Speedy Přidat reklamu

Téma: Generalka, restaurace, repas, renovace bezne dotazy
Zdravim, koupil jsem Suzuki VX 800 v dosti jetem stavu, nicmene motor celkem fungoval, tak jsem se rozhodl ji aspon ze studijnich duvodu rozebrat a nejak levne zrepasnout. Dostal jsem se az do situace kompletne rozebrane moto (krome motoru) a postupneho renovovani. Nyni jsou vsechny dily po laku (zatim krome nadrze, plastu a blatniku), sehnany dily nove a zanovni, opraven svazek elektriky, omyt motor a karbce, pozinkovany vsechny spojovaci materialy.

Nez se dam do skladani (coz chci zacit uskutecnovat v breznu dubnu) rad bych se touto cestou zeptal na par informaci.
Jelikoz jsem laik a krome jawy jsem se zatim v zadne motorce nevrtal, mam v leccem nejasno.
Samosebou jsem se snazil pouzit funkci hledani zde na foru, ale nenasel jsem co jsem potreboval.
Pri renovaci postupuji dle servisniho manualu Suzuki primo k VX 800.
Ocenim kazde info, pripadne odkazy na weby atd., proste jakoukoli pomoc.
Diky moc vsem

Nejasnosti ktere mam:

1) na nekolika mistech je nutno (dle manualu) pouzit Suzuki Moly Paste, Suzuki Bond 1215/16, Suzuki Super Grease a nekolik druhu Thread Lock (pasty na zabezpeceni zavitu). Ma nekdo osvedcene zkusenosti s nahrazovanim techto past a maziv? Idelane konkretne u Suzuki? Nechce se mi kupovat 10 druhu p*covin, kdyz to lze jiste vyresit jinak a stejne spolehlive a kvalitne.
Jak moc a kde aplikovat ty Thread Lock - Super? (aby pri nasledne demontazi nedoslo k utrzeni sroubu) Napr.: srouby brzdovych kotoucu, stupacek atd...

2) specialni samouzamikatelne matky pouzite na uchyceni motoru se nemaji pouzit opetovne. Co s tim? sehnat nove nebo se to da resit jinak? (bezpecne)

3) jak se osetruji bowdeny? nejdriv nejak vycistit a pak prostriknout / nechat prokapat mazivem ve svisle poloze? v manualu pisou Oil. Nejak jsem nenasel jaky konkretne. Siliconovy? Maj ty bowdeny teflonovou vlozku nebo ne? Mazou se uplne vsechny bowdeny? (plyn, spojka, mezi karbci).

4)loziska krku, kol, a kyvky se maji namazat. cim nejlepe a jak moc?

5)kardan - kdyz se da hrideli k zemi z gufera kape olej. Staci vymenit to gufero na strane hridele, to posledni? Dle manualu proste stahnout (silou) gufero a nasadit nove?

6) zadni tlumice - dorazy - meni se tak ze se stlaci pruzina a odsroubuje vnitrni matka ve spodni casti tlumice? Nasledne se vymeni doraz. (z ceho lze udelat?) Cim stlacit pruzinu?

7) Brzdy - pistky brzd (na fotce) je tento povrh normalni? Vzal jsem to ocelakem a nyni vypadaji takto. Predpokladam ze ve stredu pistku byl nalepeny dlouholety nanos a ze tlacici plocha na desticku je obvodovy kruh pistku? Nebo ma tlacit i stred? Pri drhnuti ocelakem se z nej prasilo az do aktualniho stavu. Do povrchu lze udelat snadno vryp.
- Povrch brzd potrebuje osetrit. Jakym typem barvy?

8)Motor - ventily vsechny maji mit 0.08-0.13mm vuli. Ideal kdyz si sezenu 0.1mm merku a budu to delat na ni?
Karbce - motor fungoval docela presne, drzel volnobeh, bez prodlevy reagoval na plyn. Spotrebu nevim a vykonove porovanni nemam. Nicmene mam se nejak vrtat v karbcich? Treba cistit plovakovky, trysky atd takovy ty veci kteryma ho nerozsteluju, pripadne nejak vic? Nebo to radeji nechat byt kdyz to bezelo? Pripadne okoli trutnova nekdo kdo s tim ma zkusenosti?

Zatim vse, este my zbyva zorganizovat a dosehnat chybejici spojovaci material dle manualu (naky podlozky atd) at je to slozeny spravne, poresit techto par drobnosti a hura na montaz!

Prikladam par chronologickych foto:

http://exproc.rajce.idnes.cz/Suzuki_VX800/

Naposledy editováno 03.02.2017 21:29:56

Generalka, restaurace, repas, renovace bezne dotazy

2.2.2017 v 21:30 | Nahoru | #1
poradím ti obecně...

ad jedna
- použij maziva pro daný účel od kohokoli, třeba z baumaxu
- lepidlo na zajištění používám všude "střední síly"...jaksi ignoruju, že je několik stupňů pevnosti. a povolit to jde vždy (spíš bacha, jakou silou dotahuješ = momenťák)
ad dva
- matky jsou samouzamYkatelné...nebo lépe samojistící. sežeň co nejpodobnější, nebo staré taky mázni lepidlem na zajištění závitů
ad tři
bowdeny se buď mažou (jakýkoli olej, za mě raději hustší, jedna/dvě kapky na celé lanko), nebo mají teflonový vnitřek bowdenu a nemažou
ad čtyři
- nějakou vazelínou na ložiska ve vodě
ad další
- v tom jsem se nikdy moc nevrtal = neporadím

Generalka, restaurace, repas, renovace bezne dotazy

2.2.2017 v 23:07 | Nahoru | #2
1 - suzuki mole paste,grease je zbytečnost použij lepidlo na zavity střední pevnost a vazelínu na ložiska
2 - samojistící matky,pokud nejsou vyloženě rezavý ,nebo ožvejkaný se dají použít opětovně + lepidlo na zavity ,ono sehnat nahradu ,ještě navíc s jemnym zavitem je celkem pakarna a neekonomicka investice
3 - bowdewny viz mariano
4 - namazat vazelínou na ložiska,jako u jawy - hodně a v krku řízení ještě víc,skratka kuličky ,nebo kuželíky oplacat kolem dokola,to samý u kol,pokud tam nejsou kryta ložiska,ale namazat to chce i to rozpěrný pouzdro mezi ložiskama a nakonec lehce maznout osu
5 - když už to maš rozebraný tak ho vyměn ,gugero prostě stahni silou,zkontroluj zda na hřídeli není dražka v mistě dosedaní gufera a opatrně nasad nové,ale napřed ho mazni olejem,a mazni i díru,pujde to lépe
6 - dorazy v zadních tlumičích mění akorat japonci,jsou na tohle švihlý. Jak vypadaj?jsou tam vubec?nejsou ožvejkaný,roztrhaný?,navíc bys na stlačení pružiny potřeboval špešl udělatko,spíš bych otřel tyčku uvnitř tlumiče,hadrem,jinak se tam nedostaneš, a zkusil bych propérovat a zkontroloval bych jestli na tyčce neuvidíš rosit olej,pokud ano tak bud nechat udělat repasi nebo koupit jetý (možnost stejného problému)
7 - tlacici plocha na desticku je obvodovy kruh pistku
a mam dotaz , ty jsi pístek brzdy drhnul ocelakem?pokud ano a nadelal jsi do něj vrypy tak shaněj jiný brzdy , hod sem fotky ,nebo na rajče a sem hod pouze odkaz
8 - a ktěm karbecum,pokud to fungovalo nedělal bych stim nic,ale zase na druhou stranu kdy se to naučíš,že? Při sundavaní víčka od plovaku se muže stat že při zpětné montaži ti nebudou pasovat těsnící gumičky - nech je den dva odvětrat,oni se zase smrsknou,neohýbej plýšky u plovaku,pokud to fungovalo,netoč šroubkama o kterých nevíš kčemu slouží,sou tam dvě,nebo tři trysky,ty mužeš vyšroubovat a ze sportu je profouknout,pozor při zpětné montaži té největší,nazazuješ jí na jehlu a hlavně nesundavej to vrchní chromovaný,nebo niklovaný víčko, pod nim se nachazí pružina s podtlakovou membranou a tu spravně nasadit při zpětné montaži je pěknej oser,možností že to špatně nasadíš a nebude ti spravně fungovat membrana je spousta

tak zatim a držim palce

Generalka, restaurace, repas, renovace bezne dotazy

3.2.2017 v 21:16 | Nahoru | #3
Matky se silonovou vložkou(samojistící) seženeš v každém obchodě se spojovacím materiálem.Já to dělám tak,že kupuju nové šrouby a matky v nerezu.
A k těm karburátorům.Drž se hesla,čím víc se s ho...m mažeš,tím víc smrdíš.Pokud to fungovalo,nešmatat.Ale v každém případě budeš muset po zkompletování motorky udělat synchronizaci karburátorů a to je po přečtení tvých dotazů nad tvoje schopnosti.Bez urážky.
Jinak ti přeju ať to dáš zdárně dohromady a kolama dolů.

Generalka, restaurace, repas, renovace bezne dotazy

4.2.2017 v 09:20 | Nahoru | #4
Doplním jen takovou drobnost, která Ti sice moc nepomůže s Tvými dotazy, ale může ušetřit případné nové trápení.
Zahlédl jsem zmínku o mazání silikonem. Na to pozor, silikonový olej obecně není vhodný na mazání kovových pohyblivých součástí, kde je kov na kov. Může zapříčinit zhoršení chodu nebo vést dokonce k jejich zaseknutí. Vlastní zkušenost...
Stejně tak není ideální mazadlo WD40. To je především uvolňovač, jehož mazací schopnosti jsou slabší a pouze krátkodobé.
Hodně zdaru...

Naposledy editováno 04.02.2017 09:22:55

1 reakcí na tento příspěvek Generalka, restaurace, repas, renovace bezne dotazy

9.2.2017 v 09:37 | Nahoru | #5
Zdar Bikeri, diky moc za odpovedi. Tak rychle jsem to necekal. Ani jsem tu pracovni verzi, kterou jsem zalozil jako tema, nestihl upravit. Hledal jsem na internetu par info, abych zde nepokladal takovy amatersky otazky Uz jsem na rajce dodal foto. Jeste jednou diky!

1) Jasne, koukal sem na lepidla na zavity a jejich vlastnosti a stredni ma neco kolem 14Nm moment utrzeni. Coz je 1,4 Kg/m coz by melo proti vibracim stacit. A maziva vyresseny, staci v tom nehledat zadny sloztosti.
2) Samojistici samosebou (v anglictine self-locking nuts = samouzamykatelne, ale ta hrubka ) zalepim (tak jsem to chtel na doporuceni udelat, ale chtel jsem jeste jiny nazor), kde budou chybet koupim se silikonou vlozkou jak rikal Boris.
3) U bowdenu hlavne nevim, jak poznam, ze maji unitr teflon pripadne nylon (jesli jsem spravne pochopil ze jsou i s nylonovym vnitrkem a taky se standartne nemazou). Lanko jako samotne vypada klasicky, neni potazene ani jednim. Domnivam se, ze to jsou mozna jeste puvodni lanka bez teflonu. Kdyz jsem trochu vic hledal na netu a forech, zjistil jsem, ze i lanka s teflonem lze mazat a to mazivem obsahujicim teflonove prisady ( PTFE ). Tohle mazivo lze pouzit na kov/kov i kov/plast. Hodlam tedy vsechno bowdeny prostriknout nejakym sprayem obsahujicim PTFE a neobsahujicim silikon. Na silikon jsem se ptal protoze tusim nekde na tomto www.1400.cz webu jsem se docetl ze pry bowdeny namazat silikonovym olejem.
4) Ptal jsem se proto ze jsem zase na nejakym forum cetl ze lide delaji casto chybu ze lozisko narvou vazelinou a to mu skodi. Coz ale u otevrenych lozisek jako v krku a kyvce vadit u nemuze. Tam ma vazelina kam uteci.
Do kol uz mam koupeny podle tech starych novy uzavreny loziska.
Dobry info s tim namazat i rozperny pouzdro a osu.
5) Dik za tip s drazkou
6) Dorazy – no prave ze jeden doraz uplne chybi a druhej je tak zpuchrelej a rozpulenej ze to nemuzu nechat byt kdyz uz to delam Tlumice netekly, ale radeji jak rikas se podivam poradne jestli jsem to nepodcenil (ikdyz vypadali fakt suse). Fungovali (nevim jak moc dobre). Asi se na to ted vybodnu, a kdyztak sezenu jiny.
7) No na pistky jsem daval fakt bacha a hrube jsem cistil pouze prave tu vrchni stranu. Ocelakem jsem opatrne bral stred vrchni strany, ktery o par milimetru prevysoval ten obvodovy kruh. (viz foto). Kvuli 2 chybejicim gumickam v predni brzde uz mam druhy brzdic, jeste nerozebrany.
8) Jo ja si myslel ze s podtlakovou membranou nebude radno (aspon pro me jako uplnyho zelenace) si zahravat. Takze dik za varovani. Me se do karbcu nechtelo vubec (spis furt takovy dilema) ale zas kdyz uz jsou venku tak preventivne aspon neco. Uz mam dlouho koupeny tesneni plovakovek (papirove, prislo mi v baleni 4x, bohuzel vsechny stejny. Plovakovy maji kazda jiny tvar tak predpokladam i jine tesneni. Zatim jsem do toho nelezl). Tak udelam zakladni vycisteni a pak hura na synchronizaci.
Info o synchro je spoustu takze s tim si urcite pohraju. Preci se neoberu o takovou srandu ne, co Borisi?
Pak to odvezu nekomu kdo ma kvalitni budiky a bude.

Tak se zatim mejte bikeri a at to za chvili jezdi!

(reakce na) Generalka, restaurace, repas, renovace bezne dotazy

9.2.2017 v 13:26 | Nahoru | #6
Motac> je sice dobrý že si na rajče dal fotky,ale na odkaz jsi trošku pozapoměl

Generalka, restaurace, repas, renovace bezne dotazy

9.2.2017 v 22:32 | Nahoru | #7
zdenysrx6> dobra pripominka, ja sice upravil prvni prispevek ale zapomel to napsat

http://exproc.rajce.idnes.cz/Suzuki_VX800/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
forum pro čopráky 2 [1 ... 151, 152] Suzuki VS 800 Intruder pijanst 4549 27.5.2018 v 11:33 pijanst
Sedlo Suzuki VS 800 Intruder Róža. 2 9.5.2018 v 23:59 pijanst
Suzuki Intruder VS 800GL - 1998 - p... Suzuki VS 800 Intruder xpetm105 3 9.5.2018 v 19:46 rg250
Suzuki intruder vs 800 - Výměna těs... Suzuki VS 800 Intruder intro800 4 5.5.2018 v 14:16 Agyn
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 9, 10] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 278 12.2.2018 v 17:29 Pidas352


TOPlist