globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
15.12.2016 v 14:05
Dobrý den všem,
mám Suzuki GSX 750 Inazuma, z které jsem si postavil můj vysněný Cafe Racer. Nyní jsem ve fázi, kdy už stavím motor a poté už pouze drobnosti a lakování. Kompletní motor (včetně karburátorů a svodů) do mého Cafe jsem vzal z GSX- R 750 1991. Bohužel tohle GSX-R stálo několik let a když jsem motor kontroloval tak jsem zjistil že je vyrezlá vložka čtvrtého válce. Z tohoto důvodu jsem motor rozebral a začal řešit opravu. Jelikož mám doma rozebraný další motor z Inazumy, na kterém jsou písty a blok válců naprosto perfektní, přemýšlím že použiji tyhle válce včetně pístů. Válce z GSX-R 750 a Inazumy GSX 750 jsou naprosto stejné (vrtání, rozměry). Rozměry a tvar pístů z těchto motorů jsou stejné ale písty z Inazumy jsou o 5 gramů těžší.

Chtěl bych se zeptat, zda z touto opravou (úpravou) má někdo zkušenost. Podle mích zkušeností by motor měl mít s těžšímy písty sice o málo menší výkon ale lepší točivý moment.

Děkuji za Vaše rozumné názory.

Naposledy editováno 15.12.2016 14:10:52

Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

15.12.2016 v 22:53 | Nahoru | #1
5 gramů bych vůbec neřešil klika to snese a citelny rozdíl v tom nebude

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

15.12.2016 v 23:30 | Nahoru | #2
Proč by těžší písty měly zvyšovat točivý moment?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 00:21 | Nahoru | #3
Číkus> Nepíše, že by ho zvyšovaly, ale zlepšovaly. Předpokládám, že to myslel tak, že těžšími písty docílí větší setrvačnosti - ale zároveň i větších vibrací. Jak moc se těch 5 gramů na každém pístu projeví, to těžko říct. Až tak tomu zase nerozumím.

Naposledy editováno 16.12.2016 00:25:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 00:25 | Nahoru | #4
MEK0TA> Točivý moment může být vyšší, nižší, nebo stejný.

Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 00:26 | Nahoru | #5
zlepsovat kroutici moment ... ne ve smyslu vyssi hodnoty, ale asi, ze je ten "svunk" nakej vetsi, to je panecku fyzika :)

5g bych vubec neresil, otazka je jestli je to jedinej rozdil....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 00:29 | Nahoru | #6
Číkus> To já přece nepopírám, jen píšu to, co napsal on. Každopádně když to vezmu "po selsku", tak tím, že přidá hmotnost, tím větší sílu potřebuje na rozpohybování a zároveň k zastavení, takže podle mě tím točivý moment nepatrně zvýší. Jestli se pletu, budu rád, když mi to někdo vysvětlí.

(reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 00:34 | Nahoru | #7
MEK0TA> Pokud bychom se bavili o větší setrvačnosti nějaké rotující hmoty (typicky setrvačník), pak skutečně potřebuje větší sílu na rozpohybování i na zastavení. Stejného efektu lze docílit i naložením pořádně vyžraného spolujezdce.

Ten setrvačník by ještě asi měl vliv na stabilnější otáčky, např. při volnoběhu.

Ale určitě to nemůže žádným způsobem zvýšit točivý moment.

A píst se při každé otáčce motoru rozpohybuje, zastaví, rozpohybuje...

doplnění: ... tedy motor s těžšími písty imho nebude potřebovat větší sílu na rozpohybování nebo zastavení, ale zejména na udržení v běhu.

Naposledy editováno 16.12.2016 00:38:07

Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 00:45 | Nahoru | #8
mekota: tocivy moment vs moment strvacnosti.... moment, ja zapomnel jakej je v tom rozdil

tezsim pistum by mela odpovidat tezsi klika = vetsi moment setrvacnosti celeho motoru, ale to jen ze si tu teoretizujem, 5g fakt nema smysl resit...

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 05:22 | Nahoru | #9
5g nema smysl resit, to je nic. Motor by mel teoreticky lip do otacek. Zameril bych se spis na kompresi. Jestli je vrsek pistu uplne identickej tak ok (podle obrazku co jsem nasel to tak vypada).

Kdyby sis chtel bejt jistej, sloz spodek motoru, mazni valec vazelinou, otoc do horni uvrate, a nalej tam z nejake laboratorni odlivky treba nemrzku (neco s nizsim povrchovym napetim, mozna je lepsi voda s lihem). Kdyz nalejes stejny mnozstvi vody u obou pistu, komprese bude stejna. Neni to uplne presny, ale pro tenhle ucel je to myslim ok kdyz si das pozor ...
To je spis pro zajimavost, jestli jsou vrsky a jejich vzdalenost od oka stejne, asi to nema cenu.

E: uz je to nejakej patek co jsem to meril ... Je k tomu potreba jeste plexi s nalevaci dirkou, a dosedaci plochu hlavy taky maznout at to tesni.

Naposledy editováno 16.12.2016 05:29:25

Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 06:23 | Nahoru | #10
jak píše Stev, důležitá je komprese a taky bacha na vzdálenost osy ojničního čepu k vrchu pístu.. 5g není tolik hlavně ať jsou všechny písty a ojnice svážený jestli to chceš kombinovat..

(reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 09:52 | Nahoru | #11
Stev> děkuji za dobrý názor pisty jsou co se týká rozměrů a tvaru úplně stejné, od pístního čepu na horní hranu také, takže komprese by měla být úplně stejná

(reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 09:55 | Nahoru | #12
MEK0TA> omlouvám se špatně jsem se vyjádřil...

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 10:52 | Nahoru | #13
Jakékoliv snížení posuvných hmot zvýší výkon i točivý moment motoru, zároveň v žádném případě nezvýší setrvačnost - hmotu je třeba opakovaně urychlovat a zastavovat a to spotřebovává energii - není to hmota setrvačníku (ale ani ta neovlivní točivý moment a výkon). Takže pokud se tato hmota sníží, omezí se i ztráty a zároveň vzroste výkon i toč. moment.
Neumím si představit jak by se mohl s těžšími písty zvýšit toč. moment - co by to způsobilo. Naopak se ho část spotřebuje na výše zmíněné urychlování a zastavování vyšší hmoty.

(reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

16.12.2016 v 13:14 | Nahoru | #14
mito7> děkuji za dobré rady

2 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

17.12.2016 v 20:20 | Nahoru | #15
A co vybrání v pístech pro ventily.Nemá GSXR větší ventily.Jinak obsah spalovacího prostoru se měří řídkým tlumičovým olejem,ne vodou.

(reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

17.12.2016 v 21:00 | Nahoru | #16
imoladu> pisty vypadaj vazne stejne. Jinak vodou to jde taky, akorat to bude delat u plexi bubliny, ale tech se da zbavit. Ja to meril myslim antifreezem protoze je barevnej.

(reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

18.12.2016 v 17:20 | Nahoru | #17
imoladu> tvarově i rozměry jsou stejné jedinej rozdíl je ve váze 5 gramů

1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

18.12.2016 v 18:58 | Nahoru | #18
Staci 0.5 mm vetsi vzdalenost dna od osy cepu a mas mozna vymalovano :)
bavit se, ze foto vypafa fakt stene?

Naposledy editováno 18.12.2016 19:00:51

(reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

18.12.2016 v 19:58 | Nahoru | #19
Jurawood> vsak jsem psal at to zmeri ...

E: teda nepsal, ale ze pokud je vzdalenost stejna tak ok ... Taky je fakt ze riziko potkani ventilu s pistem jsem zapomnel zduraznit.

Naposledy editováno 18.12.2016 20:01:52

Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991

19.12.2016 v 11:50 | Nahoru | #20
tak ventil bude mít ještě 2-3 mm rezervu i tak ale antidetonanční štěrbina (já už ji téměř na nulu zmákl - a končilo to naštěstí jen prasklými písty po zahřátí)

Naposledy editováno 19.12.2016 11:50:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Převodní tabulka zapalovacích svíče... Suzuki GSX 750 Krejcak73 17 23.1.2024 v 08:47 Krejcak73
Inazuma 750, Zephyr 550, nebo Breva 750 Kawasaki Zephyr 550, Suzuki GSX 750, Moto Guzzi Brev... jincom 16 16.1.2024 v 10:39 hansdorf
Suzuki Inazuma 750 - boční protekto... Suzuki GSX 750 Krejcak73 14 15.1.2024 v 14:45 Krejcak73
Suzuki GSX 750 Krejcak73 0 13.1.2024 v 22:59 Krejcak73
Suzuki Inazuma 750-zapojení kabeláž... Suzuki GSX 750 Krejcak73 11 13.1.2024 v 19:37 Krejcak73

TOPlist