bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chladící směs
7.1.2017 v 12:33
Zdravím draci.

Mám Hondu CB500 teď přes zimu uskladněnou v nevytápěné místnosti a každé 3 - 4 týdny ji přijdu nastartovat anechat vržet na volnoběh než sepne chladič ... tak sem učinil i včera, všechno proběhlo v pohodě ... ovšem dnes sem procházel přes dílnu ( rovněž nevytápěnou ) a všiml jsem si pet flasky, kde byl zbytek nemrznoucí směsi, kterou mám v motorce ... byla zamrzlá ... respektive ne uplně, nazval bych to takovou kašičkou :D ... dost sem se toho lekl, tak sem naklusal k mašině, promačkal hadice a díky bohu nebyly tvrdé. Teď mi v hlavě šrotuje jestli sem neublížil vodní pumpě.
Co myslíte ? nějaké názory ?

Díky, a ať vám čekání na jaro rychle utíká :)
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

13.1.2017 v 05:40 | Nahoru | #61
30 let jsem mezi autama a strojema,tet v poslední firmě 7 let starej vozovej park a nikdo nikdy nemění nemrzku,leda když se dělá néco na motoru nebo hadicích a je únik,před každou zimou se jen změří do kolika je,a vidím že to je furt stejný.a je fuk jesli to je na motorce,náklaďaku nebo bagru,všude je hliník a guma.

(reakce na) Chladící směs

13.1.2017 v 05:54 | Nahoru | #62

SuperSic58 píše: Tk lempl bude vždycky lempl. A ten, kdo si svý mašiny váží, ten jí servis dopřeje a patří k tomu i výměna chladicí kapaliny. Praseti marno raditi



Že děláte pičoviny,neznamená že si jí vážíš,já si jí vážím třeba tak že jí neproženu studenou,nebo že jí neohřejvám 5 minut na místě,nebo že vyměním brzdovku,a prostě má co potřebuje,a né nelogický věci co kde napíše kde jakej klaun,trochu taky uvažujte,oni taky píšou že do ostřikovačú nemáš dávat čistou vodu,že ta kapalina zabraňuje korozi,a nikdo už nevidí jak je všechno plastový,to je jedno,prostě tvrdím že fridexi a antifrýzi prostě fungujou furt stejně,je tam asi takovej rozdíl jako jesli se vožereš z nový vodky nebo 5tiletý.Tím vás od toho neodrazuju,klidně si to měnte,já když nemám co přes zimu dělat,tak jdu do sklepa k.motorce a taky si tam dělám píčoviny

Naposledy editováno 13.01.2017 05:55:31

Chladící směs

13.1.2017 v 07:07 | Nahoru | #63
A proč měníš tu brzdovku? Dědek ji v žigulu měl od novoty 40 let a brzdy furt chodily v pohodě. U služebního auta se nikdy neměnil olej a i po 100 tisících furt jezdilo jako fík. Bezdomovec si taky 5 let nevymění trencle a taky furt žije. Serviska řiká měnit po 3 letech, tk měnim. Zrovna jako olej, brzdovku a tlumičák. Těch pár stovek mě nezruinuje. To je něco jako měnit převoďák a olej v rozvodovce u aut a kecy o celoživotnostní náplni...

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

13.1.2017 v 07:09 | Nahoru | #64
Jinak souhlasim, ohřejvání 5 min na místě je píčovina, stejně tak bezúčelné startování přes zimu, tím motoru jen škodíš.

Chladící směs

13.1.2017 v 12:47 | Nahoru | #65
.

Naposledy editováno 13.01.2017 22:00:15

(reakce na) Chladící směs

13.1.2017 v 15:05 | Nahoru | #66

VlaHa píše: 30 let jsem mezi autama a strojema,tet v poslední firmě 7 let starej vozovej park a nikdo nikdy nemění nemrzku,leda když se dělá néco na motoru nebo hadicích a je únik,před každou zimou se jen změří do kolika je,a vidím že to je furt stejný.a je fuk jesli to je na motorce,náklaďaku nebo bagru,všude je hliník a guma.


Jo, to je spravne - ta kapalina je dozivotni. Stejne treba jako ATF v Mercedesech kolem roku 2000 a nebo Subaru kolem roku 2010 Presne do konce zivota ty prevodovky, coz nekdy nebylo ani 200 tisic km...
Videl jsem, co vsechno v chladici kapaline je a co do ni pronika ze spalovaciho prostoru a oleje. Ale pokud se meni rozvody, meni se zpravidla i chladici kapalina s vodni pumpou. Rozvody na autech nicmene taky nemaji kolikrat servisni plan, proste se s vymenou uz nepocita.

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

13.1.2017 v 15:31 | Nahoru | #67
Super sic,A proč měníš tu brzdovku?třeba proto že táhne vlhkost a tím se jí snižuje bod varu?

Slávek ,třeba na strojích a náklaďákách se rozvody nedělaj,a je li vše v pořádku tak do chladiče nemá co pronikat

Já nechci nikoho odrazovat,je jasný že je to za pár korun,jen chci říct že výměna chladící kapaliny prostě není dúležitá.konec

Naposledy editováno 13.01.2017 15:31:24

(reakce na) Chladící směs

13.1.2017 v 15:49 | Nahoru | #68

VlaHa píše: Slávek ,třeba na strojích a náklaďákách se rozvody nedělaj,a je li vše v pořádku tak do chladiče nemá co pronikat


Nemyslim si, ze mas uplne pravdu - sice spaliny nepronikaji do chladice, ale do chladiva urcite, sice ne moc ale trochu jo. Tesneni pod hlavou neni 100% tesny pro plyny za vsech okolnosti. A ani vselijaky gumovy tesneni co oddelujou chladivo od oleje nedokazou zachytit vsechno. To nemluvim o casteckach kovu z motoru a chladici soustavy vubec. Tak si tu 7 let starou kapalinu z nekteryho z vasich stroju naber do nadoby a analyzuj a ocuchej si ji. Smrad ze spalin urcite ucitis.
Vlastnici KTM LC8 by mohli o necistotach v chladivu vypravet (ackoliv uznavam, tam to trochu pos*al vyrobce, kdyz u prvnich bloku motoru dostatecne bloky necistil).

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

13.1.2017 v 16:20 | Nahoru | #69
Toto je zase téma.Jezdím už nějakej pátek,Honda z roku94 byla kupovaná v novotě. Najeto 130 tisíc plus protože mi nějak často odchází náhon tachometru.Když zazimuji tak naleji 100 oktanový benál a vypustím karburátory.Baterku dám do tepla.Na jaře dám baterii pustím benzin a na třetí zatočení naskočí.Jinak,každý druhý rok brzdovka a olej v tlumičích.jinak samozřejmě dostane to co má v servisním manuálu.Nikdy mě nezklamala.Holt když se o mazlíka dobře staráš tak se ti odvděčí bezproblémovým provozem.Jo a teď je na velkém servisu,mění se po třetí rozvodový řetěz s napínákem dělají se ventily a celkový servis.

Naposledy editováno 13.01.2017 16:22:37

Chladící směs

13.1.2017 v 19:28 | Nahoru | #70
Ja tedy u každé koupené motorky, vyměním všechny kapaliny, včetně nemrznoucí + filtry... Prostě mám s toho lepší pocit a klid v duši . Jinak přes zimu baterky na nabiječky a fertig

(reakce na) Chladící směs

14.1.2017 v 08:38 | Nahoru | #71

Jirin1 píše: Toto je zase téma.Jezdím už nějakej pátek,Honda z roku94 byla kupovaná v novotě. Najeto 130 tisíc plus protože mi nějak často odchází náhon tachometru.Když zazimuji tak naleji 100 oktanový benál a vypustím karburátory.Baterku dám do tepla.Na jaře dám baterii pustím benzin a na třetí zatočení naskočí.Jinak,každý druhý rok brzdovka a olej v tlumičích.jinak samozřejmě dostane to co má v servisním manuálu.Nikdy mě nezklamala.Holt když se o mazlíka dobře staráš tak se ti odvděčí bezproblémovým provozem.Jo a teď je na velkém servisu,mění se po třetí rozvodový řetěz s napínákem dělají se ventily a celkový servis.



Ok,vyhrál si,výměna chladicí kapaliny je hovno,3krát rozvody ve 130,pěkná práce,tvúj mechanik žere koňský vejce

Chladící směs

14.1.2017 v 11:20 | Nahoru | #72
3x rozvody ve 130 jestli to ma byt u te cb 500 co máš v profilu je fakt maso ale každej aď si dělá co uzná za vhodné Kupoval jsem několik skůtrů dotažených z itálie, tam na vyměny chladiva serou protože nemrzne. Kdyby jdsi viděl co z toho pak vyteče - pekný sračky spíše bláto než voda. na druhou stranu i tak skutřík by fungoval asi pekně dlouho

Chladící směs

14.1.2017 v 18:14 | Nahoru | #73
Druhotná funkce nemrzky je ochrana proti korozi. Výrobce dává 5 let, tak proč ne. Kupuji obyčejnou 3l za 100 ká neředěnou. To zimní startování má svůj důvod. U commonrailu je dlouhé odstavení problém pro vstřiky. Vyreznou zevnitř. Na benzínu vadný vstřik není moc poznat, protože nekouří. Mění se teprve, až odejde elektrická část.

(reakce na) Chladící směs

16.1.2017 v 19:31 | Nahoru | #74
SuperSic58> brzdovka se mění protože je hygroskopická. tzn že váže a pohlcuje vlhkost a tím se ti na brzdách snižuje bod varu kapaliny což je u sportovní motorky poměrně problém....

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

17.1.2017 v 07:01 | Nahoru | #75
Zkrátka degraduje. Tak jako motorák, tlumičák i ta nemrzka. A proto se to vše má měnit. Nejvíc mě berou bláboly o celoživotní náplni, to je na facku

(reakce na) Chladící směs

17.1.2017 v 17:30 | Nahoru | #76
SuperSic58> Celoživotní náplň je taková, kde její výměna jen zvyšuje náklady na provoz stroje.

Tedy například, pro motor by bylo nejlepší měnit olej každých 1000km, ale náklady stím spojené by převyšovaly úžitek ze zvýšené životnosti motoru. A naopak olej by vydržel v motoru i 100tkm, ale motor by odešel tak brzo, že ušetřené náklady na výměny oleje by nezaplatily GO motoru.

Pokud například jednoduchá převodovka s dvěma ozubenými koly bude mít vyšší životnost i bez výměny oleje než celý stroj, není třeba olej měnit. Pak je označována jako celoživotní.

To je celé kouzlo. Samozřejmě inženýři asi neplánovali, že převodovka na TDI bude sloužit 20let a milion km, je třeba používat hlavu.

Naposledy editováno 17.01.2017 18:50:36

Chladící směs

17.1.2017 v 17:35 | Nahoru | #77
Tech> jojo, napln v kardanu u prvnich BMW R1200GS byla (pokud si pamatuju spravne) v navodu taky "celozivotni"...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin
Honda CB500 Four 1976 - Motor se př... Honda CB 500 JakubZaremba 7 5.7.2023 v 14:36 combust


TOPlist