bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Matice krytu karburátoru ČZ
4.2.2017 v 14:04
Nazdar všichni, zajímalo by mě, jaké matice krytu karburace měly motocykly ČZ.

Mám doma tyhle 2 matice:

















Vyšší matice má označení: 25-353-11-062, F1 (hvězdička), logo ČZ, 4
Nižší matice má označení: 25-355-11-025, F1 (hvězdička), logo ČZ, 3

Vyšší matice má na výšku 2 cm, nižší 1,3 cm.

Ví někdo přesně, kam se dávala ta nižší matice? Když ji našroubuju na karbec 450 nebo 455 tak tam nesedí - ke krytu karburátoru chybí těch cca 0,7 cm.

Matice krytu karburátoru ČZ

4.2.2017 v 14:28 | Nahoru | #1
Sice ti neodpovím přímo, ale na sesa-moto.cz nebo na cezetmania.info jsou na spoustu čezet katalogy dílů, tak si to tam můžeš podle čísel zkusit vyhledat.

Matice krytu karburátoru ČZ

4.2.2017 v 18:56 | Nahoru | #2
Vyšší na 175 a 250 tj. 450, 455; 470, 475
Nižší na 125 tj. 453 a 473

Jestli tu nižší nechceš, klidně si jí vezmu.

Matice krytu karburátoru ČZ

4.2.2017 v 19:13 | Nahoru | #3
Konečně asi potvrzeno i když jsem ji viděl možná také na jiných kubaturách, na krytu mi matice taky nesedí. Koupil jsem repliku na zkoušku která měla špatný závit.

1 reakcí na tento příspěvek Matice krytu karburátoru ČZ

4.2.2017 v 20:00 | Nahoru | #4
Takže, chápu li to správně, tak ta nižší matice sedí na karburátory pro 125 ccm, které tudíž musí mít kratší šoupátkovou komoru? Protože kryty karbece jsou stejné, takže aby ta matice šla zašroubovat nadoraz, musí ten karbec být níž...

edit: _CZK_: klidně ti ji pustím, ale levné to nebude, tu matku jsem totiž koupil za docela drahý peníz

Naposledy editováno 04.02.2017 20:01:35

1 reakcí na tento příspěvek Matice krytu karburátoru ČZ

4.2.2017 v 20:39 | Nahoru | #5
125 má 5 žeber a 175 má 6? Kratší šoupátková komora je blbost... Mám tu několik motorů 125ccm s karburátory dif. 22mm a mají jen menší průměr šoupěte-i jiné víčko-ale tu matici jsem ani na nich nezkoušel vůbec mě to nenapadlo . Taky jsem ji koupil na 175... Mě je k ničemu, za dvě kila ji pustím do světa Popravdě jsem tu matici vyhlížel na aukru asi poslední 4 měsíce, než jsem ji koupil...
čézéťák se mi smál, že bez té matice na 175 nemůžu žít také že ji nepotřebuje a sám si ji koupil Kolik jsi za tu matici dal?

(reakce na) Matice krytu karburátoru ČZ

4.2.2017 v 21:10 | Nahoru | #6
Prostě patří na 125. Vim to protože mám 473. On je jinej jak válec, hlava, klika i karter takže prostě udělali jinak sací kanál v karteru (karbec standardní jen menší difuzor). Nejjednodušší změna byla asi u tý matice. Jen jsem rozebral motor a jako na potvoru jsem matici někam uložil. Prohrabal jsem krabice a nikde nic

čzťák> Za draho umí kupovat každej, to já dost nerad.

jawa354> Dvěsta je tak nějak už bohužel "normální" cena. Juknu ještě, jestli jí nenajdu, tak bych to i vzal (dej mi dva dny prosím). Jen do vašich končin jezdím tak jednou, dvakrát ročně.

(reakce na) Matice krytu karburátoru ČZ

4.2.2017 v 21:46 | Nahoru | #7
jawa354> No já se ti především nesmál, to ty jsi mě zkoušel přesvědčit, že Zetkové matice jsou nízké... Sám mám na svojí původní 450 matici vysokou a nikdy mě nenapadlo, že by tam neměla patřit... Ale jak říkáš, nepotřebuji ji a koupil jsem si jí především pro recht, abych se přesvědčil o tom, že tam opravdu nesedí. Za těch 207 Kč mi to stálo. Naopak v případě, že by tam seděla, tak jsem mohl machrovat na srazech a všechny Zetkaře s neoriginální maticí pěkně srát

Zajímalo mě to i proto, že tady Matice ji nabízejí jako matici na 125 i 175, což samozřejmě víš, protože jsi ji tam koupil.

1 reakcí na tento příspěvek Matice krytu karburátoru ČZ

4.2.2017 v 22:48 | Nahoru | #8
za 207 Kč je drahá? Já se spíš divím, že se necháš o všem přesvědčit, i když víš, že je to blbost Stejně jak s tím olejem do vidlic, s tím jsi mě moc potěšil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Matice krytu karburátoru ČZ

4.2.2017 v 23:15 | Nahoru | #9
jawa354> Právě že se nenechám přesvědčit, dokud si to neodzkouším. Diskuzi ohledně ceny s tebou nehodlám rozvádět, protože tě už znám, bohužel. S vidlicemi jsem se přesvědčil sám, že nejenom tvoje rady, ale i rady ostatních jsou založené na vlastních zkušenostech a ty se odvíjí od toho, jakým způsobem jsou ty vidlice opravované. Ono je totiž rozdíl mezi opravou a opravou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Matice krytu karburátoru ČZ

5.2.2017 v 00:27 | Nahoru | #10
čzťák> Jasné! Já si radši vidlici udělám sám za 800 Kč a né za 5-6K na zakázku, ale kdo řeší peníze přeci. Ale není mi jasný rozdíl mezi opravou a opravou. Pokud dáš vidlici někomu na zakázku, udělá ti futra na míru, myslíš, že ty futra z obchodu nejsou na míru? Jsou s přesahem... Matice vyrobí snad lepší a s lépe těsnicími gufery? Tvrdochrom je tvrdochrom - chápu ale trubek vidlic je ještě v inzercích dost... Překvapil jsi mě s těmi ložisky krku, myslíš, že domácí výroba je lepší? Nevím, nemám s tím zkušenost ale je dost divné, že ti odešly po 3000 km, ano oprava není jako oprava. Ale tvrdit, že ty futra jsou těsnění... Zkušenosti... Pokud máš daný podíl oleje od výrobce, tak by se to mělo dodržovat. Na fórech se dočteš - většinou se používá 1:2 - tlumičový:motorák, někdy 150 ml - 200 ml. Pokud si myslíš, že jsem ti poradil špatně a chceš vidlici měkčí, což je blbost - měkké tlumiče ovlivní brzdnou dráhu a jak jsi tvrdil, že nejlepší je dát jen tlumičový - vidlice ti bude tak lítat, že bude třískat... Jasné, vyzkoušej si to! Zítra vlítnu na vidlu co mám na panelce dal jsem 1:1 motorák:tlumičák celkem 150 ml, doliju to 50 ml motoráku a snad to nebude třískat! Jo, není oprava jako oprava přeci... Jo ještě malý dodatek, všichni píšou o hustotě oleje! U tlumičů nás zajimají mechanické vlastnosti a né hustota, takže se používá tekutost! Více tekutý a méně tekutý, ale to jen jako malý dodatek z tribologie - jak jsi psal učím se za pochodu, já taky...

Diskuze ohledně ceny, pokud po mě chceš nějaký díl buď kupit nebo sehnat - jako například krk řízení na ČZ 175/470 sport, tak není problém. Sehnal jsem ho za 112 Kč+20 pošta (po rozpočítání 120 Kč na 6 věcí, 5 pro mě a 1 pro tebe - navíc bych to táhl do Brna jak vůl v tašce a v autobuse). Pak jsi napsal, že to nechceš a scháníš tu trubku na opravu krku řízení, trubku jsem sehnal je na bytě na Cejlu ale ty jsi se už neozval... Pokud něco scháníš, tak se dívej na inzeráty

(reakce na) Matice krytu karburátoru ČZ

5.2.2017 v 01:25 | Nahoru | #11
jawa354> Jelikož hustota úzce souvisí s hodnotou dynamické a kinematické viskozity, a dynamická viskozita je převrácená hodnota tekutosti, tak tvůj dodatek z tribologie nechápu.

2 reakcí na tento příspěvek Matice krytu karburátoru ČZ

5.2.2017 v 02:21 | Nahoru | #12
Pro ideální kapalinu má viskozita nulovou hodnotu - tzv. supertekutina. Jak píšeš, ve vzorci výpočtu kinematické viskozity je poměr dynamické vis. a hustoty kap. Na dynamickou viskozitu nemá hustota vliv... Jinak viskozita je měřítkem tekutosti, nižší viskozita=méně tekutější. Viskozita=mechanická vlastnost
Já zase nechápu tebe třeba mi to vysvětlíš lépe

(reakce na) Matice krytu karburátoru ČZ

5.2.2017 v 10:47 | Nahoru | #13
jawa354> Přesně tak, když si děláš motorku pro radost, tak peníze moc neřešíš. Rozdíl mezi opravou a opravou je takový, že mi dělá právě tu radost, když vidím, že od opravy mi z vidlice nevytekla ani kapka a vše funguje jak má... To se po první "opravě", která byla řešená právě tou výměnou futer a matek bohužel nedalo říct. Takže nic takového, že z toho bude vždycky něco téct ať děláš, co děláš, že? Ano matice vyrobí lepší s lépe těsnícími gufery, protože jsou vyrobené na rozměr trubek po vybroušení s novou vrstvou tvrdochromu. Replikové matice nejsou schopní vyrobit rovné, natož aby těsnili - opět vlastní zkušenost.

Ad ložiska krku - na první mašině mám replikové a po 3000 km jsou vyžvejkané, řízení drží polohu, materiál jak blato. Nevím co víc k tomu napsat, opět vlastní zkušenost.

Ad olejová náplň přední vidlice - první vydání technického popisu a jízdního návodu, 1960:







Ad hustota oleje - o tom nepíšu.

Ad shánění dílů - Krk jsi sehnal spolu s ostatními díly a já jsem ti slušně řekl, že to budu řešit jiným způsobem. Na tu trubku jsi se zeptal známého, který měl dát vědět. Tím to končilo. Poznámku, že když něco sháním, tak se mám dívat na inzerci jako myslíš vážně? Tak s takovým přístupem ti ta trubka na tom Cejlu bude ležet ještě hodně dlouho. Děkuji za pomoc, "kamaráde".

Matice krytu karburátoru ČZ

5.2.2017 v 12:51 | Nahoru | #14
Třeba já nevím o tom, že mi teče vidlice a to používám spotřební materiál, který je běžně dostupný, navíc futra z hliníku... Pokud je něco z blata tak to po těch třech tisících vyměním (nestalo se mi to ještě), ložista krku už se dělají dokonce české. Rok a více zpět nebyla...
Jak píšeš ten návod je z roku 1960, měnili se pístnice, takže se dá říct, že každá motorka má jinou vidlici... Navíc nechápu proč jsi mi psal, co tam máš nalít, a pak mi vyčítáš, že jsem ti poradil blbě... Opravuje ti ten renovátor i pístnice ve vidlici?
Pokud ti teče olej přes šrouby dole, stačí vyměnit ty zátky, použít fíbrovky+tmel. Jak píšeš o domácí výrobě gufer, tak mě to přijde jako blbost...
Tvrdochromem se opraví póry na trubce a musí se stočit na původní rozměr, takže se použijí běžně dostupné gufera? Gufero je gufero+ještě nějaká blbost na těsnění, nevím o tom, že by s tím byl problém, akorát pokud nemáš na to klíč, tak to nedotáhneš...
Pokud jsi něco scháněl (díly na péráka, plechovky, kolínko na 450, panty na kastlíky, kryt karburátoru, karburátor, světlo, parabolu, šroub světla, motorku...) tak jsi mi napsal u všeho jestli to nemám, chtěl jsem po tobě ´´kamaráde´´ jen hodit tři blbé paraboly na chrom ale vykašlal jsi se na to, takže kašlu na tebe . Jo pokud si vzpomínám tu matici na Čz, tak jsi scháněl jako první na mototechně?!
Pokud něco scháním založím si téma na motorkářích...
Jo, je rozdíl mezi opravou a opravou, jen v tom, že nevíš co děláš, tak to zadáš druhým a stojí to ve výsledku 6x tolik ale nic proti.
Pro mě rozdíl mezi vidlicí za 800 a za 5500 je jen a jen v ceně a pohodlí to někomu zadat (sám tak nechávám dělat hromadu věcí). Stačí to udělat dobře a nic neteče a netříská

2 reakcí na tento příspěvek Matice krytu karburátoru ČZ

5.2.2017 v 14:34 | Nahoru | #15
Hoši já bych tu vaši zbytečnou debatu na dálku uzavřel a vrátil se k tématu matice.
Hledal jsem ve zdejší databázi čezet na narazil jsem na 175 s nízkou maticí, teorie je, že má karboš 125? Možná budou i další. Čezeťáku ty máš kompletní stroj, jaký máš vnitřek filtrboxu? Drátěnku plochou, válcovou či nějaký papírák? Já jsem sehnal vykastrovaný box.

(reakce na) Matice krytu karburátoru ČZ

5.2.2017 v 14:51 | Nahoru | #16
čz475> si vem ten můj filtrbox a dej s tím pokoj pokud vím, tak na 470 mám ten válcový filtr ale je to snad jedno... i když jawarmaniak má ten válcový označený jako 356?

(reakce na) Matice krytu karburátoru ČZ

5.2.2017 v 20:24 | Nahoru | #17
jawa354> Slyšel jsi někdy o tomto vzorci?

η = k*(ρ1- ρ2)*t

Matice krytu karburátoru ČZ

5.2.2017 v 20:26 | Nahoru | #18
zrovna o tomto ne

1 reakcí na tento příspěvek Matice krytu karburátoru ČZ

5.2.2017 v 20:35 | Nahoru | #19
To je vzorec na výpočet dynamické viskozity. k je souhrn konstant, ró jsou hustoty testovací kapaliny a zkušebního předmětu a t je čas. Bez hustoty nezměříš dynamickou viskozitu dané kapaliny. Takže hustota s dynamickou viskozitou docela souvisí a závisí na ní.
A jinak kinematická viskozita je jeden ze základních parametrů hydraulických olejů, a jestli si dobře vzpomínám, tak se v jejím výpočtu s hustotou operuje...

(reakce na) Matice krytu karburátoru ČZ

6.2.2017 v 08:43 | Nahoru | #20
čz475> Mám na obou (450, 470 bastlená na 475) plochou drátěnku...

1 reakcí na tento příspěvek Matice krytu karburátoru ČZ

6.2.2017 v 10:22 | Nahoru | #21
Díky, zase měl mladej pravdu, chtěl jsem mu vyfouknout box z jeho 356 s válcovým filtrem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Matice krytu karburátoru ČZ

6.2.2017 v 11:59 | Nahoru | #22
Kynklačka> Tak to nevím, co nás to na té VŠ učí, měl jsem zrovna toto u zkoušky před měsícem ... Mám tu teď u sebe skripta (2015), několik stránek poznámek z přednášek tribologie od dvou vyučujích a mám tam napsané, co jsem napsal. Navíc dvakrát podtržené, že se hustota u olejů neřeší - nepoužívá ale tekutost ano
Pokud vím, tak za poslední dva týdny v servise JCB jsem se setkal jen s tekutostí olejů (hydraulické, motorové,...) a né s hustotou...
Ještě k těm vzorců, u kinematické visk. jsem ho napsal, u dynamické je vzorec pomocí času, plochy a ještě něčeho, neříkám že jinak to nejde. Pak to najdu Napsal jsem jen, že se hustota neřeší, myslel jsem to tak, že neříkáme, že je olej hustý nebo řidký Ale asi jsi to nepochopil...
TEKUTOST=základní, společná vlastnost kapalin a plynů, VISKOZITA=měřítko tekutosti kapalin, TEKUTOST=mechanická vlastnost a né hustota! Asi tak

(reakce na) Matice krytu karburátoru ČZ

6.2.2017 v 12:01 | Nahoru | #23
čz475> a co tu 50 let starou, rezavou a nefunkční drátěnku vyhodit a nahradit to papírovým filtrem, musela by se ale vyrobit nějaká příruba
http://jawarmaniak.w..._kejvacka.html#filtr

(reakce na) Matice krytu karburátoru ČZ

6.2.2017 v 17:55 | Nahoru | #24
jawa354> taky jsem před pár lety měl paliva a maziva. Mě jen pobouřilo, že hustota nesouvisí s viskozitami a tekutostí, jinak dobrý

Matice krytu karburátoru ČZ

6.2.2017 v 18:46 | Nahoru | #25
souvisí! psal jsem to u toho vzorce, jen jsme se nepochopili
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mototobrašny samodomo ČZ 175/450, Royal Enfield Bullet 500 Jawa ČZ Hery22 1 Včera v 22:35 1100Virago
Cz125 453 nedrží volnobeh ČZ 125/453 Nico_7 19 20.3.2024 v 19:47 Nico_7
Nevysvetlitelny klepot ČZ 175/450 yagi 14 5.3.2024 v 16:52 Deadman
ČZ 175/450 dobijení A vynechávání ČZ 175/450 Jezdíííík 5 24.12.2023 v 04:19 Hybrš
ČZ 175 450 ČZ 175/450 Matejj12 3 15.9.2023 v 19:24 Benda1


TOPlist