globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cx 500 dobrý začátek?
 
25.2.2017 v 13:53
Čus,
Tohle je tady můj první příspěvek, ale určitě ne.

Chtěl bych se vás zeptat na pár věcí. Chci začít jezdit, koukám po mašině, uz na to chystám doma ženu a tak budu rád za konzultace.

Vyhlídl jsem si Hondu cx500, ta motorka se mi líbí. Chtěl bych ji trošku nechat vyhezcit na kafíčko. Je to Dobrej stroj na začátek? Jiná varianta?
Mám 195 cm a 100 kg.

Moje zkušenosti jsou takové, že jako Malej jsem lítal po lese, vesnici a všude kolem na jawě 50 mustang, v 18 jsem si udělal papíry na auto a k tomu na a2, hned jsem jezdil po městě a no stres. S tím jsem neměl problém. Od té doby jsem na mašině nejezdil. Je to už deset let.

Zjistil jsem, že na cx budu potřebovat A. Tak mě čekají asi zkoušky. Má smysl absolvovat všechny jízdy, nebo si půjčit něco pod 35kw a zkusit se na cvičák připravit sam a pak jen na testy a jízdy.

Víte v HK o možnosti půjčení motorky A2?
Kde zkusit zkoušky na cvicaku?
Tip na autoškolu?

Chci mít ježdění jako koníček jinak všude jezdím autem,na kole.

Cokoliv dalšího bych měl vědět? 😁

Díky moc, fórum mám celkem načteny, motorky typu Bandit,Hornet se mi moc nelíbí, ale to je můj problém 😎 určí to SOU skvělý stroje.

Naposledy editováno 15.03.2017 22:15:05
Předchozí
1 2 3
Následující

Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 13:59 | Nahoru | #1
Za mě cx dobrý.

1 reakcí na tento příspěvek Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 15:25 | Nahoru | #2
Když se na CX vychytají typické závady. Většinou jsou trable kolem elektriky a dobíjení. Také trpěly na problémy s napínákem rozvodového řetězu a s řetězem jako takovým. Byly na to nějaké svolávací akce a tuším že pokud je motorka absolvovala, měla by mít někde na motoru vyraženou značku. Takže si dej pozor aby byla motorka dobře servisovaná, jinak do toho můžeš uletět solidní raketu.

Jen jestli by nebylo lepší koupit rovnou Guzzi V50, když už chceš mít kozy do stran. Ta CX je taková ani ryba ani rak. Motor se ti točí podélně, aby se spojka a plevodovka točila příčně a zase to rozvodovkou obracíš na podélný kardan. Je to takové celé přes koleno. To Guzzi to má všechno logicky podélně Navíc odpadají starosti s vodním chlazením




























Naposledy editováno 25.02.2017 16:07:44

1 reakcí na tento příspěvek Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 17:19 | Nahoru | #3
Na Guzzi jsem taky koukal, tu bych rád, ale ty se špatně shání a cenove mi přijdou o dost výš. Jinak souhlas s tím, že to mají logicky na uspořádaný.

Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 17:27 | Nahoru | #4
D D D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 17:30 | Nahoru | #5
to seikos: Kdes na CX viděl převodovku se spojkou příčně?
A svolávačka na to byla v roce 78 kdy se u první série motorů měnilo provedení napínáku, docela rád bych viděl cx s původním řetězem a napínákem, to by byla opravdu raritka.

to Tomnovis: Dobře si rozmysli na co tu motorku chceš. CX je to v podstatě turisticky zaměřenej naháč, 220k, kola 3,25 a 4,00 a tomu odpovídající jízdní vlastnosti. Dá se na tom courat krajinou s bagáží ale pro tvojí postavu to nebude zrovna na dlouhý štreky. Populární přestavbou na "kafe" si pohodlí rozhodně nezlepšíš (jízdní vlastnosti zpravidla taky ne) a výsledkem bude akorát cosi na čem se nedá rozumně cestovat a na krátkejch trasách okolo komína sotva zahřeješ motor (kterej je na svou kategorii tak trochu ingot).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 17:31 | Nahoru | #6

Tomnovis píše: Na Guzzi jsem taky koukal, tu bych rád, ale ty se špatně shání a cenove mi přijdou o dost výš. Jinak souhlas s tím, že to mají logicky na uspořádaný.


njn, Guzziny nejsou. Kdo ji má, ten si ji rád nechá. To Hondu seženeš.

Co se týče zkoušek, tak pokud nejsi úplný nemehlo, umíš se rozjíždět, zabrzdit a otočit se s motorkou na ulici, jdi rovnou do autoškoly. Během těch 13-ti hodin s tebou ten zbytek nacvičí. V létě dělala zkoušky kamarádka (60kg, 165cm, na Banditu 600) a udělala to bez problémů. A to předtím jezdila jen párkrát na dváce na louce.

(reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 17:33 | Nahoru | #7

combust píše: to seikos: Kdes na CX viděl převodovku se spojkou příčně?
A svolávačka na to byla v roce 78 kdy se u první série motorů měnilo provedení napínáku, docela rád bych viděl cx s původním řetězem a napínákem, to by byla opravdu raritka.

to Tomnovis: Dobře si rozmysli na co tu motorku chceš. CX je to v podstatě turisticky zaměřenej naháč, 220k, kola 3,25 a 4,00 a tomu odpovídající jízdní vlastnosti. Dá se na tom courat krajinou s bagáží ale pro tvojí postavu to nebude zrovna na dlouhý štreky. Populární přestavbou na "kafe" si pohodlí rozhodně nezlepšíš (jízdní vlastnosti zpravidla taky ne) a výsledkem bude akorát cosi na čem se nedá rozumně cestovat a na krátkejch trasách okolo komína sotva zahřeješ motor (kterej je na svou kategorii tak trochu ingot).

nojo, koukám na rozkres a fakt podélně Tak sorry, chybka se stala

1 reakcí na tento příspěvek Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 17:44 | Nahoru | #8
to seikos: mno, a celý se to točí proti motoru takže to kompenzuje klopnej moment od kliky (mimochodem k témuž uspořádání se bmw dopracovalo usilovným vývojem někdy v roce 2012 s uvedením vodního chlazení u boxeru, MG to teprve čeká )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 17:56 | Nahoru | #9
combust> ... A súhlasím s tebou aj v tom , že to rozhodne nie je motorka na začiatok .

(reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 18:19 | Nahoru | #10
combust> ne mám to úplně na dlouhý stěrky, ale ani jenom do města. S kuframa cestovat nechci. Café se mi líbí a nečekám zlepšení jízdních vlastností, ale ani zhoršení. Když vidím ty úpravy, tak počítám i se ztrátou trochy komfortu.

Chci, aby se mi na to hezky koukalo, aby mi to dělalo radost při projížďkách. Mám rád Custom veci.

Klidně se ale preorientuju na jiný stroj, tenhle se mi jenom moc líbil v úpravách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 18:22 | Nahoru | #11
seikos> nemehlo nejsem (nebo o tom nevím).
Myslel jsem to tak, že bych si vše nacvičil sám a pak šel jen na zkoušku. Je to možný/reálný?

(reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 18:25 | Nahoru | #12
brazel> díky za další opačný názor, beru ho vážně.

Nějaký tip na něco podobného?

(reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 18:37 | Nahoru | #13

Tomnovis píše: seikos> nemehlo nejsem (nebo o tom nevím).
Myslel jsem to tak, že bych si vše nacvičil sám a pak šel jen na zkoušku. Je to možný/reálný?

ne, to možné není. Beztak musíš absolvovat plný počet určených jízd.

Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 19:54 | Nahoru | #14
Pokud má A2, tak ho snad čeká jen jízda s komisařem, ne?

2 reakcí na tento příspěvek Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 20:56 | Nahoru | #15
Co se týče vhodnosti CX do začátku, je třeba si uvědomit jednu věc - je to youngtimer. Tzn. výkon, ovladatelnost, brzdy, vše je hluboko pod úrovní dnešních strojů střední třídy, to zaprvý.

Za druhý, jsou to třicet a víc let starý stroje, takže nečekej, že do toho budeš jenom lejt benzín a jednou za rok uděláš olej a filtry. Občas tě asi nemine výměna nejakýho těsnění, oprava elektriky, nebo ošetření reznoucího sváru. Náhradní díly se relativně blbě shání a sou drahý. Ve výsledku může bejt provoz youngtimeru citelně dražší, než provoz 10 let starýho stroje, obzvlášť při vyšším ročním nájezdu.

Za třetí, CX mi přijde pro stavbu café raceru dost znouzectnost - jakmile se odstrojí, vynikne ten obludnej vodou chlazenej motor. Souhlasím se Seikosem, že kafíčka z Guzzin jsou jiný liga.

Navíc muj osobní názor je, že pokud člověk sežene zachovalej stroj z osumdesátek, je škoda prznit ho stavbou, ale s tím by jistě mnozí nesouhlasili.

(reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

25.2.2017 v 22:46 | Nahoru | #16

JohnnyS08 píše: CX mi přijde pro stavbu café raceru dost znouzectnost

... S tým nesúhlasím .







Naposledy editováno 25.02.2017 22:47:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

27.2.2017 v 08:58 | Nahoru | #17
JohnnyS08> a to Tomnovis:

"...Tzn. výkon, ovladatelnost, brzdy, vše je hluboko pod úrovní dnešních strojů střední třídy..."

Nechci vypadat jako ten valach s klapkama na očích, a mlít "CX je to nejlepší, protože to mám doma", ale když kouknu s nadhledem na:
- výkon: je to 5tikilo. Srovnejme typickými 5tikily, dnešními a starými: CB500, Kawa ER5, Suzuki GS500 - tak výkon CXka je prostě srovnatelný či i vyšší
- hmotnost: jo tak to je pravda, proti těm zmiňovaným 5tikil je to prostě mastodont. Však se nemaskuje za nějakého sporťáka, ale jak řekl Combust...a právě tenhle ingot je to co mne na tom rajcuje
- třeba ty brzdy, ovladatelnost: ten úplně původní z 1978 je ve vpředu dvoukotouč jednopíst, vzadu buben. Postupně nároky rostly: od 1982 se začal dělat Eurosport (a mnoho podobného má brácha CXka GL500) který má dvoupísty a i vzadu hydrauliku, silnější vidlice, anti-dive systém na vidlici, a Pro-link (zrovna tohle nemusí být "výhra" pro repasi). Klasické CX má základ rámu z tlusté trubky vedenou pod nádrží, ten Eurosport má tři tenčí trubky do trojúhleníku - odhadoval bych že bude o dost tužší než ten klasický, hlavně na torzní tuhost - to by mohlo být info pro Tebe, když jsi takový 100kilový pořízek. Ale nezaregistroval jsem že by si někdo stěžoval na malou tuhost rámu i u té klasiky, jako třeba u Bandita - ten motor celou konstrukci právě zpevňuje.
- problematické díly: ano, to je pravda elektrika (třeba fungující CDI po 30ti letech je zázrak, ale dá se sletovat za cca 250 Kč), těsnění vodní pumpy, rozvoďák a řetízek - je to všechno partsdepot (ale přijde mi to dost drahý), wemoto je levný ale není tam zase všechno, já kombinuji ebay a třeba lous.de - v pohodě.

Spíš by jsi měl zvážit, Tomnovisi, jestli máš podmínky (prostor, vercajk či peníze na něj atd), aby si se pustil do nějakých vifikundací jako je kafáček.
Mrzačit zachovalý a udržovaný stroj je prostě k breku.
Já si před rokem koupil proto tenhle nepojízdný vrak:






















Díky tomu se konejším, že "nemrzačím", ale "zachraňuji".
Měl jsem ještě druhou motorku na ježdění, takže žádný hhhr na to jsem nemusel - bylo spousty schánění dílů, hlavně po ebay...teď kompletuji rám (krásný komaxit s pozinkovou úpravou), a vyčištěný seřízený motůrek si spokojeně blafá vedle jen s připojenou elektrikou...
Nechci Tě odrazovat, na začátku to vypadá tak easy, ale docela to dá starostí

Řekni si: chci jezdit a nemít moc starostí, a nebo hlavně stavět a pak jezdit?

Cx 500 dobrý začátek?

27.2.2017 v 20:53 | Nahoru | #18
zdar, podle me je cx5 dobra spis "nakonec",
tzn. proste koupit a postupne skladat do origose, cena bude stoupat..

...na stavbu caferacera sou jiny motorky,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

27.2.2017 v 21:18 | Nahoru | #19
honza.vojak> nebrzdí, nejede... Odpružení přes kluzáky průměru mýho ukazováku... O "tuhosti" rámu snad ani nejde mluvit... Fakt jako ne...
To že někdo viděl líbivý přestavby... A myslí si že to bude super... Na tom nic nezmění

Cx 500 dobrý začátek?

27.2.2017 v 22:01 | Nahoru | #20
t_freedom> mno jo, pod někým s průměrem ukazováku 33mm.. s takovou váhou ten půlitr nepojede, asi ani nezabrzdí a kroutit se bude taky
(sorry za off topic ale nemohl jsem si pomoct, bylo to silnější než já )

Cx 500 dobrý začátek?

27.2.2017 v 22:18 | Nahoru | #21
To Tomnovis:
Honda CX 500 je dobrá volba. Ta motorka Ti nebude malá. I když je to pětistovka, je velká jako litrové obsahy. 37KW/50ks stačí na to, abys předjel každý náklaďák a všechny normální auta, když se před Tebou budou courat. Když vyměníš rozvoďák a těsnění vodní pumpy, řetízek olejového čerpadla a možná lamely spojky a seřídíš-li ventily, bude to jezdit bez poruch. Ten stroj se dobře opravuje, jsou tu lidi, co Ti fakt dobře poradí (třeba Combust), takže bych se toho nebál. ND nejsou v porovnání s ostatními motocykly nikterak drahé a pořád se dají koupit. Jednu sezonu bych se na Tvém místě povozil bez přestavby na Café Racer a kdyby Tě to nepustilo, přes další zimu bys to mohl začít předělávat. Motor táhne odspoda ale zároveň se i dobře vytáčí. Na přestavbu se hodí více starý model, Eurosport už má Prolink tj.. centrální tlumicí jednotku. Věci, co Ti z přestavby zbydou, v pohodě prodáš

1 reakcí na tento příspěvek Cx 500 dobrý začátek?

28.2.2017 v 06:53 | Nahoru | #22
Hoši, já vám to nechci brát... Ale zkuste si objektivně říct jestli radíte jako nostalgici anebo objektivně radíte dobře první bajk někomu kdo se chce učit...
Takže maník si může koupit něco, co bude mít po r. 2000 x krát lepší jízdní, motorový, technický vlastnosti... Na naučení... A vy mu doporučíte ingot...

s tím předjetím... Náklaďáky v kopci a osobáky v obci... Já tu motorku nehaním, můj tatík jí má a něco málo jsem na ní odjel, ale fakt bych to nechtěl na naučení. Nemyslím si že je to ideální.
To že má tuhle motorku v hledáčku je podle mě jen díky tomu že viděl nějaký hezký forky přestaveb z renomovaných dílen

Naposledy editováno 28.02.2017 06:55:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

28.2.2017 v 08:27 | Nahoru | #23
t_freedom> Takže maník si může koupit něco, co bude mít po r. 2000 x krát lepší jízdní, motorový, technický vlastnosti... Na naučení... A vy mu doporučíte ingot...

a proč by CX nebyla pro naučení? To se má naučit na motorce se všema současnýma fičurama, pak sednout na CX a rozbít si hubu?
Jinak CX po motorové stránce až tak moc za dnešní dobou nezaostává, litrový výkon 100k, vodní chlazení, motor pěkně táhne, hladce se vytáčí, spotřeba kolem 5l, a motorka je spolehlivá a dělaná na věčné časy.
Co se týká podvozku, já jsem žádné kroucení rámu nikdy nepostřehl. Po instalaci opletených hadic i brzdy ok, tedy pro mně.

2 reakcí na tento příspěvek Cx 500 dobrý začátek?

28.2.2017 v 08:57 | Nahoru | #24
a ja bych jeste, krom souhlasu s freedomem, dodal, ze prestavba ani renovace motorky neni zadna prdel na dva vikendy. Aby to vypadalo, tak v tom clovek zahuci mnoho desitek tisic, mnoho desitek az stovek hodin a vyzaduje to vetsinou zname soustruzniky, svarece, karosare, lakyrniky, calouniky (prevareni ramu, vyroba bobku + sedla, celej kokpit, lak - a to nemluvim o motoru) a pokud ty znamy clovek nema, tak v tom zahuci jeste vic.

Suma sumarum, clovek, co zacina, a rika ze "stara Guzzi V50 je nad jeho financni moznosti" neni cilova skupina na tvorbu kaface z cx500. Vzhledem k vaze a vysce, zkusenostem a financim, bych poradil neco jako prakticke KLE 500, GPZ 500, nebo mensi CB 500 a nebo pokud je neutuchajici volba po caffe vzhledu, tak bez uprav XBR 500 (nebo moji oblibenou VF 500 - ale tam uz to asi muze byt pasticka).

(reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

28.2.2017 v 10:03 | Nahoru | #25
DrDNA01> ... XBR 500 , tak takú jednu by som aj mal (je aj tu v inzercii) , len ľudia by to chceli tak za 5 korún .
Už teraz sú ceny v Nemecku dosť vysoké a stále pomaličky stúpajú , tak si ešte počkám a nechám ju v garáži ešte vyzrieť .

Naposledy editováno 28.02.2017 10:03:48

(reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

28.2.2017 v 10:05 | Nahoru | #26

DrDNA01 píše: Suma sumarum, clovek, co zacina, a rika ze "stara Guzzi V50 je nad jeho financni moznosti" neni cilova skupina na tvorbu kaface z cx500.



To je velice příhodná poznámka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

28.2.2017 v 13:00 | Nahoru | #27

rtin píše: t_freedom> Takže maník si může koupit něco, co bude mít po r. 2000 x krát lepší jízdní, motorový, technický vlastnosti... Na naučení... A vy mu doporučíte ingot...

a proč by CX nebyla pro naučení? To se má naučit na motorce se všema současnýma fičurama, pak sednout na CX a rozbít si hubu?
Jinak CX po motorové stránce až tak moc za dnešní dobou nezaostává, litrový výkon 100k, vodní chlazení, motor pěkně táhne, hladce se vytáčí, spotřeba kolem 5l, a motorka je spolehlivá a dělaná na věčné časy.
Co se týká podvozku, já jsem žádné kroucení rámu nikdy nepostřehl. Po instalaci opletených hadic i brzdy ok, tedy pro mně.



jaký fičury? o čem to mluvíš... ? ...kvůli fičurám určitě jezdím na SS900 se vzducháčem vším v manuálu, ne?
Spíš o schopnosti toho stroje ...promiň mi tu troufalost, ale zrovna bahení pumpa nebyl nikterak přelomový motocykl... těžký, neohrabaný, nebrzdící, ...píšeš že se vytáčelo...ale jo...jenže to na rychlost a nárůst výkonu nemá v případě tohoto motoru moc vliv...
Prostě se Honda snažila tenkrát postavit konkurence MG ... asi to dokázali... asi to bylo technicky lepší... asi to bylo i spolehlivější... ale jako vždy to od Hondy, oproti Guzzi bylo bezduchý a bezcharakterní přepravovadlo bez emocí.
Já tu nechci vyvolávat spory mezi japonářema a italofilama ... jenže já jezdil na obojím... a dnes vím, že tam kde japonci měli koně a efektivitu...měli taloši brzdy, pevný rámy a ušetřený kila... takže, jestli tvrdíš že CXso brzdí, nemohl jsi pořádný brzdy nikde ani zahlídnout natož za ně vzít...
A kroucení rámu... tak asi máme každej trošku jinej cit...no...co na to říct

Naposledy editováno 28.02.2017 13:03:25

Cx 500 dobrý začátek?

28.2.2017 v 13:08 | Nahoru | #28
195 cm na cx hodně

1 reakcí na tento příspěvek Cx 500 dobrý začátek?

28.2.2017 v 14:08 | Nahoru | #29
t_freedom> to, že něčemu nerozumíš, ještě neznamená, že je to špatně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cx 500 dobrý začátek?

28.2.2017 v 15:21 | Nahoru | #30
t_freedom> honza.vojak> nebrzdí, nejede... Odpružení přes kluzáky průměru mýho ukazováku... O "tuhosti" rámu snad ani nejde mluvit... Fakt jako ne...
To že někdo viděl líbivý přestavby... A myslí si že to bude super... Na tom nic nezmění

Pořád tomu nerozumím, kde jsi pozoroval netuhost u CXka tvého tatíka, ve vidlicích, nebo v celém rámu?
O tom rámu prostě pochybuju - když se podíváme na zavěšení motoru v rámu, tak ten vlastní motor musí vyztužit konstrukci solidně: za krkem masivní závěsy, u stupaček řidiče další dva, a ještě ten model před Eurosportem měl další závěs nad vodní pumpou - to je od pohledu masivní dost.
Jestli si neměl jen vyčvachtanou vidli.

Uznávám teda že mám jen 80kg, takže vím prd jaký to je sednout si tam se 100 kilo + baba + bagáž.
Předchozí
1 2 3
Následující
Téma je zamknuto


TOPlist