bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rampa na moto na auto-kouli
23.11.2016 v 12:23
Zdravím ve spolek,
už nějakou dobu řeším dilema ohledně převážení dirtbiku a okruhovky. Mám staré auto s koulí, takže se nabízely 2 možnosti:
1.koupit vozejk -- problém je že jsem z Prahy a nemám to kde parkovat
2. koupit jiné auto (transit, scudo apod.)-- nejsem boháč takže bych vybíral něco do 40 tis., tudíž né příliš spolehlivé auto.
Pak je tu ještě možnost půjčovat si vozík v BikersCrownu za 300,- na den, což je docela slušná cena, ale logisticky to zabere spoustu času (vyzvednout a vrátit do 24h, otevírají v 11h a to už bych byl rád na cestě s naloženou motorkou).
Abych se dostal k věci, nedávno jsem si všimnul zajímavé konstrukce na auto kouli, kam by se údajně měla vejít jak silnici motorka tak i enduro a nosnost kolem 500lb.Odkaz





Můj dotaz zní: Máte s tím někdo zkušenosti? Je to vůbec u nás legální tahle konstrukce? Docela si dovedu představit, že v Americe asi neřeší něco jako homologaci na tuhle věc, ale u nás by to mohl být problém.
Z finančního i praktického hlediska je tohle nejlepší možnost pro mě, cena se pohybuje od 99 USD až po 200USD.

Pokud to někoho zaujalo, tak sem našel video (přetočit na čas 5:00):

Děkuju všem za rady a odpovědi.


Naposledy editováno 23.11.2016 12:24:07

Rampa na moto na auto-kouli

24.11.2016 v 13:49 | Nahoru | #31
Nejsem si uplne jistej, ze bych chtel tahat motorku za autem tak jako ten pan toho chopra, na to mam svoji Suzinu asi az moc rad :D. Kazdopadne dekuju za rady, pokud cinskej trh neprijde do jara s nejakou prevratnou novinkou za par kacek, tak se budu rozhodovat mezi tim autem a vozejkem. Kazdopadne kdyz uz bych kupoval vozejk, tak klasickej, aby se dal eventuelne pouzit i k jinejm vecem. Jednoucelovy moto vozejk by byl pro me asi az moc velkej luxus :D.

Rampa na moto na auto-kouli

24.11.2016 v 14:17 | Nahoru | #32
...shanel bych maly vozik co byl puvodně stavba a spichnul neco jako na tom videu ...idealne neco co jeste nikdo nefotil - tj s propadlou nabo starou STK

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

24.11.2016 v 16:07 | Nahoru | #33

vybouřená_mrkev píše: Jetý vozejk se dá koupit a upravit na převoz motorky za pár Kč.

Mně ten držák na kouli přijde skoro stejná blbost jako toto:

Minulém týden jsem prodal sport jacht s úpravou na převoz motorky za tři litry.

Naposledy editováno 24.11.2016 16:08:45

(reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

24.11.2016 v 17:50 | Nahoru | #34

chiro2 píše: Minulém týden jsem prodal sport jacht s úpravou na převoz motorky za tři litry.


do hajzlu, bych vzal :(

Rampa na moto na auto-kouli

24.11.2016 v 19:14 | Nahoru | #35
Škoda no.

1 reakcí na tento příspěvek Rampa na moto na auto-kouli

24.11.2016 v 21:53 | Nahoru | #36

(reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

25.11.2016 v 02:01 | Nahoru | #37
tonoaaa> tak tohle je výborná věc, to už bych do garáže asi vešel :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

25.11.2016 v 08:20 | Nahoru | #38

chiro2 píše: Minulém týden jsem prodal sport jacht s úpravou na převoz motorky za tři litry.


Nemáš fotku? Mám dlouhej sport jacht a taky mě napadlo přidělat na to kus svodidla. Jak to bylo se stabilitou? Velký/malý kola?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

25.11.2016 v 08:28 | Nahoru | #39
FiZzeR> Vozík už nemám, tak bohužel nenafotím. Jinak na oji jsem měl přidělaný kus "U" traverzy. Navrtal jsem 4 díry a zespodu provlíkl dvě účka, které měli na konci závit a zezhora chytil na matky. K traverze jsem jen navařil kus ohnuté pásoviny. Takže, vyšoupl jsem obě čela, po prkně na jel s motorkou až na oj a motorku zapíchl až do oka, jako kolo před hospodou. Motorka stála sama. Čela zašoupneš zpět a pak zakurtuješ. Jinak by se ti mohli bočnice vylomit dovnitř, když nedáš čela. Drží to perfektně. Po dálnici 130 jakoby nic. Taky jsem si na zadek podlahy navařil malinkatý očko ke kterýmu jsem přivázal zadní kolo, aby v případě byť i malé nehody motorka nemohla udělat kotrmelec a rozmlátit půl auta.

Edit: Kola jsem měl malý a korba měla 130x100, proto jsem musel udělat přední čelo vytahovací a najet až na ojku.

Naposledy editováno 25.11.2016 08:30:37

Rampa na moto na auto-kouli

25.11.2016 v 08:46 | Nahoru | #40
mokrá váha moto je 200kg, když se ti to někde zhoupne tak bude zatížení o nemálo větší. To se ti na té kouli musí i protožit.. Někdo to tu nedávno prodával za 5tis a měl to ruzně posvařované výztuhama.. Nejjednošší bude koupit vozík, klidně obyč, dej tam tu patu na chycení předního kola třeba od vapp a bude klid..

Rampa na moto na auto-kouli

25.11.2016 v 11:09 | Nahoru | #41
Taky to vydím tak max na převoz skútrů, či Babety.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

25.11.2016 v 11:15 | Nahoru | #42
chiro2> 130? A byl to určitě sport jacht? S 200kg motorkou už je docela odvaha s tím vůbec vyjet... A jestli malý kola = ty uplně malý (dávaly se dva druhy), tak se ti při 130 musely roztavit lágry, né?

(reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

25.11.2016 v 15:00 | Nahoru | #43
FiZzeR> Jo, jsem vůl. Vozil jsem ostrý enduro. Se silnicí bych si asi víc jak kilo netroufl.

Rampa na moto na auto-kouli

25.11.2016 v 15:01 | Nahoru | #44
Teda jednou jsem vezl kámošovi B12 , ale z Brna do Svitav a na tyhle trase nejedeš víc jak 90 ani sólo

Rampa na moto na auto-kouli

25.11.2016 v 16:12 | Nahoru | #45
Drzak na kulu je blbost,pokud nemas aspon offroad s poradnym ramem pod kastlou.
A co něco takovýho? Super zpracovaní a neni tak siroky jako normalni vozik.
http://www.vezeko.cz...y/201-snadno-nalozit

Rampa na moto na auto-kouli

26.11.2016 v 07:56 | Nahoru | #46
Mám ten skládací Ebeco, vozímna něm GW a 150 km/h není problém. Akorát je to drahe na pokutach. V Německu 350 € za rychlou jízdu.

Naposledy editováno 26.11.2016 07:56:44

Rampa na moto na auto-kouli

26.11.2016 v 09:36 | Nahoru | #47
Ehm, nejen že to nevyjde kvůli svislému zatížení, ale to zatížení nebude ani zdaleka pouze svislé.

1 reakcí na tento příspěvek Rampa na moto na auto-kouli

26.11.2016 v 11:32 | Nahoru | #48
Kdysi jsem toto řešil s jediným výrobcem držáku na kola s p.Huličkou z Mostu to jsem chtěl ze bych si bral na dovolenou skútra váha dle TP 86 kg Yamaha Bws a on ani neměl strach z toho že bych to nevydržela koule (Sharan SZ.100kg) ale o to ze to neudrží koule a bude se to otáčet přimo na kouli nakonec mi poradil vyrobit ale s tim že jsem zespoda na sharana musel dodělat držáky na bokách vychází mi s pod nárazníku ze zadních nosníku a je to kvůli bočnímu vedení bez nic to byla už moc velká váha a při projetí díry se nakláněl na stranu a to i díky motoru vzadu u skútra

(reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

26.11.2016 v 18:00 | Nahoru | #50

Nezmar73 píše: http://www.hakrbrno.cz/hakr-nosic-na-motorku


A ????

Rampa na moto na auto-kouli

26.11.2016 v 18:29 | Nahoru | #51
Měl jsem nosič od Hakru. Vozil jsem děckám pitbike a ok. Ale nic těžšího bych na to nedal kvůli svislému zatížení. I s pitem to dost pružilo. Přikoupil jsem enduro, takže jsem si udělal vozík. 3000,- pořiz. cena, 2x oblouk a nájezd agados cca 1400,- a nějaká ta kurtna.

(reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

26.11.2016 v 21:14 | Nahoru | #52
sanbay> znova, SZ je ale jen posouvající max. síla přesně zezhora na kouly, bez ohybového momentu do všech možných směrů, který držák alá na kola vyvozuje.

1 reakcí na tento příspěvek Rampa na moto na auto-kouli

27.11.2016 v 09:21 | Nahoru | #53
můj jacht s moji motorkou tak jak to je na fotce sem stim jel do svedska jen jinym autem.
rychlosti kolem 100km/h vše v poradku dovezl sem to az tam motorka krasne vyfoukaná !
policie mě stavěla nemecká i švédská a vše ok jediný češi problém u ustí nad labem(trotlové)
uprava voziku na oj navareny jekl ktery drzí prední kolo a vzadu zaprené o čelo a originalni pneumatiky sem vyhodil a nandal pneumatiky z desty takovej ten naftovej zvedaci vozejk jesterka se tomu myslim rika sou strasne tlusty a tvrdy ale rafky se daj rozsroubovat tak super.
vozim to na tom stojanku abych ji mohl dorvat kurtama na krev a vse top :)
ted tak vozim i ktm sxf a vse v poradku mam voziky dva klidne rad pujcim :)
s tou motorkou to dalo pres 4000km a vozik slouzi do ted bez jedine opravy.




nevím proč to nejde nahrat jinak nez otocene ta fotka....

Naposledy editováno 27.11.2016 09:23:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

27.11.2016 v 11:11 | Nahoru | #54
ktm525smerák> Měl jsem ten samý vozík aa řešil jsem to stejně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

27.11.2016 v 13:00 | Nahoru | #55
chiro2> tyhle voziky sou super a vyhoda je ze se da koupit za par korun

(reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

27.11.2016 v 14:31 | Nahoru | #56
ktm525smerák> To jednak a druhým je lehkej, takže v garáži jde do svíčky levou zadní a vejde se ješte auto a ke zdi motorka.

Rampa na moto na auto-kouli

28.11.2016 v 16:00 | Nahoru | #57
Já bych potřeboval tohle



Rampa na moto na auto-kouli

19.12.2016 v 20:25 | Nahoru | #58
..n fakt je ze by zadni vrata na pickupu mel mit nosnost 300kg ... co to udela (takhle vzadu posunuta vaha s celym autem netusim ...zas 200kg není 300 ..,,, takze ten range by to asi mohl v klidu dat .. narozdil od ochcavky :)

1 reakcí na tento příspěvek Rampa na moto na auto-kouli

Skvělá odpověď, děkuji! 11.11.2018 v 05:30 | Nahoru | #59
>Stefix & rations: Mam presne tento nosic na moto, jako na obrazku v puvodnim dotazu Stefixe. Nosnost 500 lb = 227kg. Asi jste to od doby diskuse v r.2016 i uz nejak vyresili (nejspis nejak jinak), ale jelikoz tuto vec vlastnim, dovolim si opozdene reagovat a rozptylit vsechny uvahy diskutujicich, jestli to koule unese nebo ne. V 1. rade je potreba rict, ze je holy nesmysl uvazovat o nosici moto o vaze presahuji 100kg na jakykoliv osobak. Jedine na SUV, Off-Road, Pick-Up nebo na dodavku. Pointa reseni tohoto nosice moto je totiz v tom, ze se sice montuje na TZ, ale nikoli na kouli. Je to urceno pro US vozy, ktere maji za a) vetsinou ram, takze TZ je namontovane na ramu, a neni to nejaka konzole namontovana na "papirove" samonosne karoserie nebo vyztuhu narazniku evropskych/japonskych vozu, a za b) TZ je resene tak, ze ma velmi masivni hranaty podelny "jekl" o jmenovitem vnitrnim prurezu 2"x2" (cca 51x51mm) kteremu se v USA rika "hitch receiver" a ktery je standardni u vsech vozu SUV / pick-up, bez ohledu na to, jestli vyrobcem je koncern GM, Ford, nebo Chrysler (Dodge). Do tohoto "jeklu" se nastrci budto konzole s kouli (protikus, ktery pasuje do toho prurezu 2"x2"), nebo jakekoliv jine prislusenstvi s timto protikusem (napr. nosne plato, ulozny box, drzak navijaku, ten drzak predniho kola motocyklu pro jeho "vleceni"), anebo prave takovyto nosic motocyklu, ktery tazatele Stefixe zaujal. Cele je to zajisteno cepem v pricnem otvoru, takze tato prislusenstvi jsou snadno odnimatelna, zamenitelna, a univerzalni napric znackami a modely. Cili tam neni zadna montaz zalozena na principu treni (sevreni) samotne koule TZ, jako je tomu v pripade u nas beznych nosicu kol. Jelikoz se jedna o TZ, ktere je, jak zmineno, vetsinou soucasti ramu, tak svisla zatizitelnost je mnohem vyssi. V USA je bezna a doporucovana praxe, ze svisle zatizeni vleku na kouli by melo byt (vyvazenim vleku a jeho nakladu) nastaveno na 10-15% celkove okamzite hmotnosti privesu. Takze kdyz budeme uvazovat maximalni 3,5t vlek, tak svisle zatizeni na kouli u takoveho privesu je v USA doporucovane na 350-525kg - pokud to konstrukce vozidla a udaj vyrobce umoznuje (pro hnidopichy znale problematiky - aby me nekdo neosocoval ze zavadejicich informaci - ty hodnoty nad 10% jsou v pripade pouziti jednoducheho zarizeni pro rozlozeni vahy privesu, ktere slouzi prave k omezeni svisleho zatizeni koule - ale to je jina zalezitost). Chci tim jen rict, ze svisle zatizeni na kouli pro takove (US) vozy, ktere predstavuje vaha motorky (+/-200kg) neni z konstrukcniho hlediska zadny problem. Ono tahnout treba 2t vlek se svislym zatizenim na kouli 50-75kg (nebo i 100kg) je nebezpecna blbost (bohuzel ale stanovena idiotskymi EU predpisy) - zejmena v pripade vyssiho teziste nakladu vleku, jako je treba preprava lodi...
Ale zpet k nosici motorky: V 1. rade se musim priznat, ze ho mam teprve kratce a ze jsem ho v praxi zatim jeste nestihl pouzit. Jak v diskusi uz nekdo zminil, v USA neresi nejake zakryti svetel a RZ, takze tento nosic nema svetelnou rampu ani moznost umisteni 3. RZ. Nejsirsi rampa, ktera se da v EU koupit (pro nosice kol), ma sirku vetsinou 90-100cm, a v pripade roztazitelnych (ktere jsou dost drahe) max. 110cm. Pokud je sirka vetsiho SUV nebo dodavky 180-190cm (bez zrcatek, tak uz vznika problem, ze sirka takove rampy nesplni podminku vzdalenosti koncovych svetel od bocniho obrysu vozidla max. 40cm. Takze rampu jsem si vyrobil, a jelikoz jeji uchyceni primo na nosic by vzhledem k jeho designu byla dost problematicka (je tam vzadu nasazena najezdova lizina), vyresil jsem to tak, ze se gumicukama pripevni primo na prevazenou motorku. Pri jizde s prazdnym nosicem svetla ani RZ zakryty nejsou, takze rampa neni potreba. Nicmene - nemohu tedy slouzit pokud jde o praktickou zkusenost co se tyce rychlosti jizdy, stability, prejizdeni retarderu, apod., jak v diskusi padlo. Ale i v USA maji retardery, obrubniky, najezdy a zeleznicni prejezdy, a tento produkt se tam prodava, pouziva a zrejme funguje. Pokud jde o zalezitost tuzemske legislativy (homologace apod.), tak samotna koncepce vyse popsane kontrukce US tazneho zarizeni (nasouvaci konzole s kouli) tak uplne nesplnuje nase / EU predpisy (napr az teprve od nedavna se da tato konzole s EU homologaci koupit od polskeho vyrobce Auto-HAK, do te doby u original US dilu nebylo vyhnuti nez pouzivat bez homolgace). Nastesti se daji z "hitch receiveru" snadno vyndat (vyjmout zajistovaci cep a vysunout) - stejne jako cokoliv, co se do toho "jeklu" zastrci, a na STK s nosicem moto asi nikdo jezdit nebude. V pripade "odchyceni" na silnici - pokud by byl nejaky problem - se hodlam hajit tim, ze jde o certifikovany tovarni vyrobek, ktery je k tomuto ucelu konstruovany a schvaleny (byt ne podle EU normy, ale to jako cele TZ), ma typovy stitek s povolenym zatizenim, ktere neprekracuju (moje Honda CB550 Four vazi 212kg), svisle zatizeni koule take neprekracuju (jednak proto, ze neni namontovano na kouli, ale na ramu, a ani jeho svisle zatizeni dle udaju vyrobce vozidla neni prekroceno), a naklad = moto je radne uchyceno a upevneno dle navodu vyrobce nosice, a navic podobny vyrobek na EU trhu neni dostupny, cili nemam na vybranou koupit si podobny s homologaci... Takze uz vidim, jak to nejakej bengo na silnici "resi". Pro ty, kdo by byli zvedavi, na jakem aute to hodlam pouzivat, tak puvodni zamer byl 2002 Ford Explorer, a nyni jeste 1999 Chevrolet Silverado C3500 pick-up. Tam sice muzu nalozit 1-2 motorky na korbu, ale na nosic je to pohodlnejsi a praktictejsi - na korbu muzu soucasne nalozit jeste neco jineho... Pro zajimavost - Silverado muze dle vyrobce tahat vlek 4,5t - 5,7t (podle toho, jestli bez nebo se zarizenim pro rozlozeni hmontnosti vleku), a svisle zatizeni na kouli je az 430kg. V ceskem TP ma ale tyto hodnoty omezene na 3,5t vlek a svisle 120kg. Takze na zaver - kdo ma US karu (Ford, Jeep, Dodge, Chevy, GMC, Hummer, apod.) a poridi si k tomu svetelnou rampu + 3. RZ, tak tento nosic docela dava smysl. Porizovaci cena kolem 10.000,-Kc (nutno objednat v USA) - za coz uz se sice da poridit malej vozejk, ale pro toho, kdo soucasne resi i to misto na uskladneni... Pro vetsinu ale asi bude spis problem ta kara s ramem a US typem TZ.

(reakce na) Rampa na moto na auto-kouli

11.11.2018 v 07:31 | Nahoru | #60
gasoline.man> Supr rozbor k věci! Jen mám zas po náladě, jak se furt ukazuje, že v EU a u nás tuplem stát vyvíjí maximum úsilí aby pro lidi udělal minimum prospěšného.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist