globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr zadních tlumičů
Ahoj, pomůže mi někdo s výběrem tlumičů? Teď mám základní progressive dlouhé 11,5" a je to moc tvrdý, včera jsem se byl projet asi 100km a ještě teď mě bolej záda. Mám HD Forty Eight model 2015, a z recenzí co jsem četl tak od roku 2016 tam začali dávat emulzní tlumiče a rozdíl je znát. Myslím si ale, že se dají koupit i lepší tlumiče za nižší cenu, než přímo od HD. Výběr jsem zúžil na následující:
-HD emulzní s progresivní pružinou, cca 21000kč
-Ohlins emulzní s progresivní pružinou cca 17500kč
-Progressive 490 s vnitřní plynovou komorou a lineární pružinou s nastavením odskoku 17000kč
-Progressive 444 plynokapalinové s progresivní pružinou a technologií FST cca 19000kč
Všechny typy jsou 12" dlouhé, a jde mi hlavně o pohodlí. Úplně tomu nerozumím tak nevím, co je pro mě lepší, lineární pružina nebo progresivní, emulzní nebo plynokapalinové atd. Ty Progressive 444 se navíc umějí přizpůsobit podle frekvence kmitů, na rovném povrchu jsou měkké a na drsném povrchu přitvrdí, jestli to teda není jen marketing. Na vzhled jsou super Progressive 490.
Díky za každý názor.

Výběr zadních tlumičů

15.3.2017 v 10:42 | Nahoru | #1
Něco podobného jsem teď řešil. Původně jsem měl na 883R Progressive 440 12". Bohužel byly v provedení heavy duty a protože jezdím sám, příliš tvrdé. Rozhodoval jsem zda vyměnit pouze pružinu, nebo koupit nové. Rozhodl jsem se pro nové, vybral Progressivy 412 13", a k tomu snižovací kit. Tlumiče dorazily, ale cinkala tam podložka. Proběhla reklamace a přišly nové, opět cinkaly. Bylo mi řečeno, že Progressivy, zejména v této nejnižší řadě, už nejsou co bývaly. Koukal jsem tedy po jiných.
Drag Specialties, Bitubo, atd. Nakonec jsem se rozhodl pro Öhlins HD 754 a využiji ten snižovací kit. Teď čekám až dorazí. Mohu dát vědět až vyzkouším.
Co se týká typu, tak jsem našel toto.
citace:
Kapalinové (olejové) - píst tlumiče tlačí nebo nasává olej skrz ventily na pístnici a mezi pracovním válcem a zásobníkem,žádný plyn,olej pění,snižuje se účinnost při určité situaci.
plynokapalinové- tlumiče ve kterých je olej zcela zavřený a plynová náplň se k němu vůbec nedostane.
Plyn na olej tlačí pod tlakem min. 10 barů přes pístek nebo membránu a olej nemá proto prakticky vůbec žádnou šanci pěnit
Lineární pružiny mají přítlak ve všech místech stejný, zatímco progresivní pružiny mají podle síly stlačení variabilní průběh pružení. Progresivity v pružení je dosaženo změnou stoupání drátu nebo změnou průměru pružiny.
Z jezdeckého pohledu to znamená že když u klasického lineárního péra (pružiny) houpneš na přední brzdu tak ti zmizí řidítka (možná i celá motorka) z dohledu. U vidlic s progresivníma pérama (pružinami) tomu tak není protože čím víc se stlačuje tím víc tvrdne a tvrdne. Nevýhoda progresivních pér (pružin) je menší citlivost na menší nerovnosti a materialová náročnost na kvalitu péra (pružiny). Kdo nemá štelovací podvozek pro toho je progresivní péro (pružina) výhodou.

Výběr zadních tlumičů

15.3.2017 v 13:29 | Nahoru | #2
Díky za vysvětlení, podobně mi to vysvětlil jeden kolega z práce, který se zabívá opravami tlumičů. Nakonec jsem se rozhodl pro plynokapalinové Progressive 490 s nastavením odskoku, tuhosti a lineární pružinou, tak pak napíšu jak jsem spokojen.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr zadních tlumičů

17.4.2017 v 21:28 | Nahoru | #3
Tak jsem se konečně dostal k tomu, abych poreferoval. Najel jsem na nových tlumičích asi 300km, odladil jsem nastavení odskoku a výsledek je následující. Drobné nerovnosti na rozbitých silnicích to filtruje dokonale, není nic cítit a na větších dírách se to celkem příjemně zhoupne. Má to ale i negativa, mnohem více teď pozoruji nedostatky v předním odpružení. Je to takové nevyvážené, zadek perfektně žehlí silnice a předek poskakuje, hlavně že už ale nebolej záda.

(reakce na) Výběr zadních tlumičů

23.4.2017 v 23:03 | Nahoru | #4
Higins77> Jestli mohu i já přispěji v tvém vláknu s informacemi ohledně výměny tlumičů. Dal jsem tam ty Öhlins HD 754 13". Nakonec bez toho snižovacího kitu, protože se tam nevešel. Öhlinsy mají totiž jinak řešené uchycení než Progressivy. Tedy přesněji, vešel by se, ale musel bych ty tlumiče výrazně posunout od středu motorky. Oproti původním Progressiv 440 heavy duty, úplně jiné svezení. Najeto cca 250km. Schválně jsem projel cestu kde jsou v zatáčkách díry ( původně s Progressivy cca 60km/h) a nyní ( cca 80-90km/h) motorka drží stopu a já nemám vytřesené ledviny.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr zadních tlumičů

24.10.2019 v 13:06 | Nahoru | #5
@SRLEvladan110, není problém, že HD 754 budou asi delší než z výroby? HD 745 by asi mel byt jako z výroby. Rozhoduji se mezi HD 754/745 a Progressive 490 - co byste doporučili?

Moc dík za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr zadních tlumičů

25.10.2019 v 13:52 | Nahoru | #6
M123456789> Tak délka záleží na vkusu každého. Co jsem koukal, dávají od 10" do 13". Já měl původně 12", teď tam mám ty 13" a osobně se mi to líbí. Co se týká dporučení zda Ohlins nebo Progressive zde si nedovolím radit. Já jsem spokojen, ale jiné jsem nezkoušel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr zadních tlumičů

26.10.2019 v 23:02 | Nahoru | #7
SRLEvladan110> Shanim na Sportster Custom XL1200C r.v. 2019 a katalog na https://www.ohlins.eu mi našel pouze HD 745 (asi lenaární) a HD 645 (asi progresivní), obolí 296 mm / 11,65 palcu. Cena mi prijde dost slusna cca 15 000 - dokoce levnejsi nez PS 490 - cca 20 000..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr zadních tlumičů

30.10.2019 v 12:06 | Nahoru | #8
M123456789> Abych ti ještě více zamotal hlavu, doporučuji pročíst příspěvky na facebook Czech Sportsters , kde doporučují pro sportstera na zadek vzduchové a na předek přepouštěcí ventily RICOR.
Jestli chceš více vědět o Ohlinsech pak využij tento kontakt, je to ochotný člověk a dobře ti poradí.

Naposledy editováno 30.10.2019 12:10:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr zadních tlumičů

1.11.2019 v 13:28 | Nahoru | #9
SRLEvladan110> Tak jsem zúžil výběr pro zadní na Ohlins 754 (emulzní: https://www.ohlins....hd-754-338-mm--5177/) a 753 (plynokap s internim rezervoárem: https://www.ohlins....hd-753-336-mm--5176/).. Jen nevím, jestli cenovy rozdil (6 000) mezi emulzni a plynokap bude tak vyrazny. Dopredu premyslim o tomto: https://accessories...table-front-fork-kit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr zadních tlumičů

1.11.2019 v 13:48 | Nahoru | #10
M123456789> Co se týká Ohlinsů využij ten kontakt co jsem ti napsal. Vysvětlí ti rozdíl a pomůže s výběrem. Co se týká předních sám teď rozmýšlím zda dát progresivní pružiny a jiný olej, nebo použít ty přepouštěcí ventily.

(reakce na) Výběr zadních tlumičů

6.11.2019 v 10:51 | Nahoru | #11
SRLEvladan110> Tak resim s tim kontaktem, pan je ochotny. Zatim je ne hre HD 753 (ply-kap) a pro predni cartridge FKS 212 + pruziny + olej. Jeste jsem ale nasel od progressive toto: https://www.progres...notube-kit-standard. To vypada jako plyn, coz ohlins nanabizi, cena je docela nizka, tak otazka, jestli by to ve finale nebylo lepsi nez jen kapal cartridge FKS 212..

(reakce na) Výběr zadních tlumičů

17.12.2019 v 12:01 | Nahoru | #12
SRLEvladan110> Tak hotovo, v Brne vymena zadnich stock za plyn-kapal. Ohlins HD753 i prednich za ply-kapal cartridge (https://www.progressivesuspension.com/product/1505/fork-monotube-kit-standard). Zatím najeto cca jen 300 a parada. Předek i zadek luxusne zehli uplne vse - male nerovnosti, kostky, kanaly vubec neresim a o vetsich vim, ale je to tak milion procent zlepseni oproti originalum:). Predek, prestoze je progresivni, se i ted umi zaborit pri prudkem brzdeni, ale podstatne mene.. Protoze je zadek ted 13" (puvodne myslim 11,5"), tak je potreba pritahnout remen a vymenit jiffy stand za vyssi, protoze je motorka na stojanku hodne naklonena, ale to jsou detaily.. Jinak diky za ten kontakt - pan byl opravdu ochotny.

Naposledy editováno 19.12.2019 15:02:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Slečna s vlastním HD [1, 2, 3] Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight Sportsterman 70 15.4.2021 v 23:22 Dragana
Tachometr- problikávající klíček na... Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight Sportsterman 7 22.2.2021 v 01:42 hondaman1
Cesta do Rakouska Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight Harlejkář 13 22.8.2020 v 16:16 Kubák
Novšie vs staršie HD Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob, Harley Davidso... buro88 14 13.6.2020 v 08:43 runis
Přepákování harley davidson 48 Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight Omi 8 15.5.2020 v 07:26 MorfijumHD

TOPlist