Téma: Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
15.12.2016 v 14:05
Dobrý den všem,
mám Suzuki GSX 750 Inazuma, z které jsem si postavil můj vysněný Cafe Racer. Nyní jsem ve fázi, kdy už stavím motor a poté už pouze drobnosti a lakování. Kompletní motor (včetně karburátorů a svodů) do mého Cafe jsem vzal z GSX- R 750 1991. Bohužel tohle GSX-R stálo několik let a když jsem motor kontroloval tak jsem zjistil že je vyrezlá vložka čtvrtého válce. Z tohoto důvodu jsem motor rozebral a začal řešit opravu. Jelikož mám doma rozebraný další motor z Inazumy, na kterém jsou písty a blok válců naprosto perfektní, přemýšlím že použiji tyhle válce včetně pístů. Válce z GSX-R 750 a Inazumy GSX 750 jsou naprosto stejné (vrtání, rozměry). Rozměry a tvar pístů z těchto motorů jsou stejné ale písty z Inazumy jsou o 5 gramů těžší.
Chtěl bych se zeptat, zda z touto opravou (úpravou) má někdo zkušenost. Podle mích zkušeností by motor měl mít s těžšímy písty sice o málo menší výkon ale lepší točivý moment.
Děkuji za Vaše rozumné názory.
Naposledy editováno 15.12.2016 14:10:52
mám Suzuki GSX 750 Inazuma, z které jsem si postavil můj vysněný Cafe Racer. Nyní jsem ve fázi, kdy už stavím motor a poté už pouze drobnosti a lakování. Kompletní motor (včetně karburátorů a svodů) do mého Cafe jsem vzal z GSX- R 750 1991. Bohužel tohle GSX-R stálo několik let a když jsem motor kontroloval tak jsem zjistil že je vyrezlá vložka čtvrtého válce. Z tohoto důvodu jsem motor rozebral a začal řešit opravu. Jelikož mám doma rozebraný další motor z Inazumy, na kterém jsou písty a blok válců naprosto perfektní, přemýšlím že použiji tyhle válce včetně pístů. Válce z GSX-R 750 a Inazumy GSX 750 jsou naprosto stejné (vrtání, rozměry). Rozměry a tvar pístů z těchto motorů jsou stejné ale písty z Inazumy jsou o 5 gramů těžší.
Chtěl bych se zeptat, zda z touto opravou (úpravou) má někdo zkušenost. Podle mích zkušeností by motor měl mít s těžšímy písty sice o málo menší výkon ale lepší točivý moment.
Děkuji za Vaše rozumné názory.
Naposledy editováno 15.12.2016 14:10:52
1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
Proč by těžší písty měly zvyšovat točivý moment?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
Číkus> Nepíše, že by ho zvyšovaly, ale zlepšovaly. Předpokládám, že to myslel tak, že těžšími písty docílí větší setrvačnosti - ale zároveň i větších vibrací. Jak moc se těch 5 gramů na každém pístu projeví, to těžko říct. Až tak tomu zase nerozumím.
Naposledy editováno 16.12.2016 00:25:20
Naposledy editováno 16.12.2016 00:25:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
MEK0TA> Točivý moment může být vyšší, nižší, nebo stejný.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
Číkus> To já přece nepopírám, jen píšu to, co napsal on. Každopádně když to vezmu "po selsku", tak tím, že přidá hmotnost, tím větší sílu potřebuje na rozpohybování a zároveň k zastavení, takže podle mě tím točivý moment nepatrně zvýší. Jestli se pletu, budu rád, když mi to někdo vysvětlí.
MEK0TA> Pokud bychom se bavili o větší setrvačnosti nějaké rotující hmoty (typicky setrvačník), pak skutečně potřebuje větší sílu na rozpohybování i na zastavení. Stejného efektu lze docílit i naložením pořádně vyžraného spolujezdce.
Ten setrvačník by ještě asi měl vliv na stabilnější otáčky, např. při volnoběhu.
Ale určitě to nemůže žádným způsobem zvýšit točivý moment.
A píst se při každé otáčce motoru rozpohybuje, zastaví, rozpohybuje...
doplnění: ... tedy motor s těžšími písty imho nebude potřebovat větší sílu na rozpohybování nebo zastavení, ale zejména na udržení v běhu.
Naposledy editováno 16.12.2016 00:38:07
Ten setrvačník by ještě asi měl vliv na stabilnější otáčky, např. při volnoběhu.
Ale určitě to nemůže žádným způsobem zvýšit točivý moment.
A píst se při každé otáčce motoru rozpohybuje, zastaví, rozpohybuje...
doplnění: ... tedy motor s těžšími písty imho nebude potřebovat větší sílu na rozpohybování nebo zastavení, ale zejména na udržení v běhu.
Naposledy editováno 16.12.2016 00:38:07
mekota: tocivy moment vs moment strvacnosti.... moment, ja zapomnel jakej je v tom rozdil
tezsim pistum by mela odpovidat tezsi klika = vetsi moment setrvacnosti celeho motoru, ale to jen ze si tu teoretizujem, 5g fakt nema smysl resit...
tezsim pistum by mela odpovidat tezsi klika = vetsi moment setrvacnosti celeho motoru, ale to jen ze si tu teoretizujem, 5g fakt nema smysl resit...
1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
5g nema smysl resit, to je nic. Motor by mel teoreticky lip do otacek. Zameril bych se spis na kompresi. Jestli je vrsek pistu uplne identickej tak ok (podle obrazku co jsem nasel to tak vypada).
Kdyby sis chtel bejt jistej, sloz spodek motoru, mazni valec vazelinou, otoc do horni uvrate, a nalej tam z nejake laboratorni odlivky treba nemrzku (neco s nizsim povrchovym napetim, mozna je lepsi voda s lihem). Kdyz nalejes stejny mnozstvi vody u obou pistu, komprese bude stejna. Neni to uplne presny, ale pro tenhle ucel je to myslim ok kdyz si das pozor ...
To je spis pro zajimavost, jestli jsou vrsky a jejich vzdalenost od oka stejne, asi to nema cenu.
E: uz je to nejakej patek co jsem to meril ... Je k tomu potreba jeste plexi s nalevaci dirkou, a dosedaci plochu hlavy taky maznout at to tesni.
Naposledy editováno 16.12.2016 05:29:25
Kdyby sis chtel bejt jistej, sloz spodek motoru, mazni valec vazelinou, otoc do horni uvrate, a nalej tam z nejake laboratorni odlivky treba nemrzku (neco s nizsim povrchovym napetim, mozna je lepsi voda s lihem). Kdyz nalejes stejny mnozstvi vody u obou pistu, komprese bude stejna. Neni to uplne presny, ale pro tenhle ucel je to myslim ok kdyz si das pozor ...
To je spis pro zajimavost, jestli jsou vrsky a jejich vzdalenost od oka stejne, asi to nema cenu.
E: uz je to nejakej patek co jsem to meril ... Je k tomu potreba jeste plexi s nalevaci dirkou, a dosedaci plochu hlavy taky maznout at to tesni.
Naposledy editováno 16.12.2016 05:29:25
1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
Jakékoliv snížení posuvných hmot zvýší výkon i točivý moment motoru, zároveň v žádném případě nezvýší setrvačnost - hmotu je třeba opakovaně urychlovat a zastavovat a to spotřebovává energii - není to hmota setrvačníku (ale ani ta neovlivní točivý moment a výkon). Takže pokud se tato hmota sníží, omezí se i ztráty a zároveň vzroste výkon i toč. moment.
Neumím si představit jak by se mohl s těžšími písty zvýšit toč. moment - co by to způsobilo. Naopak se ho část spotřebuje na výše zmíněné urychlování a zastavování vyšší hmoty.
Neumím si představit jak by se mohl s těžšími písty zvýšit toč. moment - co by to způsobilo. Naopak se ho část spotřebuje na výše zmíněné urychlování a zastavování vyšší hmoty.
2 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
A co vybrání v pístech pro ventily.Nemá GSXR větší ventily.Jinak obsah spalovacího prostoru se měří řídkým tlumičovým olejem,ne vodou.
1 reakcí na tento příspěvek Úprava motoru Suzuki GSX-R 750 1991
Staci 0.5 mm vetsi vzdalenost dna od osy cepu a mas mozna vymalovano :)
bavit se, ze foto vypafa fakt stene?
Naposledy editováno 18.12.2016 19:00:51
bavit se, ze foto vypafa fakt stene?
Naposledy editováno 18.12.2016 19:00:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Převodní tabulka zapalovacích svíče... Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 17 | 23.1.2024 v 08:47 Krejcak73 |
Inazuma 750, Zephyr 550, nebo Breva 750 Kawasaki Zephyr 550, Suzuki GSX 750, Moto Guzzi Brev... | jincom | 16 | 16.1.2024 v 10:39 hansdorf |
Suzuki Inazuma 750 - boční protekto... Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 14 | 15.1.2024 v 14:45 Krejcak73 |
Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 0 | 13.1.2024 v 22:59 Krejcak73 |
Suzuki Inazuma 750-zapojení kabeláž... Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 11 | 13.1.2024 v 19:37 Krejcak73 |