globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Repas centrálního tlumiče - ano či ne?
3.11.2016 v 12:46
Ahojte všichni,

sezóna skončila, tak je na čase hraní si s motorkou, jsem punťa, tak to chci mít vše v richtiku, asi jako většina z nás, co jezdí pro radost, ne?

Mám luxusně fungujícího Fároše 954ku 02, ale znáte co, pořád mi šťourá něco v hlavě, jestli by to nemohlo být lepší...

Tak otázka zní, má cenu se štourat v zadním tlumiči a nechat ho zrepasovat? Vidle se dělají běžně, ale tlumiče ne, takže je tam 14 let bez servisu a to mi docela trápí.

Tak se chci zeptat zkušenějších jedinců, jestli je to dobrý nápad, nebo blbý nápad, nebo jaký je to vlastně nápad...

Předem děkuji za hodnotné příspěvky

Naposledy editováno 10.11.2016 20:52:30

Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

3.11.2016 v 12:57 | Nahoru | #1
Zx9r asi 16 let bez servisu a tuhle zimu uz se bude repasovat kdyz uz jsem nahodil new predni i zadni pneu,tlumic rizeni+repas prednich vidlic tak by byla skoda zanedbat jiny casti podvozku

1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

3.11.2016 v 13:17 | Nahoru | #2
Kup si ohlinse a budes met jeste luxusnejsiho farose

(reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

3.11.2016 v 13:22 | Nahoru | #3

HornisGSX píše: Kup si ohlinse a budes met jeste luxusnejsiho farose



To je slovo do pranice

1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

3.11.2016 v 14:04 | Nahoru | #4
Záleží na prachách. Pokud chceš utrácet tak Ohlins, Hyperpro, Matris, WP, Bitubo, Hagon, YSS, Nitron atd atd. Pokud nejezdíš okruhy, tak Ti doporučím udělat repas a dát jinou pružinu, teda taky za předpokladu, že Ti stačil OEM. Já dal na K4 WP a bylo to úplně jinej level, ale ono celkově sůza neměla moc dobré tlumení. Jinak pokud chceš něco co funguje a přitom ušetřit, tak kup YSS, tím nic neposeres a proti OEM to bude znatelně lepší.

1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

4.11.2016 v 07:00 | Nahoru | #5
To je opravdu jinej (lepsi) zadni tlumic tak znat i mimo okruh ? Ale stejne predpokladam ze to vsechno bude nad 10 000kc

(reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

4.11.2016 v 07:26 | Nahoru | #6
RAMIR> samozrejme.
sranda na týchto tlmičoch je to, že majiteľ si degradáciu ani veľmi nevšimne, lebo je to pozvolný proces (teda pokiaľ to nezohneš okolo stromu). Potom tlmič vymení a čuduje sa čo sa deje, obrovská skoková zmena.

Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

4.11.2016 v 07:39 | Nahoru | #7
No to ze se postupne zhorsije to si nevsimnu to je pravda ja to myslel tak kdyz bych vzal oba oplne nove tlumice origo a nejaky ten lepsi jestli to bude znat

1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

4.11.2016 v 08:14 | Nahoru | #8
No docela pochybuju, že by Showa na motorce SS z roku 2002 (tehdy jedna z top modelů Hondy) jenž stála přes 400K byla horší než něaký např. YSS. Spíš, jak bylo zmíněno, pozvolná nenápadná degradace - únava materiálu . Pokud nemáš s podvozkem problém, nevím proč to něj hrabat. To čím tě asi nepotěším je, že to asi repasovat nepůjde, protože mám pocit, že jsou ty fabrické tlumiče "nerozebíratelné". Životnost je asi hodně o používání ale 80-100Kkm by bylo u mě asi stav, kdy bych se začal zajímat o správnou funkčnost, do tý doby easy.

1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

4.11.2016 v 08:20 | Nahoru | #9
Repasovat jdou i ty co jsou v kuse nerozebiratelne

(reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

4.11.2016 v 08:30 | Nahoru | #10

..Roko.. píše: . To čím tě asi nepotěším je, že to asi repasovat nepůjde , protože mám pocit, že jsou ty fabrické tlumiče "nerozebíratelné ".


U nás to dělají, i když asi hlavně myslí bahňáky.

Moto Beran

Jestliže rozebiratelný není (na vstupu pístnice do těla tlumiče není víko), je třeba odříznout víko a vytvořit závitovou matici (čímž se tlumič stane rozebiratelným pro případné pozdější opravy). Cena je v tomto případě o něco vyšší a to cca 2 290,- Kč.



Jestli je to trba ne nebo ne, to sam nevim. Nevim jak to jezdilo od novoty. U auta si clovek taky mysli ze je to OK, pak si tam da novou sadu a i kdyz se treba nevyrovna puvodni kvalite OEM dilu, tak je to najednou jine auto... Motorka sice nejezdi v soli a spine (vetsinou ), ale zase 15let na nasich cestach, to tam asi v Japonsku ani nestihli nasimulovat

Naposledy editováno 04.11.2016 08:32:24

Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

4.11.2016 v 10:22 | Nahoru | #11
Repas určitě ano ( vyčištění a nový olej a gufero je znát )
mě třeba repas dělaly v K2 moto a max spokojenost ani za velké peníze to nebylo tuším 1500 bez gufera

Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

4.11.2016 v 10:34 | Nahoru | #12
Tot na zvazeni repas 100% tlunic uz tak 8 let nefunguje jak ma dela to vic firem i kdyz je nerozebirelnej. Treba prochymoto .Ale furt to nebude jak novej tlumic. Repas jak vnitrku tak i novy pruziny

Pokud bys chtel trosku si polepsit kup jinej tlumic je to rozdil jak krava kor na silnici

Naposledy editováno 04.11.2016 10:34:47

Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

5.11.2016 v 07:17 | Nahoru | #13
Řekl jsi to správně, na centrál každý sere. Je to stejné jako u všeho ostatního, dochází k opotřebování a postupné ztrátě originálních vlastností, proto je třeba tomu servis dát.

Jak ti už kluci zmínili, nejlevnější je repas. Já bych začal na tom, pokud by ti to i tak přišlo špatný (což ani omylem), máš možnost dražšího upgradu

1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

5.11.2016 v 08:36 | Nahoru | #14
Pokud jsi byl do těď spokojenej, tak nech udělat repas tlumiče, dej progresivní pružinu a budeš ještě víc spokojenej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

5.11.2016 v 09:39 | Nahoru | #15
Dr.fík> na supersport bych spis dal linearni :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

5.11.2016 v 10:08 | Nahoru | #16

jetam píše: Dr.fík> na supersport bych spis dal linearni :)



Jestli je tlumič nastavitelnej, tak lineární, jinak progresivní. Plus pokud chce "jen" jezdit silnici, tak taky progresivní

Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

6.11.2016 v 22:05 | Nahoru | #17
Na podvozku je blbý to, že si postupně zvykáš na to jak postupně přestává fungovat. Ale když uděláš předek i zadek najednou-repasi-zjistíš jakej je to rozdil. Jestli ti někdo doporučuje Vohlinsy, tak ty jsou servisně náročnější daleko víc. Já je dělám předek co 30tkm a zadek by měl jít taky. Zrepasuj co máš a uvidíš sám

Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

7.11.2016 v 06:43 | Nahoru | #18
Ten origo se da pri repasi jeste vylepsit na uroven aftermarket. Pruzina na miru a vylepseni vnitrnosti (treba racetech). Jen ted nevim jestli to u nas nekdo dela, posilat do US smysl nema ...
Ale dily se daj sehnat zvlast.

1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

9.11.2016 v 21:52 | Nahoru | #19
Děkuji chlapi za super diskuzi, je to dost nad ocekavani!

Repas tedy nejspis udelat necham, mel jsem pred timhle vlaknem vyhlidnuty Prochymoto a jeste jednu firmu, kde jsem se docetl, ze umi i ty nerozebiratelne. Ale spis jsem se bal, aby tam neumeli spis neco posrat a aby vedeli, kolik ceho tam dat (olej, tlak v expance)...co? Jsem na tohle dost paranoidni

Nad Öhlins apod jsem pomyslel taky, ale to je ukrutna raketa... to uz bych radsi pomalu setril na litra 08+.

Stev: Zajimava myslenka covece, byl by odkaz?

Nejpravdepodobnejsi je repas zadku, coz je cca 1500 + material. Kdyz bych se chtel trochu vic rozsoupnout, dal bych i nove pruziny rovnou dopredu , otazka jestli dopredu original, ale asi spis od vyrobce, ktery dokaze udelat predek i zadek, protoze origo pruzinu nekoupim - to bohuzel nelze. Zase mam oboje kompletne stavitelne, takze se to doladi... premyslim nahlas.

Jestli progresivni je otazka do pranice, protoze jezdim vetsinou sam a planuji okruhy, ale zase nejvic toho najezdim na silnici a obcas jezdim ve dvou a nemam problem ani ted s utahanejma linearnima. :) Zadek mam tri stupne od maxima...

Naposledy editováno 05.12.2016 11:35:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

9.11.2016 v 22:19 | Nahoru | #20

Krejza píše: Jestli je tlumič nastavitelnej, tak lineární, jinak progresivní. Plus pokud chce "jen" jezdit silnici, tak taky progresivní



proc progresivni? jakou souvislost ma v tomhle pripade nastavitelnost tlumice? btw progresivita je tam pritomna uz prepakovanim - progresivni pruzinou taky muze clovek docilit toho ze tlumic pak vyuziva jen pul zdvihu - vim ze je spousta lidi co ma radost, kdyz motorka skace jako koza, protoze tlumice jako skala jsou vic racing, ale pak si je namaze na chleba typek na dominatoru a na mitaskach no a nebo na versysu

(reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

9.11.2016 v 22:22 | Nahoru | #21

Jarda89 píše: Děkuji chlapi za super diskuzi, je to dost nad ocekavani!

Repas tedy udelat necham, mel jsem pred timhle vlaknem vyhlidnuty Prochymoto a jeste jednu firmu, kde jsem se docetl, ze umi i ty nerozebiratelne. Ale spis jsem se bal, aby tam neumeli spis neco posrat a aby vedeli, kolik ceho tam dat (olej, tlak v expance)...co? Ksem na tohle dost paranoidni

Nad Öhlins apod jsem myslel taky, ale to je ukrutna raketa... to uz bych radsi pomalu setril na litra 08+.

Stev: Zajimava myslenka covece, byl by odkaz?

Nejpravdepodobnejsi je repas zadku, coz je cca 1500. Kdyz bych se chtel trochu vic rozsoupnout, dal bych i nove pruziny rovnou dopredu , otazka jestli dopredu original, ale asi spis od vyrobce, ktery dokaze udelat predek i zadek, protoze origo pruzinu nekoupim, zase mam oboje kompletne stavitelne, takze se to doladi... premyslim nahlas.

Jestli progresivni je otazka do pranice, protoze jezdim vetsinou sam a planuji okruhy, ale zase nejvic toho najezdim na silnici a obcas jezdim ve dvou a nemam problem ani ted s utahanejma linearnima. :) Zadek mam tri stupne od maxima...



v tlumici zadna veda neni, takze toho ze ti to odbornik zkurvi bych se nebal. racetech, ktech a dalsi delaji vnitrnosti do tlumicu - obvykle jde o "valves" = tzn high speed tlumici obvody, ale i jehly pro low speed, zvyseni zdvihu (omezeni funkce hydraulickeho dorazu) atd...

(reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

10.11.2016 v 21:22 | Nahoru | #22

assassin píše: proc progresivni? jakou souvislost ma v tomhle pripade nastavitelnost tlumice? btw progresivita je tam pritomna uz prepakovanim - progresivni pruzinou taky muze clovek docilit toho ze tlumic pak vyuziva jen pul zdvihu - vim ze je spousta lidi co ma radost, kdyz motorka skace jako koza, protoze tlumice jako skala jsou vic racing, ale pak si je namaze na chleba typek na dominatoru a na mitaskach no a nebo na versysu



To je pravda, na progresi díky přepákování se asi dost zapomíná, v případě, že je to napřímo je to něco jiného, na to Krejza asi nepomyslel. Ale třeba u vidlic to smysl má, zejména pokud nejsou nastavitelné a často se střídá zatížení.

Dala by se zvažovat kombinace předek progresivní a zadek samo lineární. Ale výrobce dal lineární, na ostrej sport jsou lepší lineární a na svižný výlety ve dvou to stačí jak to je teď. Takže nebudu moc špekulovat a až zkouknu jak je předek nastavenej, zatím to nebylo potřeba řešit, tak uvidím. Teď to chodí pěkně stejně vpředu i vzadu (zadek byl tři stupně od maxima na pružině), když kamarád 130kg pořádně zamačkal za nádrží.

Podvozek mě nikdy nezradil ani při největší kudle, co umim (spíš bych chtěl přizvednout stupačky trochu, ale zase nevím, čím bych si škrtnul dál, raději stupačka, než třeba řadička... ), jenom jsem povolil na max vyšponovaný předpětí centrálu, protože to bylo dost tvrdý a nebylo to příjemný.

Ale pokud je teď předek na max, (zadek při koupi byl) tak by to možná sneslo nový pružiny - originály přijdou bratru na 4300 bez DPH, žádnej tvrďoch to není a jediný co řeším, je že když občas brzdím do vracáků na krev, že jde prdel chvílema do luftu i trošku, tak mi jakoby plave malinko předek - buď už je na hraně gripu guma, nebo je předek měkkej a jak jde k dorazu tak to malinko trácí kontakt se silnicí, což je asi pravděpodobnější. Ale otázka, jestli tomu něco pomůže při takový jízdě.

(reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

26.1.2017 v 13:08 | Nahoru | #23
Ahoj,
Mam dotaz,mam CBR954 a nějakým způsobem se mi objevilo na budíku jak je teplota vody,tak mi to ukazuje ve F. a ne v stupních Celsia. Jak se to da prehodit? Dik všem

(reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

27.1.2017 v 14:50 | Nahoru | #24

RAMIR píše: Repasovat jdou i ty co jsou v kuse nerozebiratelne


Potvrzuji :)

1 reakcí na tento příspěvek Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

23.5.2017 v 18:34 | Nahoru | #25
Tlumič jsme odeslal v rámci opravy převodovky, když už je moto na kusy na repas do Motopointu, kde používájí K-tech sady, tak uvidíme. Myslím, že budu mít akorát lepší pocit a lehčí peněženku, ale rád bych se mýlil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

23.5.2017 v 19:08 | Nahoru | #26
Jarda89> takze jiny vnitřnosti? Kolik to vyjde/vyslo ?

Ja s odstupem casu vedet ze si tu moto nakonec nechám kupuju novy tlumiče ne ze by tlumic s novou pruzinou fungoval spatne ale na nejaky lepsi tlumiče novy to nema

(reakce na) Repas centrálního tlumiče - ano či ne?

20.10.2017 v 17:42 | Nahoru | #27
jetam> Jenom se udělal olej a vyměnilo gufero, ani novou pružinu jsem nedával a je znát, že ztuhnul. Když jsem byl na Silasiaringu s Wildmotors, tak říkal mechanik při nastavování, že maká pěkně, že je znát, když něco nastaví jinak. Vyšlo to bratru asi na 2500-3000Kč.

Na to moje ježdění to stačí, možná dám do vidlic při příští repasy už nový pouzdra, ale zadej je prý netknutej, bez vůlí, tak se do toho nebudu s....motorka má i tak na víc než já.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade Rob7802 24 16.8.2023 v 10:15 Rob7802
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... PůlPlyn 2 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade KaBrnak88 8 8.5.2022 v 19:57 lecomondo


TOPlist