globalmoto_duben_nolan





Téma: Rady/tipy při lepení folie
Chci zkusit vyřešit změnu barvy nalepením folie. (kvůli penězům a času).
Protože samozřejmě snad žádný díl není tak jednoduchý jako kapota auta, jsou návody na YT atd. celkem k ničemu.
Chci začít od "nejlehčích" což jsou boční kapoty. I ty ale mají celkem výrazné průduchy.
Nejednoduší by bylo potáhnout celou tu kapoty a pak řešit detaily. Jenže nevím o kolik se dá ta folie natáhnout a jestli by nebylo lepší nejdřív nalepit ten nejspodnější díl a pak to teprve vytáhnout dál, aby se prostě nestalo, že tu folii už víc nenatáhnu. O kolik teda se ta folie dá natáhnout?
Lepí se rovnou, dá se to pak ještě sloupnout, nebo je lepší to lepit na jarovou vodu?

postimg.org/image/fztedik43/][img]https://s29.postimg.org/fztedik43/yamaha_szr_660_10.jpg[/img

btw. o tom, že lak by vypadal asi líp a že to možná dopadne tak, že to sundám a lak mě nemine vím.

Rady/tipy při lepení folie

Skvělá odpověď, děkuji! 28.1.2017 v 21:21 | Nahoru | #1
Folie se lepí na jarovou vodu téměř vždy. Natáhnout jde, ale vše má svůj limit. Nesmíš ji ani přehřát. Záleží jakou folií to chceš polepovat, ale na nějakou levnou se vykašli, poznáš to na výsledku. Moje dcera polepuje auta třetím rokem.

Naposledy editováno 28.01.2017 21:21:56

Rady/tipy při lepení folie

29.1.2017 v 12:07 | Nahoru | #2
Zase jeden, co si myslí, že jako klasickej čech umí všechno. Moje rada zní: nech to odborníkovi.

Rady/tipy při lepení folie

29.1.2017 v 12:08 | Nahoru | #3
Zase jeden, co si myslí, že jako klasickej čech umí všechno. Moje rada zní: nech to odborníkovi.

1 reakcí na tento příspěvek Rady/tipy při lepení folie

29.1.2017 v 18:20 | Nahoru | #4
Zkus napsat na nick hrochino, měl folii na windu.

Rady/tipy při lepení folie

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2017 v 19:41 | Nahoru | #5
Čau, pár motorkových kapot už jsem lepil a jak sám uznáváš, není to právě legrace... Možná, že vůbec nejlepší v rozhodování zda se do toho pouštět či nikoliv by mohlo být pořízení malýho množství VHODNÉ fólie a zkouška polepit nějakej rovnej povrch tak, abys tam neměl bublinky a smetí, ideálně samozřejmě na sucho bez jarové vody, protože na vodu můžeš lepit rovný plochy, ale prolisy a komplikovaný tvary musíš "na sucho".
Pružnost těch fólií bývá orientačně kolem 50 %, to znamená, že kousek o délce 10 cm roztáhneš při zahřátí dle druhu fólie na cca 15 cm. Na tvarování se používá horkovzduška, ale když to nemáš zmáknutý, pravděpodobně se ti sem tam podaří fólii spálit a začneš znovu. Sice pomalejší, ale jistější je klasický fén, který fouká něco kolem 50-60-ti°C, což je na tvarování dostatečná teplota a nehrozí spálení materiálu. Na závěrečnou fixaci lepidla po dokončení práce už si vem horkovzdušku a foukni hlavně kraje teplotou kolem 130-ti °C - samozřejmě opatrně i s ohledem na ty kapoty, ať si neroztavíš motorku. Asi by tě to napadlo, ale radši to napíšu - velmi opatrně s horkovzduškou pracuj kolem nádrže, určitě tě napadne proč...
Videa na YT nezatracuj, určitě se tam dá okoukat technika. Ostatní si musíš osahat sám a rozhodně nepočítej s tím, že se ti to povede na první dobrou.Jen ve zkratce, ať ušetříš čas při hledání. To, co potřebuješ, je litá fólie (ne válcovaná...), například tato:

střednědobá litá fólie

Potřebuješ i nějaký pomůcky pro lepení, minimálně základní plastovou stěrku s jednou hranou olepenou filcem - samozřejmě můžeš nahradit starou kreditkou obalenou hadříkem, jde o to fólii dostatečně uhladit a nepoškrábat. Pro prolisy se používají "aplikační rukavice", kvalitní pár stojí klidně kolem čtyř až pěti stokorun (dobře kloužou po povrchu a nepouští smítka...). Povrch pro lepení by měl být před lepením dokonalej a hladkej - nerovnosti ti tam budou bít do oka stejně jako při lakování. Při odřezávání fólie po obvodu nalepeného dílu si nech tak 5 mm (klidně víc) po obvodu pro nalepení přesahu na rubovou stranu kapoty. Samozřejmostí je důkladný odmaštění, bezprašné prostředí, čistota. Pro aplikaci se používají ještě třeba primer pro úpravu povrchového pnutí lepeného materiálu, ale pro jednu motorku je to asi poněkud drahý, stejně jako přípravek pro fixaci hran. Celkově je lepení složitější věc a jestli nejsi trpělivej, tak bych to radši ještě zvážil, protože mě jedna boční kapota trvá třeba i čtyři až pět hodin (pouze lepení bez přípravy) mravenčí práce a to přecejen vím co dělám.

Pro názornost z poslední doby:





(reakce na) Rady/tipy při lepení folie

30.1.2017 v 21:58 | Nahoru | #6

Fantom250 píše: Zkus napsat na nick hrochino, měl folii na windu.

JJ měl viz profil ,ale byla to ta na polepování aut a natisklej vzor ofsetem.Ta jde docela dost vytahovat.Ale i tak je to oser.

Rady/tipy při lepení folie

30.1.2017 v 22:19 | Nahoru | #7
Zkoušel jsem potahovat folii blatniky je to opruz. Příště už bych to dal odborníkovi. Viděl jsem celopolep Hayabusa carbonovou fólií, kterou dělal amatér byla to HRUZA !!!!

Rady/tipy při lepení folie

6.2.2017 v 06:30 | Nahoru | #8
pánové opožděně děkuju, něčekal jsem, že k tomu bude ještě někdo přispívat. Je mě asi jasné, jak to dopadne a že to skončí lakem. Odborníkovi to svěřovat nebudu (folii) protože dávat třeba 10t za folii na motorku v hodnotě 30 fakt dávat nebudu. Možná to udělám jen jako nouzovku, dávám mašinu do kupy, času málo a nechci jak minulou sezonu čekat přes měsíc na lak a nejezdit. Co díl tak jiná barva a musím udělat STK, takže to nějak potáhnu, aby to mělo většinu barvy a na konci sloupnu a nechám lakovat. (díly nemůžu dát lakovat už teď, musím je brosit, dopasovávat lešení atd. atd.)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Příznak přebíjení? Yamaha SZR 660 mmks 24 26.2.2023 v 15:42 Slávek-TDM
Čidlo přední brzdy Brembo - nemůžu ... Yamaha SZR 660 mmks 3 19.4.2018 v 20:02 marek37
Xenon - pomalý start Yamaha SZR 660 Kurecore 8 25.10.2017 v 18:58 Kurecore
Nestartuje zahřátá - Yamaha 660 Yamaha SZR 660 mmks 6 7.10.2017 v 21:19 Kurecore
Potřebuji poradit jak opravit Řidít... Yamaha SZR 660 Kurecore 8 3.10.2017 v 21:32 Kurecore

TOPlist