globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Životnost pístu 2T
Zdravím, chtěl bych se zeptat na zkušenosti jak dlouho na 2T MX/Enduro vydrží píst jezděný ve volném čase louky-lesy. Četl jsem si i ostatní témata ohledně výměny pístu atd např. link a je to asi 30-40 mth ale to bude asi na trati kde motorka dostává hodně zabrat ne?

Nedávno jsem koupil Yz 250 01 a za chvíli jsem najezdil necelých 20mth (lesy-louky) a nepřijde mi že by byl nějaký rozdíl ve výkonu a že by za dalších par týdnu byl potřeba vyměnit píst.

Mohli by jste někdo napsat zkušenosti ohledně výdrže pístu/motoru jezděného mimo trat?

Díky :)

Životnost pístu 2T

16.3.2017 v 00:27 | Nahoru | #1
Tak bez mereni je to vesteni z kristalove koule... Myslim ze by mohl dat klidne 100... Ale taky nemusel...

1 reakcí na tento příspěvek Životnost pístu 2T

16.3.2017 v 05:42 | Nahoru | #2
U CR500 vydrží dlouho, netočí takovej nesmysl jako 250/125 ccm, a hlavně podržet CR500 v maximu zvládá jen málokdo...

Životnost pístu 2T

16.3.2017 v 08:06 | Nahoru | #3
Je tam moc faktorů směs styl jízdy já měnilo 60 na ktm 250 exc jo a taky záleží jaky píst a kolik kroužku

Životnost pístu 2T

16.3.2017 v 08:14 | Nahoru | #4
Univerzálně ti nikdo neřekne. Prvotně teda asi ani nevíš, co měl ten motor za sebou ve chvíli kdys ho koupil. Dále jde o styl jízdy, co liješ do nádrže, jak se staráš o filtr....

(reakce na) Životnost pístu 2T

16.3.2017 v 08:18 | Nahoru | #5

dewwil píše: U CR500 vydrží dlouho, netočí takovej nesmysl jako 250/125 ccm, a hlavně podržet CR500 v maximu zvládá jen málokdo...


Cr 500 zlikviduje vic pilotu nez pistu....

1 reakcí na tento příspěvek Životnost pístu 2T

16.3.2017 v 08:37 | Nahoru | #6
ja si styl jizdy cloveka co si koupil 16let starou krosku na jezdeni po poli docela dokazu predstavit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost pístu 2T

16.3.2017 v 10:25 | Nahoru | #7

assassin píše: ja si styl jizdy cloveka co si koupil 16let starou krosku na jezdeni po poli docela dokazu predstavit



Myslim si že na jezdeni v lese a po polich je jedno jestli mas 3 roky starou motorku nebo 15, pokud se o to clovek stara tak to jede skoro stejne. Jen cena kdyz to kupujes je 2x mensi. Jinak s tim jezdim pilu kdyz se da :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost pístu 2T

16.3.2017 v 10:32 | Nahoru | #8

bugy15 píše: Myslim si že na jezdeni v lese a po polich je jedno jestli mas 3 roky starou motorku nebo 15, pokud se o to clovek stara tak to jede skoro stejne. Jen cena kdyz to kupujes je 2x mensi. Jinak s tim jezdim pilu kdyz se da :)



Bys ses divil ale je a kurevsky

E: a s takovymhle pristupem jses adept na "budu delat brzo motor"

Naposledy editováno 16.03.2017 10:34:26

(reakce na) Životnost pístu 2T

16.3.2017 v 12:12 | Nahoru | #9

HornisGSX píše: Bys ses divil ale je a kurevsky

E: a s takovymhle pristupem jses adept na "budu delat brzo motor"

¨

Proč mysliš?

Životnost pístu 2T

16.3.2017 v 16:55 | Nahoru | #10
Zdravím
Ak by pomohlo tak niečo sa dá prečítať aj tu http://www.motogreg.../10-kedy-menit-piest

Životnost pístu 2T

17.3.2017 v 02:19 | Nahoru | #11
Díval jsem se jak vypadá můj píst přes výfuk:






Mohl by mi někdo kdo se v tom vyzná říct odhadem kolik je na něm najeto a kolik by asi ještě mohl vydržet? (nechci žádné věštění z křištálové koule jen prostě odhad)
Ten co mi to prodal říkal že vyjel na nový píst a nikasil 8 nádrží asi na trati + já 20mth po lesích.
Jinak jezdím na Motul 800 a filtr čistím po pár jízdách.

Životnost pístu 2T

23.3.2017 v 20:38 | Nahoru | #12
To nejde takhle hodnotit.. Ale vypada asi ok.. Spis vem za rotor jestly mas ok loziska a az to budes mit nikdy dole zmer ovalitu valce a zkoukni ho pořádně

Životnost pístu 2T

23.3.2017 v 21:35 | Nahoru | #13
pokud chceš opravdu zjistit jak na tom seš,tak musí hlava dolu,u pístu změřit vuli mezi valcem a pístem,potom valec dolu a změřit ovalitu a skouknout jak vypada nikasil,nebo povrch valce,jde o to že písty v těhle strojích mají životnost X motohodin a to i přes to že jezdíš hoby,a nikde nemaš zaručeno že kdyš tomu nedavaš tak ti vydrží dvakrat tolik,až ti praskne píst a omlatí ti hlavu,poškrabe valec a pokeca si ložiskama na klice tak to bude docela ranec,prevence je nejlepší zpusob jak jezdit dlouho

Životnost pístu 2T

24.3.2017 v 00:07 | Nahoru | #14
Díky hoši, zkoušel jsem ty ložiska a nevypadá to asi moc zdravě, když hýbu rotorem do stran tak je tam vůle 2 mm cca, zatím nehučí. Když je tam znatelná vůle v ložiskách na klice je šance že by se mohly rozletět?

Životnost pístu 2T

24.3.2017 v 04:55 | Nahoru | #15
2mm je nejak moc? Ono ty ložiska spravne i vuli malou maji C3 .. ta zmizí po zahřátí.. Ale co jsem kupoval nebo delal motory.. Novej píst bez novyho spodku ho vyklepne jak nic pokaždé.. vetsinou loziska jsou ko a chrom na klice jde do prdele pak taky

Vem za ni i do stran jestly je fest uložená.. Pokud mas vuli opravdu takhle velkou i vertikálně cekaj te loziska mozna i chrom kliky nebo lepeni Ale vse záleží i jak se ti zda ze vibruje? atd ja na tom taky jezdil jeste dobu, ale samozřejmě zhorsuje se životnost vseho okolo..

Životnost pístu 2T

24.3.2017 v 16:33 | Nahoru | #16
Tak jsem to byl změřit ty vůle - Axiální vůle není a Radiální vůle je necelý milimetr(jde znatelně poznat při pohybu rotorem do stran) obě jsem zkoušel za studena.
Co se týká těch vibrací tak jsou dost cítit ale to by mohla dělat i klika atd. - vůbec netuším jestli by motorka měla normálně vibrovat nebo to dělá něco špatného.

Životnost pístu 2T

24.3.2017 v 18:19 | Nahoru | #17
ten píst je totálně v hazlu,jakmile začnou mizet drážky od opracování,tak už to není nic moc...a ty už tam máš úplně vydřený bok pístu....

1 reakcí na tento příspěvek Životnost pístu 2T

3.4.2017 v 00:47 | Nahoru | #18
Tak jsem to konečně rozdělal, píst je prasklý u strany od sání a je nějak divně domlácený z vrchu.











Věděl by někdo čím je ten píst tak domlácený?
Když měním píst a ložiska na klice vždy vyměnit i ojnici nebo pokud je ok tak nechat?

(reakce na) Životnost pístu 2T

3.4.2017 v 08:08 | Nahoru | #19
bugy15> něco ti asi vyletělo zespod-zřejmě klec z ložiska a pod...

ojnici můžeš nechat-pokud je ok,ale ona ok nebude.

...a myslím si,že i nakasil bude v hajzlu.tohle je proště doježděné do mrtě.

2 reakcí na tento příspěvek Životnost pístu 2T

3.4.2017 v 11:21 | Nahoru | #20
Co jsem se díval na nikasil tak není poškrabaný ani se neloupe tak se uvidí až se to změří.
Na pístu je napsaná velikost 66,38 jde zjistit podle rozměru kolikatý píst je jetý na tom nikasilu?
Pokud by byl ok nikasil tak pak by následoval pist 66,39 ?

(reakce na) Životnost pístu 2T

3.4.2017 v 14:30 | Nahoru | #21
bugy15> po stovkách ty písty určitě nevyrábějí. Ale měl bys vyjít z toho co naměříš na válci.

(reakce na) Životnost pístu 2T

3.4.2017 v 17:48 | Nahoru | #22
bugy15>
66,38 je si už asi ten největší.

vertex dělá 34,35,36 a 37.

každopádně větší píst se dává po přehonování nikasilu.nemůžeš dát větší píst jen tak,protože nikasil se opotřebovává hlavně tam,kde jezdí kroužky,zbytek jen minimálně,takže by to bylo moc natěsno.

maximální odchylky v průměru válce jsou 0,03mm a když vidím ten píst,tak nevěřím,že to bude v toleranci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R Dzony321 14 25.3.2024 v 18:17 krokoš
Red Bull polepy KTM EXC 250 EXC-Rider96 12 8.3.2024 v 13:18 TomasNBK
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 pospa5 19 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf
2t Odpaluje svíčky Yamaha YZ 125 tomas_fiser17 13 29.2.2024 v 19:44 tomas_fiser17
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp


TOPlist