bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nesprávný tvar VINu
2.3.2017 v 08:57
Zdravím! Mám problém s VINem na šestkovým Hornetu dotaženym z Itálie. Přestože jsem už šestej majitel v ČR, zjistil jsem(samozřejmě pozdě), že mi nesedí rozměr přední pneu s hodnotou ve velkym TP. Na motorce mám (správně) 130/70 R16 a v TP je 120/70 R17. Problém nastal v Hondě.cz, když jsem nadiktoval VIN neochotnýmu zástupci týhle značky. VIN nemá standartní 17ti místnou formu, ale jen desetimístnou. Tuhle motorku tudíž borec není schopnej dohledat, i kdyby se rozkrájel. Podle čísla motoru sice dohledá motorku s nápadně podobym VINem jako mám já, ale to mu nestačí. No a vzhledem k tomu, že je jedinej kdo tenhle problém může rozlousknout, tak jsem asi v péči. Nějaký rady, návrhy, posměšný poznámky? Zdůrazňuju, že nechci motorku přestavovat na 17tipalcový přední kolo.

1 reakcí na tento příspěvek Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 09:15 | Nahoru | #1
A jak se ti podařilo projít přes evidenčku?

Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 09:35 | Nahoru | #2
Co by za to spousta lidí dala, obvykle řešej problém jak přepsat 16" na 17"...

1 reakcí na tento příspěvek Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 09:51 | Nahoru | #3
Rešíš pouze výrobní číslo, nebo jen pneumatiky?

VIN je 17 místní číslo vozidla složené podle normy ISO která platí v Evropě někdy od roku 1983
výrobní číslo je 4 - 6 - 8 - 10 - 12 místní, podle toho o jaká vozidla se jednala a kdo byl výrobce a v jaké zemi, ještě dnes se přidělují 6-7 místní výrobní čísla pracovním strojům atd...

U starých japonských motorek z Japonska se přidělovalo výrobní číslo podle japonských pravidel a 17-místné VIN mají tutově jen japonské motorky s ES - globálkou, tedy s EU schválením, podle EU pravidel pro EU...

Metodicky správné je začít od příčin, jiná kola v TP a na motorce se jen tak neobjeví, buď je chyba v TP nebo v motorce, buď byla motorka při dovozu na STK chybně ztotožněna, chybně vystaveny protokoly a z nich pak vystaven TP s touto chybou, nebo bylo vše OK a motorku někdo rozkopal a překopal a pak je nutné vše uvést do původního stavu, odpovídajícímu původnímu schválení

Pokud borec z hondy.cz není schopen, zkusil bych borce z Hondy motor Europe Limited , Bucharova 2641/14, Praha....tel. 257100111, 257100300 - nějaká recepce...Pak technickou zkušebnu DEKRA a.s., výpis z technických údajů něco stojí ale protokol z technické zkušebny se dá použít k opravě TP...také lze napsat výrobci do japonska, pokud odepíše udělal bych úřední překlad potvrzení pro případné použití na uřadu
pokud jde o dovezenou motorku, původní zahraniční techničák se archivuje 10 let u toho úřadu který moto schvaloval , takže je tady možná šance podívat se do toho původního TP...
Když mi pošleš scan zadní strany velkého TP, možná budu schopen poradit na koho přesně se obráti

Naposledy editováno 02.03.2017 09:55:18

Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 10:06 | Nahoru | #4
Neskutečné,když si vzpomenu,jak mi lustrovali motorku při dovozové STK.Docela by mě zajímalo,jaký díl odpovědnosti za tuhle chybu po právní stránce nese stát.Na to,kolik obstrukcí se vymyslelo při registraci dovozu, je neuvěřitelné,že motorka s chybou VINu projde celým tím sítem.....A to několikrát...

1 reakcí na tento příspěvek Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 11:23 | Nahoru | #5
Hele měl jsem to samý, Tdmo bylo z Itálie a byl jsem 2hý majitel v ČR, když jsem šel na technickou, tak mi zjistil, že mám špatný rozměr pneu. Tak jsem na něj vyvalil oči, že to není možný, nakonec jsme zjistili, že tam mám napsaný v TP 17tku rafek na 18tku pneu, a ještě blbě číslo motoru. Tak jsem volal do Yamahy, co s tím, a tam mi ochotně řekl, ať mu napíšu mail co potřebuji. Napsal jsem tedy žádost, a do týdne byl doma dopis od Yamahy, se správnými údaji pro dopravku. Tam mi opravili Tp a bylo. A kupodivu zadarmo, platil jsem jen změnu TP na dopravce

Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 11:33 | Nahoru | #6
wormi> tos mel kliku. Po kamosovi z Brusnice za bordel v TP chce BMW tisicovku za vyjadreni...

Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 11:37 | Nahoru | #7
ale stát nenese žádnou odpovědnost dokud se mu něco neprokáže, v praxi je to asi tak že jedna STK to pustí a po 2 letech druhá STK motorku vyhodí
na první STK se vám vysmějí a kdyby se něco řešilo budou tvrdit že v té době byl motorka OK

Mimochodem povinnost techniků STK fotit VIN a výrobní štítek platí od loňského roku, předtím se na to asi kašlalo, divili by jste se, kolik aut , vozíků a občas i motorek po 10 - 15 technických prohlídkách nejdou nemá žádné VIN a je z STK vyhozena a TP omezena na měsíc....

2 reakcí na tento příspěvek Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 11:53 | Nahoru | #8
Ahoj,

Ja bych zkusil dekru. Je fakt ze vypis me stal 2200kc, ale pak uz nebyl zadny problem.
Nejsnazsi by bylo kontaktovat ceske zastoupeni vyrobce, ty ale vetsinou nebyvaji moc ochotni.
Jeste mi nekdo rikal, ze mu zapis do TP na urade udelala (asi velmi ochotna) urednice na zaklade kopie jineho TP stejneho typu moto - ale to je "jedna pani povidala informace".
Znamej dela upravy tak, ze prevedou auto na nemeckyho kamose, ten ty upravy necha zapsat v DE do TP a pak to prevedou zpet do CR a je to legalizovane (ale to je asi zbytecna obstrukce)

Mozna blba otazka ale zajima me to, kterej hornet se dela(l) s 16" kolem?

Tomas

Naposledy editováno 02.03.2017 11:54:03

(reakce na) Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 12:01 | Nahoru | #9

T0m4s píše: Ahoj,
Mozna blba otazka ale zajima me to, kterej hornet se dela(l) s 16" kolem?
Tomas



rok 1998 a 99

Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 12:13 | Nahoru | #10
Skús vytlačiť a predložiť oficiálne uvoľnenia (Freigaben) výrobcov pneu , možno sa niekde stretneš s rozumom aj pochopením a prepíšu ti údaje pre Hornet PC34 98/99 v TP :

http://moto-reifenko....de/myFile/show/1744
http://freigaben.mot...is99_Bridgestone.pdf

Dá sa to , samozrejme , nájsť aj od ďalších výrobcov (ale načo ?) .

Naposledy editováno 02.03.2017 12:16:23

Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 12:51 | Nahoru | #11
Chybný rozměr pneu jsem měl v TP taky. Na technický si toho všimli, nicméně jsem prošel. Ten rozměr byl podle technika jednoznačný nesmysl. Na úřadě mě poprvé poslali do kšá, prý potřebují "úředně" doložit správný rozměr. Měl jsem kopii německého techničáku a kopii dovozové TK, kde byly rozměry správné, to úřednici nestačilo, chtěla originál, ten měly na úřadě v achivu a z toho mi prý nic vydat nemůžou, prostě začarovaný kruh. Tak jsem se přesunul od okýnka k vedoucímu dopravního odboru, ten si někam zavolal a za půl hodiny jsem šel s opravou v TP domů.

1 reakcí na tento příspěvek Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 13:10 | Nahoru | #12
To abych si překontroloval techničák, je fakt, že pneumatikám jsem pozornost nevěnoval.

(reakce na) Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 13:27 | Nahoru | #13
Radmenza> Doporučuju, ale zkotroluj jak rozměr pneu tak rozměr ráfku, pneu jsem 18 měl, ale ráfek byl napsanej 17 :D nesmysl nadruhou

(reakce na) Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 14:23 | Nahoru | #14
prochi20> Dobra otazka, proste povedlo, nikdo si toho nevsiml.Az na technicky, skoro o 2 roky pozdeji na to technik upozornil, ale dal mi ji a do protokolu jen napsal poznamku, ze nesedi rozmer.Tentokrat uz mi to ale neprojde.

(reakce na) Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 15:42 | Nahoru | #15
mzxy> Řeším vlastně jen ten rozměr kola. Kdybych se někde vyválel, tak by mi ty kurvy pojišťovácký krátily plnění. Na ten VIN jsem přišel až v návaznosti a vlastně ničemu neškodí až na to, že se z něj nedá nic zjistit. Myslim, že se při uvádění do provozu u nás špatně ztotožnila, jak píšeš. Samozřejmě to mohlo být způsobené bouračkou, výměnou rámu a tak, to už se asi nikdy nedozvíme. Jsem v kontaktu s p. Václavem Železníkem z Hondy motor Europe na Bucharové a diskuze nikam nevede, protože mi pán prostě pomoct nechce. Odpovídá zpravidla jednou větou typu nejde, nemůžu, bohužel. S Dekrou nemám žádný zkušenosti, ale trochu pochybuju, že by mi papír od ní na kolínský evidenčce stačil. Scan ti pošlu, pokud mi dáš kontakt. Jinak díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 15:45 | Nahoru | #16
wormi> Tak to sem rád, že nemám podobnej problém sám. Tvůj příběh se od toho mýho liší tím, že jsi měl správnej VIN, podle něhož se motorka bez problémů dohledala a všechno šlo opravit. Je to tak?

(reakce na) Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 15:50 | Nahoru | #17
T0m4s> Jestli jsou moje informace správný tak se Hornet s 16ti palcovym kolem dělal v roce 98 a 99, od té doby už jen na sedmnáctipalci. České zastoupení výrobce jsem kontaktoval, už jsem o panu "ochotném" psal před tím. Jsi druhej kdo mi doporučuje Dekru, takže alespoň za jeden email nic nedám. Díky

(reakce na) Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 17:55 | Nahoru | #18
Restrider> scanoval jsem jim techničák, nevím jestli jí hledali podle vin, spíš ne, koukli se na jiný TDMo a upravili to podle něj.

E: nepiš jim, volej, popř si tam zajeď, a maily nikdo nereaguje... myslím do Hondy

Naposledy editováno 02.03.2017 17:56:19

Nesprávný tvar VINu

2.3.2017 v 21:14 | Nahoru | #19
Hondu ČR se mi podařilo přesvědčit o chybě v ZTP (něco jako ofiko výpis technických údajů v databázi ministerstva) po několika měsících jejich arogantního chování. Nakonec uznali, že to mají fakt blbě a začali zdarma posílat potvrzení potřebná pro opravu údajů v TP. Chybu se tedy podařilo odstranit až 20 let poté, co se někdo v Hondě nebo na ministerstvu preklepnul v rozměru ráfku. Je zajímavé, kolik let dokázalo vcelku dost motorek procházet STK, když jim nesouhlasil rozměr ráfku. To svědčí o kvalitě a vůbec smyslu STK.

1 reakcí na tento příspěvek Nesprávný tvar VINu

3.3.2017 v 13:19 | Nahoru | #20
takových chyb v ZTP je víc, sám jsem objevil přívěsný vozík na 1.5 tuny ke kterému se tisknou techničáky , které v kolonce kategorie mají uvedeno O1...do 750 kg....když to někdo zapřáhne za těžší auto v domnění že táhne O1 a nemá řidičák skupiny E, může se stát že přijde o ŘP minimálně na půl roku..ale jsme v ČR a nic se neděje

Nesprávný tvar VINu

3.3.2017 v 22:35 | Nahoru | #21
mám taky problém, motorka je trochu jiná typ, nesedí mi rozměr kol, ale tak nějak leta procházím tím evedenčním bordelem,

(reakce na) Nesprávný tvar VINu

4.3.2017 v 06:41 | Nahoru | #22
mzxy> Koupil jsem CBX 550 a v TP bylo napsáno, že má tažné zařízení a že je to skútr. Někdy je ten úředník asi alkoholik.

Nesprávný tvar VINu

4.3.2017 v 13:53 | Nahoru | #23
Kdysi nám o dovozové Fábky na úřadě vyjeli TP, kde namísto Fabia Comfot vypsali o 20 cm delší Fabii Combi. Když jsme na to příišli, tak do sice opravili, ale nikoliv formou nového TP, ale úřední opravou každé kolonky. TP byl pak proškrtaný jak sportka

Naposledy editováno 04.03.2017 13:54:11

Nesprávný tvar VINu

4.3.2017 v 18:59 | Nahoru | #24
hele chápu, že se ti do toho nechce, ale neměl by si dobrý na horneta dát přední kolo 17" ? Hornetů je jako nasraných, takže sehnat přední kolo je otázkou pár korun a budeš mít správný rozměr dle TP a jako bonus podstatně větší možnosti v rámci koupě pneumatiky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 4 15.4.2024 v 22:21 Slávek-TDM
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
padák nebo hříbek [1, 2] Honda CB 600F Hornet biosák 38 21.3.2024 v 21:44 Slávek-TDM
Závaží řidítek Honda CB 600F Hornet Modra_Vafle 18 21.3.2024 v 20:45 satanek66


TOPlist