Mám Hondu CB500 teď přes zimu uskladněnou v nevytápěné místnosti a každé 3 - 4 týdny ji přijdu nastartovat anechat vržet na volnoběh než sepne chladič ... tak sem učinil i včera, všechno proběhlo v pohodě ... ovšem dnes sem procházel přes dílnu ( rovněž nevytápěnou ) a všiml jsem si pet flasky, kde byl zbytek nemrznoucí směsi, kterou mám v motorce ... byla zamrzlá ... respektive ne uplně, nazval bych to takovou kašičkou :D ... dost sem se toho lekl, tak sem naklusal k mašině, promačkal hadice a díky bohu nebyly tvrdé. Teď mi v hlavě šrotuje jestli sem neublížil vodní pumpě.
Co myslíte ? nějaké názory ?
Díky, a ať vám čekání na jaro rychle utíká :)
1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs
SuperSic58 píše: Tk lempl bude vždycky lempl. A ten, kdo si svý mašiny váží, ten jí servis dopřeje a patří k tomu i výměna chladicí kapaliny. Praseti marno raditi
Že děláte pičoviny,neznamená že si jí vážíš,já si jí vážím třeba tak že jí neproženu studenou,nebo že jí neohřejvám 5 minut na místě,nebo že vyměním brzdovku,a prostě má co potřebuje,a né nelogický věci co kde napíše kde jakej klaun,trochu taky uvažujte,oni taky píšou že do ostřikovačú nemáš dávat čistou vodu,že ta kapalina zabraňuje korozi,a nikdo už nevidí jak je všechno plastový,to je jedno,prostě tvrdím že fridexi a antifrýzi prostě fungujou furt stejně,je tam asi takovej rozdíl jako jesli se vožereš z nový vodky nebo 5tiletý.Tím vás od toho neodrazuju,klidně si to měnte,já když nemám co přes zimu dělat,tak jdu do sklepa k.motorce a taky si tam dělám píčoviny
Naposledy editováno 13.01.2017 05:55:31
1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs
VlaHa píše: 30 let jsem mezi autama a strojema,tet v poslední firmě 7 let starej vozovej park a nikdo nikdy nemění nemrzku,leda když se dělá néco na motoru nebo hadicích a je únik,před každou zimou se jen změří do kolika je,a vidím že to je furt stejný.a je fuk jesli to je na motorce,náklaďaku nebo bagru,všude je hliník a guma.
Jo, to je spravne - ta kapalina je dozivotni. Stejne treba jako ATF v Mercedesech kolem roku 2000 a nebo Subaru kolem roku 2010 Presne do konce zivota ty prevodovky, coz nekdy nebylo ani 200 tisic km...
Videl jsem, co vsechno v chladici kapaline je a co do ni pronika ze spalovaciho prostoru a oleje. Ale pokud se meni rozvody, meni se zpravidla i chladici kapalina s vodni pumpou. Rozvody na autech nicmene taky nemaji kolikrat servisni plan, proste se s vymenou uz nepocita.
1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs
Slávek ,třeba na strojích a náklaďákách se rozvody nedělaj,a je li vše v pořádku tak do chladiče nemá co pronikat
Já nechci nikoho odrazovat,je jasný že je to za pár korun,jen chci říct že výměna chladící kapaliny prostě není dúležitá.konec
Naposledy editováno 13.01.2017 15:31:24
VlaHa píše: Slávek ,třeba na strojích a náklaďákách se rozvody nedělaj,a je li vše v pořádku tak do chladiče nemá co pronikat
Nemyslim si, ze mas uplne pravdu - sice spaliny nepronikaji do chladice, ale do chladiva urcite, sice ne moc ale trochu jo. Tesneni pod hlavou neni 100% tesny pro plyny za vsech okolnosti. A ani vselijaky gumovy tesneni co oddelujou chladivo od oleje nedokazou zachytit vsechno. To nemluvim o casteckach kovu z motoru a chladici soustavy vubec. Tak si tu 7 let starou kapalinu z nekteryho z vasich stroju naber do nadoby a analyzuj a ocuchej si ji. Smrad ze spalin urcite ucitis.
Vlastnici KTM LC8 by mohli o necistotach v chladivu vypravet (ackoliv uznavam, tam to trochu pos*al vyrobce, kdyz u prvnich bloku motoru dostatecne bloky necistil).
1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs
Naposledy editováno 13.01.2017 16:22:37
Jirin1 píše: Toto je zase téma.Jezdím už nějakej pátek,Honda z roku94 byla kupovaná v novotě. Najeto 130 tisíc plus protože mi nějak často odchází náhon tachometru.Když zazimuji tak naleji 100 oktanový benál a vypustím karburátory.Baterku dám do tepla.Na jaře dám baterii pustím benzin a na třetí zatočení naskočí.Jinak,každý druhý rok brzdovka a olej v tlumičích.jinak samozřejmě dostane to co má v servisním manuálu.Nikdy mě nezklamala.Holt když se o mazlíka dobře staráš tak se ti odvděčí bezproblémovým provozem.Jo a teď je na velkém servisu,mění se po třetí rozvodový řetěz s napínákem dělají se ventily a celkový servis.
Ok,vyhrál si,výměna chladicí kapaliny je hovno,3krát rozvody ve 130,pěkná práce,tvúj mechanik žere koňský vejce
1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs
Tedy například, pro motor by bylo nejlepší měnit olej každých 1000km, ale náklady stím spojené by převyšovaly úžitek ze zvýšené životnosti motoru. A naopak olej by vydržel v motoru i 100tkm, ale motor by odešel tak brzo, že ušetřené náklady na výměny oleje by nezaplatily GO motoru.
Pokud například jednoduchá převodovka s dvěma ozubenými koly bude mít vyšší životnost i bez výměny oleje než celý stroj, není třeba olej měnit. Pak je označována jako celoživotní.
To je celé kouzlo. Samozřejmě inženýři asi neplánovali, že převodovka na TDI bude sloužit 20let a milion km, je třeba používat hlavu.
Naposledy editováno 17.01.2017 18:50:36
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
radost Honda CB 500 | Sunshine011 | 16 | 20.11.2023 v 07:08 ja1 |
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 | Starouš1968 | 4 | 14.10.2023 v 21:40 Kokin |
Honda CB500 Four 1976 - Motor se př... Honda CB 500 | JakubZaremba | 7 | 5.7.2023 v 14:36 combust |