bbg_listopad_2





Téma: Naprasknutý píst / stav válce
Zdravim vsechny!
Takovy jednoduchy dotaz pro zacatek... Rozebral jsem motor a nasel jsem naprasknuty pist, viz. obrazek... A tak premyslim co s tim a jak se to mohlo stat?
Je to na strane spojky smerem k sacimu kanalu. Zaroven jsem na teto strane nasel klikove lozisko mimo provoz, patrne jiz je i sjeta hridel, takze gufero bylo urcite KO...
Mimochodem je videt z kazde strany pistu v miste cepu karbonovy povlak, pist tedy zrejme moc netesni, ale nezda se mi to zase nejak prehnane...
Co ted s tim? Budu rad za Vase nazory...

www.imgup.cz/image/LNWU][img]http://www.imgup.cz/images/2017/02/19/IMG_20170218_183503.th.jpg[/img www.imgup.cz/image/LNWZ][img]http://www.imgup.cz/images/2017/02/19/IMG_20170218_183526.th.jpg[/img

Naposledy editováno 20.02.2017 14:27:06

Naprasknutý píst / stav válce

19.2.2017 v 13:28 | Nahoru | #1
co stim chceš proboha dělat? novej píst je jedina spravna volba a ktomu výbrus,je to zavodní stroj,takže píst vydrží jenom několik motohodin,tenhle ma už hodně přetaženo , a ještě by mě zajímal pojem ložisko mimo provoz?

1 reakcí na tento příspěvek Naprasknutý píst / stav válce

19.2.2017 v 14:11 | Nahoru | #2
No dělat s tím chci přesně co píšeš, neboť nic jiného nezbývá, spíše by mě zajímala příčina... Celkem se o to starám co se týče mazání a jezdím si jen tak hobby. Kliku jsem z ložiska vytahl rukou, takže asi tak mimo provoz... Nicméně mě to nepříjemně zaskočilo, tyhle větší opravy jsem plánoval na další zimu, teď na to nejsou prostředky, pachtil jsem původně po jiné závadě, takže je štěstí že jsem tohle našel zavčas.
Výbrus nebude tak nutny, pokud není válec oválný, ne? Chtěl bych do toho hodit jen to co skutečně musím, zbytek až další rok... Koukal jsem po pístech a nikde nemůžu najít Mitaka velikosti 66.380, nějaké tipy?

Každopádně díky za odpověď...

Naprasknutý píst / stav válce

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2017 v 14:29 | Nahoru | #3
a co oulehla? to je machr na jednohrce všeho obsahu
stim výbrusem maš pravdu,pokud není moc velká ovalita,být nemusí,ale stav pístu naznačuje že skutečnost bude jina,a proč ti prasknul píst?je to zavodní nařadí,čily životnost pístu valce ,ložisek ,ojnice se počíta na motohodiny. a to ložisko,pokud se točí a nezasekava se,nema vuli tak by mělo být ok,to že si kliku vytahnul rukou je dano tím že muže být opotřebovana osa kliky,opět zaleží na tom jak moc velka ta vule je,jo a ještě ktomu ložisku,nepatrna vule tam bude a musí být na kliku se davají ložiska s nepatrnou vulí , kvuli tepelné roztažnosti

Naprasknutý píst / stav válce

19.2.2017 v 18:52 | Nahoru | #4
Tak jedna strana jde sotva stahovakem a druhá rukou... To není v pořádku, hřídel je opotřebovaná a protáčenim ložiska na hřídeli k tomuto zřejmě došlo. Nicméně zde mám v plánu nové ložiska a Loctite 638 pokud by byla vůle.
Co se týče MTH, odešel mi měřič, ale bude tam nalitano hodně, ostatně jsem tohle i očekával. Ale právě že jezdím jen tak hobby sem tam mi nejde do hlavy ten píst. Napadlo mě, jestli něco nevletelo do sání a píst to strihnul o válec, nevím...

Naprasknutý píst / stav válce

19.2.2017 v 19:22 | Nahoru | #5
unava materialu,nic víc

Naprasknutý píst / stav válce

19.2.2017 v 20:15 | Nahoru | #6
Nicméně existuje nějaká tolerance zmiňované ovalitosti? Výbrusu se chci vyhnout, řešil bych to koncem roku... Žádný masakr na tom nejezdím, měl bych mít spíše pro to moje ježdění 4T 450 ostré endurko

(reakce na) Naprasknutý píst / stav válce

Skvělá odpověď, děkuji! 19.2.2017 v 20:58 | Nahoru | #7

TWL píše: No dělat s tím chci přesně co píšeš, neboť nic jiného nezbývá, spíše by mě zajímala příčina... Celkem se o to starám co se týče mazání a jezdím si jen tak hobby. Kliku jsem z ložiska vytahl rukou, takže asi tak mimo provoz... Nicméně mě to nepříjemně zaskočilo, tyhle větší opravy jsem plánoval na další zimu, teď na to nejsou prostředky, pachtil jsem původně po jiné závadě, takže je štěstí že jsem tohle našel zavčas.
Výbrus nebude tak nutny, pokud není válec oválný, ne? Chtěl bych do toho hodit jen to co skutečně musím, zbytek až další rok... Koukal jsem po pístech a nikde nemůžu najít Mitaka velikosti 66.380, nějaké tipy?

Každopádně díky za odpověď...



příčina může být především ta ovalita, u 125 je to myslím maximálně pět stovek, ale nejsem si jistý. Když je větší, tak se tam píst mele a pak praskne. Taky to vypadá, že v oblasti čepu je to vroubkování už pryč, což znamená, že píst měl být měněn již dávno, takže tady máš další příčinu.

Naposledy editováno 19.02.2017 21:16:23

Naprasknutý píst / stav válce

19.2.2017 v 22:43 | Nahoru | #8
Jasně, jen se chci ve všem utvrdit... Dělám to taky v podstatě prvně.
Ojnice zřejmě vůli nemá. Ale spojim s tím dotaz co vyvážení hřídele? Jde to spáchat na nějakým soustruhu, nebo je třeba speciální stroj na vyvážení?
Výbrus zřejmě třeba bude už kvůli vzhledu válce, na stěnách jsou jakési jakoby dírky... Je to sedřený nikasil? Viděl jsem někde podobný obrázek. Co se výbrusu apod. týče, tak se v tom neorientuju







Naposledy editováno 20.02.2017 05:35:50

1 reakcí na tento příspěvek Naprasknutý píst / stav válce

Skvělá odpověď, děkuji! 20.2.2017 v 08:51 | Nahoru | #9
Píst prasknul na 99% tim že, byla velká vůle mezi pístem a válcem, (zkus ho změřit a tipnul bych si že bude dole víc než jedna stovka)
Ovalitu válce změř šupitem, ale pokud tam byl takto špatný píst tak tam budou výtluky a bude ho potřeba přehonovat (pokud je dostatečná tloušťka nikasilu).

Ono ten válec je hodně podrápaný (aspoň to tak vypadá na fotkách), a bud nepereš filtr nebo ti netěsní koleno a nebo se drolí spodní ložisko na ojnici.

jinak doma staticky vyvážit klika jde, ale dnes už bych to nedělal...
Dírky v nikasilu jsou bublinky ve spatně udělaném nikasilu, ale ničemu to zas tak nevadí...
nevím takhle podle fotek těžko říct.

Naposledy editováno 20.02.2017 08:53:04

(reakce na) Naprasknutý píst / stav válce

20.2.2017 v 09:04 | Nahoru | #10

V9king píše: Píst prasknul na 99% tim že, byla velká vůle mezi pístem a válcem, (zkus ho změřit a tipnul bych si že bude dole víc než jedna stovka)....



Asi ti "ujela" desetinná čárka ... bych si "tipnul" že těch stovek tam bude klidně deset, tedy vůle 0,1mm

Naprasknutý píst / stav válce

20.2.2017 v 09:23 | Nahoru | #11
:) já myslel z pístu že je ujetá víc než jedna stovka.

Ale máš pravdu. Blbě sem to napsal.:)

Naprasknutý píst / stav válce

20.2.2017 v 09:55 | Nahoru | #12
Tak to zrejme bude to lozisko, je KO.. Nicmene jak lze zjistit tloustka nikasilu, to se pocitam provali az pri samotnym honovani, jestli to zacne odlezat, nebo tak neco?
Soupnu sem jeste par fotek te pohromy

Naposledy editováno 20.02.2017 10:03:07

Naprasknutý píst / stav válce

20.2.2017 v 09:58 | Nahoru | #13
















Naprasknutý píst / stav válce

20.2.2017 v 13:04 | Nahoru | #14
viděl bych to na novej nikasil, píst a ojnici. A budeš mít na dalších 20 mth klid

Naprasknutý píst / stav válce

20.2.2017 v 14:26 | Nahoru | #15
Videl bych to na krabici a sezonu na kole

Naprasknutý píst / stav válce

Skvělá odpověď, děkuji! 20.2.2017 v 18:46 | Nahoru | #16
Fotky jsou dost nejasný, ale já bych tipnul na příliš malou vůli pístu ve válci a pokud jezdíš pole, louky, les, tak se válec neohřeje, ale píst sem tam jo, takže se ve válci zatáhne a protože v oblasti pístního čepu je největší bude mít zde největší problém. Což se cca stalo. Viděl bych to na Oulehlu. Stav nikasilu těžko odhadovat, ale nový to jistí. Klika se musí nachromovat, ložisko do ní nesmí jít suvně a to žádný loctite nevyřeší. Velmi rychle degraduje, takže je to jen duševní oprava (budeš se cítit dobře a motoru to nepomůže). Nakonec je to dobře, protože demontáž ložiska dobře nalepeného na loctite je slast. Pro montáž se buď může při montáži vnitřní kroužek ložiska přihřát ( do cca 80st C) nebo čistší je kliku do ložiska vtáhnout. A protože klika bude už rozlisovaná, tak se dá i nová ojka. Do nového nikasilu musí nový píst.
K tomu ještě prohlídneš převodovku, poškozená kola vyměníš a motorka tě bude mít ráda.

Naprasknutý píst / stav válce

20.2.2017 v 19:36 | Nahoru | #17
No poměřili jsme trošku kliku, hřídel na straně spojky 27.94, opotřebení tam teda je.

Naposledy editováno 20.02.2017 20:13:12

Naprasknutý píst / stav válce

Skvělá odpověď, děkuji! 21.2.2017 v 18:48 | Nahoru | #18
Souhlasím s <V9king>, že to prasklo kvůli vůli.
Válec vypadá velmi dobře, ale nech si to pořádně přeměřit, abys věděl jaký rozměr pístu tam dát.
Z vlastní zkušenosti doporučuji použít litý píst (ne kovaný - protože když se kovaný píst nechal dlouho ve válci aby se nemusel píst tak často měnit a ušetřilo se, tak při vzniklé větší vůli rozmlátil přepážky) - a hodně dobré písty byly japonské písty Prox. Ještě mám asi v garáži žlutou krabičku "made in Japan" - měnili jsme včas (poctivě podle manuálu) a nikasil se mohl dělat i na 5 výměn pístu, tak jsme ve finále také ušetřili, protože se nemusel tak často dělat nikasil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaký je rozdíl mezi KTM sx 250 2T a... Kawasaki KX 250, KTM 250 SX Endurak123 10 2.11.2019 v 18:26 kakasek
Co dál Kawasaki KX 250, Kawasaki KX 125, Kawasaki KX 250F, ... ForceZ 2 22.6.2019 v 20:30 ForceZ
Kx 250 nejde do otacok Kawasaki KX 250 Throttle 6 7.6.2019 v 09:20 kakasek
Demontáž výfukové přívěry Kawasaki ... Kawasaki KX 250 kawasaki12 3 16.3.2019 v 08:11 kawasaki12
Spojka Kawasaki kx 250 Kawasaki KX 250 Pištik1200 1 28.2.2019 v 21:08 Kohlstein

TOPlist