bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: gelová baterka
28.2.2017 v 14:53
Prosím o radu. Slyšela jsem, že je potřeba gelovou baterii dobíjet spešl nabíječkou na gelovky Nebo můžu i normální. Dík

(reakce na) gelová baterka

2.3.2017 v 14:41 | Nahoru | #31
okajos> tak znova, gel, AGM i obyc. dolejvaci baterka je vsechno stejnej clanek - stejnej chem. princip - vybitej jde nekam az k 1,5V, plne nabitej ke 2,3V, nabijeci napeti byva tudiz trosku vyssi, kolem 2,4V, aby do toho tekl proud.. nabijeci proudy snese baterka i radove vyssi nez jsou ty nabijecky schopny dodat, a proud se odviji od vnitrniho odporu - tj i od urovne nabiti/napeti (tj do hodne vybity baterky to tece dobre, do skoro nabity baterky uz ho moc neprotlacis, rozdil napeti je malej...)

(reakce na) gelová baterka

2.3.2017 v 16:58 | Nahoru | #32

okajos píše: přesně..na gelovou baterii potřebujete dobrou nabíječku která si skutečně sama nastaví a pohlídá velikost nabíjecího napětí a proudu..nabíječka z Lídlu se tváří že nabíjí ale hodnoty jsou někde ůplně jinde než u CTEK MXS 5..mám doma obě-z Lídlu i CTEK-srovnával jsem a měřil je na několika bateriích a ta z Lídlu Ultimate je o ničem- prostě po velmi krátké době vyhodnotí že už je baterie nabita a přepne se do konzervačního režimu a ...ale věřte nechce pracovat --- lže tu z Lídlu jsem koupil pro bratra k narozeninám ale po srovnání s CTEK bych se styděl mu ji i darovat protože on potřebuje baterii nabít a ne něco co pěkně vypadá a má modrý displey

...taky by me zajimaly ty hodnoty,protoze mam taky neco namereno a je to naprosto v poradku

gelová baterka

2.3.2017 v 20:45 | Nahoru | #33
Je to pořád dokola . V podstatě jde u těch baterií hlavně o to nedostat ji do krajních hodnot a to jak horních(>14,6V) tak i spodních(cca <10V)
Pokud ta lidlovka při plném nabití dodává 14,5V není s ní nic špatného. Dost výrobců baterií udává že posledních cca 10% se nabíjí nízkým proudem při konstantním napětím. Vyšší proud už může způsobovat nežádoucí zahřívání a tím zplyňování elektrolytu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

2.3.2017 v 20:49 | Nahoru | #34
assassin> tak samozřejmě nebudu to měřit znova ale ve zkratce jsem autoelektrikář a je to moje živobití- a že když se gelovka nebo jiná baterie nabíjí větší hodnotou než má mít tak je to pro tu baterii hodně zlé a u té gelové to platí dvojnásob -dneska už samozřejmě existuje více nabíječek s kvalitním mikroprocesorem ale v době kdy jsem kupoval CTEK tak byla nejlepší i řekl bych i nejdražší v té velikosti..takže jak jsem zaregistroval tu v Lidlu za 500 a lidé o ní psali samé superlativy tak jsem ji koupil jako dárek jenže jsem takový šťoura a dal jsem si na stůl měřákya různé baterie do auta a zkoušel,měřil a měnil ty dvě nabíječky mezi sebou-takže jsem viděl jak se chovají-konkrétně ta z toho Lídlu mi třeba při zapnutí dávala třeba 4 ampéry a po deseti minutách když na voltmetru to ukázalo přes 14 voltu se to přeplo a nabíjelo to snad 2 desetiny ampéru přitom ta baterka stála 2 měsíce-takže špatně to nemůže stačit...no a když jsem tam dal CTEK tak dávala trochu více-4.5 až 5 ampéru ale po deseti minutách nabíjela pořád stejně-nevypla...u dalších baterií to stejné-nabíječka z Lídlu prostě po pár minutách se odpojí ..její elektronika vyhodnotí že je vše OK-kdežto CTEk tu samou baterii nabíjí pak i 6 hodin nebo i více-nejdřive větším proudem a pak ubírá... než ukáže konec a přepne se do toho režimu co lídlovská po deseti minutách-mluvím podotýkám o bateriích 42 Ah a výše které jsem zkoušel-u gelovek je ten proud samozřejmě menší...samozřejmě pokud jste s tou nabíječkou z Lídlu spokojen ať slouží k Vaší spokojenosti...v příspěvcích nahoře jsou příspěvky co taky tvrdí to co já že je to takové šidítko a nabíjí málo...já tu jenom si dovolil prezentovat svůj názor a v žádném případě nebudu nikomu vymlouvat jeho názor-no a taky je tu možnost že mám aušus .pěkný den/večer

Naposledy editováno 02.03.2017 21:36:12

gelová baterka

3.3.2017 v 07:37 | Nahoru | #35
Také jsem se s tímto problémem setkal:

Řešení:
Jedna baterka ukazovala přes "lidlovskou" nabíječku 6 voltů tak jako ta tvoje.
Jelikož mám ještě jednu baterku do druhé motorky tak jsem je propojil plus na plus mínus na mínus a zapnul "lidlovskou" nabíječku.
Po cca 10ti hodinách signál že jsou obě nabyté tak jsem tu co ukazovala 6 V dal solo a ejhle už ukazovala správně 12 V.
Zkus to také. Uvidíš.

gelová baterka

3.3.2017 v 07:50 | Nahoru | #36
Okajos>Také mám k elektřině celkem blízko a chápu doporučení výrobců na požadované průběhy proudu a napětí u jednotlivých typů akumulátorů (klasické, AGM, gelové, lithiové)....Dotaz na autoelektrikáře; myslíš, že regulátory nabíjení v motorkách a autech jsou tak sofistikované a inteligentní, že splňují tato kriteria? Osobně bych o tom pochyboval. Pak mi ovšem připadá, že nabití Lidlovkou dvakrát za zimu dá baterce na prdel daleko méně než běžný provoz Tím ovšem neříkám, že C-Tek a podobné nabíječky jsou špatné

1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

3.3.2017 v 08:52 | Nahoru | #37
Zdravím "kolegové", možná trochu mimo téma, ale mám baterku, která vydrží sotva 14 dní a je kaput. Sic elektrice vůbec, ale fakt vůbec nerozumím, domnívám se, že tady vím čím to je. Je to rozbitý. Již v minulosti jsem třikrát kupoval baterii (čtyřkolka, skůtřík a tak) u jednoho prodejce v místě a třikrát jsem asi koupil nějakej zmetek. A tak se ptám, máte nějaké doporučení, kde koupit baterku a jakou? Ted nevím přesně ty hodnoty, které má mít, je to do fároše 2001. Díky za tipy.

gelová baterka

3.3.2017 v 09:26 | Nahoru | #38
Pánové já jsem loni měl nehodu s udržovací nabíječkou, že se nějak po.... a neustále vybíjela, olověnou baterii 12V vybila myslím na 4,8V a v prodejně baterii ji rozdýchali a teď držím paradoxně lépe než když jsem ji přivezl novou a tester baterie po rozdýchání ukázal, že kapacita baterie je na 80%. Záleží jak dlouho je podbitá pod těch cca 10V.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

3.3.2017 v 12:56 | Nahoru | #39
Seeker65>
Já za dvě za sezony dvě bat. Varta. Prvni reklamace uznaná o druhou se již nebudu pokoušet. Varta už nikdy více. Ale teď kterou? Nemá někdo zkušenost s lithiovou prodejci velice vychvalovanou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

3.3.2017 v 13:36 | Nahoru | #40
rimbo> Mám teď Motobatt a spokojenost. Je to AGM, takže olověná s elektrolytem, ale nasáklým do rouna, takže bezúdržbovka. Ty Varty jsou fakt sr.čka. Li-Po baterky používám zatím jenom v modelech, ale vzhledem k jejich poměrně nebezpečnému chování v případě problému bych s jejích použitím možná váhal...už jenom vzhledem k jejich umístění na motorce přímo pod...sedačkou Každopádně praktické zkušenosti s tímto druhem akumulátorů by mne taky zajímaly.

gelová baterka

3.3.2017 v 16:42 | Nahoru | #41
Mám Lithiovou na jedné motorce a jsem spokojenej. Myslím, že to je hudba budoucnosti. Výbuchu se nebojím.

1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

3.3.2017 v 19:49 | Nahoru | #42
Dalsi baterie kteea pujde do meho veterana bude Li-fe polka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

3.3.2017 v 20:11 | Nahoru | #43

Lubos_H píše: Dalsi baterie kteea pujde do meho veterana bude Li-fe polka

...tak s tou polkou vopatrne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

3.3.2017 v 20:21 | Nahoru | #44

banda1250 píše: ...tak s tou polkou vopatrne

proč?

(reakce na) gelová baterka

3.3.2017 v 20:58 | Nahoru | #45

prackarr píše: proč?

...jsem se kdysi s jednou jako ucastnik zajezdu skamaradil ...nebyla sice Li-Fe ale byla vyborna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

3.3.2017 v 22:05 | Nahoru | #46
Seeker65> hele kdysi se tyhle famy resily v nejakym model. casopise (RC modely tusim ?), a bylo testovany/zdokumentovany/nafoceny ze pri prebiti li-pol nevybuchuje, spis jen tak "pukne" az "blafne" (tj ano, muze zahoret). Takze teoreticky by to mohlo tu motorku max zapalit (nezapali, protoze podvybiti i prebiti li-XX akumulatoru skoro vzdy hlida elektronika !! ) ale rozhodne to neudela nic co by proslo byt treba jen plastem nebo sedlem...

pokud si to chces overit vem nejakej starsi clanek z modelu, strc na dvoumetrovy kabliky a prebij ho..

...jinak by pro moto byla podle myho idealni Ni-Cd.. blbovzdornej clanek, i pri vybiti na par desetin voltu se da ozivit (dokud samozrejme nedojde k mech. poskozeni..) proudy to ma neuveritelny, sanya 1700RC davaly 50A jak nic, vaha taky dobra.. jenze bohuzel na svete s nama dusevne zdravejma zijou i posahani ekologove

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

4.3.2017 v 08:01 | Nahoru | #47
[quote=Euro21]Zdravím "kolegové", možná trochu mimo téma, ale mám baterku, která vydrží sotva 14 dní a je kaput. Sic elektrice vůbec, ale fakt vůbec nerozumím,

nejprve bych šel za někým kdo elektrice rozumí zjistit, zda ti motorka dobijí, zjištění napětí se má dělat vždy po montáži akumulátoru

(reakce na) gelová baterka

4.3.2017 v 11:11 | Nahoru | #48
felixxx> no, právě že regulátor a alternátor je dělaný nový. Z infomací, které mám, že špatná baterka může zapřičinit porouchání těchto věcí, chci měnit baterii, abych tomu předešel. Pravda v tom, že dobijení, sic je regulátor a altík nový, jsem nedělal. Provedu. Nicméně moto je ted v klidu a baterie nedrží. Na druhé motce baterie drží bez problémů. S toho jsem usoudil, jako laik, že asi bude baterie v haji. Měření provedu, ale jsem fakt přesvědčen, že bude muset být nová a tak se ptám na doporučení.

Naposledy editováno 04.03.2017 11:12:18

gelová baterka

5.3.2017 v 09:15 | Nahoru | #49
Já používám na motorku nabíječku Optimate 4 a spokojenost.





gelová baterka

5.3.2017 v 19:45 | Nahoru | #50
Já mám jednu nabíječku Optimate (první generace) a pak jednu z prvních mikroprocesorových z Lídlu za 499,- s tou nabíjím i autobaterie.Obě fungují bez problémů už roky.Když mi baterie vydrží 5-8let, jsem spokojený.
Beru převážně EXIDE

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

5.3.2017 v 20:27 | Nahoru | #51

kerut píše: Seeker65> hele kdysi se tyhle famy resily v nejakym model. casopise (RC modely tusim ?), a bylo testovany/zdokumentovany/nafoceny ze pri prebiti li-pol nevybuchuje, spis jen tak "pukne" az "blafne" (tj ano, muze zahoret). Takze teoreticky by to mohlo tu motorku max zapalit (nezapali, protoze podvybiti i prebiti li-XX akumulatoru skoro vzdy hlida elektronika !! ) ale rozhodne to neudela nic co by proslo byt treba jen plastem nebo sedlem...

pokud si to chces overit vem nejakej starsi clanek z modelu, strc na dvoumetrovy kabliky a prebij ho..

...jinak by pro moto byla podle myho idealni Ni-Cd.. blbovzdornej clanek, i pri vybiti na par desetin voltu se da ozivit (dokud samozrejme nedojde k mech. poskozeni..) proudy to ma neuveritelny, sanya 1700RC davaly 50A jak nic, vaha taky dobra.. jenze bohuzel na svete s nama dusevne zdravejma zijou i posahani ekologove



Od 50 je do 150+ dlouhá cesta ... a kolik článku na 12V v motorce? A myslis ze by v poho zkousli to používání/nabíjení jake v motorce je?

gelová baterka

5.3.2017 v 20:53 | Nahoru | #52
Mě odešla v pátek baterka tak jsem vybíral novou a vybral jsem Fiamm se start. proudem 150A a standard je 90A jinak 12V a 10Ah je stejný tak jsem zvědavej jak bude Akuma fungovat... Málem mi to urvalo startér

(reakce na) gelová baterka

5.3.2017 v 21:27 | Nahoru | #53
assassin: Jestli mě paměť neklame, tak charakteristickou vlastností NiCd článků býval paměťový efekt, takže ten režim částečného vybití a opětovného dobití, jaký bývá v motorových vozidlech, by je odrovnal poměrně brzy.

(reakce na) gelová baterka

5.3.2017 v 23:59 | Nahoru | #54

assassin píše: Od 50 je do 150+ dlouhá cesta ... a kolik článku na 12V v motorce? A myslis ze by v poho zkousli to používání/nabíjení jake v motorce je?



150A+ ? ..tak jak v ktery motorce samozrejme, ta co jsem tam koupil (motobatt MB7U) ma tusim k 85A a origo yuasa mela snad jen nejakejch 65A.. , ale D clanky i tohle daji..10ti clanek to jisti... ale nabijet je rovnou altikem pres regulator samozrejme nee, tam by musela byt elektronika, jak na nabijeni tak na stabilizaci palubniho napeti protoze narozdil od Pb to NiCd neustabilizujou... to uznavam,..

1100Virago> dlouhodobej pametovej efekt je blud, slo o to ze pri vybiti jen casti kapacity se nedali nabit uplne do plna (coz u NiCd ale na proud nema vliv.. ty praveze drzej napeti i proud az skoro do konce a pak najednou v okamziku spadnou) ...jinac stacilo par cyklu (nebo jeden push ) a kapacita tam je zpet..

a u motorky jde stejne hlavne o to startovani, zbytek uz altik utahne a baterka tam je spis v roly zateze resp. v roly takovyho velkyho stabilizacniho "jakobykonidku" aby tam nelitaly napetovy spicky.. ona i ta olovena baterka je pri provozu (v sezone) porad kolem 80-90% kapacity, a na hubu dostava prave az v zime kdy neni "v provozu"

1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

6.3.2017 v 08:07 | Nahoru | #55
víš kolik by vážilo 10ks 8Ah NiCD článků? Zlatá kyselinovka.

Jinak tazatelce:
1) ano je potřeba speciální nabíječka
2) 95% nabíječek jsou speciální, tzn. s elektronikou navíc. Obyčejné = trafo z 230V + diody. Takové má dnes snad jen kaufland (největší shit supermarketů zn. Filson - této značce se vyhnout velkým obloukem)
3) kdo říká gelovky, moc tomu nerozumí, nevylučuje se to s tím, že lidi, kteří 20 let prodávají v motoobchodě tomu rozumí
4) lidl forever

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

6.3.2017 v 09:54 | Nahoru | #56

Jurawood píše: víš kolik by vážilo 10ks 8Ah NiCD článků?



lehce pres 2kg ? ..a na nastartovani motorky by bohate stacilo 10x 2cl RC2000 paralelne, coz bude mit neco pres kilo

1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

6.3.2017 v 13:31 | Nahoru | #57
tak jasně, výrobce osazuje do motorek 8-14 Ah aku protože je to debil, přitom stačí 10x menší kapacita.
Ty vole to si nech patentovat!

(Jinak jezdil jsem na trakční aku, NiCD i Lipol a v podstatě od všeho až na lithium jsem dávno upustil)

gelová baterka

6.3.2017 v 13:32 | Nahoru | #58
jinak ne, vážila by 2,5 kg

(reakce na) gelová baterka

6.3.2017 v 14:18 | Nahoru | #59

kerut píše: lehce pres 2kg ? ..a na nastartovani motorky by bohate stacilo 10x 2cl RC2000 paralelne, coz bude mit neco pres kilo



Ja měřil proud u sve moto a ampermetr mam do 120A a sel za roh.

Nutnost elektroniky na nabíjení - tak to jsem zvedav kdo si takovou doma postaví.

Lifepo4 článek s vyssi životnosti a parametrama te nicd bude mit polovinu hmotnosti a nepotrebuje elektroniku... nevidim duvod proc použit nicd - uz ani v modelarine je nikdo nepoužívá.

(reakce na) gelová baterka

6.3.2017 v 14:23 | Nahoru | #60

okajos píše: assassin> tak samozřejmě nebudu to měřit znova ale ve zkratce jsem autoelektrikář a je to moje živobití- a že když se gelovka nebo jiná baterie nabíjí větší hodnotou než má mít tak je to pro tu baterii hodně zlé a u té gelové to platí dvojnásob -dneska už samozřejmě existuje více nabíječek s kvalitním mikroprocesorem ale v době kdy jsem kupoval CTEK tak byla nejlepší i řekl bych i nejdražší v té velikosti..takže jak jsem zaregistroval tu v Lidlu za 500 a lidé o ní psali samé superlativy tak jsem ji koupil jako dárek jenže jsem takový šťoura a dal jsem si na stůl měřákya různé baterie do auta a zkoušel,měřil a měnil ty dvě nabíječky mezi sebou-takže jsem viděl jak se chovají-konkrétně ta z toho Lídlu mi třeba při zapnutí dávala třeba 4 ampéry a po deseti minutách když na voltmetru to ukázalo přes 14 voltu se to přeplo a nabíjelo to snad 2 desetiny ampéru přitom ta baterka stála 2 měsíce-takže špatně to nemůže stačit...no a když jsem tam dal CTEK tak dávala trochu více-4.5 až 5 ampéru ale po deseti minutách nabíjela pořád stejně-nevypla...u dalších baterií to stejné-nabíječka z Lídlu prostě po pár minutách se odpojí ..její elektronika vyhodnotí že je vše OK-kdežto CTEk tu samou baterii nabíjí pak i 6 hodin nebo i více-nejdřive větším proudem a pak ubírá... než ukáže konec a přepne se do toho režimu co lídlovská po deseti minutách-mluvím podotýkám o bateriích 42 Ah a výše které jsem zkoušel-u gelovek je ten proud samozřejmě menší...samozřejmě pokud jste s tou nabíječkou z Lídlu spokojen ať slouží k Vaší spokojenosti...v příspěvcích nahoře jsou příspěvky co taky tvrdí to co já že je to takové šidítko a nabíjí málo...já tu jenom si dovolil prezentovat svůj názor a v žádném případě nebudu nikomu vymlouvat jeho názor-no a taky je tu možnost že mám aušus .pěkný den/večer



Uz z popisu mi prijde, ze to měření bylo silné sofistikované - přepínání proudu nabijeckou po dosazení 14? To jako vazne? Ta nabijecka ma napetovou regulaci - tzn jak se napětí blíží k 14V proud klesá - pokud klesne pod nejakou velikost nabijecka vyhodnotí aku jako nabitou. Nechapu co ta jina nabijecka pri dosazení 14V jeste 6 hodin dela? Rekl bych ze mas minimalne bordel v tom měření a nebo v jeho popisu. Kazdopadne moc jako text elektrikare odborníka mi to neprijde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 Včera v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist