globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ostre / tupe
15.12.2016 v 09:26
Trosku me posledni dobou zajimaji endura a krosky. V debatach nachazim dva pro me ne prilis jasne a specifikovane terminy. A to presne ostre a tupe enduro nebo kroska.
Muze mi nekdo prosim rict jaka je specifikace tady tech terminu? Co je ostre a co uz ne? Kde se to lame z tupeho na ostre a naopak?
Diky
Předchozí
1 2
Následující

Ostre / tupe

15.12.2016 v 09:37 | Nahoru | #1
Mojej žene by som to vysvetlil asi takto : od cca 118 kg tažšie su "tupé"

Ostre / tupe

15.12.2016 v 09:55 | Nahoru | #2
Ostré mají zpravidla servis na motohodiny a jak píše alexa, tak váha do 120kg.

2 reakcí na tento příspěvek Ostre / tupe

15.12.2016 v 10:53 | Nahoru | #3
Pokud klades tuto otazku , rekl bych ze tupe je pro tebe spravna volba. To ja jen aby si nemusel zakladat nove tema.

(reakce na) Ostre / tupe

15.12.2016 v 11:04 | Nahoru | #4
gugo>

Ostre / tupe

15.12.2016 v 11:14 | Nahoru | #5
Krosku do toho nepleť, ta zůstane vždy kroskou a nemá s endurem nic společnýho
Jak už bylo psáno, ostré e. počítá servis na motohodiny, tupé e. na kilometry, rozdíly jsou i v motoru - vačky, zdvihy, převody...
Např. Suzuki DR-Z 400 je tupé enduro, Yamaha WR 400/450 je ostré enduro
Průkopníci ostrýho endura mohli bejt i vzduchem chlazený - XR600R, TT600R

Ostre / tupe

15.12.2016 v 12:01 | Nahoru | #6
Diky za infa. Tedy jak to ctu tak by se to spise melo nazyvat lehke a tezke enduro
To by k tomu asi pasovalo vice.

(reakce na) Ostre / tupe

15.12.2016 v 12:04 | Nahoru | #7
gugo> Kdyz u nejake poridim tak bych radeji lehci stroj, tedy ostre. Urcite bude lepe ovladatelny nez nejaka tezkotonazni mrcha. Napr FE 300. Mylim se?

Ostre / tupe

15.12.2016 v 12:24 | Nahoru | #8
No já nevim... Pro někoho, kdo se ptá co je vůbec ostrý a tupý enduro bych spíš doporučil to tupý . Páč u ostrýho Endura se servisní intervaly počítají v motohodinách - a to v jednotkách až desítkách motohodin. U "tupýho" v kilometrech a to ve stovkách až tisících KM... Takže pokud nechceš pomalu častěji měnit olej, prát filtry a tak, než jezdit, tak "tupý". Sice mají trochu vyšší váhu, nižší výkon, ale jsou to držáky... Navíc třeba moje Honda XL350R (skoro třicet let stará) je jednobuch vzducháč, čtyřtakt a olej dle manuálu každý 3000km (samo, že když jezdím víc polňačky a i ve třicítkách, tak to vyměním dřív, že... Protože vzducháč)

2 reakcí na tento příspěvek Ostre / tupe

15.12.2016 v 12:33 | Nahoru | #9
No me ty prilis caste servisni intervaly samozrejme moc pod vousy nejdou
Takze co by jste doporucili na zacatek?
Pozadavek tedy mam:
Malo potrebna udrzba (drzak)
Nizka hmotnost (pod 110kg)
STK (na papirech)

Ostre / tupe

15.12.2016 v 12:43 | Nahoru | #10
A kolik na to mas penez?

(reakce na) Ostre / tupe

15.12.2016 v 12:50 | Nahoru | #11

zelva0007 píše: No me ty prilis caste servisni intervaly samozrejme moc pod vousy nejdou
Takze co by jste doporucili na zacatek?
Pozadavek tedy mam:
Malo potrebna udrzba (drzak)
Nizka hmotnost (pod 110kg)
STK (na papirech)



pod 110kg nic s beznou udrzbou nesezenes.4t ostra endura se motaj nekde kolem tech 110kg i v aktualnim rocniku tzn 2017 - predpokladam ze 250tis do toho asi dat nechces. 2t se motaj nekde mezi 100-105kg. cokoliv v cem se nemeni olej kazdejch 10hod atd ma pres 140kg...

(reakce na) Ostre / tupe

15.12.2016 v 13:00 | Nahoru | #12

zelva0007 píše: No me ty prilis caste servisni intervaly samozrejme moc pod vousy nejdou
Takze co by jste doporucili na zacatek?
Pozadavek tedy mam:
Malo potrebna udrzba (drzak)
Nizka hmotnost (pod 110kg)
STK (na papirech)


uplne nerealny

1 reakcí na tento příspěvek Ostre / tupe

15.12.2016 v 13:06 | Nahoru | #13
Ale jo, realny.

KTM Freeride

Ostre / tupe

15.12.2016 v 13:06 | Nahoru | #14
na tipmotu máš italský fantic 250, tady píšou podezřelou suchou hmotnost 104kg: http://www.fanticmo...to/250cc/250e-casa/. Stejný čínský tupý motor jako těžší ajp. Ale jestli chceš trochu komfortu na silnici, zvol raději wr250r (130kg suchých )

(reakce na) Ostre / tupe

15.12.2016 v 13:07 | Nahoru | #15

KubaLC8 píše: Ale jo, realny.

KTM Freeride



jo freeride to splnuje, ale dost drahej a je to takovy maly... me treba se 190cm/100kg to bylo fakt "maly"

AJP to s privrenejma ocima daj taky... a takovy ty gasgas cami, beta alp..... atd...

Naposledy editováno 15.12.2016 13:08:18

1 reakcí na tento příspěvek Ostre / tupe

15.12.2016 v 13:36 | Nahoru | #16
Ktm freeride je úplně na hovno a navíc drahé to už radši exc 450

Ostre / tupe

15.12.2016 v 13:41 | Nahoru | #17
na nauceni by myslim nemusela byt spatna trialka, servis ok, ma to spz, vejde se do 100kg s velkou rezervou.. ale na cestovani to neni

2 reakcí na tento příspěvek Ostre / tupe

15.12.2016 v 13:47 | Nahoru | #18
co je na freeride tak spatnyho?
Konkretne na 350

Naposledy editováno 15.12.2016 13:47:28

Ostre / tupe

15.12.2016 v 13:54 | Nahoru | #19
Já mám na tom XLku dle manuálu suchou 124Kg. Nevim kolik má Želva naježděno nebo tak, ale asi bych šel fakt do normálního endura, klidně nějaké staré vrány ala XL, XT, DR, menší kubatury (350, 400). Ono kolem těch 20kW na rozbití papule stačí . Ostrý endura jsou kolikrát 40 a víc kW a to už je na tak lehký stroje opravdu výkon a podle mě trhač ruk (i když jsem na tom teda nejel ještě no). A ono i s kolem 600 Endurama klasikama se dá dobře vyblbnout (zase XL, XT, KLR, XR, TE). Párkrát jsem jel s našema místníma a každej na něčem jinym - jeden starý XTčko 600, druhej XL 350 (já), třetí TE 510. Popravdě, když jsem viděl jak lehce si ta TE 510 jede, pohrávám si s myšlenkou něco takovýho prikupit taky, páč plasty na 30 let starý enduro se blbě shání origo a s těma univerzálama je to takovej bastl pak už. Na tu TE 510 se dá koupit tak nějak vše když se pochroumá.

(reakce na) Ostre / tupe

15.12.2016 v 13:57 | Nahoru | #20

KubaLC8 píše: co je na freeride tak spatnyho?
Konkretne na 350



pro začátečníka dobrý, jinak má menší zdvihy tlumičů oproti dospělému enduru. komponenty brzda, vídle z 80ky, to mi řekli v Praze v KTM, když jsem ji poptával..

Já mám ostré enduro 112 kg suchá. A i to mi přijde někdy dost, nedokážu si představit lítat v blatě se 150kg mašinou..

40kw se neboj, není to takový trhač ruk, je to enduro nástup je plynulý a jízda by měla být taky..))

Naposledy editováno 15.12.2016 14:01:56

(reakce na) Ostre / tupe

15.12.2016 v 14:03 | Nahoru | #21

KubaLC8 píše: co je na freeride tak spatnyho?
Konkretne na 350



spatny bych uplne nerekl, ale ani kocka ani pes. je to fakt pro zacatecnika a jeste malyho... ja se 100kg bych to musel hned komplet prekopat, podvozek atd

druha vec je, ze to vlastne je motorka na naky to "mrdani se" po lese za barakem - coz u nas neni uplne rozumny, na trat to neni, na projizdku s lidma co jedou "ostry" taky ne...

1 reakcí na tento příspěvek Ostre / tupe

15.12.2016 v 14:08 | Nahoru | #22
O tom ze to je postavene jak to je postavene vim, ale zase tak uplne spatne mi to neprijde, nejel jsem na tom, ale hodne vazne o tom uvazuju
Mam sice 195/100kg a motorka je malinka, ale pored o ni premyslim

Ostre / tupe

15.12.2016 v 14:14 | Nahoru | #23
Jsou i motorky nejtupější ostrá DRZ 400 verze E- 36kw a +-126kg nikoliv udávaných 118kg. Měl jsem jí pecka motorka když nemáš 170cm a 65kg...
Ale jsou to staré mrchy a z vlastní zkušenosti vím, že je lepší jít do nové / zánovní!!! Já mám ted GasGas Cami 250 motor jako AJP PR5 250 ale mám karbec a neztěžuju si...Naopak si libuji!!!! Mám jí na inzerci:duvod bydlení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostre / tupe

15.12.2016 v 14:18 | Nahoru | #24

KubaLC8 píše: O tom ze to je postavene jak to je postavene vim, ale zase tak uplne spatne mi to neprijde, nejel jsem na tom, ale hodne vazne o tom uvazuju
Mam sice 195/100kg a motorka je malinka, ale pored o ni premyslim



chtel jsem ji taky a kamaradum dalo dost prace mi to vymluvit. treba me nutej jezdit na trat - cemuz jsem se branil, ale zjistil jsem, ze neumim s plynem, tezistem, projet zatacku a ze stejne proste tohle musim nadrtit. na trenink takovejch tech "trialovejch dovednosti" to taky neni, to chce stejne trialku.

takze ti vyjde, ze to je tak povozit se po lese, sam - to je na nic, sehnat dalsi lidi se stejnou moto nebude snadne...

ma to kamarad a na me je to fakt maly, podvozek by chtel prekopat a to jsi o 5cm vetsi nez ja, hmotnost cca stejne.

idealni kombinace je ostra + trialka

pro ucel k jakymu je freeride dobrej u nas nejsou podminky a rozhodne by na tohle byla lepsi elektrika - takze aj cekam na "freeride" motorku az bude makat ele....

Ostre / tupe

15.12.2016 v 14:24 | Nahoru | #25
OK, dik za nazor

Ostre / tupe

15.12.2016 v 14:30 | Nahoru | #26
Kuba: ale chce si to vyzkouset, tisic lidi, tisic chuti... navic ja jsem v terenu fakt marnej, to urcite jezdis jinak... ale to se nebojim, ze by sis koupil neco podle internetovych mouder...

(reakce na) Ostre / tupe

15.12.2016 v 14:31 | Nahoru | #27

assassin píše: chtel jsem ji taky a kamaradum dalo dost prace mi to vymluvit. treba me nutej jezdit na trat - cemuz jsem se branil, ale zjistil jsem, ze neumim s plynem, tezistem, projet zatacku a ze stejne proste tohle musim nadrtit. na trenink takovejch tech "trialovejch dovednosti" to taky neni, to chce stejne trialku.

takze ti vyjde, ze to je tak povozit se po lese, sam - to je na nic, sehnat dalsi lidi se stejnou moto nebude snadne...

ma to kamarad a na me je to fakt maly, podvozek by chtel prekopat a to jsi o 5cm vetsi nez ja, hmotnost cca stejne.

idealni kombinace je ostra + trialka

pro ucel k jakymu je freeride dobrej u nas nejsou podminky a rozhodne by na tohle byla lepsi elektrika - takze aj cekam na "freeride" motorku az bude makat ele....



Týden zpátky jsem potkal v lese freeride a borec to měl a el.. Říkám mu pojed s náma a on nemůžu už mi dochází baterka ...)) A odfrčel za zvuku vysavače..

Jinak všem bych taky radši doporučil nový poloendura za 120tis gagas cami 250 nebo to od hondy 250f, než 15let staré drz atp..

Ostre / tupe

15.12.2016 v 15:52 | Nahoru | #28
nikod: jo ta elektrika ma jeste rezervy, e-freeride jde koupit za rozumny prachy, ale tam je prilis kompromisu. amici maj moc pekne udelanou tu Altu - ta je fakt konstrukcne vymakla do detailu... ale 400tis v prepoctu je mimo moznosti beznych smrtelniku. ale na trati to uz udrzi krok s MX....

Ostre / tupe

15.12.2016 v 15:52 | Nahoru | #29
Já na freeride jezdil a je to o ničem navíc o ten motor se musíš starat jak o ostrý motor navíc je o dost tupejsi a podvozek když to vyuzivast tak to samy jak exc takže je to polotupy ale starosti a výdrž skoro jak u ostrý takže za ty prachy ke to jezdící nesmysl

1 reakcí na tento příspěvek Ostre / tupe

15.12.2016 v 16:57 | Nahoru | #30
Tedy pokud to dobre chapu tak nic v nizke vaze s relativne jednoduchou udrzbou neni?
Do cca 100tis.

Proste rad bych zkusil pojezdit teren, ale ne na 130 kilove bestii. A taky ne na necem co se musi ob dve az tri vyjizky menit olej a co pet delat vybrus valce nebo tak neco

Prece musi existovat neco lehkeho kde se porad neco neopravuje.

Naposledy editováno 15.12.2016 17:03:48
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Údaje v TP Suzuki DR-Z400E Sláveček1 12 8.11.2020 v 23:05 karavanista
Regulátor dobíjení - doporučení, na... Suzuki DR-Z400E tempest 8 21.10.2019 v 07:42 kovys-moto
Rozvoďák šejdrem Suzuki DR-Z400 SM, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR-Z400E Pedl 4 15.10.2019 v 13:14 Pedl
Úprava ovládacích prvků na řídítkác... Suzuki DR-Z400 SM, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR-Z400E voTTe 17 8.4.2019 v 13:06 voTTe


TOPlist