bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Únik komprese - sedne si to?
Čau hoši,

zajímal by mě váš názor na tuhle situaci. Motor po rozebrání, nyní složeno (vyjma altíku a pár drobností), na válcích se nic nedělalo. Kontroloval jsem vůli pístních kroužků ve válci, v pořádku. Při nasazování pístů jsem bojoval s tím jak natočit kroužky, manuál pro r. 1991 - 1994 je dával přesně opačně než manuál pro rok 2005 - vzhledem k tomu, že mám rok 93, natočil jsem je podle starého manuálu. Přesto po složení uniká komprese, naprosto lehulililince na jednom válci přes ventily (zdá se že jeden sací nesedí úplně přesně - ale ten se ještě trochu zaklepne za provozu a mělo by to být OK, petrolej nepropouštěly), ale hlavně přes zmíněné kroužky, ačkoli jejich vůle byla v pořádku a natočeny byly dle manuálu. Chápu, že byly nějakým způsobem vyběhlé podle válce a já jim do toho zasáhl, otázkou spíš je - sednou si znovu, nebo mám rovnou začít shánět nové kruhy? Nevím jak moc to celé má těsnit, jsem zvyklý z pogenerálkového Simsona na motor kterej je jak kompresor

Jaký je váš názor? Díky

EDIT: Jen doplnění - ta komprese neuteče hned, že by to bylo úplně mrtvé, trvá to třeba vteřinu, takže otázkou je, jestli to vůbec bude za běhu motoru (kdy píst udělá desítky cyklů za sekundu) poznat, jen nevím, jestli je normální, že tu kompresi ve válci neudrží delší dobu.

Naposledy editováno 12.02.2017 19:01:45

Únik komprese - sedne si to?

12.2.2017 v 19:14 | Nahoru | #1
Tak naveky tam ten tlak nebude. Komprese se meri za chodu, musis tim motorem tocit, takhle ti to nic nerekne.

Únik komprese - sedne si to?

12.2.2017 v 19:53 | Nahoru | #2
Pokud to je dobře složené a těsnění těsní tak jak má, věř až bude motor v chodu a olej kde má být tak to bude ok.

Únik komprese - sedne si to?

12.2.2017 v 22:33 | Nahoru | #3
Takže za běhu ten tlak prostě nestihne utéct?

1 reakcí na tento příspěvek Únik komprese - sedne si to?

Skvělá odpověď, děkuji! 12.2.2017 v 22:45 | Nahoru | #4
tlak explózie pomáha utesniť valec tým, že kompresný krúžok pritlačí na stenu valca. Drážka v pieste a aj samotný krúžok sú tak tvarované. Zjednodušene na obrázku.

Nikdy tam nebude dokonalé utesnenie, ale za behu sú tam predsa iné podmienky ako keď to točíš studené rukou pomaly

Naposledy editováno 12.02.2017 22:48:37

Únik komprese - sedne si to?

12.2.2017 v 23:39 | Nahoru | #5
Dobre, dekuji za odpovedi To s tim krouzkem je velmi zajimave, nevedel jsem, ze to takhle funguje. Ted budu asi jen muset doufat, ze nebude delat neplechu ten lehoulince utikajicii ventil, to uz by me vazne dorazilo. Doufam, ze ten si taky sedne, ze se trochu "zaklape" za provozu.

Únik komprese - sedne si to?

13.2.2017 v 06:03 | Nahoru | #6
Pokud ti zcela nedovre saci ventil,obecne hrozi podpaleni ventilu,pokud si vybavuji dobre.Samozrejme nevim jak to tam konkretne mas ty.Ventilovou vuli predpokladam mas....

Únik komprese - sedne si to?

13.2.2017 v 06:15 | Nahoru | #7
Ventilovou vuli mam a petrolej pres ventily neprotekl, kdyz jsem chtel zkusit tesnost. Lze slyset ze to naprosto minimalne utika, potreboval bys na "vypusteni" pres ten ventil tak 10s, ale porad tam je lehucka netesnost, ze.

1 reakcí na tento příspěvek Únik komprese - sedne si to?

13.2.2017 v 13:40 | Nahoru | #8
Za mesic tu bude tema podpalil se mi ventil jak to?

(reakce na) Únik komprese - sedne si to?

13.2.2017 v 18:58 | Nahoru | #9
kilix> Pokud by tam i byla tak velká vůle, aby to stálo za řeč, tak ta mezera mezi horní plochou kroužku a pístem tam při tlaku shora na píst nemůže být, přesunula by se pod kroužek. Naštěstí tam somozřejmě není, jinak bys to brzo vymezil karbonem.

(reakce na) Únik komprese - sedne si to?

13.2.2017 v 23:10 | Nahoru | #10
HornisGSX> To ne. Pokud by se podpalil, je mi jasne proc. Ale nevim jak velky vliv to muze mit, kdyz petrolej to nepropustilo, to musi byt nekde netesnost 00 prd

Únik komprese - sedne si to?

13.2.2017 v 23:26 | Nahoru | #11
Mě se to nějak nezdá. Že by bylo normální, aby to kompresní tlak ztratilo za jednu vteřinu, to je potom motor bez komprese Ale je to věštění z čajové sedliny, ideální by bylo změřit kompresi (ovšem tak jak se má měřit...).
Jako když už se motor rozebírá v měřítku jak píšeš, tak je standard srovnat hlavu, zabrousit ventily, dát nové těsnění a podle potřeby přehonovat válce a osadit nové kroužky. Můžeš mít klidně zkřivenou hlavu a komprese ti utíká někde pod těsněním. Věřit tomu, že se něco "zaklepe" nebo si to "sedne" potom za běhu je docela naivní...

Únik komprese - sedne si to?

14.2.2017 v 06:37 | Nahoru | #12
No tak to zase pozor, není to tak, že bych to nedělal Ventily po komplet očištění podle zkoušky petrolejem těsnily, kontrolovala se vůle všech kroužků ve válci (v pořádku), u spojení válec-karter i válec-hlava se všude měřila křivost dle předepsané tolerance a vše bylo v pořádku. A těsnění jsem dával nová, to je snad samozřejmost. Včetně O kroužků, gufer ventilů apod.

Únik komprese - sedne si to?

14.2.2017 v 09:41 | Nahoru | #13
No tak hlavu je nejlepší zkontrolovat na megnetce.
Zkoušku ventilů pomocí petroleje jsem nikdy nepochopil. Má velké povrchové napětí, navíc hodně záleží na okolní teplotě. Každopádně ventily pokud je vyndaváš, tak vždy zabrousit jemnou pastou a udrží i benzín...
Ideálně prostě změřit kompresi a budeš vědět hned. To se akorát musí dělat na zahřátém motoru, což by mohl být problém...

Únik komprese - sedne si to?

14.2.2017 v 10:00 | Nahoru | #14
Ja to delal podle manualu a bylo to OK. Ja jen aby to nevypadalo, ze na tom skudlim a neco sidim, protoze to rozhodne ne, 20k se do toho ztratilo jak nic

Ja je prave nezabrusoval, protoze to vypadalo, ze tesni Nastartovat by mela predpokladam, ten unik pres ventil bude naprosto minimalni, jestli to vubec bude stihat v otackach uniknout. Preci jen, tady clovek par vterin pres kompresi rukou tlaci. A je to jen na jednom valci, ze. Asi koupim kompresiometr, nastartuji, ohreju motor a zmerim to - pak budu vedet na cem jsem a jestli to mam znova rozebrat...

Únik komprese - sedne si to?

14.2.2017 v 20:55 | Nahoru | #15
Tak nakonec jsem se rozhodl, že prostě šetřit nee a udělám to tak, abych už se nemusel krom údržby na motor sáhnout. Vzhledem k tomu, že kroužky vůli ve válci mají správnou (nevím jestli jsem se správně vyjádřil - podle vůlí jsou kroužky jako nové) a podle toho co jste psali se domáčknou kompresí, tak ty asi řešit netřeba. Ale ventil by mohl dělat průser a asi si "nesedne", takže tak, abych měl jistotu - znova sundat, sehnat nová těsnění a hlavu i válec hodím do motorárny do Bosonoh, na zabroušení ventilů + sedel a dosedací plochy na válci a hlavě. Je to asi jedinná šance jak mít úplnou jistotu, že je vše OK, byť do toho zas nasypu výplatu.

Únik komprese - sedne si to?

15.2.2017 v 11:56 | Nahoru | #16
Myslim nejlepsi reseni...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist