globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Doporučení motorky - aneb první SS
Zdravim všechny chtěl bych se zeptat na doporučení první sportovní motorky. Na motorkách jezdím od 8mi let. V 16ti letech sem měl cbr 125ccm kterou sem měl 2 roky a najel +- 22000 Km. V 18ti letech sem začal jezdit na seškrcené FZ6ce na 35 kW na které sem najezdil necelých 25000 km za dva roky. Tento rok sem otevřel fejzra na 72kW a chtěl bych zkusit ještě něco více. Je mi jasný, že je sportovní motorka v dnešním provozu téměř nevyužitelná ale pokud člověk jezdí hlavou, dá se jezdit rozumně i na takových motorkách ne ? Pokud bych šel do šestky uvažuji na R6 2006-2007 pokud R1 tak model od 2004 ale spíš výš. Jsou v +- stejné cenové kategorii samozřejmě dle stavu. Ještě sem uvažoval jestli nezvolit kompromis od suzuki a to gsxr 750. Nechci každopádně rozpoutat válku mezi šestkama nebo litrem jde mi spíš o něčí vlastní zkušenost nebo kdo řešil podobný případ. Jde mi o to abych se vyvaroval tomu, že pořídím moto a budu ji za měsíc prodávat.

Naposledy editováno 05.11.2016 19:51:40

1 reakcí na tento příspěvek Doporučení motorky - aneb první SS

4.11.2016 v 21:21 | Nahoru | #1
R1 pyčo vole.
Tady bude veselo

to OnluCBR: Pokud nekecáš o svých zkušenostech, tak by mě zajímalo, co vlastně chceš zjistit. To jako která jede 300+ km/h?
Nebo se nedokážeš sám rozhodnout a potřebuješ požehnání od "tatínka"?

Zkrátka si kup to, co tě osloví. Pokud nenarazíš na blbý kus, tak se ti to nerozsype.
A pokud nejsi "dočasný" fanda, tak to stejně časem prodáš a koupíš něco jiného......

(reakce na) Doporučení motorky - aneb první SS

4.11.2016 v 21:31 | Nahoru | #2

docent píše: R1 pyčo vole.
Tady bude veselo

to OnluCBR: Pokud nekecáš o svých zkušenostech, tak by mě zajímalo, co vlastně chceš zjistit. To jako která jede 300+ km/h?
Nebo se nedokážeš sám rozhodnout a potřebuješ požehnání od "tatínka"?

Zkrátka si kup to, co tě osloví. Pokud nenarazíš na blbý kus, tak se ti to nerozsype.
A pokud nejsi "dočasný" fanda, tak to stejně časem prodáš a koupíš něco jiného......



Zkušenosti sem vypsal abych nebyl v pytli se zajíčkama kteří si jdou koupit ještě s teplou kartičkou ŘP z výroby první motorku R1. Je mi jasný, že narazit na dobrej kus je loterie, každá viděla ať už škarpu nebo kačírek a ani nádhernej plastovej kabátek by člověka neměl oslovit, když moto byla ještě dvě hodiny zpět oblečená v laminátovým oblečku a lítalo se s ní na okruhu. A neboj mezi dočasné fandy nepatřím. Zkrátka sem chtěl slyšel názor lidí co se rozhodovali stejně. Sorry za tvůj čas .

1 reakcí na tento příspěvek Doporučení motorky - aneb první SS

Skvělá odpověď, děkuji! 4.11.2016 v 22:26 | Nahoru | #3
No tak jestli jsi už vlastnil 6ku tak víš že to asi nic převratnýho neni a ani to že koupíš sport tě na zadek neposadí takže já bych zvolil 1000 ccm. Z 6ky prostě ten výkon a krouťák nedostaneš ale na talíři se pomalu jet dá a když potřebuješ krouťák a koně tam jsou. Samozřejmě je to trochu divočina musíš bejt rozumnej

(reakce na) Doporučení motorky - aneb první SS

Skvělá odpověď, děkuji! 4.11.2016 v 22:42 | Nahoru | #4

Fidlous píše: No tak jestli jsi už vlastnil 6ku tak víš že to asi nic převratnýho neni a ani to že koupíš sport tě na zadek neposadí takže já bych zvolil 1000 ccm. Z 6ky prostě ten výkon a krouťák nedostaneš ale na talíři se pomalu jet dá a když potřebuješ krouťák a koně tam jsou. Samozřejmě je to trochu divočina musíš bejt rozumnej



Mám ten samý názor.

1 reakcí na tento příspěvek Doporučení motorky - aneb první SS

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2016 v 07:05 | Nahoru | #5
Ne nadarmo se rika, ze nejlepsi sestistovka je sedmsetpadesatka.
I z R6 budes z FZ6 vyplaclej. Nejde o to ze ma "jen" o 25 koni vic, ale zaroven ma taky o 20 kilo nizsi hmotnost. Ten rozdil je vazne velikej.
R1 je ovsem uplne jina liga. Nejde o to ze bys ji nezvladl, ale vsechno by melo mit svuj progres. Budes zacinat vpodstate od zacatku. Mel by sis vypilovat spravne jizdni navyky na supersportu a spravnou techniku jizdy. U motorky co je tezka a ma 180 koni to nejcasteji dopada tak, ze to kluci rvou na rovinkach, ale vzdy meli strach v zatackach. Ja se tuhle (se Stelviem) pretahoval s CBR1000RR na Jestedu. Ne, nepredjel jsem ho, ale celou cestu jsem byl za nim. Na rovinkach mi vzdy poodjel, v zatackach jsem ho zase dohnal. Nahore se z nej vyklubal kluk 30 let, co si to koupil kvuli Repsolovym barvam. Neumel nic.
Jde taky o to, ze by si mel clovek udelat kazdy 3 az 4 roky novou radost a posunout se nekam dal a vys. Kam by ses chtel posunout za 4 roky kdyz si dnes koupis R1?

Kup si GSXR750. Hmotnosti jsi u R6 a vykonem presne mezi R6 a R1. A az budes umet vyuzit potencialu 150 koni / 160 kilo zcela beze zbytku a "pojezdis lecjaky superbike", pak se teprve posun k R1, nebo nejake idealne dvouvalcove analogii

Naposledy editováno 05.11.2016 07:06:42

1 reakcí na tento příspěvek Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 08:53 | Nahoru | #6
Ja jsem supersport nemel a ani nechci, ale zajimalo by me o kolik litr da rychlejc nejakej okruh nez sportovni sestka? o par vterin na par kilometru? Je to v provozu tak strasne dulezity, jestli tam ma clovek dve kila o vterinu pozdejc?

Doporučení motorky - aneb první SS

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2016 v 09:07 | Nahoru | #7
Mezi 600 a 1000 vlastně ani moc rozdíl není. Dřív jsem viděl video z okruhu, kde proti sobě jely Ninjy 600 a 1000 a litr vždy byl jen malinko rychlejší na výjezdech ze zatáček.

Sportovní 6tku jsem neměl ale jezdil jsem na litrovém GSX-R a dneska bych už do něj znova nešel. Ne, že by to nebyla dobrá motorka, ale ten výkon je v běžném provozu nevyužitelný. Je sice super pocit tomu někde dát a vidět jak km/h i přední koli letí nahoru, ale to je tak vše jednou nohou jsi v hrobě, druhou bez papírů.... Pak přijedeš do zatáčky a musíš si dost dávat pozor na pravou ruku, abys s ní neotočil moc... Jsou lidi kterým se tohle líbí, mě to nesedlo . Takže po roce šlo GSX-R do světa (dřív než se zabiju), koupil jsem cestovní enduro a sporta už nechci a znám víc lidí, co zkusili jednoho sporta a pak vzali cesťáka.

Na tvém místě bych se podíval po GSX-R 750. Je lehká a dost silná, dá se uřídit snadněji než litr ale zas to není co nuda co 6tka :) no a jak píšeš rozumně.... To není ani trochu o motorce ale o jezdci počítej s tím, že každý sport je pod 130 km/h nuda. Pak už je jen na jezdci jestli to zvládne pomalu, nebo bude tahat (a k tomu sportu vybízí a je i určen ). A také jsem už slyšel pár názorů, že tím, že je 750 hodnější než litr a odpouští chyby, tak prý "se jezdec tolik nesoustředí a snadněji přepálí zatáčku" nebo jinou situaci nezvládne.

EDIT: tím tady samozřejmě nechci rozpoutat hádku a nebo vnucovat někomu svůj názor. Jen jsem napsal svoji zkušenost se sportem, která nebyla příliš dobrá (a pro rejpaly, že jsem se ze sporta posral - na GSX-R jsem neměl poserproužky a na koleno jsem jezdil )

Naposledy editováno 05.11.2016 09:11:48

Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 09:14 | Nahoru | #8
Z mé zkušenosti...přestoupil jsem zSv650 myslím 52kw na Yamahu r1. A za mě nebál bych se jít do r1. Objem ničím nenahradí a pokud chceš poznat změnu a zátah už od spodu tak bych šel do litra. Ještě bych třeba zvažoval tu 750 ale 6ku bych z výběru uz vynechal.

Doporučení motorky - aneb první SS

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2016 v 09:22 | Nahoru | #9
Já taky postupně zvyšoval obsah. Dostal jsem se k banditu 600. Pak váhal co dál. Když jsem si řekl, že to bude supersport, tak jsem si je vyzkoušel. Jak litr, tak 6stku. Obě mají svoje plus i mínus. Chce to vyzkoušet. Já koupil R6 (2006) v sérii a jede to jak zplašené. Já bych supersporta s vyšším obsahem nechtěl. Ať se rozhodneš pro cokoli, tak přeji hodně šťastných km.

1 reakcí na tento příspěvek Doporučení motorky - aneb první SS

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2016 v 10:24 | Nahoru | #10
kup R6 2008+ má pár dost dobrých vychytávek orpoti 06-07 a když ji poladíš pojede moc pěkně
takhle jede ta moje


Naposledy editováno 05.11.2016 10:25:09

(reakce na) Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 10:34 | Nahoru | #11

Dave3991 píše: kup R6 2008+ má pár dost dobrých vychytávek orpoti 06-07 a když ji poladíš pojede moc pěkně
takhle jede ta moje

ten na BMW jel očividně pěknou kochačku

Naposledy editováno 05.11.2016 10:34:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 10:38 | Nahoru | #12
seikos> tím chceš napsat, že jezdíš stejně jako 30 letej cápek na litrovym CeBRu, kterej nic neumí? ..to jsem čekal, že na tom seš líp, teda...

(reakce na) Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 10:53 | Nahoru | #13

selkie píše: seikos> tím chceš napsat, že jezdíš stejně jako 30 letej cápek na litrovym CeBRu, kterej nic neumí? ..to jsem čekal, že na tom seš líp, teda...



to bude tim stelviem.

3 reakcí na tento příspěvek Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 10:57 | Nahoru | #14
ja nejak nechapu co na tech SS mate v normalnim provozu se stim jezdi dost napicu, je z toho hovno videt, a na nasich silnicich telo trpi a trpi.
Jinak ja bych tedy R1 nechtel ani za boha, protoze mam tendenci za vsechno tahat jak kkt, a zrovna u r1 to fakt nejde. Letos jsem hledal nejakou zavadu na zakaznikovo r1 , takze jsem stim jezdil 2 dny. A fakt jsem byl rad ze jsem to odevzdal. Dyl jak tejden bych neprezil..... a to si myslim ze to mam celkem "srovnany" ve 40 ti

(reakce na) Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 11:07 | Nahoru | #15

gugo píše: ja nejak nechapu co na tech SS mate v normalnim provozu se stim jezdi dost napicu, je z toho hovno videt, a na nasich silnicich telo trpi a trpi.
Jinak ja bych tedy R1 nechtel ani za boha, protoze mam tendenci za vsechno tahat jak kkt, a zrovna u r1 to fakt nejde. Letos jsem hledal nejakou zavadu na zakaznikovo r1 , takze jsem stim jezdil 2 dny. A fakt jsem byl rad ze jsem to odevzdal. Dyl jak tejden bych neprezil..... a to si myslim ze to mam celkem "srovnany" ve 40 ti


Ted jsem to chtel psat . Jezdim po stejnych silnicich jako zakladatel a ptam se R6/R1 na co ? Tady to vsechno krizem krazem projedes za prvni sezonu. Tim myslim Jizerky, Orlicke, Jeseniky. A pak co ? Pokud se s kamosema nebudete predhanet na tech par "slavnejch" usecich, kdo se drive zrakvi. Budes chtit jet dal a sport ti bude jen prekazkou. Ja si tam dam jeste normalne kufr a odjedu treba i 700km za den, kdyz je treba. Ale na R6 ?

Kup si treba FZ1 s kapotáží a můžeš jet kam chceš a výkon tam taky je.

Doporučení motorky - aneb první SS

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2016 v 11:16 | Nahoru | #16
Do provozu bych já zvolil litra a to kvůli lepší pružnosti motoru,krouťák je krouťák.Nejde ani o rychlost ale o to,že na šestce musíš furt podřazovat,abys něco předjel,nebo celkově,abys měl z té jízdy nějakej požitek a pak najednou až se to rozjede,už letíš jako hovado....šestku jezdím na okruhu,ale do provozu bych ji fakt nechtěl..buď to nejede a nebo to letí jak hovado

Naposledy editováno 05.11.2016 11:16:55

(reakce na) Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 12:06 | Nahoru | #17
gugo> stejnej problém, když jsem měl k6...sporty vypínaj mozek

(reakce na) Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 12:25 | Nahoru | #18

MARTlN píše: Ja jsem supersport nemel a ani nechci, ale zajimalo by me o kolik litr da rychlejc nejakej okruh nez sportovni sestka? o par vterin na par kilometru? Je to v provozu tak strasne dulezity, jestli tam ma clovek dve kila o vterinu pozdejc?



to neni o absolutni rychlosti, ale o prubehu vykonu. Osobne bych do provozu volil spis litr nez sestku, jede vic dole a je mi to prijemnejsi nez vytacet motor do bezvedomi.

Na druhou stranu, ja bych si na silnici nic supersportovniho neporizoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 12:26 | Nahoru | #19

gugo píše: ja nejak nechapu co na tech SS mate v normalnim provozu se stim jezdi dost napicu, je z toho hovno videt, a na nasich silnicich telo trpi a trpi.
Jinak ja bych tedy R1 nechtel ani za boha, protoze mam tendenci za vsechno tahat jak kkt, a zrovna u r1 to fakt nejde. Letos jsem hledal nejakou zavadu na zakaznikovo r1 , takze jsem stim jezdil 2 dny. A fakt jsem byl rad ze jsem to odevzdal. Dyl jak tejden bych neprezil..... a to si myslim ze to mam celkem "srovnany" ve 40 ti



evidentne nemas

Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 13:35 | Nahoru | #20
když super sport tak super sportspecial 1700 cc

(reakce na) Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 13:47 | Nahoru | #21

Veverčák píše: evidentne nemas



odhalil si me...nemam, ale jsem si toho vedom, proto si nic pres 100 konu neporizuju

1 reakcí na tento příspěvek Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 14:58 | Nahoru | #22
Díky všem co se zúčastnily diskuze a sdělily něco přínosnějšího a inteligentnějšího než "R1 pyčo vole" ať už vlastní názor nebo zkušenost. Vypadá to že litr půjde asi z kola ven. Mám přes zimní večery nad čím přemýšlet.

Dave3991> Pěkné video už sem viděl! V čem se zásadně liší R6 2008+ od těch starších co dělali tuším od 2006 krom pár designových prvků, co se týče průběhu výkonu a podvozku ? Myslím že by byl člověk vys*anej z počátku i ze seriovky bez většího poladění. Z tvé poladěné R6 jde v Hořicích když tě slyším-vidím jet mráz po zádech

Naposledy editováno 05.11.2016 14:59:01

Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 17:17 | Nahoru | #23
Prosím Tě, motorku nikdy nekupuj podle rad na fóru !!!
Kecy jak je litr zbytečný a jak je nevyužitelný, případně jak se na něm nedá jezdit jsou holé žvásty. Mám teď R1 a manželka Zx636 , tak jezdím obě.
Hlavní rozdíl není v tom , kolik a jak která jede ! Litr nemusíš pořád točit přes 10k a mnohem víc brzdí motorem. Je Síse trochu těžší, ale za jízdy to nepoznáš.
Mimochodem jezdím jednou za rok Slovinsko (Julské Alpy) a z mých bývalých motorek jsou pro mě ss nejpohodlnější.
Moje rada? Kup to nejmladší na co máš peníze

Doporučení motorky - aneb první SS

Skvělá odpověď, děkuji! 5.11.2016 v 18:24 | Nahoru | #24
Vyzobal jsem si z vlákna tvé příspěvky a pořád mi není jasné, co skutečně chceš, a divím se, že s takovým nájezdem to nevíš ty sám. Pokud ti jde o praktickou stránku, tak supersport ani superbike na silnici nikdy nebude dávat smysl, přesto důvodů pro koupi obojího je spousta. Ty motorku jsou nepohodlné, na mizerných silnicích je to očistec, ale zase ta jízda je hodně rozdílná oproti cestovnějším a rozumnějším motorkám. Pokud nemáš nikoho, kdo by ti tu motorku na den půjčil, aby sis to pořádně osahal (ty motorky jsou hodně stejné, tak nemusíš mít přesně ten model, který kupuješ), tak si prostě zajdi do půjčovny a na den nebo víkend si jí zaplať, je to levnější než koupit motorku, která ti nesedne.
Osobně bych litra nezatracoval. Šestkám to dole moc nejede, obzvlášť ty toky, o kterých ty uvažuješ, to se ještě naháněl výkon, ve výsledku tak musíš pořád řadit. Pokud ti to nevadí, rozhodně bude bohatě stačit a ta motorka má výhodu ve váze a celkových nákladech.
Stejně bych si být tebou raději pořídil nějakého naháže, Z1000, duke od KTM, něco v tom stylu, co ti padne do ruky, tedy, pokud se nechystáš s tím sportem zajet občas na okruh, pak se zase nákup vyplatí .

Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 18:46 | Nahoru | #25
Pokud mohu už do celkem rozsáhlé diskuse přispět chci říct, že pokud už máš ty zkušenosti, kup si rovnou litra, protože tak stejně dopadneš! A nejlépe R1

Naposledy editováno 05.11.2016 18:49:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 19:19 | Nahoru | #26
OnluCBR> Tož to mě strašně mrzí, že se tě můj první příspěvek tak dotknul

Jen by mě zajímalo, co považuješ z těchto rad za "přínosné a inteligentní"
Jsou to obdobné rady, jako diskuze na téma kůže/textil.
Každý tu napsal, co by si koupil sám. To je pro tebe k ničemu.

Že litr má větší krouťák víš sám.
Šestka je lehčí - to víš sám.
750 je něco mezi a to víš sám taky.

Takže opakuji svou nepřínosnou a neinteligentní radu: Zkrátka si kup to, co tě osloví.

(reakce na) Doporučení motorky - aneb první SS

5.11.2016 v 19:51 | Nahoru | #27

docent píše: OnluCBR> Tož to mě strašně mrzí, že se tě můj první příspěvek tak dotknul

Jen by mě zajímalo, co považuješ z těchto rad za "přínosné a inteligentní"
Jsou to obdobné rady, jako diskuze na téma kůže/textil.
Každý tu napsal, co by si koupil sám. To je pro tebe k ničemu.

Že litr má větší krouťák víš sám.
Šestka je lehčí - to víš sám.
750 je něco mezi a to víš sám taky.

Takže opakuji svou nepřínosnou a neinteligentní radu: Zkrátka si kup to, co tě osloví.



Nikde netvrdím a nikoho neadresuji, že něčí rada je přínosná a inteligentní . Pouze jsem poděkoval těm kteří přidali do vlákna něco přínosnějšího a inteligentnějšího než "R1 pyčo vole" . Ale v pohodě čekal sem, že se minimálně jeden takový najde . A to si psal, že bude veselo
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1163, 1164] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 34896 Dnes v 08:20 Kubik19
EWC 2023, 2022 24h Le Mans, Spa, S... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 518 21.3.2024 v 12:07 Ozzy_
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R Yamahatorr 2 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin

TOPlist