globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??
Prosím o rady a postřehy k těmto motorkám...
Jedná se mi o ovladatelnost a jízdu po zakroucených okreskách...
Dá se jet i kochací tempo?
Spotřeba, servisní náročnost atd...
Za veškeré postřehy a zkušenosti díky!
Díky!

1 reakcí na tento příspěvek BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

18.1.2017 v 21:16 | Nahoru | #1
Ty taky nevíš co bys koupil

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

18.1.2017 v 21:31 | Nahoru | #2
V případě zájmu mám 1200RT na prodej.

(reakce na) BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

18.1.2017 v 21:38 | Nahoru | #3
titus> Takže V-Strom 650?
Jen mě to hodně zajímá...LT "oslintávám" už hafo let, ale "slyšel jsem", že má vysoko těžiště a je jen na dálniční rychlé přesuny

Naposledy editováno 18.01.2017 21:44:57

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

18.1.2017 v 21:40 | Nahoru | #4
Dá se jet jakékoli tempo, zakroucené zatáčky v pohodě, ale to je vše subjektivní mě se zdá velmi dobře ovladatelná. Servisní náročnost řekl bych nižší. Spotřeba nevím neřeším.

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

Skvělá odpověď, děkuji! 19.1.2017 v 01:21 | Nahoru | #5
Hlavne si ujasni jestli chces boxera Rt nebo radak LT. Rt je kratsi a lepsi na zatacky a spotrebu. LT je vicemene dalnicni korab s vyssi spotrebou a luxusnim kreslem na dlouhe dalnicni presuny, ale na nejake sportovni vyziti v serpentinach zapomen...na to je moc dlouha a tezka

2 reakcí na tento příspěvek BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 03:56 | Nahoru | #6
Tak si kup european a vynech tyhle předražený srance

(reakce na) BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 07:03 | Nahoru | #7

VlaHa píše: Tak si kup european a vynech tyhle předražený srance


Proč ne?Jen se mi nezdá, že by byl Pan nějak levnější....
No a sehnat pěknou 1100 je docela těžký a rozdíl v ceně 1100 a 1300 je propastný ...
A posez bude asi taky trochu "sportovnější" než na RT/LT?
Nabízí se ještě FJR,ale to mi přijde ještě "sportovnější"...

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 07:29 | Nahoru | #8
Osobne bych sel do 1200RT. Je novsi a ma pruznejsi motor + za me hezci design jak 1100 a 1150RT. Ma ji kamarad a jede fakt hezky a porad to jeste neni az tak tezka mrcha jako LT.

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 08:09 | Nahoru | #9
Jak píše Luky, ale zas je to boxer větší vibrace o proti LT. LT je pohodlnější, ale zas těžší. FJR je výborná, ale pokud tu, tak od roku 2006.

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 08:25 | Nahoru | #10
RT12, ani FJR od r.06 bych asi neudejchal finančně...A asi ani, za ty love, nevyužil...
Moc toho nenajedu, ale když už, tak delší vyjížďky i ve dvou...
Ale zatím jen tak sonduju a sbírám info o všem možným. Jak píše Titus.Já taky nevím co bych

2 reakcí na tento příspěvek BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 08:42 | Nahoru | #11
Na zadny motorce na svete nejde jet kochaci tempo

(reakce na) BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 09:36 | Nahoru | #12

KubaLC8 píše: Na zadny motorce na svete nejde jet kochaci tempo



Ale jde.... záleží jak dlouho.... Je to v hlavě, ne v motorce....
Jinak, náhradní díly na Pan European a BMW budou cenově i dostupově srovnatelné... Ty origo Hondí ceny jsou fakt
Obě motorky mají podélně uložený motor, takže se lehce pohnou do boku při přidání plynu, ale není to vůbec tak znatelné jako u Guzzi.
RT 1150 je trochu syrovější, Honda ST 1300 je už takový uhlazený čtyřválec, ale silný jak čert...

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 13:25 | Nahoru | #13
Kolik do toho chceš investovat?

3 reakcí na tento příspěvek BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 13:27 | Nahoru | #14
Šlo mi hlavně o zkušenosti majitelů LTčka v tom smyslu, jestli se dá LTčko používat na denní ježdění a jak je (ne)ovladatelné...
Něco jako:"hele mám LTčko 4 roky a jezdím denně do práce a večer se sklouznout kolem Lipna a v poho...Jasně, že to není jak Hornet 6ka, ale dá se, asi jak na velkým cruiseru...".
Nebo:"dal jsem to pryč a koupil RTéčko, páč je to na těch našich okreskách nepoužitelný".

Naposledy editováno 19.01.2017 13:30:36

(reakce na) BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 15:35 | Nahoru | #15

VlaHa píše: Tak si kup european a vynech tyhle předražený srance

dobrý stroj, ale je těžký a má větší spotřebu- jdi to 12RTáku. Buděš zatáčky projíždět jednou rukou.

(reakce na) BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 15:38 | Nahoru | #16

KubaLC8 píše: Na zadny motorce na svete nejde jet kochaci tempo

haha jde a vím na jaké, hodíš tam 6 a 7tot a jedeš kochačku.

(reakce na) BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 15:38 | Nahoru | #17

fatman píše: Šlo mi hlavně o zkušenosti majitelů LTčka v tom smyslu, jestli se dá LTčko používat na denní ježdění a jak je (ne)ovladatelné...
Něco jako:"hele mám LTčko 4 roky a jezdím denně do práce a večer se sklouznout kolem Lipna a v poho...Jasně, že to není jak Hornet 6ka, ale dá se, asi jak na velkým cruiseru...".
Nebo:"dal jsem to pryč a koupil RTéčko, páč je to na těch našich okreskách nepoužitelný".


Proč by to bylo nepoužitelné,

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 15:51 | Nahoru | #18
já třeba jak je sezona, tak jezdím každý den do práce a potom ještě třeba na nákup, chtěl jsem RT, ale bál jsem se co to udělá když spadne.

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 17:55 | Nahoru | #19
A proč by to padalo

(reakce na) BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 18:49 | Nahoru | #20

fatman píše: Šlo mi hlavně o zkušenosti majitelů LTčka v tom smyslu, jestli se dá LTčko používat na denní ježdění a jak je (ne)ovladatelné...
Něco jako:"hele mám LTčko 4 roky a jezdím denně do práce a večer se sklouznout kolem Lipna a v poho...Jasně, že to není jak Hornet 6ka, ale dá se, asi jak na velkým cruiseru...".
Nebo:"dal jsem to pryč a koupil RTéčko, páč je to na těch našich okreskách nepoužitelný".


To je individuální co je pro tebe použitelný a co ne, pro mě jsou na dojíždění do práce přerostlý krávy i RT nebo moje Norge. Do města se hodí malej lehkej stroj a to žádnej cesťák není.
Proč by mělo být nepoužitelný na našich okreskách vážně netuším.

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

19.1.2017 v 18:55 | Nahoru | #21
nevím, ale velké GS mně spadlo už dvakrát a střední gs taky dvakrát a to jednou, že to nežuchlo do bazéna, když jsem na chatě, tak po ránu je tráva od lesa mokrá a než dojedu k bráně, tak musím zašlapat třeba 10 slimáků a z práce tě položí krtinec jak to vidíš na trávě co je čtyřikrát týdně sečená vřetenovkou. Škoda byla vždy nulová a když to nudu prodávat, tak to zamlčím

(reakce na) BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

Skvělá odpověď, děkuji! 19.1.2017 v 19:04 | Nahoru | #22

fatman píše: Šlo mi hlavně o zkušenosti majitelů LTčka v tom smyslu, jestli se dá LTčko používat na denní ježdění a jak je (ne)ovladatelné...
Něco jako:"hele mám LTčko 4 roky a jezdím denně do práce a večer se sklouznout kolem Lipna a v poho...Jasně, že to není jak Hornet 6ka, ale dá se, asi jak na velkým cruiseru...".
Nebo:"dal jsem to pryč a koupil RTéčko, páč je to na těch našich okreskách nepoužitelný".



Asi by jsi se měl jet na ty dvě motorky podívat a hned by jsi měl jasno. Jasně, že jde jezdit na každé z nich denně do práce a sem tam po okolí na vejlet, to jde na každé moto....jde o to, co z toho budeš mít ty! RT bude i díky kratším převodům hravější a líp se skládat do zatáček, lehčí...prostě hravější a bude míň žrát+můžeš jezdit pohodlně i dálky a je to motorově nenáročnej držák.Je to takový lehčí a ořezaný LT s motorem boxer...... za mě lepší na to cos napsal RT. LTéčko je těžkej "luxusní" koráb, na dálkové štreky, se silným a hladovějším motorem....zatáčky se si s ním neužiješ tak jak s RT, ale na cestování na dálku, hlavně po dálnicích je to jeden z TOP strojů. Kamarád jezdí na 1200RT celoročně do práce a nemůže si ho vynachválit.
Možná bych být tebou zvážil i GS, to je univerzál, kdy pohodlí na dálky je velmi dobré, ochrana před větrem taky a projet se na něm projedeš hezky i se ženou + dojíždění do práce taky pohoda....no a jezdit kochací tempo na gs je na šestku bez problémů se spotřebou kolem 4litrů(to tak nějak podobně bude i s RT)

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

Skvělá odpověď, děkuji! 19.1.2017 v 20:52 | Nahoru | #23
Rozdíl je hlavně v charakteristice motoru. RT - boxer je motor se spoustou nezdravých zvuků a vibrací...................údajně je to jeho vlastnost, nikoli závada (mě osobně to připadalo použitelné snad jen jako motor do rogala) ..................a solidně pracuje jen v určitých otáčkách - když je mimo ně, dává to najevo dost nevybíravým způsobem. Přesto je zábavný a někdo ho i miluje. K - řadový motor je motor pro blbce - jede od volnoběhu po maximum a ani neškubne. Vibrace eliminoval výrobce i tím, že jej uložil kompletně do silentbloků. Zcela sterilní projev, asi jako kdyby to byl elektromotor. Na šestku jede od 40 do 240km/h, takže přes vesnice stačí pouze ubírat plyn a za vesnicí zase přidat.
Posed na RT je vyšší, na LT jsi niž a sedíš v motorce. Ochrana posádky solidní na obou strojích, jen kluci na RT dávají většinou vyšší plexi od Givi, na LT není potřeba dodělávat nic. Ovladatelnost je i přes obří hmotnost LTčka téměř shodná - to ale platí jen pro jízdu. Při manipulaci na místě je RT lepší. Pro běžné používání je RT díky odnímatelným kufrům univerzálnější, na delší výlety je zase lepší LT díky tempomatu. (Kdo jej na motorce neměl, tak stejně nepochopí)

Já jezdím takový kompromis těchto strojů - od každého něco. Dokonalá motorka stejně neexistuje, tak záleží jen na tom, kolik chceš chyb té tvé, kterou si vybereš odpustit. Svez se a uvidíš - to dá nejvíc.

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

Skvělá odpověď, děkuji! 19.1.2017 v 21:07 | Nahoru | #24
Váha,šířka, pohodlí, výkon, spotřeba a pořizovací cena. Po prodeji ST 1100 jsem řešil stejné otázky. Něco jsem odzkoušel a něco nečetl. No a nakonec jsem skončil uRT 12.

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

Skvělá odpověď, děkuji! 20.1.2017 v 00:40 | Nahoru | #25
Přečti si hodnocení R 1100 RT na mém profilu.

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

20.1.2017 v 21:31 | Nahoru | #26
Euro - ve svém popisu RT 12 napsal............ Zvyklý jezdit v otáčkách cca 1300 až 3000 jsem často bramboru uškubal. Nebyl jsem zvyklý ve městě přeskládat kvalty až 3.

RTourer - o RT .................ponechám si RT jako záložní moto a na nenáročné cestování na kratší vzdálenosti.

Stačí jen číst mezi řádky.........kochačka na boxeru = stejně je nutno řadit, takže spíše jen pomalejší "sportovní" jízda.................no a pro náročnější cestování k větším dálkám asi také budou vhodnější stroje.
Jenže ono je vše úplně jinak............i při cestování je nutná trocha zábavy a zábavněji působí RT rozhodně více než vyžehlenost Káčkového motoru. A pokud bude chtít člověk zábavu od Káčka, tak jej stejně práce s levým kotníkem nemine.

Jinak servis obou dotazovaných strojů je finančně asi srovnatelný a spotřeby také. Mám přímé srovnání a lze cestovat plně naložen se spotřebou okolo 5L/100km na obou strojích.
Rozdíl je až u strojú RT 12.............tam jsou kluci vždy tak půl litru níž než ti, co jezdí na motoru "létající cihla"

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

21.1.2017 v 12:37 | Nahoru | #27
Všem moc děkuju!
Sám jsem zvědavej, co si (a jestli vůbec) nakonec pořídím...

BMW RT 1100/1150, nebo LT1200??

24.2.2020 v 16:12 | Nahoru | #28
Ahoj, vyzkoušel jsem LT, jak tady někdo píše - je to dálniční koráb, strašlivě těžký na místě, proto má taky zpátečku, protože jinak je těžké s ním hnout. Co se mi ale na něm nelíbilo, že měl řidítka jako velké vidle, něco jako má Terra fréza. Určitě to nevadilo, ale měl jsem ten pocit. Majitel s manželkou jezdili za příbuznými do Francie, takže na dálnici super. Lítat s ním po okreskách je samozřejmě také možné, ale není to zdaleka ono. Nakonec jsem ho nekoupil a šel jsem do Kawasaki VN 1600, taky silniční koráb, těžký jako kráva, ale byl to takový pojízdný gauč, kochačka. Měl jsem skoro problém ho vytáhnout z garáže, tak jsem ho nakonec prodal. No a jak člověk ke stáří mění názory, jdu do skútra a tam už asi zůstanu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prasklý výfuk, možnost opravy, výmě... BMW R 1100 RT Martin50 16 28.1.2024 v 11:12 Martin50
Prasklý výfuk, možnost opravy výměn... BMW R 1100 RT, BMW R 1100 RS Martin50 3 19.1.2024 v 10:21 xbabka
BMW R1100 provozní prirucka BMW R 1100 RT motrebbur 2 22.3.2023 v 17:05 Destroyer
Motor ztráci po přidání plynu výkon... BMW R 1100 RT goldrex 6 25.7.2022 v 20:10 goldrex
olej do BMW 1100 BMW R 1100 RT rucko 7 9.12.2021 v 09:26 65M

TOPlist