bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autoškola 2016 skupina A

31.10.2016 v 20:01
Ahoj, nechci tady v žádném případě dělat nějakou reklamu, ale po mé zkušenosti musím napsat. Nikdy jsem na motorce nejezdil až do doby, kdy jsem mohl vyzkoušet skútr 125 po novele k řidičáku na auto. Po třetí sezóně v sedle skútru, jsem si začal uvědomovat, jak mě to strašně začíná bavit a o co jsem se v mládí připravil. Tedy rozhodnuto a v 37 letech návrat do autoškoly. Koukáním na všechny různé autoškoly a jejich autoparky zavinilo hroznou nejistotu ve výběru. Náhodou jsem dostal doporučení na autoškolu Letná. Po osobní návštěvě a vysvětlení všeho možného i nemožného bylo jasno. Pan Plzeňský je fakt borec. Za 13 hodin výcviku mě dokázal připravit na nový druh zkoušek a dnes bylo úspěšné dokončení. Jelikož má motorky vybavené s ABS, motorku pro výcvik a zkoušky bez dvojitých řídítek, byla to celkem pohodička. Dnes nervy jako kráva, každý kecá, že se to nedá udělat, ale ono je to jen o přístupu autoškoly a jejím vybavení. Několik lidí sebou seklo a to nemluvím o tom jak museli bojovat, když jim tam překážela ta druhá řídítka, opravdu jsem je i litoval. Jakou máte zkušenost s autoškolou či závěrečnou zkouškou, která se jezdí podle nových pravidel???
1 2

31.10.2016 v 20:07 | Nahoru | #1
U nás taky nový motorky a velmi často vidím, že učitel jede za žákem v autě.

31.10.2016 v 20:08 | Nahoru | #2
Tak sice se na A na Letny teprve chystam, ale musim rict ze A2 (2013) jsem dal bez problemu diky p. Plzenskymu a to jsem sedel na masine poprve.
Dokonce mi i vyhovel ponevadz jsem to delal v polovine zari (A2+B) tak abych to sthinul jeste ten rok dat, tak se mnou jezdil tak casto ze by se to dalo kvalifikovat jako rychlokurz

31.10.2016 v 20:28 | Nahoru | #3
Nedávno dokončilo pár kamarádů plné A a manželka A2 a je fakt obrovský rozdíl v autoškolách..

Jeden dělal plné A v Praze a kromě ceny 12000 navíc buzerace při zkouškách s radarem v ruce, kde netolerovali odchylku rychlosti. Navíc museli mít hřiště naučený jako spartakiádu a při jakékoliv odchylce od programu okamžitě vyhazov.. Dotknutí kuželky, nebo škrtnutí nohou - vyhazov... Navíc trápení v závěrečných jízdách, kde ho vyhodili za to, že se cítí "nejistě".. Jasně že se cítil nejistě, když po 20 letech ježdění na motorce si konečně dělal papíry...

Naopak menší autoškola v malém městě v Hradeckém kraji.. Cena 5-7000 za plné A podle toho jak ti to jde.. Závěrečky na hřišti bez zbytečné buzerace, takže za drobnou chybu si to prostě zkus ještě jednou.. Nebazírování na detailech.. Rychlé jízdy bez radaru, hlavně ať jedeš v rámci svých možností..

Jinak obě dvě autoškoly moto s ABS.. Sice zdvojená řídítka, ale pokud se člověk už udrží na moto, tak jízda solo..

4 reakcí na tento příspěvek Autoškola 2016 skupina A

31.10.2016 v 20:36 | Nahoru | #4

Naposledy editováno 09.07.2018 19:12:38

31.10.2016 v 22:23 | Nahoru | #5
motograf> Údajně mají naplánovaný listopad, ale bylo toho hodně zrušeno v říjnu z důvodu deště či mokré plochy. Mně dnes vyšel s počasím třetí termín. První mě fakt nasral, protože jsme čekali od 8-9:30h než přestalo pršet a pak to úředníci zrušili, protože byl pátek a od 10:30 do večera sluníčko.

31.10.2016 v 22:25 | Nahoru | #6
motograf> Kde to děláš?

31.10.2016 v 22:41 | Nahoru | #7
motograf> Magistrát dává termín autoškole a ta rozhodne koho si tam bere. Úředník-komisař bere autoškole pět lidí a víc ani prd, protože by se mohl přepracovat. Je pravda, že tam někdy autoškola napíše jednoho navíc jako náhradníka a pokusí se komisaře ukecat, ale pokud chytne upracovaného komisaře, neudělá nic a šestý muže poděkovat a jít domů.

31.10.2016 v 22:53 | Nahoru | #8
S abs to je jako s přídavnejma kolečkama až ti je někdo sebere tak se rozsekáš

1.11.2016 v 02:06 | Nahoru | #9

ZombiRider píše: S abs to je jako s přídavnejma kolečkama až ti je někdo sebere tak se rozsekáš

Tady se výjimečně shodneme. Pokud se někdo učí na motorce s ABS a pak sedne na motorku, která ho nemá, koleduje si o solidní výmaz. Buď to zavře, jak to dělá s ABS bohužel dost lidí a rovnou ho pustí předek, nebo to zavře trochu pomaleji a půjde přes čumák, no a nebo z toho bude kompletně vyklepaný a bude brzdit tak málo, že to narve do auta před sebou.
A to ani nemusí sedat na motorku bez ABS, stačí například spálená pojistka nebo poškozený kabel a už to létá, doslova :( .

1.11.2016 v 06:50 | Nahoru | #10

petrumr píše: U nás taky nový motorky a velmi často vidím, že učitel jede za žákem v autě.

U nas kun seno papat denne dva!

Tak a ted si kup starou cb er nebo cokoliv bez abs a budu se tesit na tema" ujelo me kolo nevom proc?"

1.11.2016 v 06:55 | Nahoru | #11

já už viděla, že jede s žákem na mašině a před sebou má dalšího na druhé motorce

1.11.2016 v 06:57 | Nahoru | #12

motograf píše: já čekám na termín od magistrátu, ten prý zimu nejezdí, mně běží půlroční lhůta, nejspíš se to nestihne...výcvik v pr...

jj klasika, proto se radí nečekat na konec sezóny

1.11.2016 v 07:56 | Nahoru | #13

Naposledy editováno 09.07.2018 19:12:32

1.11.2016 v 08:57 | Nahoru | #14
motograf> Z druhé strany, podmínky jsou stejné pro všechny, věděl jsi dopředu, že musíš autoškolu dokončit do nějakého termínu... Většinou ale vychází na konci sezóny hodně vstříc, ale pokud je vás hodně, na všechny se bohužel nedostane

1.11.2016 v 09:20 | Nahoru | #15

Naposledy editováno 09.07.2018 19:12:27

1.11.2016 v 09:35 | Nahoru | #16
Plzeň, zkoušky udělány na potřetí. V životě jsem na motorce nejezdil, myslím si, že v autoškole mě připravili nejlíp jak mohli (bandit 600 s pomocnými řídítky). Hodně při zkouškách dělali nervy a taky komisaři. První dva poměrně striktně dodržovali jednotlivé rychlosti u úkonů. Poslední komisař na to tolik nehleděl. Všechno je o lidech :)

1.11.2016 v 10:15 | Nahoru | #17
Já dělal letos v Plzni ve Vlídné autoškole Áčko na Banditovi, má jediná zkušenost s motorkou byla projíždka na pitbiku a na fichtlu. Závěrečky jsem odjel na poprvý bez hodin na víc. Zmáknout se to dá, pokud nejsi guma :)

1.11.2016 v 17:28 | Nahoru | #18
Motorka s ABS v autoškole je stejná ptákovina jako auto s couvací kamerou a parkovacími senzory. Nic tě to nenaučí. ABS jsem na motorce ještě neměl, chtěl bych ho, ale rozhodně jsem rád, že ubrzdím krizovku i bez něj. Se pak člověk může divit, až mu motorka zmizí pod prdelí, když zapomene, že bez ABS se jezdí jinak.
Co se týče novely a toho, jak jezdí žák sám a za ním auto, tak jim to teda moc nefunguje. Nedostat od žáka přednost, s tím se počítá, ale že se ho pak učitel snaží dohnat, to mě teda vážně vytočilo... Nehledě na to, že už se jich pár v křižovatkách válelo, a ten co jsem ho viděl já, tu motorku sám ani nezvedl. Vše má své pro a proti, já jsem na vážkách, jestli to mám kvitovat, nebo ne. Ale asi se shodneme na tom, že v prvé řadě by to chtělo vyselektovat instruktory v autoškolách... To co člověk potká na cestách je vážně na palici. Viz zkušenost s debilem: Kamion odbočoval z hlavní a je tam málo místa, tak mu otec uhnul uplně doprava, aby se vlezl. Instruktor nechal žáka samozřejmě zastavit a pak došel za náma a začal nadávat a řvát, že mu má otec ukázat řidičák. A takového choleru potkat v autoškole, to musí být vážně skvělé. Já měl štěstí, že tohoto debila jsem chytil až při rozšiřování a taky si otvíral hubu. S komisařem jsme se shodli na tom, že je to debil a že řídím velmi dobře a nevidí na mé jízdě sebemenší problém.

1.11.2016 v 18:40 | Nahoru | #19
macmanCZ> To, ze tam nekdo beha s radarem v ruce neni o obrovskych rozdilech v autoskolach, ale o komisarich, hold chce byt nekdo hrozne dulezitej

Co se tyce ceny, nejak nechapu jak je mozny, ze narostla i o vice nez dvojnasobek oproti v minulemu roku.
V autoskole, v ktere jsem delal papiry, se vycvik nezmenil, az na posledni 2 jizdy. Predposledni me instruktor vzal na parkoviste, abych si za hodinu natrenoval manevry na prvni cast prakticke zkousky, a posledni jsem jel sam.

Vse jsem odjezdil na motorce bez ABS se zdvojenymi riditky.

Naposledy editováno 01.11.2016 18:40:46

1.11.2016 v 18:41 | Nahoru | #20
Behysek> presne tak nejvetsi problem celeho systemu autoskol jsou samotni instruktori vidim to prakticky denne a uz jsem si za jednim dojel at me vysvetli co to kurva melo znamenat.....takze opravdu by se meo zacit selektovat autoskoly pac me prijde ze ji dneska ma kazdej kdo ma u prdele diru!

1.11.2016 v 20:27 | Nahoru | #21

vše ok do dnešního dne, pár havárií a srážka se zvěří, max jsem ohl stupačku řidítko, nebo si narazil žebro,

že by mně něco víc dala dnešní z mího pohledu podivná autoškola tak asi nic, jen nějaký stres a paniku, divný pocit, strach, a navíc pro ty co si nakoupí pořádné mašiny a nerespektují žádné pravidla silničního provozu to nemá žádný význam

1.11.2016 v 22:13 | Nahoru | #22
Jestli si myslíte, že motorku s ABS můžeš zahamstnout naplno a že to tu motorku nějak bezpečně zastaví, tak to je fakt mylná informace... Na ABS-ku taky musíš umět brzdit, není to nijak samospásný systém!!! Nikdy jsem ABS neměl, letos jsem koupil moto s ABS a chtěl jsem vyzkoušet jeho funkci, tak na docela novém čistém asfaltu se zahřátýma gumama jsem postupně brzdil z 40km/h, z 50, 60, 70 km/h, nedělo se nic, tak jsem to rozjel znova asi z 60ti km/h a hmátnul jsem na přední brzdu naprasáka všemi prsty a motorka místo kopání do páčky, hupsla pěkně na přední kolo, až jsem se málem znečistil a zesměšnil....
Prostě guma nepustila a nenastal prokluz, takže ....
Prokluz předního kola nastal až při brzdění z větší rychlosti, ale na můj vkus by mohlo reagovat později...
Takže i s ABS se můžeš rozj.e.b.a.t, když to neumíš....

1.11.2016 v 22:46 | Nahoru | #23

felixxx píše: třeba já mám paíry A 36 let, podle mě jsem nikdy nejezdil s instruktorem protože věděl že to je zbytečné, jsem biker od deseti let, testy jsem opsal z taháku podle poslední značky, jízdy se dělali tak že se příslušník SNB díval jak jezdíme, každý ujel třeba 3OO m

Jó to byly doby. Rok 1992, autoškola svazarmu, rozšíření ze sk. B na A za cca 310,- Kčs. Teorie, 2h. jízdy v provozu s učitelem, závěrečné zkoušky okruh cca 500m mimo křižovatky s jedním rozjezdem do kopce, moto jawa 350 s dvojím řízením. A řidičák byl hotový. Z naší skupiny cca 20 žáků nikdo nevyletěl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola 2016 skupina A

2.11.2016 v 07:29 | Nahoru | #24

Máš pravdu v tom, že v dřívějších dobách si většina lidí dělala řidičák v 15 letech a v řízení již měli dost velkou praxi a docházelo vlastně k legalizaci jejich řízení.
Takže z hlediska ovládání motocyklu by takovým lidem jak říkáš taková podivná autoškola opravdu moc nedala.
Ale doba je jiná, protože dnes převažují žadatelé, kteří nikdy na motocyklu neseděli a to ve všech věkových kategoriích. A tady už ta podivná autoškola bude plnit svoji funkci. Pokud bude ovšem mít instruktora, který povede žáky tak, aby se opravdu něco naučili a motocykl zvládli nejen k úspěšným zkouškám, ale aby jim to něco dalo pro jízdy i po autoškole. A tady by bylo ideální, aby instruktor, který učí motocykly byl motorkář, který je ale aktivní motorkář a jezdí v dnešním provozu. Potom může žákům dát víc než ten, který ještě donedávna celý výcvik nějak odseděl za žákem a byl rád, že přežil další kurz. A současně se již děsil toho, že mu přišli do kurzu další a že ho to tedy čeká znovu.
Přesto, že jsem zastáncem současného způsobu výcviku, protože mohu porovnat jak vypadá žák po absolvování kurzu s instruktorem za zády a jak dnes, tento výcvik nebude dobrý pokud ten samý instruktor bude provádět dnešní výcvik. Protože je to pro něj ještě jednodušší. Je v teple, nemůže spadnout, žák to nějak odjede a hotovo. Dokonce jsou autoškoly, které v rámci většího a rychlejšího zisku cvičí tím způsobem, že instruktor jede za žákem v autě, které řídí další žák.

2.11.2016 v 19:37 | Nahoru | #25
Taky přidám svoji zkušenost z Moravy..
Mám titul jako někdo, kdo motorku nejvícekrát položil.. Pleskla jsem sebou snad 5x. Když jsem přišla do autoškoly, nikdy jsem na motorce neseděla, tedy max jako baťůžek, to se nepočítá.
No myslela jsem, že to vzdám, byl to boj. Ale nakonec na závěrečkách jsem byla jedna z mála, kdo to dal, protože borečci to pak položili na závěrečkách, kdežto já už to válení měla za sebou.
Summa summarum, myslím si, že nová pravidla pro dělaní autoškoly jsou rozhodně dobrá věc, žák si aspoň trochu víc osvojí ovládání motorky, přičemž není ovlivňován, že za ním sedí třeba i 150ti kilový učitel. Rozhodně jsem sama na motorce byla klidnější. A i když učitel neseděl za mnou, lítal po cvičáku, vysvětloval, kam se dívat... Taky jsem si vyzkoušela třeba krizové brždění, zjistila, jakou má ta motorka brzdnou dráhu, jak se chová v takové a takové situaci..
A když jsme byli v provozu, seděl na druhé motorce a navigoval intercomem, což mi taky přišlo dobré, protože si nedokážu představit, že bych na začátku, kdy jsem byla ráda, že udržím na motorce sebe, měla držet ještě další váhu za sebou. Nebo nedej Bože i toho učitele shodit na zem, no chudák.
Těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
Verze, kdy za žákem jede v autě další žák mi přijde jako dost velké riziko, že žáka na motorce srazí, pokud teda oba nejsou nějak více pokročilí.

2.11.2016 v 19:49 | Nahoru | #26
ZombiRider> Na kole jsi taky začínal s kolečkama a koukám, že jsi to nezapomněl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola 2016 skupina A

2.11.2016 v 21:33 | Nahoru | #27
Dněprák> co čtu tu tvoji slohovku asi máš pravdu, ale řeknu ti i v naší třídě byli totální jantaři a papíry dostali naštěstí nikdy nejezdili,

tak se doba i nezměnila, blb si chce dělat papíry a blb si musel dělat papíry

já tě chápu stres a žák, ale ten výplod neodpovídá téměř nikdy pravidlům silničního provozu, třeba dcera ta na tom visí jak mokré prádlo a prej průměr dvěsta a maximálaka 230 na palubáku to mi emprom nebere

3.11.2016 v 08:11 | Nahoru | #28
Kdyby někdo věděl ohledně dobré motoškoly v okolí Kladna, dejte mi vědět abych nepotkal nějakého idiota nervozního :D

3.11.2016 v 11:23 | Nahoru | #29

felixxx píše: pak výsledek, já jezdím devadesát a žádný motorkář za mnou nejede tak nevím k čemu ta výuka byla, pravidlům nikoho nenaučila, furt je to jen legalizace něčích představ, třeba cesta do hrobu, nebo oničem, masakr, adrenalín,

Tomu celkom nerozumiem. Myslel som, že účelom novej autoškoly je lepšie sa naučiť ovládať motorku a nie dodržiavať predpisy. A určite sám vieš, že ku krízovým situáciám dochádza, či jazdíš podľa predpisov alebo nie. Na predpisy sú v autoškole teoretické hodiny a testy a jazdy po meste a oboje tam bolo už predtým.

Že tie predpisy často nedávajú zmysel, je vec iná, ale to som nechcel rozoberať.

3.11.2016 v 16:40 | Nahoru | #30
Ja mam nastesti hotovo, vsem ostatnim preju to nejlepsi.