mám čtyřkovou třiapůlku, kterou jsem kdysi koupil jen jako rám a zastavěl do ní motor z Bizona. Motor z Bizona (typ 634) ale na první pohled působí dojmem, že do rámu nepatří (jiný tvar hlav, úchyty pro zavěšení,... atd.), tak bych to chtěl dát do "originálu". Podle velkého TP byl v moto původně z výroby typ 632, který jsem nechal po přestavbě změnit na 634. Nyní stojím před rozhodnutím co čeho mám jít.
Jaký typ motoru je podle vás do rámu 634 z pohledu výkonu, spolehlivosti, atd. nejlepší? Chci aby to působilo původním a originálním dojmem, ale využil jsem nejosvědčenější řadu motoru, jaká se dá vestavět.
Díky moc za vaše názory.
Naposledy editováno 05.11.2016 10:49:04
3 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, typ 634 - jaký pořídit motor?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, typ 634 - jaký pořídit motor?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, typ 634 - jaký pořídit motor?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, typ 634 - jaký pořídit motor?
Myslím, že ani v Jawě neví co tam dávali, vše co momentálně bylo po ruce.
MG
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, typ 634 - jaký pořídit motor?
rave: To že máš v rámu 634 motor s úchytama navíc-pro Bizona bych tak neřešil, zvlášť, pokud bude "nastrojená" jako první 634. Všechny tyhle "634" motory se vzájemně liší drobnýma odlišnostma; v hlavách, hřídelkách, kolečkách, rozetkách.. a byť se továrně odlišovali-1. 4 čísla ozn. motoru, tak dnes se podle nich už stejně nedá moc řídit-vzhledem k provedeným opravám. Pokud ti ty úchyty moc vadí, tak si jiný spodek motoru sežeň
Naposledy editováno 08.11.2016 19:25:16
opravuju se .... podle TP tam byl dokonce 631-9, chtěl bych se spojkovým automatem s náhonem na otáčkoměr. Ten současný motor nemá :/ Víko na obrázku neni původní. Bizon byl vybaven oilmasterem, tak jsem dokupoval.
Naposledy editováno 08.11.2016 19:38:48
MG píše: může tam být cokoli od 632 do 638, 6 i 12V. Právě jsme opravili 634ku s motorem 638 a je to rakouská motorka, má Al přepínače který jsem nikdy neviděl a sytič na řídítkách.
Myslím, že ani v Jawě neví co tam dávali, vše co momentálně bylo po ruce.
MG
A nemáš foto? To bych opravdu chtěl vidět
Malken píše: Když už řešíte čísla motorů pro 350/634, tak nezapomínejte na 631-X-YY..
rave: To že máš v rámu 634 motor s úchytama navíc-pro Bizona bych tak neřešil, zvlášť, pokud bude "nastrojená" jako první 634. Všechny tyhle "634" motory se vzájemně liší drobnýma odlišnostma; v hlavách, hřídelkách, kolečkách, rozetkách.. a byť se továrně odlišovali-1. 4 čísla ozn. motoru, tak dnes se podle nich už stejně nedá moc řídit-vzhledem k provedeným opravám. Pokud ti ty úchyty moc vadí, tak si jiný spodek motoru sežeň
On ten motor má jiné hlavy, jiné bloky (uchycení pro bizona) a nemá výstup na náhon na otáčkoměr, víš... Souhlasim s tim co píšeš, je to jedno. Ale než to vše shánět, koupim motor a tenhle nechám na ND. Chci si jí nechat a za 20 let se i tenhle motor bude shánět špatně...
Nejvíc mi vadí ten náhon a hlavy...voka bych uřízl ..kdyby na to přišlo :D
Naposledy editováno 08.11.2016 19:39:43
udinar píše: Mám první čtverku a v ní je motor 633, ale je to 634 z roku 1973 a podle čísla rámu 586 je opravdu jedna z prvních, tak nevím, co se dávalo později. Hlavy mám také zkosené a celkem mi to tam sedí
přesně tuhle jsem taky měl, 634 s motorem 633 - originál z výroby
Naposledy editováno 09.11.2016 21:54:54
Teoreticky by se dal použít ještě motor z ČZ 350 ve 70tých let - ty mají také šest žeber a označení 634 - ale těch moc u nás není, ačkoliv se jich vyrobila spousta - šly hlavně na export.
Pozor ale na motory na 634 nebo Čízy 350 z posledních let výroby ( z 80 tých let ) - ty měly jen 4 žebra pod válcem jako 632 a jsou to de facto motory do 632 ale ještě s dynamem u Jawy a u Čezet už altíkem.
Motor 638 se tam také dá dát - ale záleží, zda máš dvoubudíkovou verzi ( tzv. konopnici ) - ty se takhle origo dělaly v prvních letech výroby hlavně na export.
Do jednobudíkovky nebo do verze se světlem z kalifa ( tachometrem ve světle ) patří motor se šesti žebry
Rozhodně ale oka z toho motoru z Bizona neřezej - je to škoda, páč to bude vidět, že je to uřízlé, u těchto bloků je také jinak řešený vstup kabelů k zapalování ( seshora vedle pravého válce ), což by v motorce nevypadalo pěkně.
A jestli ty kartery na Bizona nepotřebuješ, tak bych ti od nich mohl pomoci, kdybys měl zájem - hodily by se mi na motor do torza Bizona, co se mi tu válí
nechci zakládat nové téma na téma motory 634.
Narazil jsem na takový "detail". Když se podíváte na foto staré 634 výše, tak uvidíte že má na motoru starší "skosené" hlavy s " hladkým " žebrováním, které jsou namontované nižší stranou dopředu. Přesně tak to mám i já na své 634.
Jde mi ale o to, že jsem viděl spoustu fotek, kde jsou hlavy namontované přesně obráceně. Prohodí se levá s pravou a jsou tou vyšší částí dopředu.
Jak to tedy má být správně ??? Mě dává smysl první možnost (nižším dopředu) protože si říkám : zpočátku je náporový vzduch chladnější- stačí tedy menší teplosměnná plocha , vzadu je hlava chlazena již ohřátým vzduchem-teplosměnná plocha musí být tedy větší. Přiznám se ,že obráceně (vyšším dopředu) je to asi pohlednější.
Pak mě ještě zajímá na které motory se montovaly tyto šikmé hlavy a na které ty z boku obdélníkové s vlnkovitým žebrováním okolo šteftů ?
Díky za názory.
Štěpán
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, typ 634 - jaký pořídit motor?
Tak je to jasný.
Jsou dva druhy hlav. Ty co mám já jsou " bizoňácký" - mají rovné o něco nižší žebrování, které se směrem dopředu snižuje a pak ty druhý 634-ový které jsou s "vlnkami" okolo svíček a šteftů- mají žebrování o něco vyšší a směrem dopředu se zvyšuje. Rozlišit na kterých motorech má být to a na kterých ono, bude zase elaborát...!
Možná motory 633-první typ a 634- druhý typ.
Naposledy editováno 28.07.2019 13:22:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 | honzaza | 3 | 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal |