bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chladící směs
7.1.2017 v 12:33
Zdravím draci.

Mám Hondu CB500 teď přes zimu uskladněnou v nevytápěné místnosti a každé 3 - 4 týdny ji přijdu nastartovat anechat vržet na volnoběh než sepne chladič ... tak sem učinil i včera, všechno proběhlo v pohodě ... ovšem dnes sem procházel přes dílnu ( rovněž nevytápěnou ) a všiml jsem si pet flasky, kde byl zbytek nemrznoucí směsi, kterou mám v motorce ... byla zamrzlá ... respektive ne uplně, nazval bych to takovou kašičkou :D ... dost sem se toho lekl, tak sem naklusal k mašině, promačkal hadice a díky bohu nebyly tvrdé. Teď mi v hlavě šrotuje jestli sem neublížil vodní pumpě.
Co myslíte ? nějaké názory ?

Díky, a ať vám čekání na jaro rychle utíká :)
Předchozí
1 2 3
Následující

Chladící směs

7.1.2017 v 12:38 | Nahoru | #1
ubližuješ jí tím jak jí furt startuješ jak trdlo.....

Chladící směs

7.1.2017 v 13:11 | Nahoru | #2
Přesně tak nech ji spinkat chlad ji nevadí

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

7.1.2017 v 13:15 | Nahoru | #3
Čemu se konkrétně ubližuje startováním motorky????

Chladící směs

7.1.2017 v 13:15 | Nahoru | #4
tisíc lidí,tisíc názorů. můj názor: dej ji do tepla. j.
ps: dneska to byl extrém.

Naposledy editováno 07.01.2017 13:16:18

Chladící směs

7.1.2017 v 13:24 | Nahoru | #5
řekl bych že v motoru pokažde zkondenzuje tak akorát voda a nač jí startovat když nikam jet nechce,baterku to stejně nedobije tak proč jí startovat????

2 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

7.1.2017 v 13:28 | Nahoru | #6
Jak tady zaznělo tisíc lidí, tisíc názorů, znám hromadu lidí, kteří to dělají stejně jako já ... navíc vím ze školy co se děje s olejem za dlouhodobého působení chladu

Chladící směs

7.1.2017 v 13:32 | Nahoru | #7
Spíš než pravidelné startování (které je nejspíš úplně k prdu a akorát motorce ubližuje) bych vyndal baterku a odnesl ji do tepla, kde by bylo vhodné ji dobít.

(reakce na) Chladící směs

7.1.2017 v 13:42 | Nahoru | #8

skippy000 píše: Jak tady zaznělo tisíc lidí, tisíc názorů, znám hromadu lidí, kteří to dělají stejně jako já ... navíc vím ze školy co se děje s olejem za dlouhodobého působení chladu



Znám dost motorkářů a "hromadu lidí" co startují motorku každých pár týdnů přes zimu fakt neznám. Co se děje za dlouhodobého působení chladu?

Kdyby jsi chtěl vědět jak se oleje chovají v chladnu, tak tady máš nějaké čtení: https://www.vutbr.c...ne.php?file_id=66827

Vliv vody na motorový olej:

"Pokud je motorový olej a celá kliková skříň vyhřáté na provozní teplotu (80 až 100 °C), pak se nic závažného nemůže stát. Voda ve formě vodní páry klikovou skříň zase opustí, např. i díky jejímu nucenému odvětrávání. Je-li motor studený, horké spaliny s vodní párou přijdou ve studené klikové skříni do styku se studeným motorovým olejem, a pak nutně dochází ke kondenzaci vodní páry. Kapalná voda se hromadí v motorovém oleji, který se intenzivně promíchává a vytvářejí se emulze vody v oleji. Emulgovaná voda v oleji vytváří korozivní prostředí pro celý motor a takový provoz motoru jednoznačně škodí.

Kondenzace vodní páry v motorovém oleji je naštěstí vratný děj. Vodu v případě, že jí není v oleji příliš velké množství lze jednoducho odstranit. Většinou stačí ujet padesát kilometrů po silnici mimo město se zahřátým motorem. Voda se při takovém provozu z oleje odpaří a olej je opět takový, jaký má být. Voda v oleji i po odpaření zanechává stopy.

Jestliže je motorový olej trvale vystaven účinkům vody při častých studených startech, je velmi pravděpodobné, že se tím postupně mění i kvalita oleje a podstatně se zkracuje také jeho životnost."

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

7.1.2017 v 14:30 | Nahoru | #9
Né že bych motorku pravidelně v zimě pravidelně startoval , ale když se nechá prohřát i olej , tak jí to nemůže ublížit . Co autem , jezdíte někdo v zimě ?

(reakce na) Chladící směs

7.1.2017 v 14:45 | Nahoru | #10

motovlk píše: Né že bych motorku pravidelně v zimě pravidelně startoval , ale když se nechá prohřát i olej , tak jí to nemůže ublížit . Co autem , jezdíte někdo v zimě ?

Tak jezdím ale nenastartuju ho a nekoukám na něj z okna z domova pul hodiny a pak ho nejdu chcípnout.

Naposledy editováno 07.01.2017 14:45:27

(reakce na) Chladící směs

7.1.2017 v 14:49 | Nahoru | #11

skippy000 píše: Jak tady zaznělo tisíc lidí, tisíc názorů, znám hromadu lidí, kteří to dělají stejně jako já ... navíc vím ze školy co se děje s olejem za dlouhodobého působení chladu



Máš pravdu - tisíc lidí , tisíc názorů a každý má svou pravdu . O nic nejde,dělej podle svého .

Ale tvůj dotaz směřoval k nemrznoucí směsi - pořiď si hustoměr ( za pár korun jej máš na věčné časy a nikdy jinak ) a změř si ji , popř. vždy až ji budeš měnit , event. víc dolívat atd. . Já od nepaměti ředím na - 33 st.C
např. https://www.tuning-...aVsNECFYU-GwodHCgHwg

Na netu to za tebe nikdo nevyřeší , zdarec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

7.1.2017 v 14:55 | Nahoru | #12

Lubos007 píše: Čemu se konkrétně ubližuje startováním motorky????

to by mě taky zajímalo, když nestartuji každý den motorku tak auto. Nakonec se dozvím, že se na motorce nemá jezdit.

Chladící směs

7.1.2017 v 15:24 | Nahoru | #13
Tak je rozdíl startovat, čučet na to a nikam nejet nebo startovat a projet to, celé se to rovnoměrně zahřeje, všechno promíchá. A taky záleží jestli máte v garáži -30 nebo nebo 15. A myslím, že oleje 10w40 moc nemilují příliš nízké teploty a určitě to není jediná taková věc v motorce.

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

7.1.2017 v 15:43 | Nahoru | #14
Pominu zdejší dohady jestli startování ublíží, nebo ne, ale může mi někdo vysvětlit čím občasné nastartování motorce prospěje?

Chladící směs

7.1.2017 v 16:43 | Nahoru | #15
Tak vodu v chladiči by si měl pravidelně měnit, protože časem ztrácí antikorozní účinky a pak je to jako kdyby si měl v motoru vodu, což není dobré pro vnitřní kovové části. jinak pokud ji startuješ v zimě vždy jen na chvíli, zkondenzuje ti v motoru voda a udělá ti to takovej býlej šlem v oleji. Jinak nevím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

7.1.2017 v 17:37 | Nahoru | #16

fidlimydli píše: Pominu zdejší dohady jestli startování ublíží, nebo ne, ale může mi někdo vysvětlit čím občasné nastartování motorce prospěje?

tak to víš, sedíš u toho, v garáži se klepou okenní tabulky a ten zvouček.... jen pohlazení po duši. Jinak to je k hovnu

Naposledy editováno 07.01.2017 17:37:40

Chladící směs

7.1.2017 v 18:07 | Nahoru | #17
Můj názor je takový, že tvoje "nemrznoucí" směs stojí za starou belu.

Chladící směs

7.1.2017 v 18:23 | Nahoru | #18
Nemrzka by se měla měnit viz Jarda K. Ikdyž tam máš slabší koncentraci, tak nezmrzne na kost jak samotná voda. Je z ní rosol co jsi měl v petce a tím by nemělo dojít k deformaci chladícího okruhu.

Chladící směs

7.1.2017 v 21:35 | Nahoru | #19
Ne že bych byl nějaký zimní startovač ale voda v oleji se teplotou odpaří a aspoň se vše promázne. Přes zimu jsem zatím Ap nakopl 2x, dokud nepřestala hulit jak parní stroj . Jinak si za 70 ká kup hustoměr a uvidíš, na čem seš.

1 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

7.1.2017 v 21:53 | Nahoru | #20
Kdysi jsem ve Světě Motorů četl, že inženýři z BMW a Audi dělali studii a nějaké měření opotřebení motoru při běhu za studena a došli k výsledku, že studený motor (už nevim do jaké teploty je stanovená hranice st. motoru) je cca 19x více opotřebováván, než ohřátý na provozní teplotu. Z toho mi plyne, že každej studenej start, pokud nemusí být je zbytečný. A taky motory, co jezdí pravidelně dálky, jsou kolikrát s větším nájezdem km v lepším stavu, než když s tím někdo jezdí pár km denně prakticky pořád za studena. Bohužel si přesně nevzpomenu na zdroj informací, ale logicky něco na tom bude... za studena jsou menší vůle atd. Takže můj názor je v zimě nestartovat .

(reakce na) Chladící směs

7.1.2017 v 22:18 | Nahoru | #21
Máš pravdu. Ale taky se ti vysráží voda na vstřikovačích a koroze je svina

(reakce na) Chladící směs

7.1.2017 v 22:34 | Nahoru | #22
.

Naposledy editováno 12.01.2017 00:22:44

Chladící směs

7.1.2017 v 22:54 | Nahoru | #23
Proč tu kapalinu teda nevyměníš? Nehledal bych v tom jadernou fyziku. A to startování je k hovnu, kdyby měl motor ruce, tk ti nafackuje. Nechat motor běžet na volnoběh se studenym olejem... Libovka

2 reakcí na tento příspěvek Chladící směs

8.1.2017 v 14:17 | Nahoru | #24
Můj názor: Nechat mašinu hezky odpočívat. Už tu padlo hodně názorů. Studené starty jsou fakt na prd. Motor se ohřívá rychleji než pístní kroužky. Ty se ohřívají pomaleji. Tím vzniká větší tření ve válci. Proto to opotřebení. Dále je tu teplota oleje I když ti sepne sahara a voda je teplá, tak olej je ještě studený. Mám to tak v autě. Teplota vody se mi dostane na 90, ale teplota oleje se ještě ani neukázala. Začíná se měřit od 52. Studeným startem vzniká kondenzát v oleji a ve výfukovým potrubí a následná koroze a to je průser! Tím se vyvaruješ, že moto uvedeš do provozních teplot. To znamená teplota vody a oleje cca 90 +/- a to uděláš jízdou po silnici a neee v garáži. Vyndej baterku a nech moto odpočívat. Baterku vem domů do tepla a na jaře vyměň vodu a olej a dobij baterku.

Naposledy editováno 08.01.2017 14:18:53

(reakce na) Chladící směs

8.1.2017 v 15:30 | Nahoru | #25
speedymratin>Btw. spousta aut má výměník voda/olej, pak se ty teploty moc neliší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

8.1.2017 v 16:31 | Nahoru | #26
.

Naposledy editováno 12.01.2017 00:23:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

8.1.2017 v 17:07 | Nahoru | #27
Tally-ho2> To je pravda, kdysi jsme měli Z15 (veterán traktor) po GO, ten se vždycky v tahu " zatáhnul", prostě píst byl moc nafest, stačilo jen počkat až zchladne a jel jsi dál. Jezdí vklid u dodnes.

Moc to neřešte, stejně jsou to jen stroje. V reálu dřív odejde něco jiného než motor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

9.1.2017 v 10:20 | Nahoru | #28
.

Naposledy editováno 12.01.2017 00:24:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

9.1.2017 v 20:03 | Nahoru | #29
[quote=Tally-ho2]Tech> ocelový píst . To snad neé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chladící směs

9.1.2017 v 20:43 | Nahoru | #30
apriliaf1> Nojo, nechtěl jsem nic říkat. Ale náhodou ocelové písty existují, Mercedesy je mají pokud vím (nově) v náklaďákách...Určitě myslel jen tyhle motory. Sice jeden z důvodů proč snima přišli je 4x menší roztažnost oceli x hliníku, ale to přejďeme.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin
Honda CB500 Four 1976 - Motor se př... Honda CB 500 JakubZaremba 7 5.7.2023 v 14:36 combust


TOPlist