globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zase ten Mogul 4t...
24.12.2016 v 13:14
Zde jsou moje malé poznatky ohledně oleje MOGUL MOTO 4T,který tak nikdo teda nechce(JE JEN MÁLO MOTORKÁŘU CO TO POUŽÍVÁ..),protože je to MOGUL
používaní v motorkách ....
SUZUKI GSXR 750 K3 předchozí olej byl motul 10w40,který teda byl v 25 tis vyměněn za MOGUL 4T 10W40
a po najetí cca 8 tis/km nejevil známky opotřebení a ani spojky(Ne neklouže..)
APRILIA TUONO 1000R..předchozí olej Liguy moly 10w50 ve 28 tis který jsem vyměnil znovu za MOGUL 4T ale s VISKOZITOU 10w50..v manuálu je i 15w50,ale ten zatím nedělají....Motorka měla najeto 33tis když šla na servis..seřízení a další výměny..a Tak čistý motor ještě dlouho neviděli...(spojka neklouzala a motorka projela jak Rakouské a Italské aply a vše OK...)

Takže za mě tedy doporučiji...olej plní normy které potřebuji...pokud se dodrží specifikace...
Řeči typu...si nechám jen pro zasmátí....

Znám hodně lidí kteří během 4-let přešli na tento tip oleje a nikdo sním neměl jediný problém....Jak motor tak spojka...

A když vím že ho dají i do KTM..vše OK..tak proč kupovat drahé oleje...







Naposledy editováno 25.12.2016 23:40:07

(reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 11:12 | Nahoru | #31
VlaHa> a kam se z toho oleje pojedou ty saze tam sakra nereknou..a to jsem se vydrzel divat az do konce

(reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 11:12 | Nahoru | #32

Kawa75 píše: jdi si laskavě léčit svoje mindráky jinam. Nemůžu za to, že jsi se blbě učil a jsi nula co si honí pošramocené ego na motorkářích

Sbohem gugo...najdi si laskavě jiný objekt, pápá



tak ja netvrdil blbost a pak jsem nemazal vsechny okolo jako ty...tak stim posramocenym egem bych to videl trochu jinak..

Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 11:25 | Nahoru | #33
gugo, už jsem se kvůli tobě naučil blokovat uživatele. Takže už nevidím tvoje pindy

PS. nauč se odpovídat k tématu, od toho jsou. Na sociální síti tvojí určitě prudkou inteligenci nikdo nedocení, věř mi.
A ještě jednou, naposledy a navždy pápá

Naposledy editováno 25.12.2016 11:26:50

Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 12:01 | Nahoru | #34
Mogul moto-trans jsem použil do převodovky maxiskůtru,
převodovka funguje....
Mogul požadované specifikace není běžně k sehnání, jak už tady bylo opakovaně uvedeno, v kamenných prodejnách ani na benzinkách není a v eshopech se prodraží o poštovné...mimochodem Mogul stejné specifikace je často výrazně dražší než jiné značky....ale to je podnět pro toho kdo zajišťuje marketing této značky.....ten je u Mogulu nevyhovující, stejně tak jako u Benziny....

Naposledy editováno 25.12.2016 12:02:40

(reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 12:40 | Nahoru | #35
VlaHa> tohle video je fakt dobra show.tomu muze verit jen uplnej debil.na vlastni oci jsem videl kdyz privezli do servisu Brevu1100 protoze majitel byl zazobanej ale tech.antitalent.vysledek?-najel 48tis a konec.v motoru byl,no olej.blizilo se to mazutu.uz jen logicky.olej ma na sebe vazat necistoty-to nejde do nekonecna.dalsi veci je vysrazena vlhkost.po 100tiskm necistoty plus vlhkost to bude dobrej brus.ale hodne ceskych servisu tomu veri radi.vcetne autorizovanych.vymena se hezky zauctuje da se kaficko a za 3 hodky se predavaji klicky.mrknou akorat na merku.trosku se doleje a kdyz je tam majitel po treti ,ctvrty navsteve a uz je to fakt prasecina tak to vymeni.jinak motul mogul ridil bych se specifikaci.mam jen zkusenost s castrolem a motulem a za me motul.motor byl tissi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 12:49 | Nahoru | #36

Kawa75 píše: Protoze API je stale nejpouzivanejsi a najdes ji na kazde krabici s olejem. Např. Mogul moto je značen:

SAE 10W-50, API SM, JASO MA2.

A slavna Evropska ACEA nikde...



Dal by sis do motorky olej API SM bez toho aby splňoval Jaso? ANO či NE

Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 13:24 | Nahoru | #37
Asi bych si prvně zjistil, co a jakou specifikaci oleje doporučuje výrobce daného motocyklu .
Taky kvalita a specifikace oleje je úplně jiná než do automobilů.
Taky jsem slyšel pár názorů od lidí, který používali Motul a lepil jim lamely na spojce. A určitě taky záleží na intervalu výměny oleje, jestli to někdo přejíždí, tak je mi toho motoru líto

1 reakcí na tento příspěvek Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 13:34 | Nahoru | #38
A jak se díváte na situaci, kdy v manuálu je uvedena pouze viskozita a API (asi SH nebo SG) bez JASO (v té době nebyla??), stroj ST1100 PanEu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 14:12 | Nahoru | #39

Kawa75 píše: V technickém listu je uvedena kinematická viskozita a viskozní index... tyto udaje ti vypovidaji o vlivu na snizeni treni motoru. Rekl bych ze je to hlavni.
Ostatni je do znacne miry spekulativni pokud se neprovadi testy v laboratori. Porovnavat jete oleje, ktere byly pouzivany v odlisnych podminkach je k nicemu.



teď ještě aby ty údaje byly pravdivý, a hlavně nevíš jak dlouho vydržej protože u některejch olejů se viskozita dost mění během provozu, právě proto se dělaj ty rozbory. Kinematická viskozita a viskozní index udanej výrobcem je jenom takový hrubý vodítko.
A psal jsem že test oleje by byl na stejnym motoru, pokud je používanej podobně, tak bych nemluvil o odlišnejch podmínkách. Určitě je to asi tak 100x přesnější než se řídit technickym listem.
Stejně je to víceméně teoretická debata, pokud je to motoolej nějaký normální značky a jezdí se na něj dlouhodobě, není s tím problém. Mnohem důležitejší je frekvence výměny, kvalitní filtr, používanej benzín, podmínky provozu ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 14:16 | Nahoru | #40

Líná_vrána píše: A jak se díváte na situaci, kdy v manuálu je uvedena pouze viskozita a API (asi SH nebo SG) bez JASO (v té době nebyla??), stroj ST1100 PanEu


kdybys nebyl líný a alespoň něco málo si o tom našel, tak se takhle nezeptáš
https://www.fuchs-oi...-oleju-dle-jaso.html

Jinak já liju Mogul do všeho od sekačky přes auta po motorky. Argument, že KDYSI stál Mogul za hovno a karbonoval motory(možná takM6A) je celkem o ničem....jen je to český folklor-plivat na vše české Kdybych prodával motorku a kupec měl chytré řeči o používání Mogulu, tak ho pošlu do prdele bez mrknutí oka, ne proto, že bych byl fanatický obhájce značky, ale proto, že s rádobychytráky ztrácet čas nehodlám.

(reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 14:23 | Nahoru | #41

Jurawood píše: Dal by sis do motorky olej API SM bez toho aby splňoval Jaso? ANO či NE


pokud by na něm bylo energy conserving, pak ne - to by ta spojka klouzala skoro na 100%, nicméně normě API SM se snažím vyhýbat, zatím to jde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 14:57 | Nahoru | #42
fockewulf> no to jem moc nepochopil, to se týká Jaso norem, ale když v manuálu není norma jaso uvedena, tak požadavky splňuje vlastně jakýkoliv mot. Olej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 15:06 | Nahoru | #43

Líná_vrána píše: fockewulf> no to jem moc nepochopil, to se týká Jaso norem, ale když v manuálu není norma jaso uvedena, tak požadavky splňuje vlastně jakýkoliv mot. Olej?



ano, pokud je manuál třeba z roku 98, tak vyhovuje jakýkoliv motorový olej splňující požadavky vyrobený v tom roce, akorát se dneska blbě shání ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 15:11 | Nahoru | #44
Stev> Jo, dík, takhle už tomu rozumím

Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 15:16 | Nahoru | #45
Mě na Mogulu nejvíc vadí aktuální vlastnická struktura firmy...

V Paramu dlouhodobě pracoval na vysoké pozici můj blízký příbuzný a už v 80 letech tam uměli vyrábět špičkové oleje...

Za mě tedy Mogul , vlastnická struktura , distribuční politika ...

Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 15:20 | Nahoru | #46
Podle mně, norma JASO-Sx, tak jaké koliv vyšší písmeno by mělo splňovat specifikace na starší modely.
Mám velkého Bandita, předepsaná je specifikace SG a používám už čtvrtou sezónu specifikaci SJ, bez problémů.
P.S.
Určitě na stránkách motorkářích najdete články jak to vlastně s olejem je .

Já osobně bych do Mogulu, šel.

(reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 15:50 | Nahoru | #47

Líná_vrána píše: Stev> Jo, dík, takhle už tomu rozumím



napsal jsem to trochu zjednodušeně, můžeš použít i dnešní olej, ale musí mít uvedenou tu původní normu. Pokud budeš mít olej s JASO SF a předepsanej olej SF a vyšší, tak ten olej tam můžeš nalejt. Olej třeba s API SM tam nalejt nemůžeš protože v době vzniku výrobce neměl tušení o energy conserving olejích a vlivu aditiv na katalyzátory.Ale nemyslím že má smysl experimentovat, při cenách moto olejů je to zbytečný. Navíc moto oleje jsou dneska lepší než byly oleje tenkrát.

Olej s API SF seženeš, třeba tady, ale moc jich není.

(reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 16:11 | Nahoru | #48

Jurawood píše: Dal by sis do motorky olej API SM bez toho aby splňoval Jaso? ANO či NE



Ano dal, mám dvě MotoGuzzi Juro...

...suchá spojka a odděleně mazaná převodovka

Do Ninji nedal, ale Mogul JASO má, takže může všude.

Naposledy editováno 25.12.2016 16:12:52

(reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 18:12 | Nahoru | #49

Stev píše: ...olej normální značky a jezdí se na něj dlouhodobě, není s tím problém. Mnohem důležitejší je frekvence výměny, kvalitní filtr, používanej benzín, podmínky provozu ...



Ano, měním olej i filtr každý rok když najedu víc jak 2000km. Pokud najedu pod 2000km měním jednou za dva roky...
I po těch dvou letech a celkem cca 3-4tis km vypada olej skoro jako nový...

Naposledy editováno 25.12.2016 18:16:55

2 reakcí na tento příspěvek Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 19:05 | Nahoru | #50
fockewullf: ano je to české, ale v žádném případě to není moje povaha jak si se dovtípil pane. O tom, že mogul karbonuje a že je špatný jsem řekl? Nestačím se divit. Nebudeme vytrhávat něco z kontextu, že ne.. nechce se mi vysvětlovat co jsem neřekl.
Sám bych si Mogul dal, nepochybuji o jeho kvalitě. Ale důvod chybí, motul stojí stejně a dáváme ho 10 let do všech motorek.
A věci, kdybych si o tom něco přečetl apod., na to nebudu reagovat, FUCHS považuji za špičkové oleje, ale ta jejich marketingová poradna, (my jsem testovali dávno mnohem lépe i kvůli tomu i sama JASO to nedávno pochopila a zpřísnila normy) pak hned píšete JASO SF a JASO SM.
Motáte dohromady dvě různé normy, řešící úplně odlišné věci, kvůli kterému vůbec JASO vzniklo, psát že jakákoliv API a automobilový olej dnes vyhoví JASO MA? a lze lít do motorky?
Kawa75: tebe se to netýká, patříš k okrajové skupině

(reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 19:11 | Nahoru | #51
Jurawood> jj Guzzi je jedinečná Vlastně ani nevím proč do toho leju motocyklový olej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 20:01 | Nahoru | #52
[quote=ElFidel]Krmím Horneta Motulem 5100, i po 12 000 km byl vypuštěnej oil na bílém podkladu hnědý.
.....A ty si myslíš, že je to tak správně?

(reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 20:18 | Nahoru | #54
Jurawood> silkolene má náhodou docela zajímavou poradnu, a když se jich zeptáš tak dostaneš odpověď. Celkem si mě tím získali, akorát se ptám přímo u výrobce. I když pravda je že z mogulu napsali taky Samozřejmě člověk tomu může nebo nemusí věřit, ale nepatřím k zastáncům názoru že rozdíl u olejů je jen v marketingu.

link silkolene

Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 20:53 | Nahoru | #55
Oleje,aneb vděčné zimní téma...

Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 21:04 | Nahoru | #56
Moje zkušenost > už jsem tu na motorkarich.cz psal, TDM jezdila od výroby jen na CASTROL 10W-40, přešel jsem na MOGUL 10W-40.
Když jsem měnil olej, castrol byl vcelku čistý, bez značných usazenin, měním cca po 5tis. Pak jsem dal MOGUL a měnil jsem po sezoně 2,5tis. a olej černej jak bota > tedy olej váže více nečistot . Změnu jsem nepoznal, spojka neklouže, snad jen lépe řadí, zdá se mi i motor tišší.
Našel jsem si ofic. distributory a sehnal za 140kč/l . Je jedno jakou značku použješ, jsem spokojen s MOGULEM a nemám důvod měnit.
(To je jen můj názor) > všeobecně je důležité nejdříve motor zahřát a pak tahat !

Naposledy editováno 25.12.2016 21:17:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 23:31 | Nahoru | #57

Kawa75 píše: jdi si laskavě léčit svoje mindráky jinam. Nemůžu za to, že jsi se blbě učil a jsi nula co si honí pošramocené ego na motorkářích

Sbohem gugo...najdi si laskavě jiný objekt, pápá

divam se ze pan gugo,moudra hlava prez VSECHNO ma tady obdivovatelu vice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 23:32 | Nahoru | #58

pepinow píše: divam se ze pan gugo,moudra hlava prez VSECHNO ma tady obdivovatelu vice



jo tenhle narozil od tebe zvladal psat jako beloch

Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 23:36 | Nahoru | #59
Tohle neni reklama....
Jen píšu své poznatky..nic vic
A každý ať si vybere co chce...je me to jedno
Jen mi někteří psali ohlehně Mogulu jaký je....
Proto tenhle článek

(reakce na) Zase ten Mogul 4t...

25.12.2016 v 23:40 | Nahoru | #60

rancher píše: Reklama..


Ne jen poznatek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike
Suzuki gsxr 750 k1 stráca vykon Suzuki GSX-R 750 JesuaHamasia 19 2.7.2023 v 07:57 jdu900fire_blejt

TOPlist