bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Naprasknutý píst / stav válce
Zdravim vsechny!
Takovy jednoduchy dotaz pro zacatek... Rozebral jsem motor a nasel jsem naprasknuty pist, viz. obrazek... A tak premyslim co s tim a jak se to mohlo stat?
Je to na strane spojky smerem k sacimu kanalu. Zaroven jsem na teto strane nasel klikove lozisko mimo provoz, patrne jiz je i sjeta hridel, takze gufero bylo urcite KO...
Mimochodem je videt z kazde strany pistu v miste cepu karbonovy povlak, pist tedy zrejme moc netesni, ale nezda se mi to zase nejak prehnane...
Co ted s tim? Budu rad za Vase nazory...

www.imgup.cz/image/LNWU][img]http://www.imgup.cz/images/2017/02/19/IMG_20170218_183503.th.jpg[/img www.imgup.cz/image/LNWZ][img]http://www.imgup.cz/images/2017/02/19/IMG_20170218_183526.th.jpg[/img

Naposledy editováno 20.02.2017 14:27:06

Naprasknutý píst / stav válce

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2017 v 14:29 | Nahoru | #1
a co oulehla? to je machr na jednohrce všeho obsahu
stim výbrusem maš pravdu,pokud není moc velká ovalita,být nemusí,ale stav pístu naznačuje že skutečnost bude jina,a proč ti prasknul píst?je to zavodní nařadí,čily životnost pístu valce ,ložisek ,ojnice se počíta na motohodiny. a to ložisko,pokud se točí a nezasekava se,nema vuli tak by mělo být ok,to že si kliku vytahnul rukou je dano tím že muže být opotřebovana osa kliky,opět zaleží na tom jak moc velka ta vule je,jo a ještě ktomu ložisku,nepatrna vule tam bude a musí být na kliku se davají ložiska s nepatrnou vulí , kvuli tepelné roztažnosti

(reakce na) Naprasknutý píst / stav válce

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2017 v 20:58 | Nahoru | #2

TWL píše: No dělat s tím chci přesně co píšeš, neboť nic jiného nezbývá, spíše by mě zajímala příčina... Celkem se o to starám co se týče mazání a jezdím si jen tak hobby. Kliku jsem z ložiska vytahl rukou, takže asi tak mimo provoz... Nicméně mě to nepříjemně zaskočilo, tyhle větší opravy jsem plánoval na další zimu, teď na to nejsou prostředky, pachtil jsem původně po jiné závadě, takže je štěstí že jsem tohle našel zavčas.
Výbrus nebude tak nutny, pokud není válec oválný, ne? Chtěl bych do toho hodit jen to co skutečně musím, zbytek až další rok... Koukal jsem po pístech a nikde nemůžu najít Mitaka velikosti 66.380, nějaké tipy?

Každopádně díky za odpověď...



příčina může být především ta ovalita, u 125 je to myslím maximálně pět stovek, ale nejsem si jistý. Když je větší, tak se tam píst mele a pak praskne. Taky to vypadá, že v oblasti čepu je to vroubkování už pryč, což znamená, že píst měl být měněn již dávno, takže tady máš další příčinu.

Naposledy editováno 19.02.2017 21:16:23

1 reakcí na tento příspěvek Naprasknutý píst / stav válce

Skvělá odpověď, děkuji! 20.2.2017 v 08:51 | Nahoru | #3
Píst prasknul na 99% tim že, byla velká vůle mezi pístem a válcem, (zkus ho změřit a tipnul bych si že bude dole víc než jedna stovka)
Ovalitu válce změř šupitem, ale pokud tam byl takto špatný píst tak tam budou výtluky a bude ho potřeba přehonovat (pokud je dostatečná tloušťka nikasilu).

Ono ten válec je hodně podrápaný (aspoň to tak vypadá na fotkách), a bud nepereš filtr nebo ti netěsní koleno a nebo se drolí spodní ložisko na ojnici.

jinak doma staticky vyvážit klika jde, ale dnes už bych to nedělal...
Dírky v nikasilu jsou bublinky ve spatně udělaném nikasilu, ale ničemu to zas tak nevadí...
nevím takhle podle fotek těžko říct.

Naposledy editováno 20.02.2017 08:53:04

Naprasknutý píst / stav válce

Skvělá odpověď, děkuji! 20.2.2017 v 18:46 | Nahoru | #4
Fotky jsou dost nejasný, ale já bych tipnul na příliš malou vůli pístu ve válci a pokud jezdíš pole, louky, les, tak se válec neohřeje, ale píst sem tam jo, takže se ve válci zatáhne a protože v oblasti pístního čepu je největší bude mít zde největší problém. Což se cca stalo. Viděl bych to na Oulehlu. Stav nikasilu těžko odhadovat, ale nový to jistí. Klika se musí nachromovat, ložisko do ní nesmí jít suvně a to žádný loctite nevyřeší. Velmi rychle degraduje, takže je to jen duševní oprava (budeš se cítit dobře a motoru to nepomůže). Nakonec je to dobře, protože demontáž ložiska dobře nalepeného na loctite je slast. Pro montáž se buď může při montáži vnitřní kroužek ložiska přihřát ( do cca 80st C) nebo čistší je kliku do ložiska vtáhnout. A protože klika bude už rozlisovaná, tak se dá i nová ojka. Do nového nikasilu musí nový píst.
K tomu ještě prohlídneš převodovku, poškozená kola vyměníš a motorka tě bude mít ráda.

Naprasknutý píst / stav válce

Skvělá odpověď, děkuji! 21.2.2017 v 18:48 | Nahoru | #5
Souhlasím s <V9king>, že to prasklo kvůli vůli.
Válec vypadá velmi dobře, ale nech si to pořádně přeměřit, abys věděl jaký rozměr pístu tam dát.
Z vlastní zkušenosti doporučuji použít litý píst (ne kovaný - protože když se kovaný píst nechal dlouho ve válci aby se nemusel píst tak často měnit a ušetřilo se, tak při vzniklé větší vůli rozmlátil přepážky) - a hodně dobré písty byly japonské písty Prox. Ještě mám asi v garáži žlutou krabičku "made in Japan" - měnili jsme včas (poctivě podle manuálu) a nikasil se mohl dělat i na 5 výměn pístu, tak jsme ve finále také ušetřili, protože se nemusel tak často dělat nikasil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Kawasaki KX 1998 spojka Kawasaki KX 250 Wrabis 19 19.4.2023 v 13:49 sirr
Kawasaki kx 250 1986 prevodovka Kawasaki KX 250 Jogo 1 25.3.2023 v 11:59 krokoš
Hydraulická spojka Kawasaki kx 250 07 Kawasaki KX 250 davidsur 0 19.8.2022 v 12:51 davidsur
Kryt motoru Kawasaki KX 250 davidsur 2 18.8.2022 v 17:45 mira008


TOPlist