bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Má smysl hlásit moto jako veterána?
Ahoj, chtěl bys se zeptat zkušených.
Moc se mi líbí Suzuki GS a mám vyhlídlou jednu skoro 40 let starou, je to dovoz z Německa. Z toho, co jsem načetl, je výhodné ji přihlásit na veterána, protože se nebudu klepat strachy, kdy mi neprojde STK a navíc bude levnější povinné ručení. Vím, že každý rok musí před komisi.
Je to tak, nebo jsou nějaká ale?
Děkuji za odpovědi k tématu.
Lys

Blokovaní uživatelé: petrumr
Anketa: Co je lepší pro 40 let starou motorku?
Získat veteránskou značku
14%
3
Mrcasit se s STK
86%
18
Předchozí
1 2
Následující

Má smysl hlásit moto jako veterána?

Skvělá odpověď, děkuji! 17.12.2016 v 19:19 | Nahoru | #1
Pokud stroj opravdu splňuje podmínky pro testaci na HV není nic snadnějšího. Návodů je plno, vypadá to sice složitě, ale dá se to vyběhat. Podívej se na stránky klubů HV, kontaktuj testačního komisaře a pak se rozhodni. Každoroční obnovení testace nemá s pidama techniků na stk nic společného a jen ji nesmíš prošvihnout, jezdím na oboje tak vím o čem mluvím. Komentářů nevetránistů tu bylo v minulosti plno, takže asi tak.

Má smysl hlásit moto jako veterána?

17.12.2016 v 19:44 | Nahoru | #2
Nevím jak je to u rýže, ale když vyrazíš do zahraničí, tak musíš mět povolení. Nevím jaký dělají na stk problémy, ale jestli to nebudeš mět v technickým stavu tak ti seberou testaci a V značku.

Má smysl hlásit moto jako veterána?

17.12.2016 v 20:09 | Nahoru | #3
Pokud máš možnost to přihlásit na normální značky, tak neváhej, těch výhod je víc než nevýhod. Veteránské značky se dávají až na opravdové echt 100 let staré stroje, které opravdu nemají šanci projít TK. Co se týče technického stavu, tak Japonské stroje z konce 70-tých a začátkem 80-tých let jsou co se týče technického stavu na to lépe, než některé Jawy z let devadesátých

Má smysl hlásit moto jako veterána?

17.12.2016 v 20:30 | Nahoru | #4
Rozhodně přihlásit na normální pokud to jde

1 reakcí na tento příspěvek Má smysl hlásit moto jako veterána?

17.12.2016 v 20:49 | Nahoru | #5
Zase jakých 100let? Najdi si a přečti podmínky testace, samozřejmě pokud na retestaci není stroj v předepsaném stavu můžou statut HV omezit. V RZ je nepřenosná při prodeji, je jen na majitele a členství ve VCC není podmínkou . Nevím o jakém japonském stroji je zmínka, ale moje Jawa 354/1958 je jak z fabriky a Čz 475/1962 v renovaci bude taky, další Jawy/Čz mám na bílých v patině i po renovaci. To že se někdo spálil se stodolovou štětkopatinovou renovací a je jen dobře že V nedostal. Buďme rádi za V RZ, spousta strojů má šanci se dostat díky našim absurdním předpisům zpět vyjet na silnice. Nejvíc mudrují ti co nikdy nic netestovali na HV.

(reakce na) Má smysl hlásit moto jako veterána?

17.12.2016 v 21:32 | Nahoru | #6

panela píše: Zase jakých 100let? Najdi si a přečti podmínky testace, samozřejmě pokud na retestaci není stroj v předepsaném stavu můžou statut HV omezit. V RZ je nepřenosná při prodeji, je jen na majitele a členství ve VCC není podmínkou . Nevím o jakém japonském stroji je zmínka, ale moje Jawa 354/1958 je jak z fabriky a Čz 475/1962 v renovaci bude taky, další Jawy/Čz mám na bílých v patině i po renovaci. To že se někdo spálil se stodolovou štětkopatinovou renovací a je jen dobře že V nedostal. Buďme rádi za V RZ, spousta strojů má šanci se dostat díky našim absurdním předpisům zpět vyjet na silnice. Nejvíc mudrují ti co nikdy nic netestovali na HV.


Příště si přečti i na co se ptal pisatel dotazu a pak teprve mluv! Dám ti ještě jednu šanci, než z tebe udělám debila jo?

Má smysl hlásit moto jako veterána?

17.12.2016 v 21:44 | Nahoru | #7
Veteranskou testaci muze mit stroj i na bilejch značkách = levnejsi pov.
Stk bych se nebál, tim projde kde co..

Má smysl hlásit moto jako veterána?

17.12.2016 v 21:53 | Nahoru | #8
Ještě trochu doplním: Suzinu chci na kochačku a na leštění. Žádný dlouhý výlety. Na blbnutí mám jinou hračku.
Ježto je stará jako já, chtěl bych si ji nechat nadobro s tím, že z ní jednou skutečně veterán bude (pokud se toho dožiju).
K testaci ji samozřejmě chci mít v takovém stavu, že by prošla i STK, navíc původní díly a lak atd., bastl by mi nesměl domů.

Udinar: mohl bys prosím konkrétně rozvést ty nevýhody? VRZ lze udělat na stroj starší 30 let, nevím, proč tu píšeš o 100 letech. Jinak máš moc pěkné motocykly, radost pohledět.

Prosím ty, kteří neměli nikdy VRZ, aby sem nepsali své dojmy, akorát to mate mě i ostatní.

Má smysl hlásit moto jako veterána?

17.12.2016 v 22:04 | Nahoru | #9
Jako debil se zkušeností V RZ sem psat nebudu dám šanci jiným chytrolínům co o testaci nic neví. Hodně zdaru.

Naposledy editováno 17.12.2016 22:13:06

1 reakcí na tento příspěvek Má smysl hlásit moto jako veterána?

17.12.2016 v 22:38 | Nahoru | #10
Panelo kašli na útoky. Jsi jediný, kdo napsal něco k věci a já si toho vážím. Podmínky získání jsem samozřejmě četl a od kamaráda vím, že ač to vypadá dost komplikovaně, není to tak hrozný. A proč platit pálku pojišťovně a dekře, když se projedu párkrát za rok. To je radši dám (částečně) klubu.

Má smysl hlásit moto jako veterána?

Skvělá odpověď, děkuji! 17.12.2016 v 22:42 | Nahoru | #11
Lys: bile znacky - "normalni" papiry jsou vyhoda, stroj s nima se prodava za vic nez stroj bez nich, veteranske znacky nejsou prenosne, takze pokud stroj na veteranskejch prodavas vlastne bez papiru (novy majitel si musi vyridit svoje)

pokud ten stroj z dovozu prihlasit jde, nevidim duvod proc to neudelat, pokud te zajima vyhoda veteranskejch - cca 1/12 bezneho povinneho ruceni, tak to muzes mit i s bilejma znackama, kdyz to prozenes testaci...

pokud te vysledna hodnota stroje nezajima a to na cem ti zalezi je cena urednich vykonu pri prihlasovani, tak potom jo, neprihlasuj to a dej to na veterany...

Naposledy editováno 17.12.2016 22:44:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má smysl hlásit moto jako veterána?

17.12.2016 v 23:10 | Nahoru | #12

Lys píše: Panelo kašli na útoky. Jsi jediný, kdo napsal něco k věci a já si toho vážím. Podmínky získání jsem samozřejmě četl a od kamaráda vím, že ač to vypadá dost komplikovaně, není to tak hrozný. A proč platit pálku pojišťovně a dekře, když se projedu párkrát za rok. To je radši dám (částečně) klubu.



Díky za zastání, ten člověk má nějaký mindrák už to tady někdo kdysi psal.

Můj mladej si bez zkušeností véčka vyřídil sám bez zkušeností, když mu bylo sotva 18 a dal to, ke strojům mého mládí mě vrátil on. Máme několik kochacích strojů, kupčit s papíry nebudu a mlátit do raznic už vůbec ne. Když tady dokola mele někdo jak jsou V na hovno tak se ozvu. Proč na hovno? Už jsem o tom psal a že někdo na V tlačí kdejakého bastarda, nebo jak jsem viděl co jezdí po Praze ... Za testaci se platí, ale vše ti řekne příslušný komisař, seznam dle krajů je někde na netu i s kontakty, případně o něm budou vědět na krajském odboru dopravy kde HV registrují. Tady je to jen o poměřování š......

Naposledy editováno 18.12.2016 10:45:02

1 reakcí na tento příspěvek Má smysl hlásit moto jako veterána?

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2016 v 08:16 | Nahoru | #13
Zjistí si v první řadě podmínky u klubu kde budeš chtít stroj testovat. Co si pamatuju tak stroje které mají hydraulicky ovládané brzdy stejně na STK musí A to každý rok, součástí retestace je protokol o technickém stavu vozidla. Ja mám jako HV přihlášeny dva motocykly, oba mají brzdy ovládané mechanicky tak mi stačí razítko že servisu popř od někoho kdo má koncesi na opravy motorových vozidel. Pak se ti veteránské značky nevyplatí -cena testace + každoroční retestace + příspěvky do klubu + cena Stk. Výhodou je pak jen levnější pojištění ale to u motocyklů není zase taková derda. Navíc při případném prodeji je cena pochopitelně nižší, jak tu někdo psal, veteránské značky jsou nepřenosné. Není pravda že bys při výjezdu do zahraničí potřeboval povolení, to je nesmysl. Veteránské značky tě "omezují" pouze v tom že stroj není určen na každodenní použití - kdo to pozná, že? Knihy jízd už se zaplaťpánbůh nepíšou, ani není nutné pozvání na akci jak to bylo dřív. Druhé omezení je že se strojem nesmíš vydělávat, podnikat Toš tak Oleeee Benďa

(reakce na) Má smysl hlásit moto jako veterána?

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2016 v 09:06 | Nahoru | #14
Benďa77> Co to je zase za blábol s těma hydraulickejma brzdama???

Každopádně jestli máš možnost to přihlásit na bílý, tak to přihlaš. Véčka bych bral jako druhou možnost. Povinný na tenhle starej stroj bude u čpp za tři kila a technickou bych neřešil, tou projde kde co, když to bude mít základní náležitosti.

1 reakcí na tento příspěvek Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 09:38 | Nahoru | #15
Přečti si prosím co jsem napsal Podmínky se klub od klubu liší U klubu kde mám přihlášené motorky to tak máme tak se nezavzdušňuj Mír s Tebou Oleeee Benďa

Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 10:26 | Nahoru | #16
Jj, s tou hydraulikou už jsem to taky viděl.
Jinak kluci jste oba umělci, ty vaše stroje jsou radost pohledět.

(reakce na) Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 10:30 | Nahoru | #17
Benďa77:
Ano máš pravdu, podmínky a ceny v klubech jsou různé, není nutné členství s příspěvky ale podmínky pro členy můžou být pochopitelně výhodnější.

Ať si zjistí konkrétní podmínky jsem tady psal x krát, jinak tady nic zásadně nového nezaznělo.

Zdravím na Žlutavy, děláte tam pěkné veteránské akce.
Že budou komisaři ostří na barumce je pochopitelné přece to není pro všechny jen kochačka

Naposledy editováno 18.12.2016 11:08:39

Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 10:32 | Nahoru | #18
o tym povolení do zahraničí se ještě poptej v klubu.

Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 10:43 | Nahoru | #19
Nešiřte paniku a připosranost. Povolení na výjezd (tuším i vývoz HV) vystavuje teoreticky Národní muzeum v Praze, nikoliv klub. V praxi to funguje jinak všechny akce v okolí hranic byly silně ochuzeny o účast HV, taky projíždím nejen na akcích přes cizinu.

Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 10:48 | Nahoru | #20
No chtěl jsem být na Petrumra slušný, ačkoliv jeho příspěvek do diskuse je zpola trivialita, zpola blud. Naznal jsem, že největším trestem pro grafomana je sebrati mu pero.
I když mě, pravda pobavil tím, že mi připomněl Máňu, co uklízela na OPBH.

1 reakcí na tento příspěvek Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 11:25 | Nahoru | #21
Panela:
Zdravím do Zlína Byl jsi tu tento rok když to bylo poprvé na fotbalovém hřišti? Byl jsem ten blázen co tam vozil děti na sajdě s kulometem
Lys: Díky

(reakce na) Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 11:28 | Nahoru | #22
panela> No nic pane Panela! Když mindrák, tak proč nee. Řekl sis o to ! Za prvé - když odpovídáš na dotaz v kterém je jasně popsán tip motocyklu a ty napíšeš, že nevíš o jaký tip se jedná, tak tomu říkám reakce debila!
Za druhé - já jsem zde celkem často obhajoval VRZ, protože neprovozovat motocykl, který je pěkný a je perspektivním veteránem (a to Suzuki GS 550 bez pochyby je) a nemá doklady je škoda! Ovšem pokud ty doklady má je možno jej normálně zlegalizovat zvyšuje to jeho původnost a také historickou cenu. Ta motorka bude mít prostě minulost, na VRZ tu minulost tak trochu ztrácí.
Za třetí - nevím o jakém mindráku tu píšeš, na tebe jsem reagoval co se pamatuju snad poprvé a jestli to tu o mě někdo psal, tak to máš o mých reakcích větší přehled než já. Na to že jsi zde registrován něco přes rok a já skoro 9 let, tak to jsi toho musel o mě přečíst tuny
Za čtvrté - Teď tedy k těm výhodám a nevýhodám! Co se týče registrace motocyklu z EU, tak to stojí prakticky stejně jako registrace na VRZ, takže v tom není žádná výhoda a co se týče těch poplatků, tak u při registraci na VRZ polovinu těch peněz narveš státu do chřtánu, protože krajská testace (cca polovina peněz) jde státu. Klubová testace jde klubu. První nevýhoda VRZ, motocykl musí být v originálním původním stavu, nebo perfektně zrenovovaný, to u normálních značek nemusí, tam stačí dobrá technická způsobilost. Další nevýhoda je, že musíš provádět něco jak TK každý rok. Další nevýhoda je, že nemůžeš s motocyklem nelze podnikat. Já třeba mám motorky zaregistrovány jako možné stroje pro natáčení filmů Výhodou je, že platíš jen třetinovou pojistku a o další výhodě asi nevím. Sám budu letos na jaře dávat na VRZ mého Maneta S100 a další tři stroje co mám, ale jsou ještě nedodělané půjdou také na VRZ a to proto, že nemám klasické doklady a ty stroje je třeba zachovat pro budoucnost. Proto jsem psal o těch 100 letech. Přece krásný stroj je třeba zachovat, ale když má klasické doklady, tak bych ten stroj zachoval i s jeho historií. Mám třeba doma Jawa 350/634 z roku 1973 s kompletní dokumentací, fakturou z prodejny a záručním listem. Pokud bych tuhle mašinu dal na VRZ, znamenalo by to z normálních značek odhlásit a tím pádem přijít o původní TP. Tím pádem by ostatní doklady nebyly relevantní a nechávat si původní doklady podvodem (psát, že jsem je ztratil) to nechci, stejně jako přerážet čísla na motoru.
Tak co pane Panela už si budete laskavě číst to na co odpovídáte? Myslím, že mindrák tu máte vy!

Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 11:40 | Nahoru | #23
Elaboráty a snůšky invektiv nečtu, reakcí na tvoje výplody i když jsem tu nováček jsem si v minulosti už všiml, asi mě něčím zaujaly i když jsem tu nový a hloupý, za to ty moudrama překypuješ. NAZDAR.

Nadávka do debila od měšťáka sedí.....

Naposledy editováno 18.12.2016 12:14:05

(reakce na) Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 11:46 | Nahoru | #24
Benďa77> byl jsem poprve jako účastník, jinak jsem u vás byl několikrát, sajdu si pamatuju. Líbí se mi u vás atmosféra a nasazení pořadatelů, i když se zdržuju hodně daleko od Zlína rád se na Žlutavách párkrát v roce stavím pozdravit známé.

Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 14:11 | Nahoru | #25
Zvlastni, ze nejvice problemu s Veckama maji ti, kteri na nich motorku nemaji...

Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 14:45 | Nahoru | #26
V_i_c_i: Přesně, než jsem testoval první motorku tak jsem si hledal informace,a to ne jen na tomto fóru. Výsledek byl takový že podle informací které tu kolem toho kolují by u nás testačním sítem neprošel ani Chuck Norris ani MacGyver, možná tak ještě Babica kdyby mu radil Láďa Hruška Skutečnost je naprosto jiná ale nemá význam to tu některým vysvětlovat
kuba350: Doporučuji přečíst http://vccuh.webnod...ts/neco-o-testacich/
stále ale platí to co jsem psal nahoře, podmínky se klub od klubu mění a to co projde u vás nemusí projít jinde, proto je vždycky nejlepší se s příslušným klubem spojit a domluvit se na podmínkách

Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 15:02 | Nahoru | #27

Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 15:37 | Nahoru | #28
Pokud nebudeš mít problém přihlásit na bílé značky (E na všem možném) šel bych do toho. Pokud chceš 100% zachovat originalitu tak asi na veteránský...
Z vlastní zkušenosti, přihlašoval jsem Hondu VT500S: úředníkům se nelíbilo, že: přední světlo nemá E, vzadu po stranách jsou červené odrazky, přední blinkry příliž blízko u sebe a hlavní problém, nikde nebyl emisní limit hluku. Takže Dekra, měření, a osum tisíc v pr...navíc cesta do Prahy..
Držím palce
Každý tě řekne něco jiného, úsudek je na tobě.

Má smysl hlásit moto jako veterána?

18.12.2016 v 16:11 | Nahoru | #29
Já na VRZ mám ČZ 175/477-01 r.v. 1969 (Aprilia). Stálo mě to 5500 Kč, registrovaný v klubu už jsem (VCC Mohelnice). Na testaci akorát řešili jeden odstín barvy (mám ji červeno-šedou), tu šedou jsem musel dávat znovu, nebyla pěkná a místy prolézala rez. Podařilo se mi trefit odstín a zestařit tu barvu, ale přesto to bylo znát. Motorku jsem nerenovoval ale jen restauroval do původní podoby, aby na ní ty roky byly znát. V profilu ji ještě nemám, zatím nebyl čas to tam naflákat. Jelikož s tím mám zkušenosti, tak to vlastně problém nebyl, ale pokud bych měl normální doklady, tak bych neváhal a dal to na ně

Má smysl hlásit moto jako veterána?

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2016 v 19:52 | Nahoru | #30
souhlasím s asassinem, pokud to jde, tak na bílé a pak udělat testaci. Má to ještě jednu výhodu - pokud máš veteránskou testaci, a někdo tě zbourá, tak to pojišťovny řeší jinak (je to certifikované historické vozidlo) než když máš jen bílá čísla (jen nějaká stará motorka pochybné hodnoty) .
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ventilové podložky Suzuki GS 550 MEK0TA 10 17.3.2024 v 18:46 MEK0TA
Nedostupné díly GS550M Suzuki GS 550 MEK0TA 7 24.3.2023 v 22:19 combust
Kluzáky předních vidlic Suzuki GS 550 Juze 1 28.1.2020 v 05:53 milor
suzuki GS 550 T Suzuki GS 550 Radimol 2 17.6.2019 v 22:57 Radimol
Zapalovani-kladivka Suzuki GS 550 červ66 6 18.4.2018 v 09:35 Maxipes_Fík


TOPlist