zatím jsem jezdil jen na cestovním enduru (Tiger 800) a terén tak max někde po Poloninách na Ukrajině.
Láká mě dát se na něco ostřejšího. Ale tohle je pro mě španělská vesnice. Takže jsem zmaten rozmanitostí nabídky. Jelikož nemám zkušenost s dvoutaktem a vykládají se o tom strašidelné příběhy, raději se dívám po čtyřtaktu. Když se dívám po čtyřtaktu, daleko větší a cenově atraktivnější nabídka je v kubatuře těch 400 a více ccm. Říkám si však, jestli to není podobný případ jako s dvoutaktem, kdy mě to vytrhne ruce z těla při prvním rozjezdu. A 4T 250 je také daleko větší položka (navíc když trvám na SPZ).
Tedy, ptám se zkušených vyzrálých enduristů s nadhledem , kteří už něco projeli, jak je to s těmi motocykly? Je každý 2T peklo, které jede jenom nahoře nebo jsou i typy více "spodových" 2T? Je 4T 400 či 450 zásadní rozdíl oproti 4T 250? Je větší motor životnější než menší? Jsou tam vůbec rozdíly v provozních nákladech?
Kde mám začít, když zatím nevím, jestli mě to strašně nepotahá a po dvou jízdách to nebudu prodávat? Při váze nějakých 100kg (pokud je to vůbec nějak důležité) je 125 motor asi úplná zbytečnost v uvažování, ale možná mě vyvedete z omylu.
Co se týče značek, je velký rozdíl (servis, náklady, dostupnost) s KTM (Hsqv) a oproti tomu např. Yamaha WR nebo RM-Z? A co méně profláklé značky jako Sherco či AJP? Přijde mi, že často komponenty sdílené, motory se taky vyskytují všude možně, hlavně co se týká evropské produkce...
Předem díky za smysluplné názory a prosím ani mě, ani sebe vzájemně neurážet.
1 reakcí na tento příspěvek Neználek vybírá ostré enduro
- pokud chceš enduro na jednodenní akce, pak je to relativně jedno. na slabší motorce jsi později unavený, já vlaju na 450 od třetího dne (no, teď jsem na to vlezl po půl roce a odpoledne toho měl plný gaerne)
- v rumunsku jsou občas kopce, který 250 už blbě tahá
- mám 450 - když je dobrý rok, jezdím 15 dní, když špatný (letos), jezdím 3 dny...příští motorka bude rozhodně menší (asi 350...plus minus 100 ccm )
ke 2t
- jen jsem si párkrát půjčil 2t/300 a příjemné na ovládání (hmotnost a těžiště), ale nevyhovoval mi charakter motoru. sice to dole táhne taky, ale dost jedeš "přes spojku", nemůžeš brzdit motorem a přejezdy jsou o nižších rychlostech...ale jsem v terénu fakt lama
jinak mám přes 20 let a cca 150 tkm zkušeností s motorkama - aktuálně na silnici a do lehčího terénu adv990 - a v terénu na ostré cca 300 mth
edit: sojkin má dobrý návrh - jakékoli neostré enduro s relativně dobrým podvozkem do terénu
Naposledy editováno 10.11.2016 10:10:08
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8252 | Dnes v 12:15 Fic6 |
Husqvarna te 450 nestartuje Husqvarna TE 450 | Admm | 8 | 19.4.2024 v 21:38 assassin |
Dotaz ohledně přečerpávání paliva z... Husaberg FE 501 | Jirka010 | 0 | 7.4.2024 v 15:08 Jirka010 |
Husaberg fe 450 2012 dílenská příru... Husaberg FE 450 | Maty_99 | 3 | 4.4.2024 v 21:50 Kohlstein |
Ovládaní světel domino Husqvarna TE 510 | HanyBany1 | 2 | 1.4.2024 v 09:32 krokoš |