bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč se to děje?
5.2.2017 v 13:07
Ahoj lidi heleďte co může způsobovat to že motor (dvoutakt) měl při složení dobrou kompresi a ano všechny šrouby hlavy jsem dotáhnul na předepsané hodnoty momenťákem takže zkoušel jsem kompresi ještě když jsem měl motor venku potom jsem ho dal zpátky do rámu všechno zapojil a strčil klíček do spínačky dvakrát jsem prošlápnul zapnul spínačku a nakopnul jsem to motor se jen tak líně převalil jako vždycky jenže místo aby začal brumlat tak zdechnul opakoval jsem tedy start a ozvalo se nevím jak to popsat asi jako pšouknutí a od té doby motor mohu protočit malíčkem nemá skoro vůbec kompresi no můj dotaz zní co to kurva může být těsnění jsou nová jak pod válcem tak pod hlavou hlava i válec jsou rovný fakt už nevím PS: jsem vyučený automechanik přičemž jsem ve škole dělal hodně motory i mistrovi do závodního auta a do panelky tak o tom jak to kurva složit vím něco málo ale tahle kurva tohle dělá pořád už je to po druhé co je s něčím takovým problém

Proč se to děje?

5.2.2017 v 13:22 | Nahoru | #1
Nevylítlo gufero na klice?

Proč se to děje?

5.2.2017 v 14:25 | Nahoru | #2
Automechanik a ptá se tady na fóru....to je teda materiál..... :D Pokud si neporadíš s Dandynou měl bys raději vrátit výučák. :D

Proč se to děje?

5.2.2017 v 14:27 | Nahoru | #3
těsnění pod hlavou....změř znova kompresi.

Proč se to děje?

5.2.2017 v 15:57 | Nahoru | #4
To je ale dlouhá věta.

1 reakcí na tento příspěvek Proč se to děje?

5.2.2017 v 17:06 | Nahoru | #5
Udělals chybu, ale příště se to nestane, gufera se mažou, pístní kroužky se mažou a při dotahování hlavy jestli tam máš šrouby, tak se mají poklepat před druhým i třetím dotáhnutím. Jenom se nenech rozhodit. Každý začínal.

1 reakcí na tento příspěvek Proč se to děje?

5.2.2017 v 17:50 | Nahoru | #6
Nedal si opačně píst výfuk sání .

Naposledy editováno 05.02.2017 17:50:40

(reakce na) Proč se to děje?

5.2.2017 v 18:31 | Nahoru | #7
petrumr> no jelikož mi foklo těsnění tak proto jsem jej měnil no udělal jsem nový těsnění pod válec a dal nový pod hlavu motoru to je myslím správně při montáži jsem namazal těsnění pod válec vazelínkou tak jak to má být jen tak lehce ale aby to bylo akorát pak jsem promazal olejem válec pomazal jsem píst nasimulovat jsem válec na štefty nasunul opatrně píst do válce (nezapomněl jsem na kroužky ty jsem stáhnul) pak jsem dal těsnění pod hlavu řádně podle dílenské příručky pak jsem nasadil hlavu dál nový podložky pod matky a utahoval křížem nejdříve jen tak na kontakt prstama pak lehounce ráčnou a pak momenťákem nejdříve na 6Nm pak na předepsaných 12Nm dal jsem novou svíčku nový těsnění na přírubu výfuku kde je chyba? jinak před montáží svíčky jsem měřil kompresi a byla fajn no potom jsem to dal do rámu všecko napojil a tak na vteřinu to blaflo a pak po opalování startu to zase fouklo

(reakce na) Proč se to děje?

5.2.2017 v 18:33 | Nahoru | #8
MILOS61> taky bych to tak videl

Proč se to děje?

5.2.2017 v 18:51 | Nahoru | #9
Zabrušovací pastu a zabrousit hlavu s válcem a hlavně zkontrolovat jestli píst nomohl to těsnění poškodit. Jestli nejsi první majitel, tak někdo mohl snižovat válec.

1 reakcí na tento příspěvek Proč se to děje?

5.2.2017 v 19:32 | Nahoru | #10
Podle toho co píšeš bych to tipoval v lepším případě znovu těsnění hlava válec v horším otoceny píst mrkni prez výfukový kanál

(reakce na) Proč se to děje?

6.2.2017 v 00:40 | Nahoru | #11
irmscher1000> píst jsem ani nesundaval zůstal na ojnici a ojnice byla na klice a klika byla v bloku motoru ale to je stejně jedno musím sehnat nový štefty páč se jal koumání kámoš a chcel to dotáhnout ale ten kokot přerval jeden šteft takže je to v pí*i

Proč se to děje?

6.2.2017 v 07:53 | Nahoru | #12
A svíčka je správně dotáhnutá? Nefouká okolo ní?

Proč se to děje?

6.2.2017 v 10:49 | Nahoru | #13
"ale tahle kurva tohle dělá pořád už je to po druhé co je s něčím takovým problém"

Co to bylo poprvé?

Proč se to děje?

6.2.2017 v 14:20 | Nahoru | #14
svíčka byla dotažená na krev to mne první napadlo že je málo jinak poprvé to bylo taky těsnění pod hlavou a u toho bylo fouknutý i to pod válcem pak jelikož jsem musel jezdit (auto nebylo) tak se to stáhlo pásama (hlava-válec-blok) a jezdilo to tak měsíc pak jsem měl volno tak jsem ty těsnění vyměnil poprvé pak moto jezdila fakt dobře až dokud napadla první sněhová vločka to jsem jí zazimoval (do válce jsem přes svíčku stříknul přípravek na konzervaci vyměnil jsem olej v převodovce vylil nádrž vyměnil sítko) teď po zimě první start projel sem ji prvně tak dva kilometry vše bylo v cajku dojel sem dom a další jízda byla pro rohlíky atd. do krámu moto jsem si nastartoval nechal ji brumlat na volnoběh mezitím sem se voháknul a pak jsem jel zvolna najednou jako by motoru došel Benál začal poškubávat vynechávat až zdechnul no vypadalo to na málo benálu tak sem otočil kohoutek na rezervu a startoval nechtělo se jí ale nějakej odpor tam byl pak jednou práskla a foukla mi to pod těsněním hlavy viděl jsem obláček z leva pak to nemělo vůbec odpor a musel jsem tlačit domu motor se vyndal hlava i válec se vzaly na srovnání do práce a pak jsem vše dal tak jak to bylo s novýma těsněníčkama a dál to znáte tak mne napadlo tam dát minarelli AM6 a bylo by po prdeli

Proč se to děje?

6.2.2017 v 14:23 | Nahoru | #15
Taktototedačístnebudukurvatoneumispouzivatčarkyatečkyvevětě.

Proč se to děje?

6.2.2017 v 18:31 | Nahoru | #16
Nemáš náhodou propálenej píst? :D :D Nevím na co čekáš, povol ty čtyři matičky, sundej hlavu a uvidíš.

1 reakcí na tento příspěvek Proč se to děje?

7.2.2017 v 14:53 | Nahoru | #17
Ahoj
Předpokládám, že nejsi první majitel tohoto stroje. Tyto stroje velmi často trpěly takzvanýn "agrotuningem", kdy si jejich majitelé mysleli, že z prskoletu o objemu 50ccm udělají létající raketu s výkonem 250-tky. Lidová tvořivost dokáže někdy naprosto neuvěřitelné věci. Tak, jak to popisuješ bych odhadoval, že si někdo hrál se snižovaním hlavy, kvůli zvýšení komprese. To je určitě dobrý nápad, ale jako každý nápad, má i tento své meze. Komora, která zbývá po dokončeném cyklu, tedy píst v maximální horní úvrati, má přesně spočítaný obsah od výrobce a moc se nedoporučuje s ním experimentovat. Navíc, čím menší objem motoru, tím menší prostor pro "agrotuning" zbývá. Povětšinou se zbrušovala hrana hlavy válce a tak bych odhadoval, že to bude i tento případ. Protože to někdo více než přehnal, je komprese tak veliká, že to neudrží těsnění pod hlavou a vyfoukne ven. Jsou dvě možnosti: sehnat novou hlavu, někde třeba půjčit takovou, která ještě nebyla tímto "tuněním" postižená, nebo nejlépe novou. Pokud není reálné ani jedno, pak jako jednoduchý test pomůže silnější měděné tesnění (kroužek) mezi hlavu a válec. To, že bys obrátil píst se mi nejeví jako pravá příčina, motor se pak většinou nedá po takové chybě vůbec nastartovat. Pokud si nejseš i tak jistý, vem smirkový papír a vyčisti vrchní část pístu až na hliník. Tam bývá šipka, která ukazuje, jak má být píst namontován - šipka vždy musí ukazovat do směru jízdy dopředu. Krom toho tam bývá ještě i číslice, která říká, na kolikátý výbrus válce je ten píst odlitý. To měděné těsnění může být klidně i dva milimetry silné, o nic nejde, je to jen dvoutakt. Momenťák je určitě výborná věc, za mě ale žádné momenťáky mezi lidem prací se živící nebyly, tak musela pomoci citlivá ruka a selský rozum A světe div se, taky to fungovalo. Pokud mám pravdu, problém se už nevyskytne. Těsnění tam dej "na sucho", měď je měkká a přizpůsobí se. Navíc se přitažením lehce rozplácne a tak bude těsnit lépe, než to grafitové. Papír tam nedávej, propaluje se. Proto tam ani nepatří. Správný objem komory po té, co se dostane píst do horní úvrati lze i vypočítat, případně by ti ho mohl dát i výrobce. Existovaly na to i tabulky, ale kdeže ty loňské sněhy jsou. Výpočet ti taky neřeknu. Už je to moc let.

(reakce na) Proč se to děje?

7.2.2017 v 19:02 | Nahoru | #18
Svíčka těsnění pod hlavou ok. Kroužky ok. Pod válcem tesnění a gufera na tlak nemají vliv na tlak. Tak ti ten kámoš přišel na to že ten štyft pod tlakem nedržel.To jsi kopačkou nezjistil.

Naposledy editováno 07.02.2017 19:08:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dandy 50 Jawa 50 Dandy DRotter 7 6.4.2024 v 18:57 DRotter
Dandy 50 Jawa 50 Dandy bukovjan 5 2.3.2024 v 16:26 bukovjan
Jawa Dandy 50 Sachs nastavenie zapa... Jawa 50 Dandy Jawak123 4 8.7.2023 v 04:01 2stroke
Jawa dandy Sachs odmontovanie kolen... Jawa 50 Dandy Jawak123 0 20.6.2023 v 20:38 Jawak123
Jawa Dandy Zakladanie radenia Jawa 50 Dandy Jawak123 15 5.5.2023 v 21:29 Zdenalbenal


TOPlist