řeším zajímavý problém. Mám 25kW (papírově) variantu XV535 z Německa s motorem 3BR, ale jsou tam již od počátku otevřené příruby a na podzim se osadily i správné trysky v karburátoru dle 32kW varianty, takže stroj by měl být 32kW ready. S otázkou škrcení XV535 je n možných variant a je vždy otázka, jak je to na kterém kusu motocyklu řešeno.
Do poslední úpravy motocykl jezdil s menšími tryskami (tuším 95 místo 110), tachometrových 140km/h bez problémů. Po zvětšení trysek a seštelování karburátoru je trošku cítit větší výkon (zátah odspodu), ale objevil se tam zajímavý problém, který to předtím nedělalo. Když se dá plný plyn, nezávisle na rychlosti od určitých vyšších otáček se to projevuje tak, že motorka chvíli (řádově sekundy) jede a chvíli nejede, jeví se to jako když není dostatečný přítok směsi do karburátoru, nebo kdyby měla omezovač otáček či čo (kdyby něco takového v CDI bylo??), ale nemyslím si, že jsou to na XV 535 ultravysoké otáčky, i když kdo ví. Hlavní odlišnost mezi udáním výkonu u XV535 je, že 25kW se udává při 7000ot/min, 32kW při 7500ot/min. Pozoroval jsem ten jev při 4 někde na 120km/h a při 5 cca od 140km/h, na nižších rychlostních stupních se to blbě poznává. Nejmarkantnější je to na dálnici, kde to člověk může v pohodě rozjet, pak se to projeví na pětce v této rychlosti vždy, když dám víc než 3/4 plynu od 140km/h (tachometrových) a je to dost nepříjemný pocit, stejně jako kdysi když mi to dělala za blahé paměti Felicie 55kW, když jí člověk potřeboval přetočit a zabral omezovač.
Snažil jsem se bádat na webu a existují dvě varianty CDI pro XV535, jedna s označením J4T033 3BT-00 a druhá s označením J4T020 2GV-20. Nedařilo se mi jednoznačně přiřadit, jestli jedno je 25kW varianta a to druhé 32kW anebo jsou to jen nějaké drobné odlišnosti. Možná je to i blbost jiného typu, měnil jsem před tím baterii a nad ní jsou dvě různě tlusté hadice, říkal jsem si, jestli jsem někde nepřiskřípl přívod paliva, ale dostanu se k tomu až zase o víkendu.
Rád bych se zeptal někoho kvalifikovaného na názor, co by to podle něj mohlo být, resp. jak to ověřit.
Díky za odpovědi,
Zetka.
má virago XV535 omezovač? podobné chování při vysokých otáčk...
1 reakcí na tento příspěvek má virago XV535 omezovač? podobné chování při vysokých otáčk...
(reakce na) má virago XV535 omezovač? podobné chování při vysokých otáčk...
Vypadá to, že opravdu nestíhá dotékat palivo, tím pádem se motor zadusí, díky tomu čerpadlo karburátory doplní, zase to chytne a za chvíli opět hladina klesne. Teď chce přijít na to, proč to dělá. Skřípnutí těch hadic to klidně být může - jedna propojuje s dolní nádrží benzín a druhá je odvzdušnění. Možná to dělá právě skřípnuté odvzdušnění, tím v dolní nádrži vzniká podtlak který brání dostatečnému odtékání paliva.
Jinak odškrcování XV535 je celkem věda, protože omezení výkonu se dělalo (jak sám píšeš) různými způsoby, od clonek v sání a výfuku a odlišných trysek přes odlišnou jednotku zapalování až po tupější vačky - a to všechno kombinovaně. Přiznám se, že s tímhle osobní zkušenosti nemám a informace jak byl škrcený zrovna tvůj kus budou mít nejspíše jen v Yamaze... a je docela možné, že ani v českém zastoupení nebudou schopní to zjistit. Proto nikomu nedoporučuju kupovat škrcené 535 a následně otevírat, protože se to může hodně prodražit a pořád nebude jistota, že je vyměněné úplně všechno jak by mělo být.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10401 | 24.2.2024 v 11:46 rancher |
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago | Pavel3319 | 5 | 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus |