech zachovalejch s 27tis.

(reakce na) Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

20.3.2017 v 23:29 | Nahoru | #22

Dins píše: A vim, ze za cas cena poroste....


Davam tomu tak 20 let. A dockas se

Naposledy editováno 20.03.2017 23:30:12

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

21.3.2017 v 11:09 | Nahoru | #23
Mám doma 92´. žena jí měla jako první a pak pár let na naučení. No a mě bylo pak líto XJ prodávat a jezdím na ní do práce + celou sezonu funguje jako hlavní dopravní prostředek. Jeden kotouč na předek není nic moc, ale mám tam pancéřku a sintr desky. Ve městě se zahřejí hned a pak už to jde. Sice se celá kroutí, ale když to vezmeš jako vlastnost, budeš na tom mít dobré gumy a ne pět let staré špalky, uděláš přední tlumiče a všechny ložiska, tak to bude ok. V zatáčce, i v menší rychlosti pak motorku opřeš o stupačku a koriguješ plyn. Nakonec je to i docela sranda. Motor není trhač asfaltu, ale ten zvuk starého vzducháče je stále vzácnější a nakopat v 50 km/h šestku taky kousne (jen pak počítej, že při změně stylu půjdeš o 3 kvalty dolů ). před cca 8 lety jsme jí brali v top stavu za 33tis. A další XJ z 98´od nás šla předloni za 39tis
Spotřeba 5 litrů, 5 a půl ve dvou převážně město a s otáčkami nad 7 tis.
Jo a další vlastnost je rachot spojkového koše, který při zmáčknutí spojky přestane. Nový koš nemá z hlediska ceny smysl, lze vypodložkovat vč. menšího soustružení.
Spoustu informací najdeš na: xj fórum

Naposledy editováno 21.03.2017 11:09:37

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

22.3.2017 v 13:42 | Nahoru | #24
XJ 600 je dobra volba pro nauceni, spolehliva, jednoducha, univerzalni motorka, na ktere si takrka vsechno opravis doma. Mam rok 94, jednokotouc a i s pancerovou hadici jsou brzdy proti Monsterovi tupe, jinak motor i podvozek hodne odpusti. To ze se krouti ram pozoruju vyrazne jen tehdy, kdyz jedu s batuzkem.
Nejsem si ale jisty, jestli jde sehnat 35kW a ta cena je dost premrstena.

Yamaha XJ600 diversion r.v. 1993

29.3.2017 v 17:18 | Nahoru | #25
Xj 600 s diversion rv. 93 mám, výše uvedené mohu jen potvrdit, pořizoval jsem minulý rok. Cenu to chce alespoň o 10 tic méně. Jinak výkon Xj mi přijde do začátku akorát, dole příjemně táhne a když to vytociš, je to "cestovně-sportovní" zážitek. Do 50 tis. bych pořídil spíš Sv 650 nebo fazera. Mají už lepší brzdy i podvozek. Občas se objevují za tu cenu i s 25kW v TP.

Naposledy editováno 29.03.2017 17:23:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 H1d30k 13 5.9.2023 v 13:20 panTerek


TOPlist