Padací rámy Přidat reklamu

Téma: Jak funguje T.O.R.S.
19.1.2017 v 16:17
Zdravím, nemáte někdo zkušenost se sněžnýma skútrama? Potřeboval bych vědět jak u Yamahy přesně funguje T.O.R.S. (throttle over ride system). Předem díky za odpovědi pokud s tím máte někdo zkušenost

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje T.O.R.S.

19.1.2017 v 17:36 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje T.O.R.S.

19.1.2017 v 20:05 | Nahoru | #2
Zil> Díky za odkaz, ale nic moc sem se tam nedověděl. Spíš bych potřeboval jestli tu není někdo kdo opravuje sněžné skútry aby mě po lopatě vysvětlil jak to přesně funguje a jak se projevuje když ten systém odejde. Pod plným plynem mi to hlásí chybu 84 což je právě TORS a skútr přestane jet, ale pak de zas normálně nastartovat. Nemáte někdo podobnou zkušenost?

(reakce na) Jak funguje T.O.R.S.

20.1.2017 v 21:03 | Nahoru | #3
mischa638> V Polarisu to nemám, v Lynxech jsme to taky neměli, tak mě ber s rezervou, znám to jen z doslechu. Je to nesoulad mezi polohou plynu a škrtící klapky. Je to tam kvůli tomu, že když se zablokuje otevřená škrtící klapka a je ubraný plyn, TORS vypne zapalování. Někde tam máš snímač polohy plynu a když dáš plnej knedlík, je možný, že někde vázne lanko od plynu, vyhodnotí se to jako chyba a chcípne to motor. Jen vím, že to bylo dost poruchové, většinou se to při prvním problému dávalo pryč a spoléhalo se na trhačku.

Jak funguje T.O.R.S.

21.1.2017 v 14:27 | Nahoru | #4
Systém T.O.R.S. by měl vypnout motor při zaseknutí plynu. Asi to je dost poruchové. Jak píše kolega výše, dávalo se to pryč. Tady je třeba zmíňka už z roku 2006 http://cs.amsnow.co...ers/f/29/t/9963.aspx YAMAHA tenhle bezpečnostní prvek montovala i do čtyřkolek. Tady je nějaké video, třeba ti to pomůže

Naposledy editováno 21.01.2017 14:28:24

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje T.O.R.S.

24.1.2017 v 23:21 | Nahoru | #5
Co vím tak to používá jenom Yamaha. Třeba teď sem dělal Polaris a ten to neměl. A u těch Yamah je ten snímač daný na karburátorech pod šroubkem na seřizování volnoběhu. Je to v podstatě jen spínač sepnuto rozepnuto. A stačí jen lehce přidat plyn a sepne se a jednotce to vlastně dává signál že motor už není ve volnoběhu. Je možné že jen někde vázne lanko, nebo nějaká taková blbost. Co sem tak vyčetl na zahraničních forech tak tam lidi psali že s tím sou problémy, třeba jeden tam psal že to měl zamrznuté od ledu a dělalo mu to bordel a podobně. Zkusím to pořádně vyčistit, zkontrolovat lanko a snad to bude fungovat.
Jinak co se ještě trhačky týče tak tu sem viděl zatím snad jen u jednoho skútru, ostatní ji neměli. Originál to asi není a dodělá se dodatečně protože ani v manuálech o tom není zmínka.
Ten TORS se používá už snad od 80´let co sem tak pátral např. u té čtyřkolky Banshee.
Každopádně díky aspoň za to co ste přispěli

(reakce na) Jak funguje T.O.R.S.

25.1.2017 v 21:12 | Nahoru | #6
mischa638> Trhačku má určitě aspoň Lynx ve standardní výbavě.





Jiná věc je, že ji málokdo používá a většinou bývá namotaná na řídítkách. Co by se asi tak taky mohlo stát, že?


Třeba mně teda na vráně sytič zamrzá co chvíli, tak si říkám, že na ten plyn taky určitě jednou dojde. Stačí projet nějakým hlubším prašanem a nabrat ho dovnitř, výfuk to rozehřeje, přes noc to nechám venku na mrazu a ráno je hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje T.O.R.S.

13.1.2019 v 22:34 | Nahoru | #7
Tak jsme si na sníh pořídili k Polarisu ještě i Yamahu a pěkně mě vypekl přepínač TORSu v palci. Půl dne jsem studoval wiring diagram, běhal okolo toho s multimetrem a dokonce došlo i na výměnu svíček. Už už jsem chtěl sundávat karburátory, ale pak jsem si vzpomněl na tuhle diskuzi a za pět minut bylo vyřešeno.
Kdyby teď k T.O.R.S. někdo potřeboval ještě nějaké informace, jsem k dispozici, myslím, že to mám nastudováno skrz naskrz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje T.O.R.S.

14.1.2019 v 23:51 | Nahoru | #8
vybouřená_mrkev> Já od té doby co sem to tu psal žádného sněžného skútra díkybohu nedělal Ale sem rád že ti to pomohlo Jinak klidně to tu můžeš ve zkratce popsat jak ta vyjebávka funguje aby to pochopily i lamy jako já. Myslím že do budoucna se to může určitě někomu hodit

(reakce na) Jak funguje T.O.R.S.

15.1.2019 v 21:32 | Nahoru | #9
mischa638> Pořídili jsme starší kus ještě s karburátory a je možné, že se to u novějších stříkaček bude projevem nebo provedením trochu lišit, ale princip asi zůstává v zásadě stejný.
CDI je na jednom pinu ukostřeno přes dva paralelní spínače - první u karburátorů na hřídeli, která ovládá škrtící klapky a druhý v palci na řídítkách. Pokud nastane stav, kdy je rozepnutý přepínač v palci (tedy jako by nebyl přidaný plyn), současně rozepnutý přepínač na karburátorech (tedy přidaný plyn) a otáčky jsou >=3000 / min., pak začne CDI vynechávat zápaly a vrána začne kokrhat.
Pro vyřazení TORSu stačí proklemovat přepínač v palci, nebo na prasáka ukostřit ten příslušný pin z CDI.
Kdo o tom neví, tak je to teda vomrd na to přijít
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Samovolné zvýšenie otáčok Yamaha YZF-R1 LukynoR1 10 Dnes v 17:46 George25
Vyuzkoušení řídicí jednotky R1 2007 Yamaha YZF-R1 Skapi 2 Dnes v 14:20 Skapi
Máte někdo zkušenost s komplet plas... Yamaha YZF-R1 kačus 9 15.2.2019 v 01:29 Massakra
Perňův Racing koutek - přestavby ok... [1 ... 342, 343] Yamaha YZF-R1 Perňa_81 10289 14.2.2019 v 06:36 Sonicek
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 21 8.1.2019 v 15:03 FJRPEPA

TOPlist