globalmoto_duben_nolan





Téma: Elektrovynálezci sem
 
24.2.2017 v 22:08
Čau, chci vyrobit tréninkovou mx bránu na dálkové ovládání. Mechanická část není problém ale elektro část už jo protože mé el. znalosti končí na poučce vlevo fáze vpravo nulák, kdo to neví ten je č*rák

Dálkový ovladač, popřípadě zpoždovací relé, toho je na aliexpresu tři prdele ale jak pak docílit toho mechanického odjištění? Napadl mě snad jen elektromagnet ale ten zas asi nepojede na nějakou malou baterku a tahat sebou nějakou dvanásti voltovou z motorky se mi nechce

Má představa by byla, zmáčknout dálkový ovladač a za 5 sekund by spadla brána, pak aby se odjištění vrátilo zpět abych mohl přijet, šlápnout na bránu a ta by byla hned připravena na další start

Koupit originál sem zavrhl hned jak sem zjistil cenu 7900,-
Tak kdyby měl někdo nápad a vysvětlení zapojení pro blbé, tak sem sním

V 0.50 je vidět jak to znovu nahodí nahoru



1 reakcí na tento příspěvek Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 00:19 | Nahoru | #1
Co třeba na to odjištění použít elektromotorek z centrálního zamykání v autě. Ten dělá přímočarý pohyb a má docela sílu.
K.

(reakce na) Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 00:28 | Nahoru | #2
K4m3n> to je dobrej tip. Navíc ty motorky mají sílu uvedenou v parametrech a tak se to dá spočítat předem a pak koupit ten správnej.

Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 00:43 | Nahoru | #3
https://www.dobry-ob...t/servomotor-s-2802/
https://www.tipa.eu/...ny2-dratovy/d-84991/
Jak píše se-se jsou různé druhy a stojí to pár kaček.

Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 07:04 | Nahoru | #4
Aku nejaku lithiovku, na taku branu bude stacit nejaky zakladny modelarsky za par euro, vazi to prd a aj tie malinke pustia prud v amperoch

1 reakcí na tento příspěvek Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 07:42 | Nahoru | #5
http://www.autokelly...07;40116209;40109559

píšou,že utáhne 10kg /ten modrý dole/ j.
koupíš v každé peodejně kelly.....

Naposledy editováno 25.02.2017 07:43:14

(reakce na) Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 08:02 | Nahoru | #6
Benda1> právě. Koukal jsem na něj a napadlo mě, že s tak velkou silou za tak nízkou cenu by se dalo uvažovat i o tom, že by to i zvedal a nemuselo se na to hloupě šlapat. Ta brána může být přeci úplně lehoučká aby neměla velkou setrvačnost ( kvůli rychlosti reakce), na druhou stranu páky dát protizávaží. To užby chtělo znát délku zdvihu motorku aby se dala spočítat ta velikost protizávaží a délka páky. Taky je nutno mít na paměti, že tyhle motorky nemají fixaci v krajní poloze bez napětí (jinak ba nešlo otevírat klíčem ). Pro trvale přivedené napětí nejsou stavěné. Asi bych pak k fixaci nahoře použil záskočku (dole to drží vahou) a k odjištění druhý menší motorek. Ovladač by měl být nejlépe dvoukanálový ( i s jedno by to šlo ale ne tak pohodlně). Ale taky by to nahoru mohlo automaticky po chvíli. Znamená to udělat to celý dost jinak ale já bych šel tudy, protože to nožní natahování by mě dost štvalo.

Naposledy editováno 25.02.2017 08:04:49

1 reakcí na tento příspěvek Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 08:34 | Nahoru | #7
Má to zdvih jen pár centimetrů. Přesně 2.
Navíc bych se obával, že to motorkou brzy odpraví pokud by motorek byl přímo spojený s bránou a zdvihal ji.

Já bych navrhoval nechat šlapání. Bránu bych dolu ještě tahal pružinou. Zvednutou bránu aretovat západkou, která by se odjistila tím cwentrálním motorkem. Princip jak klasická pastička na myši. Takže pozor na ruce, nohy, hlavu, psy, kočky. Atd
K.

(reakce na) Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 09:10 | Nahoru | #8
K4m3n> to by šlovyřešit vúlí nebo pružným spojením. Ty dva cm jsou málo. No mě by to nedalo a udělal bych to jak jsem napsal i kdybych měl použít dražší aktuátor. Když už takplně automaticky

3 reakcí na tento příspěvek Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 09:15 | Nahoru | #9
Dík za reakce

Servomotorek je dobrý nápad, bylo by to asi nejjednodužší, on zpouští, off vrací, pak nohou nahodit, jen mám obavu o tu baterku, píšou u toho servomotorku 12V a 6A

Zvedat budu určitě nohou, automaticky by to byla paráda ale obavam se že by to bylo složitější, ono ta brána musí něco vážit, padání by šlo podpořit pružinou jak píše K4m3n ale jde i o pevnost. Přejíždí se přes to drapákem a pod plným plynem a při předčasném startu to napereš do brány takže nějaká hliníková trubka by byla zachvilku křivá jak skolioza

Ještě mě napadl nějaký motorek s převodovkou ten by měla utáhnout i klasická 9V baterka. Na motorek dát vačku která by odjištovala západku, jen by se musel vyřešit nějaký mikro spínač který by zastavoval motor v "horní uvrati" a tam už si nejsem jistej zapojením

Naposledy editováno 25.02.2017 09:17:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 09:32 | Nahoru | #10
Everts72> utáhne cokoli když má odpovídající převod ale odevře se zpožděním. Hledej google DC motory

(reakce na) Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 09:54 | Nahoru | #11

se-se píše: Everts72> utáhne cokoli když má odpovídající převod ale odevře se zpožděním. Hledej google DC motory



O zpoždění mi jde, u servomotoru bych to musel řešit zpoždovacím rele, tady by se čekalo až se otočí vačka.
Potřebuju zmačknout tlačítko a mít 5 sekund na zařazení a připravení se na start

Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 10:27 | Nahoru | #12





to mne napadlo

(reakce na) Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 15:15 | Nahoru | #13
Everts72> Ten motorek s převodovkou, pokud má mít nějakou sílu, si taky vezme těch 6A. To ale pro battery pack nebude vůbec žádný problém. Servomotorek centrálu bude na odjištění potřebovat vteřinu a to je prd.
Tenhle motorek s převodovkou bych využil jinak. A to právě na to zvedání brány. Něco na tenhle způsob:


Prostě by to ten mechanismus zvednul a zase se uklidil dolu. A pak na povel by se brána odjistila a sklopila se. Buď svoji vlastní vahou, nebo podpořená pružinou. Ta pružina by to ani nemusela táhnout dolů celou dobu, ale jen třeba na počátku tu bránu urychlit a pak už by padala vlastní vahou. Tohle řešení by i bylo výhodné, že pokud bude dost elektriky, tak to pojede automaticky / na dálku. A když už ji bude málo, tak se bude šlapat a odjišťování by pořád fungovalo.

1 reakcí na tento příspěvek Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 19:27 | Nahoru | #14
To mě připomnělo, jak se to nesklopilo a všichni padli na rypák takže to udělej pořádně

Elektrovynálezci sem

25.2.2017 v 19:31 | Nahoru | #15
já jsem přesně tento problém řešil u průmyslové pojistné armatury. Taky tam je urychlovací pružina (ale stovky kg síla). Ta pružina ti zvedne tření mezi západkou a kolíkem a zvýší nárok na odjišťovací sílu. Připrav se že budeš s pružinou dost experimentovat, tak uděle snadno měnitelné předpětí. Pokud budeš mít západkový kolík, tak ho seřízni tak, aby v určitém okamžiku západka přeběhla pře tu seříznutou hranu a ne aby běžela po radiusu kolíku. Pro vysvětlení - v náčrtku od Benda1 si představ, že kolík je vodorovně odspodu seříznut o něco méně než do osy.

Elektrovynálezci sem

26.2.2017 v 10:27 | Nahoru | #16
dík za poznatky

Zaměřím se tedy na to servo. Zvedání ponechám ruční (nožní) Automatické by bylo elektronicky celkem komplikované a já si furt nejsem jistý zapojením ani toho zpouštění - dálkáč, časové relé a servo

(reakce na) Elektrovynálezci sem

26.2.2017 v 21:06 | Nahoru | #17

titus píše: To mě připomnělo, jak se to nesklopilo a všichni padli na rypák takže to udělej pořádně



..presne tak, taky si rikam ze az do toho v zapalu treninku vjede driv, tak aby se to nerozsypalo nebo minimalne nestrhlo to servo

kdyz to tu ctu a vezmu to kolem a kolem (priznavam seteda ze nevim jak intenzivne se trenuje v MX start, kolik hodin tydne napr.) nejjednodussi reseni by mi prisla manualni brana=trochu zeleza za par korun, bud trenovat s nejakym kamaradem a v manualnim startovani/odjistovani se treba po 20ti startech stridat, nebo dat v nejhorsim kilo na hodku nejakymu mistnimu svistovy,.. (pokud zvladas trenovat ty starty vic jak treba pulhodku, max hodku v kuse, tak beru zpet a uprime klobouk dolu..)

(reakce na) Elektrovynálezci sem

27.2.2017 v 08:18 | Nahoru | #18
...

Naposledy editováno 27.02.2017 09:29:08

Elektrovynálezci sem

27.2.2017 v 09:47 | Nahoru | #19
podle mě, ten kdo má prachy na trénování startů, tak ten si může i pořídit ten Risk Racing bazmek. Ten jejich produkt má určený pevný časování od zmačknutí čudlíku a k tomu ještě přičte náhodný čas, aby spuštění brány bylo pokaždé v jiný okamžik. Navíc je to vymyšleno tak, aby maximální i minimální časy nebyly moc dlouhé nebo krátké. Tedy aby se jezdec stačil od zmačknutí čudlíku připravit na start, nebo aby nestál příliš dlouho s plným plynem a spojkou v záběru. Tohle všechno bude celkem těžký vymyslet a pokud nejsi kutil domácí a máš problém i s vymyšlením spouštěcího mechanismu, tak se na tyhle blbosti vykašli a kup si ten originál
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist