Téma: Občas cuká jak kdyby neměla benzín
Ahoj, minulý týden jsem koupil DR 650 SE. Startuje dobře i bez sytiče a většinu času jede úplně normálně. Jednou za čas ale začne napřed trochu pocukávat. Když v tu chvíli přidám plyn, tak se ještě na chvilku vzpamatuje. Když naopak úplně uberu a pak přidám, tak se jakoby přidusí a někdy střelí do výfuku. Pokud na chvilku zastavím nebo zpomalím, dál jede zase úplně normálně. Pak zase ujedu v klidu třeba několik desítek km a opakuje se to. Ještě napíšu pár poznatků:
- Vždycky se mi to stalo až se zahřátým motorem - možná jenom proto, že ji předtím prostě šetřím.
- Přijde mi, že se to vždycky stalo potom, co jedu delší dobu do kopce a je tedy delší dobu potřeba víc benzínu.
- Z nádrže do karburátoru benzín teče normálně.
- Výfuk i vše ostatní je originální
- Vzduchový filtr je čistý
- Vyčistil jsem i karburátor. Membrána je OK a nikde se nezdá být žádná závada. Kontroloval jsem podle manuálu i nastavení hladiny, ale za to bych nedal ruku do ohně, že jsem dělal dobře.
- Laickým pohledem se mi zdá, že svíčky ukazují na chudou směs, ale tady bych poprosil o pomoc někoho zkušenějšího.






Občas cuká jak kdyby neměla benzín

Skvělá odpověď, děkuji! 11.3.2017 v 18:21 | Nahoru | #1
svíčky OK, koukni jestli ti nevisí sytič. To startování bez něj je asi divný, kor když je ještě zima.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

11.3.2017 v 18:35 | Nahoru | #2
Díky, musím říct, že s tím sytičem je to zajímavej nápad. I když je na začátku chodu páčky sytiče trochu vůle, tak s ní jde pohnout jenom cca o centimetr, což se mi nezdá normální. Zítra se na to podívám.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

11.3.2017 v 19:27 | Nahoru | #3
Co ventily

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

Skvělá odpověď, děkuji! 11.3.2017 v 19:48 | Nahoru | #4
Taky bych zkontroloval sytič .

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

11.3.2017 v 20:51 | Nahoru | #5
Dík, ventily jsem měl v plánu dnes taky zkontrolovat, ale bohužel jsem zjistil, že u sebe nemám všechno nářadí. Snad se zadaří zítra. Doufám, že ten sytič poznám, jestli funguje a taky doufám, že funguje. Jestli to jezdilo delší dobu s částečně otevřeným sytičem, tak to motoru asi moc neprospělo. Jinak spotřebu jsem naměřil něco málo pod 5 l, což se sice nezdá moc, ale s mou XJ 600 věřím, že bych měl při stejným stylu jízdy tak o litr míň.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

11.3.2017 v 21:11 | Nahoru | #6
nilgiri:
A karbec jsi čistil jak?
Zdar S

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

11.3.2017 v 21:25 | Nahoru | #7
SOUSEDRH9: Jenom technickým benzínem s pomocí kartáčku, tyčinek na čištění uší a injekční stříkačky. Vím, že to není 100%, ale podle mě tam ani tak nemohl zůstat takovej bordel, aby to dělalo, co to dělá.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

11.3.2017 v 21:59 | Nahoru | #8
nilgiri: To by ses divil, když dáš něco vyčistit ultrazvukem..
Určitě budeš mít několik menších závad a najednou je problém.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

13.3.2017 v 09:53 | Nahoru | #9
Tak ventilové vůle jsou taky OK. Zbývá jedině ten sytič. Těžko se to popisuje, ale přijde mi, že ta "objímka" bowdenu u karburátoru je možná zlomená. Sice mi přijde divný, že by to většinu času nemělo vliv a jenom chvilkama zlobilo, ale zkusím to vyřešit a pak uvidím, co dál, pokud to nepomůže.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

21.3.2017 v 21:33 | Nahoru | #10
Jenom aktualizuju pro případ, že by někdo náhodou řešil něco podobnýho. Vypadá to, že to bylo vážně tím sytičem. Byla prasklá plastová "matka", která drží lanko sytiče u karburátoru a kvůli tomu se asi občas samovolně povytáhl ten váleček z karburátoru. Matku jsem vyměnil a zatím se všechno zdá OK. Sice pořád startuje i bez sytiče, ale přece jenom už je tepleji, tak snad to tak má být.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

27.3.2017 v 14:47 | Nahoru | #11
Bohužel musím konstatovat, že problém úplně nezmizel, i když po opravě sytiče už se to zdaleka neobjevilo v takové míře. Něco jsem najel, tak to teď aspoň dokážu trochu líp popsat. To pocukávání se objevuje vždycky při konstantní rychlosti (když nezrychluju ani nezpomaluju) a vždycky jenom na 4 nebo 5 a vždycky spíš v nižších otáčkách. Pokud v době, když to cuká, na chvilku uberu a pak hned přidám plyn, tak motorce vždycky trvá tak vteřinu než zareaguje. Pokud plynu přidám rovnou hodně, tak zrychluje normálně. To cukání není nějak moc výrazný, ale v pořádku to asi není. Je zvláštní, že třeba včera jsem v tomto režimu ujel několik desítek km, pak jsem vzal benzín (což možná nemělo vliv) a zbytek cesty byl pak úplně bez cukání. Vím, že z toho popisu se to asi určuje dost blbě, ale nevím, jak líp to popsat. Kdybych s tím šel někam do servisu, tak by mi asi taky nic neřekli, protože ta motorka na první pohled funguje úplně normálně.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

27.3.2017 v 21:27 | Nahoru | #12
Podle mě máš špatně seřízený karburátor máš to bohatý.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

28.3.2017 v 06:32 | Nahoru | #13
měl jsem podobný problém na jiné motorce, byl to přicpaný karburátor - nedostatečný přítok paliva. rozeber karbec a profoukej tam kompresorem všechny cesty, nečistoty nemusí být na viditelném místě

1 reakcí na tento příspěvek Občas cuká jak kdyby neměla benzín

28.3.2017 v 10:58 | Nahoru | #14
Yz-250: Podle té fotky svíček mi to osobně bohatý nepřijde. Kontroloval jsem i nastavení hladiny podle manuálu a ta by měla být taky ok.
Humusus: I když jsem karburátor čistil, jak jsem psal výš, tak se asi nedá vyloučit, že tam něco nezůstalo, i když jsem nic neviděl. Vidím to tak, že investuju pár stovek a zajdu s tím na vyčištění ultrazvukem. I když to třeba nepomůže, tak aspoň budu vědět, co můžu vyloučit jako příčinu. Jinak díky

(reakce na) Občas cuká jak kdyby neměla benzín

28.3.2017 v 20:44 | Nahoru | #15
nilgiri> No bude to něco s karburátorem bud malo benzínu nebo moc skus ho ještě vyčistit měl jsem na DR350 podobnu závadu v určitých otáčkách do cukalo a docela dost nakonec jsem to vyřešil nastavením karburátoru u mě to bylo boháté takže jsem posunul jehlu a nastavil bohatost šroubkem.

Naposledy editováno 28.03.2017 22:25:10

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

28.3.2017 v 20:59 | Nahoru | #16
Podle svíček ti tam jde málo benzínu. Sací gumová hrdla, zda těsní. Víc benzínu tam musíš dostat. Čistý karburátor je základ.

Naposledy editováno 28.03.2017 21:02:22

1 reakcí na tento příspěvek Občas cuká jak kdyby neměla benzín

29.3.2017 v 11:47 | Nahoru | #17
Ládínek: Díky, nechám ho vyčistit a uvidím případně, co dál. Jinak se možná pletu, ale pokud by byla obecně chudá směs, tak by to podle mě mělo mít spíš nižší spotřebu, ne? Ta je ale o trochu (ne výrazně) vyšší, než jsem čekal. Takhle na pohled všechno těsní, ale ještě bych mohl vyzkoušet tady ten test se štětcem a benzínem, jestli to přece jenom někde nepřisává vzduch.
Yz-250: Opět se možná pletu, ale co jsem se dočetl, tak ten šroubek má vliv spíš na volnoběh, plovák je vodorovně s tím zarovnáním komory (podle manuálu) a jehla je taky podle manuálu. S tou se mi zatím moc hýbat nechce. Na motorce je všechno originální, takže podle mě není důvod, aby najednou z ničeho nic nevyhovovalo tovární nastavení. Napřed se ujistím, že je karburátor opravdu čistý a pak to budu případně řešit dál.

(reakce na) Občas cuká jak kdyby neměla benzín

29.3.2017 v 19:23 | Nahoru | #18

nilgiri píše: Ládínek: Díky, nechám ho vyčistit a uvidím případně, co dál. Jinak se možná pletu, ale pokud by byla obecně chudá směs, tak by to podle mě mělo mít spíš nižší spotřebu, ne? Ta je ale o trochu (ne výrazně) vyšší, než jsem čekal. Takhle na pohled všechno těsní, ale ještě bych mohl vyzkoušet tady ten test se štětcem a benzínem, jestli to přece jenom někde nepřisává vzduch.
Yz-250: Opět se možná pletu, ale co jsem se dočetl, tak ten šroubek má vliv spíš na volnoběh, plovák je vodorovně s tím zarovnáním komory (podle manuálu) a jehla je taky podle manuálu. S tou se mi zatím moc hýbat nechce. Na motorce je všechno originální, takže podle mě není důvod, aby najednou z ničeho nic nevyhovovalo tovární nastavení. Napřed se ujistím, že je karburátor opravdu čistý a pak to budu případně řešit dál.



Ano šroubek volnoběhu je tam také ale měl by tam být i šroubek kterým se ladí směs já ho mám ze spodku karburátoru že se tam normálním šroubovákem nedostanu tak to dělám bitem a kdyby mi ho kamarád neukázal ani bych ho snad nenašel.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

29.3.2017 v 21:11 | Nahoru | #19
Jinak se možná pletu, ale pokud by byla obecně chudá směs, tak by to podle mě mělo mít spíš nižší spotřebu, ne? Ta je ale o trochu (ne výrazně) vyšší, než jsem čekal

To si každý myslí, že když to uškrtí tak ušetří.
Když ti to blbě spaluje tak to zase nemá ten výkon. A točíš víc plynem. Asi tam máš dvě komory tak překontroluj kdy otvírá ta druhá, zda je v pořádku. Zda to před tebou už někdo nenaladil na nízkou spotřebu = motorka nejede.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

26.6.2017 v 10:46 | Nahoru | #20
Zdar, mě začlo SEčko dělat něco podobnýho. Když se motor ohřeje, motorka občas nahodile vynechá. Vypadá to prostě jako když jednou nazapálí a místo toho cukne a jakoby flusne do sání nebo tak něco. Přijde mi, že se to děje časteji, když tomu dám kotel při předjíždění atd...při plynulé jízdě to dělá taky, ale ne tak často. Zajímavý je, že když jedu ráno 15km do práce a je chladněji, tak se to neděje. Jen při zpáteční cestě, kdy už je vedro, to začne blbnout nebo samozřejmě při delší vyjížďce, když je motor hodně ohřátý. Zajímá mě právě ta souvislost s teplotou, jestli někoho nenapadá, kde hledat příčinu. Dik za tipy ;)

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

26.6.2017 v 11:22 | Nahoru | #21
Čau, nepřijde mi to úplně to stejný. Motor mi úplně nevynechával, ale spíš tak sekundu prostě neměl výkon. Každopádně mně nakonec pomohla oprava sytiče - lanko se nevracelo - a vyčištění karburátoru ultrazvukem. Od té doby jezdí úplně bez problémů a spotřeba občas jde i pod 4 l/100 km. Být tebou, tak se podívám, jak vypadají svíčky.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

26.6.2017 v 20:16 | Nahoru | #22
Svíčky vypadají následovně, já z toho teda nic nepoznám...karb jsem čistil, ale je pravda, že jen tim štetečkem...asi málo no....zkusim to pořádně profouknout, případně nechám vyčistit ultrazvukem a uvidim co dál...

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

1.9.2017 v 06:23 | Nahoru | #23
Taky mi zaclo DR ko delat to same,na vine byla chybejici pruzina na sroubku bohatosti smesi,samovolne se utahoval,opraveni pruzinkou z prupisky

1 reakcí na tento příspěvek Občas cuká jak kdyby neměla benzín

1.9.2017 v 07:33 | Nahoru | #24
Taky dobrý...mě to přestalo cukat samo od sebe. Nechápu to...jel jsem po rovině, a dal jsem tomu fakt nažrat plnej, jednou to střelilo a pak asi po 40 kilacich si řikám, že je něco jinak...tvle motorka necuká. Jezdim už tejden a nic, zatim v pohodě. Nevim co se stalo...tipuju, že to bylo/je něco v elektrice.

(reakce na) Občas cuká jak kdyby neměla benzín

4.9.2017 v 15:20 | Nahoru | #25
Zilwar> Tak tady napiš až ti to zase začne cukat. Nic ve zlém ale jsem zvědav jak ti to dopadne. To jsi spíš prošťouchnul ten karbec než elektriku.

Občas cuká jak kdyby neměla benzín

4.9.2017 v 17:32 | Nahoru | #26
Karburator jsem dukladne prolezl a nechal vycistit ultrazvukem...v tom to nejspis nebude. Myslim si, ze pokud by to bylo nejak "ucpany", delo by se to porad, treba v utrcitejch otackach nebo poloze plynu. To moje cukani bylo uplne nahodny, jedina souvislost tam byla s vysokejma teplotama....tzn to muze bejt nejaka soucast zapalovani co se ohreje a zacne prudit.

Jeste jedna zajimavost, ktera teda uplne nesouvisi s tematem, ale v ramci akci pokus omyl jsem promeril fajfky a jedna byla mrtva...presto hazela jiskru. Pro jistotu jsem obe vymenil a motorka vyrazne ozila a zklidnil se chod motoru.

Pokud se neco zmeni, budu informovat ;)

1 reakcí na tento příspěvek Občas cuká jak kdyby neměla benzín

4.9.2017 v 17:57 | Nahoru | #27
Nojo, stary Mikuni karburatory. To uz je evergreen. Proste jsou vychozeny, v nekterych rezimech tece do sani dost bohata smes. Takze to clovek ochudi a pak je zase obcas chuda. Suprovy video, ktery to vysvetluje (sice na 2 karbcich z XTZ, ale v tom je stejnej typ od Mikuni, protoze treba membrany jsou zamenny - a u DR vyrazne levnejsi):

(reakce na) Občas cuká jak kdyby neměla benzín

4.9.2017 v 21:21 | Nahoru | #28
Slávek-TDM>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
za studena nestartuje Suzuki DR 650 xxxx1 5 19.6.2018 v 20:54 xxxx1
Plexi na Freewinda Suzuki XF 650 Freewind Robajz01 0 13.6.2018 v 17:50 Robajz01
DR 650 nechytá za tepla Suzuki DR 650 Dreadlock 3 31.5.2018 v 21:35 Dreadlock
Dr 650 nestartuje Suzuki DR 650 rteplogsxerto 16 29.5.2018 v 22:23 kodl77
Suzuki XF 650 Freewind - převodovka... Suzuki XF 650 Freewind DaveV 5 22.5.2018 v 16:14 radbil


TOPlist